LA14 Skrevet 13. september 2014 #1 Skrevet 13. september 2014 Hva å fikk tatt colour id av huden i går. Nr jeg fikk var K-L5W4....Har prøvd å google meg fram til hva disse tallene og bokstavene betyr, men fant ikke noe som lignet på dette..Fant N,C og W og at Kicks bruker et litt annet fargesystem en andre.... Noen som vet hva mitt colour id står for og hva blir det "omregnet" til andre foundation?
totes_mc Skrevet 13. september 2014 #2 Skrevet 13. september 2014 Koden funker visst bare på kicks.no. Du må søke der og heller notere hvilke foundations som har farger som korresponderer med fargekoden din 1
rox Skrevet 14. september 2014 #3 Skrevet 14. september 2014 Oi, har ikke hørt om dette før. Men leste om det nå, virket jo som løsningen på mange år med riktig fargeleting! Dere som har prøvd dette, fungerer det bra?
LA14 Skrevet 14. september 2014 Forfatter #4 Skrevet 14. september 2014 Har ikke kjøpt foundation enda... Hadde håpet at denne colour id kunne gi en tilbake meldinga på hva jeg skulle se etter på andre merker også... som er litt billigere Men skal prøve den fra Kicks når lønna kommer inn
totes_mc Skrevet 14. september 2014 #5 Skrevet 14. september 2014 Oi, har ikke hørt om dette før. Men leste om det nå, virket jo som løsningen på mange år med riktig fargeleting! Dere som har prøvd dette, fungerer det bra? Funket bra på meg, tror jeg. Jeg har ikke kjøpt foundation ennå, men jeg prøvde et par på i butikken og tok med meg et speil ut for å se i dagslys. Så ut som om det var rett farge Det tar uansett 5 minutter, så det er ingenting å tape.
rox Skrevet 15. september 2014 #6 Skrevet 15. september 2014 Har ikke kjøpt foundation enda... Hadde håpet at denne colour id kunne gi en tilbake meldinga på hva jeg skulle se etter på andre merker også... som er litt billigere Men skal prøve den fra Kicks når lønna kommer inn Funket bra på meg, tror jeg. Jeg har ikke kjøpt foundation ennå, men jeg prøvde et par på i butikken og tok med meg et speil ut for å se i dagslys. Så ut som om det var rett farge Det tar uansett 5 minutter, så det er ingenting å tape. Skal definitivt prøve Er det slik at man må fjerne sminken man allerede har på før man testes?
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #7 Skrevet 15. september 2014 Hva koster dette?Anonymous poster hash: 602d3...6ba 1
rox Skrevet 15. september 2014 #8 Skrevet 15. september 2014 Hva koster dette?Anonymous poster hash: 602d3...6ba Gratis, stod det på nettsiden deres
totes_mc Skrevet 15. september 2014 #9 Skrevet 15. september 2014 Skal definitivt prøve Er det slik at man må fjerne sminken man allerede har på før man testes? Ja, sminken fjernes. Jeg kom "heldigvis" usminket og fæl
totes_mc Skrevet 15. september 2014 #10 Skrevet 15. september 2014 Hva koster dette?Anonymous poster hash: 602d3...6ba Det er gratis
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #11 Skrevet 15. september 2014 Hvilket merke foundation må man kjøpe da? For at fargekoden skal være riktig.Anonymous poster hash: 4c70f...a48
totes_mc Skrevet 15. september 2014 #12 Skrevet 15. september 2014 Hvilket merke foundation må man kjøpe da? For at fargekoden skal være riktig.Anonymous poster hash: 4c70f...a48 Den koden du får skriver du inn på kicks.no, og så kommer alle de merkene som har en farge som korresponderer med koden.
Eirasi Skrevet 15. september 2014 #13 Skrevet 15. september 2014 http://m.kicks.no/mac/makeup/base/foundation-c104/studio-fix-powder-plus-foundation-p5602 Her står den kicks-koden under Mac sin NC40, om en søker etter koden din så dukker også NC35 opp. Et tips er denne siden: http://www.temptalia.com/foundation-matrix Om du velger "use my existing foundation", finner fram mac og denne fargekoden(om den faktisk matcher deg da), så finner den fram like farger i andre typer foundation. Kan selvsagt sortere etter merke osv.
Wilma- Skrevet 15. september 2014 #14 Skrevet 15. september 2014 Dersom du ikke vil kjøpe foundation med en gang er det fult lovlig å spørre om prøver av en/flere av de du får treff på Så slipper du kjøpe noe du ikke er fornøyd med! Selv om fargen er riktig betyr det ikke nødvendigvis at den ser fin ut på din hud (mtp dekkevne, konsistens osv osv)
LA14 Skrevet 16. september 2014 Forfatter #15 Skrevet 16. september 2014 http://m.kicks.no/mac/makeup/base/foundation-c104/studio-fix-powder-plus-foundation-p5602 Her står den kicks-koden under Mac sin NC40, om en søker etter koden din så dukker også NC35 opp. Et tips er denne siden:http://www.temptalia.com/foundation-matrix Om du velger "use my existing foundation", finner fram mac og denne fargekoden(om den faktisk matcher deg da), så finner den fram like farger i andre typer foundation. Kan selvsagt sortere etter merke osv. Tusen takk Da vet jeg i hvert fall sånn ca hva jeg skal se etter når jeg skal kjøpe meg ny foundation!!
laperla Skrevet 16. september 2014 #16 Skrevet 16. september 2014 Hei, Jeg prøvde denne tjenesten for noen dager siden. Konseptet er godt, men var litt skeptisk. Har lest omtaler før det ble lansert her på Kicks, samt på Sephora. Fellestrekkene var vel muligens at enkelte endte opp med forslag eller match som var for mørke/orange. For at testen skulle bli presis, ble basen jeg hadde på fjernet. Fikk frem et par matcher, jeg insisterte på at disse var for gule og mørke. Her ble jeg nedstemt av både Colour ID´en og parfymeridamen, og fikk streng beskjed om å dra hjem og prøve disse to som skulle være 100 % match. For moro skyld, prøvde jeg den ene prøva, som forøvrig var Teint Idole Ultra SPF 15 i #005 Beige Ivorie, at denne var for mørk og gul. Jeg prøvde å nevne at jeg må ha noe med rosa toner, men det ville hun ikke høre på. Nå skal det neves her at jeg har vanskeligheter med å finne en bb/cc cream eller lett foundation som passer min hud. Løsningen ble forøvrig å stikke over til konkurrenten, og spørre etter prøver på den nye Diorskin Star i #12 og YSL´s Fusion Ink i #BR20 Cool Ivory. (Hadde forhåpninger om at disse to ville komme opp som matcher. Men langt derifra.) Begge disse to var gode kandidater, valgte YSL, men kommer til å gå til innkjøp at Star ved en senere anledning. Dette ble kanskje noe off topic, beklager det. Men føler det var passende likevel å nevne at jeg ikke endte opp med et produkt som passet hvis jeg hadde fulgt rådene jeg fikk. Dette innlegget blir langt ... Igjen, beklager det. Satt vel også igjen med en følelse (som jeg har kjent på flere ganger når en kommer inn i denne kjeden), at de nå er såå sikre på matchene at det ikke lengre er nødvendig å levere ut prøver, "for vi prøver den jo på deg". Ja, det stemmer jo det, men så er lyset deres rart og, for når jeg kommer ut i dagslys, kan en tydelig se nyansen er meget feil. Syns det er ille at de lirer av seg slikt, når det er så opplagt at fargen er feil. Ja, og hvis noen av dere skulle ha vært uheldige, og fått en som ikke passer, så opererer de med slik en Colour Garantee, så du kan levere den tilbake innne 14 dager etter matching, som det så fint står. 2
LA14 Skrevet 20. september 2014 Forfatter #17 Skrevet 20. september 2014 Hei, Jeg prøvde denne tjenesten for noen dager siden. Konseptet er godt, men var litt skeptisk. Har lest omtaler før det ble lansert her på Kicks, samt på Sephora. Fellestrekkene var vel muligens at enkelte endte opp med forslag eller match som var for mørke/orange. For at testen skulle bli presis, ble basen jeg hadde på fjernet. Fikk frem et par matcher, jeg insisterte på at disse var for gule og mørke. Her ble jeg nedstemt av både Colour ID´en og parfymeridamen, og fikk streng beskjed om å dra hjem og prøve disse to som skulle være 100 % match. For moro skyld, prøvde jeg den ene prøva, som forøvrig var Teint Idole Ultra SPF 15 i #005 Beige Ivorie, at denne var for mørk og gul. Jeg prøvde å nevne at jeg må ha noe med rosa toner, men det ville hun ikke høre på. Nå skal det neves her at jeg har vanskeligheter med å finne en bb/cc cream eller lett foundation som passer min hud. Løsningen ble forøvrig å stikke over til konkurrenten, og spørre etter prøver på den nye Diorskin Star i #12 og YSL´s Fusion Ink i #BR20 Cool Ivory. (Hadde forhåpninger om at disse to ville komme opp som matcher. Men langt derifra.) Begge disse to var gode kandidater, valgte YSL, men kommer til å gå til innkjøp at Star ved en senere anledning. Dette ble kanskje noe off topic, beklager det. Men føler det var passende likevel å nevne at jeg ikke endte opp med et produkt som passet hvis jeg hadde fulgt rådene jeg fikk. Dette innlegget blir langt ... Igjen, beklager det. Satt vel også igjen med en følelse (som jeg har kjent på flere ganger når en kommer inn i denne kjeden), at de nå er såå sikre på matchene at det ikke lengre er nødvendig å levere ut prøver, "for vi prøver den jo på deg". Ja, det stemmer jo det, men så er lyset deres rart og, for når jeg kommer ut i dagslys, kan en tydelig se nyansen er meget feil. Syns det er ille at de lirer av seg slikt, når det er så opplagt at fargen er feil. Ja, og hvis noen av dere skulle ha vært uheldige, og fått en som ikke passer, så opererer de med slik en Colour Garantee, så du kan levere den tilbake innne 14 dager etter matching, som det så fint står. Da skal jeg spørre om å få med meg noen vare prøver før jeg kjøper noe!!
laperla Skrevet 20. september 2014 #18 Skrevet 20. september 2014 Da skal jeg spørre om å få med meg noen vare prøver før jeg kjøper noe!! Ja, det syns jeg så absolutt du skal ha. I flertall.
Gjest Skrevet 20. september 2014 #19 Skrevet 20. september 2014 Jeg ble testet på torsdag og kjøpte den som ble anbefalt. Dior Forever, som jeg har brukt lenge, men i en annen farge, og jeg er kjempefornøyd .
OPIgirl Skrevet 21. september 2014 #20 Skrevet 21. september 2014 Jeg har også tatt denne testen hos Kicks. Det jeg imidlertid synes er rart var at jeg endte opp med at fargen Bare Latte fra Bareminerals skulle passe meg. Herregud, det er jo omtrent den mørkeste fargen jo. Har ikke turt å kjøpe den. Jeg tar en ny test snart for å se om koden forandrer seg. Ble litt skeptisk til dette, siden fargene som liksom skulle passe meg er altfor mørke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå