Gjest Badebuksa Skrevet 15. september 2014 #21 Skrevet 15. september 2014 Kaffe, æsj.. Tenk å med vilje gjøre seg avhengig av sånt, akkurat som med røyk. Eller dop.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #22 Skrevet 15. september 2014 Kaffe, æsj.. Tenk å med vilje gjøre seg avhengig av sånt, akkurat som med røyk. Eller dop. Det samme kan vi mennesker si om vann, eller mat. Mennesker er avhengig av ting og du er like svak som de om du mener det er svakt, så æsj til deg.Anonymous poster hash: 46f39...1cd
Gjest Riskjeks Skrevet 15. september 2014 #23 Skrevet 15. september 2014 For min del er det nok mer kaffen i seg selv. Men trengte det gjennom hele døgnet. Var vanskeligere å kutte kaffen enn røyken da jeg ble gravid. Så om det er "normalt" at man trenger det, sikkert ikke men er jo en avhengighet. Og hadde dyr fått kaffe hver morgen hadde de og blitt hekta på det. Forskjellen er jo at mennesker i motsetning til dyr, leter alltid etter noe som gjør oss mer våken, mer effektive, mer avslappede osv. Man kan da drikke kaffe selv om man er gravid. Jeg drikker ikke kaffe, fordi jeg ikke liker smaken. Men har prøvd å venne meg til det nettopp fordi jeg syntes den angivelig oppkvikkende effekten var fristende om morgenene. Men jeg fikk null effekt, selv med kruttsterk kaffe. Koffein virker rett og slett ikke oppkvikkende på meg. Så da holder jeg meg til te.
cellar Skrevet 15. september 2014 #24 Skrevet 15. september 2014 Jeg MÅ ikke ha det, men jeg får en mye bedre start på morningen om jeg drikker en kopp eller to. Det, også en snus etter frokost
Fuglen Skrevet 15. september 2014 #25 Skrevet 15. september 2014 Man blir vant med en ekstern oppkvikker og da blir det vanskelig å slutte rett og slett. Litt glad jeg ikke liker kaffe:P Anonymous poster hash: dc5aa...2db Hvorfor skal man slutte? Kaffe er digg! 2
Chizue Skrevet 15. september 2014 #26 Skrevet 15. september 2014 Jeg liker ikke svart kaffe, men når jeg trenger en belønning så er det gjerne latte med en eller annen smak ^^ mmnam Men våkner egentlig ikke av kaffe...Jeg blir trøtt av det
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #27 Skrevet 15. september 2014 Men kaffe er da helt herlig! Det første jeg tenker når jeg våkner om morgenen er at nå skal jeg lage meg kaffe. Det er et ritual å male bønnene, rengjøre moka-kannen og sette på platen, finne frem melk som varmes opp. Jeg må ikke ha kaffe om morgenen, men det gjør veldig godt. Jeg er avhengig nok til at jeg får hodepine om jeg ikke drikker kaffe i det hele tatt. Det blir imidlertid med den ene koppen om morgenen. Det er nok heller ritualet enn selve kaffen som gjør at jeg våkner. Det verste jeg vet når jeg er ute og reiser er når det ikke er skikkelig kaffe til frokost og det heller ikke er andre enn Starbucks ol som serverer noenlunde drikkelig kaffe. Jeg nekter å drikke pulverkaffe, filterkaffe og annen skvipekaffe. Anonymous poster hash: ef901...452 1
Trygve81 Skrevet 15. september 2014 #28 Skrevet 15. september 2014 Har drukket kaffe siden jeg var barn. Vet ikke om jeg synes det smaker godt, men det er etter hvert blitt en hjørnestein i mitt kosthold. Drikker kanskje en liter om dagen, ofte smaker den ganske vondt, men jeg beholder konsentrasjonen. Jeg har ikke våknet av kaffe på mange år nå. Men hva skulle jeg ellers har tyllet i meg når jeg er på jobb? Jeg kan ikke bare drikke vann, for det smaker ingen ting, og hvis jeg drikker like mengder brus, saft eller melk vil det gå utover vekt og helse.
Jade Skrevet 15. september 2014 #29 Skrevet 15. september 2014 Vi er alle forskjellige. Noen trenger kaffe for å våkne, andre trenger andre ting. Jeg trenger TID for å våkne :D Koffein trenger jeg for konsentrasjon. Men jeg ser ikke helt gleden i en kaffekopp, så jeg inntar koffeinen i tablettform.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #30 Skrevet 15. september 2014 Vokner? Det skrives våkner. Les og lær. Anonymous poster hash: bd298...ed7
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #31 Skrevet 15. september 2014 Haha skreppamedleppa, bra sagt! Anonymous poster hash: fbe06...84b
Gjest Riskjeks Skrevet 15. september 2014 #32 Skrevet 15. september 2014 Vi er alle forskjellige. Noen trenger kaffe for å våkne, andre trenger andre ting. Jeg trenger TID for å våkne :D Koffein trenger jeg for konsentrasjon. Men jeg ser ikke helt gleden i en kaffekopp, så jeg inntar koffeinen i tablettform. Trodde koffeintabletter var respetbelagte i Norge?
Gjest Pheel Skrevet 15. september 2014 #33 Skrevet 15. september 2014 Jeg har blitt vant til det, så er noe jeg lengter etter psykisk på morgenen. Klarer meg derimot uten og tror helt ærlig ikke jeg merker den store forskjellen, men har blitt en vane man blir avhengig av.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #34 Skrevet 15. september 2014 Jeg får vondt i hodet hvis jeg ikke har drukket kaffe... Det er på grunn av avhengighet. Vet ikke om jeg "ikke våkner" om jeg ikke får kaffe, men det er en liten rus som er vedlig koslig om morgenen, og så smaker det godt. Greit å ha en ekstra grunn til å komme seg opp på kjipe dager... Anonymous poster hash: fc048...01b
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #35 Skrevet 15. september 2014 ..og dessuten, så er vel ikke kaffe bra for barn. Har hørt at det kan minske veksten? Og barn våkner jo i 6-7 tiden om morgenen uansett, de har et annet energinivå. Anonymous poster hash: fc048...01b
Jade Skrevet 15. september 2014 #36 Skrevet 15. september 2014 Trodde koffeintabletter var respetbelagte i Norge? Jeg har kjøpt på gymgrossisten.no
Gjest rangle Skrevet 15. september 2014 #37 Skrevet 15. september 2014 Man kan da drikke kaffe selv om man er gravid. Jeg drikker ikke kaffe, fordi jeg ikke liker smaken. Men har prøvd å venne meg til det nettopp fordi jeg syntes den angivelig oppkvikkende effekten var fristende om morgenene. Men jeg fikk null effekt, selv med kruttsterk kaffe. Koffein virker rett og slett ikke oppkvikkende på meg. Så da holder jeg meg til te. ja, man kan jo drikke kaffe og man kan røyke osv, men er jo ikke sunt for fosteret med store mengder koffein. er i hvert fall ikke anbefalt for gravide. husker ikke hvor mye, en kopp kaffe eller en flaske cola om dagen kanskje?
Gjest Riskjeks Skrevet 15. september 2014 #38 Skrevet 15. september 2014 ja, man kan jo drikke kaffe og man kan røyke osv, men er jo ikke sunt for fosteret med store mengder koffein. er i hvert fall ikke anbefalt for gravide. husker ikke hvor mye, en kopp kaffe eller en flaske cola om dagen kanskje? Du sammenligner røyk og kaffe? Tror helserådene sier 4 kopper daglig, i alle fall. Og de rådene er jo som kjent veldig strenge for at alle skal være 100% sikre. 1
XuL Skrevet 15. september 2014 #39 Skrevet 15. september 2014 Fordi koffein er et sentralstimulerende stoff slik som amfetamin, men svakere. Man kan bli avhengig av det slik som med alt annet som gir en rus. Også er det like gøy hver gang kaffeavhengige sitter å peker finger på andre rusavhengig når de er like avhengig selv
Shinigami Skrevet 15. september 2014 #40 Skrevet 15. september 2014 Jeg blir ikke mere våken av kaffe. Men jeg liker kaffe og drikker det innimellom, men ikke hver dag. Drikker oftere te.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå