Tigerlily Skrevet 8. juli 2004 #1 Skrevet 8. juli 2004 etter roskilde har jeg pådratt meg verdens verste forkjølelse! ikke ble jeg våt, ikke frøs jeg så uhorvelig mye, men syk ble jeg. går nå og tørrhoster på andre perioden, og holder på å klikke. feber, dotter i ørene og tett nese gjør ikke verden til noen bedre plass heller. fastlegen er på ferie, og han mumlet så utrolig på telefonsvareren at jeg ikke fikk med meg navnene på noen av vikarene (forbanna dotter!). legevakten avviste meg fordi jeg ikke var syk nok, og jeg tok bussen hjem og kollapset på sofaen. gi meg sympati! værsåsnill?
Gjest Meg Skrevet 9. juli 2004 #4 Skrevet 9. juli 2004 STAKARS!!!! Håper du hadde det fint på Roskilde da
*Shira* Skrevet 9. juli 2004 #5 Skrevet 9. juli 2004 Bli bra igjenn, Du må bli bra igjenn, Nå må du bli bra igjenn. :trøste:
Malou Skrevet 9. juli 2004 #7 Skrevet 9. juli 2004 Huff, stakkar deg... Har hatt den "etter Roskilde syken" selv, og vet hvordan det føles. :trøste: Jennifer
Gjest the imp Skrevet 9. juli 2004 #8 Skrevet 9. juli 2004 Uff da, prøv å pakk deg inn i dyna med en kopp te med honning, det kan kanskje dempe hosten litt. Ihvertfall så smører det halsen litt. God bedring.
Tigerlily Skrevet 9. juli 2004 Forfatter #10 Skrevet 9. juli 2004 tusen takk for alle hyggelige god bedring-ønsker! tror det hjalp litt har sovet leeeeeenge i dag, hatt en katt som har kost og varmet meg og så har jeg drukket masse te. kjennes ut som om jeg endelig begynner å bli bedre! en takke- :klem2: til dere!
Gjest Poirot Skrevet 9. juli 2004 #11 Skrevet 9. juli 2004 Kjøp Noskapintabletter på apoteket. Hjelper mot tørrhoste og er reseptfritt! Tørrhoste er forferdelgi!! *SYMPATI*
Tigerlily Skrevet 15. juli 2004 Forfatter #12 Skrevet 15. juli 2004 jaja. trenger sympati igjen jeg. er nesten helt ferdig med infeksjonen min (bare resthoste igjen), men jeg har imidlertid hostet så mye denne halvannen uken at jeg har brukket et ribbein. jepp, I shit you not. så i morgen skal jeg ha kjøretime dopet på 1000mg paracet og 600mg ibux. selv om det hjelper så sliter jeg skikkelig med å bevege meg overhodet. og brukne ribbein bruker ca 8 uker på å gro skikkelig. så nå blir det flere uker uten trening, og en laaang rekonvalsesensperiode. noen som vi bytte kropp for 8 uker?
Gjest Virvar Skrevet 16. juli 2004 #13 Skrevet 16. juli 2004 Huffa meg ! Stakkar Jeg oppdagde tilfeldig at brus hjelper mot kløen i halsen som gir tørrhoste! Eller nærmere bestemt, kullsyren hjelper. Det bør være sterk brus som river i halsen når du svelger Dessuten så finnes hostesaft som er hostedempende. Hvis du ikke har slim som skal opp, kan du bruke dette. Noskapin er hostedempende. Husk å ikke drikke etterpå da, for da skyller du den liksom vekk. Men til nødløsning brus, eller knallsterke Fishermans friend God bedring
Gjest Poirot Skrevet 17. juli 2004 #14 Skrevet 17. juli 2004 Dessuten så finnes hostesaft som er hostedempende. Hvis du ikke har slim som skal opp, kan du bruke dette. Noskapin er hostedempende. Husk å ikke drikke etterpå da, for da skyller du den liksom vekk. I og med at Noskapin også finnes i tablettform (som skal svelges) tror jeg ikke drikking har noe å si. Noskapin smører ikke halsen, den inneholder et middel som "lammer" hostemuskelen.
Gjest Virvar Skrevet 17. juli 2004 #15 Skrevet 17. juli 2004 Hm, jeg trodde jeg hadde lest dette i ett pakkevedlegg. Men det var kanskje en annen type hostesaft. Mamma lærte meg foresten å holde hostesaften en stund i munnen , og så svelge sakte litt og litt om gangen. Så jeg gjør nå det jeg, inbiller meg at den får mer tid til å smørre da Og så smaker det jo godt også (som oftest).
Tigerlily Skrevet 17. juli 2004 Forfatter #16 Skrevet 17. juli 2004 takk for råd Poirot og Kattepus! hostingen har endelig gitt seg, og tablettrusen gjør dagene levelige. håper på at smertene gir seg før oppkjøringen om mindre enn 2 uker (rettelse: de skal gi seg!). nå som jeg kan bevege meg litt og trøsteshoppe er verden ok.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå