Gå til innhold

Kronisk hodepine

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Før jeg gjør noe med denne situasjonen tenkte jeg å høre om dere hadde noen triks om hva jeg burde gjøre.

Altså, jeg har i minst ett år lidd av det man kan kalle kronisk hodepine. Det passer meg ikke noe særlig når jeg er student og mesteparten av tiden min skal gå med til lesing. Jeg bruker lesebriller som skal hjelpe meg siden øynene mine på en eller annen måte ikke klarer å samarbeide når jeg leser. Jeg kan lese den samme linjen ti ganger før jeg klarer å tvinge øynene til å gå et hakk ned, når jeg ved siden av har hodepine like lenge som dagen er lang.

Jeg er kun 18 år og forstår ikke hva som kan være galt. Er det en sammenheng med synet og hodepinen? Det er slitsomt å sette seg ned å lese når jeg vet at hodepinen kommer når jeg gjør det, og det blir en stor belastning når jeg vil gjøre det så godt som mulig på skolen.

Hodepinen kan være der fra jeg står opp, og om den ikke er der kommer den så fort jeg ser tv, leser eller kjører bil. Altså når jeg må konsentrere meg. Jeg kan også bli følsom for lys og vil helst oppholde meg i mørket.

Så spørsmålet mitt er, er dette noe jeg burde gå til legen med eller til optikeren? Må legge til at brillene jeg har nå kun er leserbriller og ikke mer en et år gamle.

Anonymous poster hash: daceb...a98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør gå til optiker for ny synstest, og muligens lege i tillegg. Hodepine kan ha uendelig mange årsaker.

Skrevet

Sjekk med optikeren først, kanskje du må ha ny styrke på brillene.

Må også nevne at hodepine pga stramme muskler i nakke og skuldre er veldig vanlig og går ikke bort av seg selv. Det kan en kiropraktor/naprapat/manuellterapeut hjelpe deg med, uten henvisning.

Anonymous poster hash: 886a1...601

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...