AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #1 Skrevet 12. september 2014 Jeg skal gifte meg sommeren 2015, og etter å ha lest ørten tråder her inne på kg om hvor mange feil brudeparet gjør og hvor frekke brudepar er så må jeg innrømme at jeg er bekymret for å bli en av disse brudene som folk vil klage på... Vi har akkurat begynt planleggingen av vårt bryllup...her er vår plan bryllupet vil holdes i Italia. Det vil holdes litt utenom sesongen så flybillett prisen er ca 1000 pr pers. Gjestene må selv betalte for overnatting. Vi blir ikke sure på folk som ikke har mulighet til å ikke møte opp. dagen før vil det arrangeres champagne lunch for gjestene, det dekkes av oss. på selve dagen så serves det champagne og fingermat etter kirken, så er det mer champagne på terrassen før det blir 3 retters middag med vin. Etter middag er det kaker og avec. All vin og mat er av svært god kvalitet. Champagnen er svært dyr. Så maten vil være vår aller største utgiftspost. Etter middagen (kl 23) vil gjestene få bong til en valgfri drink, etter dette må resten betales selv. Vi ønsker ingen gaver. Er dette et frekt bryllup? Anonymous poster hash: 94124...831
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #2 Skrevet 12. september 2014 Litt. Hva koster overnatting? Så må jo folk komme seg til flyplassen i Norge og parkere der, det koster jo gjerne noen hundrelapper. Så er det transport i Italia, betaler dere det? Frokost dagen etter? Anonymous poster hash: c4db2...17f 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #3 Skrevet 12. september 2014 Litt. Hva koster overnatting? Så må jo folk komme seg til flyplassen i Norge og parkere der, det koster jo gjerne noen hundrelapper. Så er det transport i Italia, betaler dere det? Frokost dagen etter?Anonymous poster hash: c4db2...17f Transporten i landet er ikke store greiene....det koster 2 euro å ta bussen fra flyplassen til byen. og i byen går det gratis busser hele tiden. vi tenkte ikke å dekke frokosten etter, men vi kan jo alltids flytte lunchen fra dagen før til dagen etter, så blir det gratis brunch,, det er jo kostnader innvolvert ja....absolutt. med fly og overnatting osv så går det noen tusenlapper. Jeg tar ikke det som en selvfølge at alle skal komme. Det er helt frivillig, og vi blir ikke sure på de som ikke har mulighet. Anonymous poster hash: 94124...831
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #4 Skrevet 12. september 2014 andre? Anonymous poster hash: 94124...831
dinmening Skrevet 12. september 2014 #5 Skrevet 12. september 2014 Jeg hadde ikke klaget, får jo en ferie i tillegg 2
Leo Skrevet 12. september 2014 #6 Skrevet 12. september 2014 Du tuller nå? Utenlandsbryllup OG betalbar?!? 18
Miss Lucky Skrevet 12. september 2014 #7 Skrevet 12. september 2014 Jeg synst i alle fall dere burde ordne med felles transport for gjestene til og fra de ulik stedene fremfor å forvente at de skal ta lokale busser 14
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #8 Skrevet 12. september 2014 de aller fleste gjestene vil ikke merke at det er en veldig dyr champagne. bruk de pengene på andre ting, for eksempel mer mat mellom vielse og middag, nattmat eller en brunsj dagen etterpå. bonger tar seg dårlig ut når gjestene har betalt for reise og opphold. Anonymous poster hash: 66cf6...85d 12
søtpai Skrevet 12. september 2014 #9 Skrevet 12. september 2014 Hadde syntes at det var helt ok og innafor. Evt kunne du/dere hørt med et hotell der nede og spurt om å få rabatter hvis det blir en del gjester? 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #10 Skrevet 12. september 2014 Tanta mi inviterte oss til bryllup i Hellas, 2 av 6 i min familie kunne reise. Skjønner ikke greia, ble veldig lei meg av å ikke kunne feire med dem her hjemme. Var 18 år og gikk på skole så hadde ikke råd, foreldrene mine hadde heller ikke råd til å betale for oss. Anonymous poster hash: ee814...5a2 5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #11 Skrevet 12. september 2014 Er det en ting som er verre enn betalbar i Norge så er det betalbar i utlandet. Fy og fy. Innse at dere ikke har råd til det bryllupet dere skisserer her og ha bryllupet hjemme i Norge med et lokale der dere kan stå for mat og drikke selv. Anonymous poster hash: 5e242...46e 13
Kosetiger Skrevet 12. september 2014 #12 Skrevet 12. september 2014 Syns det høres flot ut, jeg Men jeg hadde også vært viktig for meg at alle i nærmeste familie (foreldre, besteforeldre, tanter/onkler og søsken) fikk deltatt. Så om noen av disse ikke hadde råd, hadde jeg nok prøvd å finne en ordning. Spleise litt. Ellers tenker jeg at venner og fjern familie får selv veie opp kostnadene mot opplevelsen og deltagelsen! Masse til lykke med bryllupet 2
Kosetiger Skrevet 12. september 2014 #13 Skrevet 12. september 2014 (endret) Til alle dere som er så grinete over betabar etc. Dette er BRUDEPARETS dag og feiring, de inviterer andre til å feire sammen med dem hvis de ØNSKER. Så hvis dere hadde sittet der og furtet etter champislunsj, fingermat, mer champis, 3-retters, vin og en drink til.. DA hadde jeg angret på å gitt invitasjonen til dere. Et bryllup handler om noe så fantastisk som at to mennesker velger å tilbringe resten av livet sitt sammen. Det burde da være viktigere enn at dere blir sørpings? Huff, håper ikke jeg har venner som dere. Endret 12. september 2014 av Kosetiger 11
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #14 Skrevet 12. september 2014 Jeg synes at når man er vert for ett bryllup i utlandet så bør alt for den aktuelle dagen bli betalt av brudeparet. Om dere skal ha fest foreksempel på kvelden/natten så bør dere stå for barregningen. Det er min mening, uten å være grinete Anonymous poster hash: 905ea...fad 6
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #15 Skrevet 12. september 2014 Ok, skal prøve å svare på alle spørsmål. grunnen til at jeg ikke har tenkt på felles transport fra flyplassen og til den lillebyen er at folk kommer til å ankomme på forskjellige tidspunkt + at buss systemet er veldig enkelt. De kan også evt ta taxi Ang mat mellom vielse og middag.... det vil serveres champagne og fingermat etter vielsen Ang betalbar: Vi snakker først et glass champagne, så et glass champagne til, så fri tilgang på vin gjennom middagen, så fri tilgang på cognac og div til dessert også en drink.... jeg synes jo dette er rikelig med alkohol jeg. Hvis det skal være fri bar etter dette vil jo folk bli stup fulle Etter middagen leier vi enda et lokale bedre egnet til dansing med live musikk osv... Anonymous poster hash: 94124...831 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #16 Skrevet 12. september 2014 Setter pris på alle svar.. som sagt, vi er bare i en tenke fase.... Anonymous poster hash: 94124...831
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #17 Skrevet 12. september 2014 Til alle dere som er så grinete over betabar etc. Dette er BRUDEPARETS dag og feiring, de inviterer andre til å feire sammen med dem hvis de ØNSKER. Så hvis dere hadde sittet der og furtet etter champislunsj, fingermat, mer champis, 3-retters, vin og en drink til.. DA hadde jeg angret på å gitt invitasjonen til dere. Et bryllup handler om noe så fantastisk som at to mennesker velger å tilbringe resten av livet sitt sammen. Det burde da være viktigere enn at dere blir sørpings? Huff, håper ikke jeg har venner som dere. Det er brudeparet som inviterer til fest og er verter, da kan man ikke bare dytte deler av regningen over på gjestene, det er rett og slett en uting. Jeg synes at når man er vert for ett bryllup i utlandet så bør alt for den aktuelle dagen bli betalt av brudeparet. Om dere skal ha fest foreksempel på kvelden/natten så bør dere stå for barregningen. Det er min mening, uten å være grinete Anonymous poster hash: 905ea...fad Dette. Anonymous poster hash: 5e242...46e 7
Kosetiger Skrevet 12. september 2014 #18 Skrevet 12. september 2014 Det er brudeparet som inviterer til fest og er verter, da kan man ikke bare dytte deler av regningen over på gjestene, det er rett og slett en uting. Dette. Anonymous poster hash: 5e242...46e Når du blir invitert i andre feiringen, forventer du alltid at du skal ha fri tilgang på alkohol så lenge noen inviterer deg? Jeg syns det ser ut til at det blir mer enn nok alkohol for kvelden. Det må da være opp til brudeparet å bestemme hvor stor flyt det skal være og hvor de vil at grensene skal gå. Syns de har gjort det på en fornuftig måte. Så hvis noen er ekstremt tørste og vil ha ENDA mer enn det de har fått servert igjennom dagen og kvelden, syns jeg det er helt greit at de betaler for det selv. 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #19 Skrevet 12. september 2014 Hva er grunnen til at dere velger Italia? Hva kommer overnatting på ca trur dere? Anonymous poster hash: 39115...183 1
Lulilelu Skrevet 12. september 2014 #20 Skrevet 12. september 2014 Veldig mange syns ikke champagne er så stas faktisk. Etter alle de bryllupene jeg har vært i så har en god punsj vært bedre satt pris på av gjestene enn champagne. Det smaker bedre, friskere og slukker mer tørste enn champagne. I tillegg er det mye billigere å lage.Når du nevner at det skal bli servert champagne 2 ganger, 1 med fingermat og 1 på terassen så tenker jeg at gjestene må vente veldig lenge? Venting er det verste ved å være gjest i et bryllup. Ja, brudeparet må ta bilder, men prøvd å kort ned tiden. F.eks kan noen av bildene tas ved kirken så gjestene kan delta og ta bilder selv.Kvalitet og pris på champagne og vin bryr de fleste seg fint lite om så lenge det smaker ok. Det finnes så masse god vin til en billig penge. Det er nordmenn det er snakk om her og da trumfer kvantitet over kvalitet.Når gjeste først må betale transport, fly, overnatting og div så syns jeg dere bør prøve å gjøre det til en fri bar, ihvertfall øke antall bonger ved å begrense andre unødvendige kostnader.Det verste gjester vet er å vente og betale!!!!Du sier at middag slutter kl 23. Er det middagen eller inkludert kaker? 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå