Gå til innhold

Har du vært i Kenya?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal kanskje reise til Kenya, Nairobi. Hvordan er det er? Er det trygt? Er det noen områder jeg bør unngå? Hva med terror?

Anonymous poster hash: ff4b4...ab0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært der, men det var før kjøpesenter-terroren. Jeg har ikke hørt om noe mer som har skjedd i Nairobi, og tror ikke UD fraråder å reise dit heller. På nyhetene her om dagen fortalte de at de fineste kjøpesentrene i Nairobi har sikkerhetssjekk (til og med under bilene) for å forhindre terror, så det virker som de tar det alvorlig og at sikkerheten er bra.

Jeg tror det er trygt, men gå aldri i slummen alene/med bare vestlige, få med en lokal om du vil dit. Selv om man går med lokalkjente kan man få en god del oppmerksomhet. Ikke ta bilder åpenlyst med mindre guiden sier det er greit, og ikke ha verdisaker om du skal dit (ha småpenger i bh-en f.eks). Kle deg konservativt om du er jente, spesielt i slummen, ha t-skjorte og et skjørt/shorts. De jeg reiste med hadde minishorts på, og fikk vel en god del ekstra (og unødvendig) oppmerksomhet pga det.

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har vært i Kenya flere ganger og reist rundt på egen hånd, og har ikke hatt noen problemer. Jeg har ikke vært der selv på tre år nå, men har flere venner som bor der, både lokale og tilflytta. Nairobi er kjent for å være "utrygg", på den måten at mange blir frastjelt eiendeler der. Pass på å ta vanlige forhåndsregler, og ikke gå alene etter det er mørkt, verken i Nairobi eller andre steder.

Folk i Kenya er vennlige og gjestfrie, og et fantastisk land å reise i. Send meg en pm om du vil ha flere råd, og det ligger også flere bloggposter om Kenya på bloggen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...