AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #1 Skrevet 13. september 2014 Jeg har da blitt smittet av herpes og jeg må virkelig si at det er det vondeste jeg har kjent fysisk på kroppen.... Det startet med kløe i underlivet og videre ble det sårt. Etterhvert så var det ufattelig vondt å gå på do, jeg brukte minst 4 timer fordi jeg gråt og gråt i smerte. Jeg har ikke ord for hvor vondt det var. En dag etter kom blemmene og sårene.Det var svie, kløe, ubehag og det å gå på do det var en frykt. Jeg sov hele dagen for å unngå flest mulige do turer. Det som irriterer meg var at jeg ikke følte at legen og slikt tok problemet mitt seriøst. På onsdag ringte jeg kontoret og jeg hikset og forklarte problemet mitt. Jeg hadde en anelse det var herpes, men jeg måtte til legen uansett for tabletter. Jeg sa jeg hadde blemmer og at vannlatingen at det var en lidelse. Jeg fikk bare tilbake " Det er ingen lege her i dag... prøv igjen imorgen" Jeg ble så sur fordi jeg hadde så utrolig vondt og hun mente det ikke var noe vits å ta kontakt med legevakten. Neste dag kom jeg meg til legen og fikk bekreftet herpes, men det var det. Jeg fikk noen tabletter som skal hindre utbruddet, men hva med alt det andre? Jeg spurte om det var noe jeg kunne få resept på som lindret sårene, svie, kløe eller noe som hjalp svien ved å gå på do. Neida.. det skulle visst gå over en dag uansett så det var ikke så viktig........ hun skulle bare visst hvor smertefullt det er. Jeg syntes man bør bli tatt litt mer seriøst enn som så... Jeg har fortsatt mitt første herpesutbrudd, men jeg har erfart og fått noen gode råd jeg gjerne vil dele med dere for de har reddet mitt utbrudd og gjort det mye enklere de siste dagene. Dette er takket være en sykepleier som Mamma og hennes venninner som også er sykepleiere. Jeg er nå på min 9 dag og takket være disse rådene så kan jeg faktisk gå på do og ikke legge merke til sårene like mye. 1. Spør legen om resept på "Xylocain 2 %". Det er en gel som virker bedøvende. Den er i sprøyteform, det er ingen sprøyte som du stikker, men den har den formen. Mamma hadde noen liggende og den dagen jeg gikk tom var en helvetes dag , jeg gråt og gråt. Jeg ringte legen for å få resept. Det er fortsatt vondt å gå på do, men sårene blir dempende og du kjenner ikke dem. 2. Sett katet på deg selv!! Tro meg, du vil ikke angre.... det var en kveld og jeg klarte ikke å gå på do fordi smerten var så stor. Da sa Mamma at hvis det er så ille så får du bare prøve å katetisere deg. Det var en lettelse!!! Det gjorde ikke vondt i det hele tatt. Jeg var litt skeptisk, men altså.. det sto mellom å få " blackouts" hver gang man gikk på do pga smerte eller sette katet som du ikke legger merke til. Sårene gror bedre nå fordi det får hvile. Dette kan du få på helse butikker og hvis du forklarer saken så er nok folk villige til å gi deg. Du kjenner ikke noe ubehag ved å gjøre det, det eneste er når du tenker på hva du egentlig driver med. Den tanken går fort over fordi det er så mye bedre! 3. Når du er hjemme, så la det være så luftig så mulig! Ikke ha på trange klær eller noe som gnager mot underlivet. Jeg valgte store skjorter, morgenkåper og slikt uten truse fordi da får sårene mye mer hvile. 4. Vask godt nedentil, det gjorde ganske vondt, men hvis du tar dusjkabinettet litt unna deg og spyler mot deg så kjennes det ikke. Jeg prøvde alle mulige måter å gå på do på. Det hjalp ikke i det hele tatt å få rennende vann mens jeg tisset fordi sårene var der uansett inne i skjeden så urinen kom på blemmene og de åpne sårene uansett. Det er ikke uten grunn at jeg gir disse rådene fordi jeg unner ingen disse smertene når utbruddet kan bli så mye bedre!! Nå føler jeg meg mye mer forberedt til neste utbrudd og håper det blir mye bedre! Som sagt er jeg på min 9 dag og føler meg mye bedre! Til dere som har herpesutbrudd, lykke til og husk at det blir bedre!!! <3 Jeg trodde aldri jeg skulle bli smittet av herpes, men så fort gjort var det. Vi må bare gjøre det beste ut av det og være mest forberedt på det. Anonymous poster hash: fdae3...bbc 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #2 Skrevet 13. september 2014 Det er jævlig med herpes, det beste er å få legen til å gi deg krem og xylocain som du har liggende i tilfelle du skulle få et utbrudd. Så slipper du å stresse med det hvis du skulle få et Jeg fikk bare et utbrudd og fikk beskjed av legen at jeg sannsynligvis ikke kom til å få et nytt utbrudd, da han mente jeg var blitt smittet av herpes 1. Har ikke hatt noe mer på 3 år, bank i bordet Anonymous poster hash: 1c00f...5ea
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #3 Skrevet 13. september 2014 Man får både Xylocain 2 % og 5% på apoteket uten resept Anonymous poster hash: a8d19...63c 1
bergen2 Skrevet 14. september 2014 #4 Skrevet 14. september 2014 Det er som regel første utbruddet som er det kraftigSte. Du burde sjekket om du er smittet av type en eller to. Type to gir som regel oftere utbrudd enn type en. Veldig mange har type en(munn ), som kan smitte til underliv via oralsex.
Løpejente Skrevet 14. september 2014 #5 Skrevet 14. september 2014 Det er som regel første utbruddet som er det kraftigSte. Du burde sjekket om du er smittet av type en eller to. Type to gir som regel oftere utbrudd enn type en. Veldig mange har type en(munn ), som kan smitte til underliv via oralsex. Aha, Tusen Takk for tips!! Jeg regner kanskje med at jeg får vite det snart, siden legen tok test av sårene for undersøkelse. Kanskje jeg får vite det da!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå