AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #1 Skrevet 12. september 2014 Av en eller annen grunn har jeg en syk angst for at tennene mine skal dette ut. Det har sikkert sammenheng med at jeg drikker endel brus, men bare jeg hører en liten knekkelyd når jeg biter sammen så kommer angsten. Hva skal egentlig til for å miste tenner nå til dags? Jeg er ung, og har i utgangspunktet fine tenner. Er det andre som har en slik irrasjonell frykt, eller er det bare meg? Anonymous poster hash: 599eb...5ef
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #2 Skrevet 12. september 2014 Det skal utrolig mye til, og hvis du ikke har noen kroner eller fasetter så faller ikke dine egne tenner ut. Før de faller ut vil de råtne, og da ser du det. Anonymous poster hash: d87b5...61d
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #3 Skrevet 12. september 2014 Miste tennene gjør du nok ikke med det første, men å virkelig ødelegge tannemaljen din kan du absolutt når du drikker mye brus og annet med lav pH. Jeg selv er ung og har måttet slutte helt i flere år allerede med det da det begynte å tydelig merkes på tennene, enda jeg "bare" drakk en halvliter med brus daglig i hverdagen. Det skader tennene garantert, men hvor raskt man merker det kommer an på hvor sterke tenner man har i utgangspunktet bl.a. Du får selv se om du synes det er verdt det. Det var virkelig bare ille den første eller andre uka å kutte det ut, hvertfall for meg som ikke drakk ekstreme mengder.Anonymous poster hash: 0a600...3fc
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #4 Skrevet 12. september 2014 Miste tennene gjør du nok ikke med det første, men å virkelig ødelegge tannemaljen din kan du absolutt når du drikker mye brus og annet med lav pH. Jeg selv er ung og har måttet slutte helt i flere år allerede med det da det begynte å tydelig merkes på tennene, enda jeg "bare" drakk en halvliter med brus daglig i hverdagen. Det skader tennene garantert, men hvor raskt man merker det kommer an på hvor sterke tenner man har i utgangspunktet bl.a. Du får selv se om du synes det er verdt det. Det var virkelig bare ille den første eller andre uka å kutte det ut, hvertfall for meg som ikke drakk ekstreme mengder.Anonymous poster hash: 0a600...3fc Åhh, takk for svar, dere. Når jeg beveger tennene mine forsiktig mot hverandre (beveger på kjeven), så kommer det en liiiten kneppelyd (knekkelyd) , som høres ut å komme fra jekselen min, hva kan det være? Den kommer ikke om jeg gjør det hardt, kun når det er så vidt de berører hverandre Anonymous poster hash: 599eb...5ef
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå