Gå til innhold

Voksne vokner ikke uten kaffe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor må så mange voksne ha kaffe, gjerne 2-3 kopper også med gang man står opp for å komme seg gjennom dagen? Er dett i det hele tatt normalt?

Ingen andre dyr trenger det, ikke barn heller, eller jeg.

Anonymous poster hash: 1c196...e47
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våkner.

Mange som ikke drikker kaffe så det er nok bare en vanesak.

Anonymous poster hash: 1a1cd...75b
  • Liker 9
Skrevet

Vel, jeg føler meg skyldig, men jeg må nu det nu da...

Skrevet

Hvorfor må så mange voksne ha kaffe, gjerne 2-3 kopper også med gang man står opp for å komme seg gjennom dagen? Er dett i det hele tatt normalt?

Ingen andre dyr trenger det, ikke barn heller, eller jeg.

Anonymous poster hash: 1c196...e47

Fordi de legger seg for seint og fordi koffein er vanedannende.

• Liker 1
Skrevet

Fordi de legger seg for seint og fordi koffein er vanedannende.

Tja til det med å legge seg for sent. Jeg jobber natt, og får mine 8 timer søvn hver dag, men trenger likevel litt kaffe før jobb.

Anonymous poster hash: 6283f...75d

• Liker 2
Skrevet

Fordi det er digg! :nigo:

Nei, koffein er vanedannende. Hvis du har vent kroppen til å få koffein om morgenen, vil du få skallebank om du ikke drikker kaffe en dag. Det er likevel ikke verre enn at det er til å holde ut.

Sånn sett er det egentlig mest at det er digg.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har byttet ut kaffe med chia-x frø blandet i vann. Våkner like godt av det, samt at disse frøene gir vitaminer o.l som igjen gir mer energi enn kaffe på morgenen :)

Drikker fremdeles kaffe da... vanskelig å legge det vekk ^^

Anonymous poster hash: d69a1...b79
Skrevet

For min del er det nok mer kaffen i seg selv. Men trengte det gjennom hele døgnet. Var vanskeligere å kutte kaffen enn røyken da jeg ble gravid.

Så om det er "normalt" at man trenger det, sikkert ikke men er jo en avhengighet. Og hadde dyr fått kaffe hver morgen hadde de og blitt hekta på det. Forskjellen er jo at mennesker i motsetning til dyr, leter alltid etter noe som gjør oss mer våken, mer effektive, mer avslappede osv.

Skrevet

it's a sign of weakness

Anonymous poster hash: b37fa...afe
Skrevet

Man blir vant med en ekstern oppkvikker og da blir det vanskelig å slutte rett og slett. Litt glad jeg ikke liker kaffe:P

Anonymous poster hash: dc5aa...2db
Skrevet

Jeg drikker mye kaffe, men kan fint gå flere dager uten.

Skrevet

Tviler på hvor mer våken jeg blir av kaffe, men jeg synes det smaker godt, og å starte dagen med en kopp har liksom blitt et rituale.

• Liker 1
Skrevet

Jeg drikker fort 4-6 kopper kaffe (små kopper, vel og merke) i løpet av en dag, men kan ikke si jeg er avhengig. Det er ikke noe problem å la være å drikke kaffe, eller å drikke noe annet (f.eks koffein-fri te), men jeg syntes kaffe smaker kjempegodt og det er et koselig morgen-rituale på kontoret å starte dagen med en rykende kopp kaffe og fem minutter nett-aviser/småpludder med kollegaer.

Kan ikke si jeg blir noe merkbart mer oppkvikket av det, heller.

• Liker 1
Gjest Keikolina
Skrevet

Drikker ikke ofte kaffe, så føler meg ikke skyldig. Ha ha. Utenom mocca frappen på mcdonalds, men kan vel knapt nok kalle det kaffe :P

Skrevet

Blitt avhengig. Trenger mine to svarte kopper om morgenen, en latte pluss en ekstra svart kopp til lunsj, og en ny latte etter middag.

Help me out of this destructive track :wow:

Kaffe er godt, nydelig, vakkert, himmelsk. Og man våkner faktisk av det. Red Bull kan gå hjem og legge seg.

Skrevet

Jeg liker å drikke kaffe, men hvordan unngår man å bli avhengig?

Anonymous poster hash: 9108d...a62
Skrevet

Hvorfor må så mange voksne ha kaffe, gjerne 2-3 kopper også med gang man står opp for å komme seg gjennom dagen? Er dett i det hele tatt normalt?Ingen andre dyr trenger det, ikke barn heller, eller jeg. Anonymous poster hash: 1c196...e47

Noen trenger en dusj om mårningen noen trenger andre ting for å våkne.

Jeg må ha kaffen min og sånn er det med den saken.

Skulle vi mennesker sammenlignet oss med andre dyr og levd på den måten griser eller hamster gjør så er det mange ting som vi mennesker gjør som de ikke gjør, men jeg mener det er nå en gang slik at det er forskjell på oss og grisene så da lever jeg også forskjellig fra de. Hva andre mennesker velger å gjøre, om de sammenligner seg selv med rotter og griser og derfor må leve livene sine som de gjør det legger jeg meg ikke så mye bort i, men de fleste mennesker lever som mennesker og drikker det de ønsker om mårningen. Iallefall voksne mennesker.

Jeg elsker kaffe, kaffe er en fantastisk ur gammel drikk, rik på antioksidanter, den forebygger diabetes og demens den har effekt på forbrenning, blodtrykk og isulinfølsomhet.

Kaffe inneholder koffein som øker konsentrasjonen og energinivået. En fransk studie viste at kvinner som drakk kaffe regelmessig hadde en saktere nedgang i kognitiv reaksjon enn de som ikke drakk kaffe regelmessig.

Vann er til for å lage himmelsk god kaffe av og det benytter jeg meg av om mårningen. At griser, marsvin og rotter ikke skjønner hvor godt og fantastisk kaffe er på mårningen gjør ikke at jeg føler for å følge etter i deres fotspor, det er de som har gått glipp av noe ikke meg..

Samme med ungene i grunn, de kan ha sin Red Bull i fred på gutterommet, men mårenkaffen er hellig, nydelig og min!!

• Liker 1
Gjest BrienneOfTarth
Skrevet

Jeg trenger det heller ikke, men har aldri begynt å drikke det.

Men hvis man er vant til det, så blir det vel sånn at man må ha det for å føle seg våken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...