AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #1 Skrevet 12. september 2014 Hvor gamle var barna da dere startet med barnebursdag? Tenker da barna på avdelingen i barnehagen+ søskenbarn på samme alder eventuelt. Anonymous poster hash: a335a...d4f
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #2 Skrevet 12. september 2014 Hvor gamle var barna da dere startet med barnebursdag? Tenker da barna på avdelingen i barnehagen+ søskenbarn på samme alder eventuelt. Anonymous poster hash: a335a...d4f Med søskenbarn og barn til mine venninner begynte vi tidlig! Men da var detmer et påskudd for å invitere mødrene på kaffi og litt gøy å stelle til litt ekstra, så ble jo som en slags playdate de var et år da vi startet med dette hehe.. Men sånn klassisk barnebursdag med unger fra barnehagen å sånn ville jeg drøye lengst mulig.. det er jo bursdager i ett kjør når de begynner på skolen, i hvertfall hvis du har flere barn. Så vi begynnte ikke med det før de andre begynte å invitere, og da var de tre-fire år.. Anonymous poster hash: 0e7de...c66
evelynn Skrevet 12. september 2014 #3 Skrevet 12. september 2014 Min datter blir 3 år gammel snart og jeg synes det er for tidlig for å invitere kollegaer fra barnehage. Jeg vil ikke ta ansvar for små barn jeg kjenner ikke godt, og heller ikke å invitere dem sammen med foreldene deres. Vi kommer til å invitere bare våre venner med barna deres (heldigvis i nesten samme alder som min datter, og de ofte leker sammen). Kanskje neste år, da hun blir 4 - men ikke hjemme men kanskje på et lekeland? 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #4 Skrevet 12. september 2014 Min datter blir 3 år gammel snart og jeg synes det er for tidlig for å invitere kollegaer fra barnehage. Jeg vil ikke ta ansvar for små barn jeg kjenner ikke godt, og heller ikke å invitere dem sammen med foreldene deres. Vi kommer til å invitere bare våre venner med barna deres (heldigvis i nesten samme alder som min datter, og de ofte leker sammen). Kanskje neste år, da hun blir 4 - men ikke hjemme men kanskje på et lekeland? Må bare skyte inn at i de bursdagene jeg har vært i har barna hatt med seg foreldre, eller en forelder som kommer med andre barn fra nabolaget som de tar ansvar for Men jeg er helt enig! -jeg synes tre år er tidlig. For min del kunne de venta til de gikk siste året i bhg eller begynte på skolen Lekeland er veldig greit ja, også trenger det ikke vare så lenge heller..Anonymous poster hash: 0e7de...c66
Gjest Magdalene Skrevet 12. september 2014 #5 Skrevet 12. september 2014 Barn av venner og familie; helt fra starten. Barnehagevennene; fra de går på stor avdeling. Har så langt hatt det hjemme, og kommer til å prøve å ha det hjemme mange år til. Rett og slett for at jeg prøve å få bort det presset om bursdag på lekeland og andre dyre steder. Ikke fordi vi ikke har råd til det, men fordi det er så mange som ikke har økonomi til det. Også syns vi jo det er hyggelig å ha ungenes venner hjemme hos oss 😊 1
Tante-Sofie Skrevet 12. september 2014 #6 Skrevet 12. september 2014 (endret) Her hvor vi bor har de fleste bursdag med vennene i bhg fra de begynner på stor avdeling. Og de fleste 3- og 4-åringene har med mamma eller pappa. Jeg synes det har vært veldig fine anledninger til å bli kjent med foreldrene til de ungene som barnet mitt er sammen med hver dag. Endret 12. september 2014 av Tante-Sofie
Orchideae Skrevet 12. september 2014 #7 Skrevet 12. september 2014 Vi tenker å drøye dette til hun blir 5 år.. Men om andre inviterer tidligere enn dette, må vi vel bare henge oss på. Jeg vil ikke at jenta vår skal være den eneste som ikke får ha barnebursdag. Vi vil nok til å begynne med ha det hjemme, og kjøre en enkel stil med pølse og en kake.. Hun blir to år nå i oktober, og vi kommer til å invitere familie og noen av de har jo barn da. Og det gjorde vi jo i fjord også.
Gjest Keikolina Skrevet 12. september 2014 #8 Skrevet 12. september 2014 Vi skal leie barnehagen barna går i å feire bursdag der. De blir 5 og 4. Feirer de sammen.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #9 Skrevet 12. september 2014 Vi tenker å drøye det til han blir 5 år hvertfall, om ikke skolestart. Familie har vi til selskap hvert år uansett, men barnebursdagventer vi med. Jeg ser at vi ikke er de eneste i barnehagen, så da er det greit. Hadde han vært den eneste som ikke feiret så hadde vi kjørt på, men siden det ikke bare gjelder han så venter vi. Anonymous poster hash: 51181...01d
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #10 Skrevet 12. september 2014 Her har vi hatt familie og venner hvert år. Jeg og barnefar er ikke sammen, og jeg sliter litt på den sosiale fronten, samt at jeg ikke har blitt kjent med noen av de andre foreldrene enda, så det føles ikke naturlig. Til neste sommer blir jenta vår 4, så da får vi se. Alt hadde vært så mye enklere om jeg bare ikke sto alene med alt.. Har inntrykk av at vi er veldig få alenemødre i vår barnehage, og de andre foreldrene kommer alltid to og to på foreldremøter, julefest og andre sosiale ting, så det er så vanskelig å komme innpå folk..Anonymous poster hash: ec8a7...1d6
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #11 Skrevet 12. september 2014 Tenker at det er mest naturlig fra 4-5 års alderen.Anonymous poster hash: ec8a7...1d6
Britneyspears Skrevet 12. september 2014 #12 Skrevet 12. september 2014 Familien har kommet helt fra ettårsdagen, men barnebursdag fra fire år. Da er det gjerne noen foreldre som blir, men det er jo ikke noe problem. Kake og pølser er det alltid til overs, bare å koke litt kaffe. De fleste blir glade for å kunne hjelpe litt til og, da går tiden fortere for dem
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #13 Skrevet 12. september 2014 Fyttikatta. Jeg gruer meg til ordentlig barnebursdag! Kan ikke noe for det. Tror vi drygern til hun er minst 5-år...Anonymous poster hash: 73097...53b
gjärd Skrevet 12. september 2014 #14 Skrevet 12. september 2014 Og jeg klør i fingrene etter å arrangere barnebursdag!! Her blir jenta 3 i år, og da blir det kalas :-) Tror vi skal leie gymsalen på skolen, da det kan bli litt i trangeste laget med 8-10 barn pluss foreldre her hjemme.
GammelKaktus Skrevet 12. september 2014 #15 Skrevet 12. september 2014 Her kommer vi nok iallfall til å drøye det til han blir 4 eller 5, da tenker jeg skikkelig barnebursdag, vi har jo en dundranes feiring før og, men ikke med barna fra barnehagen, han har nettopp begynt og har ikke fått noen faste han leker med ennå, nå er han med alle.. Ser ikke helt vitsen før den tid uansett. Og når vi først skal ha det så skal vi iallfall ikke ha det hjemme, da blir det lekeland
Timseh Skrevet 13. september 2014 #16 Skrevet 13. september 2014 Har kun venner med barn, så 1årsdagen hadde vi barnebursdag. Ikke begynt med bursdagsinvitasjoner i bhg
Ciara Skrevet 13. september 2014 #17 Skrevet 13. september 2014 Da han ble fire år. Før det holdt familiebursdag i massevis. Jeg synes også fireåringer er enklere å ha på besøk enn treåringer - de fleste er ferdige med bleie og ganske selvstendige.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #18 Skrevet 13. september 2014 Jobber i bhg. De fleste venter til de er 4-5 før de har barnebursdag. Evt inviterer bestevennen eller 2 til "lekebursdag". Når de er ca 4-5 inviterer mange alle jentene/guttene evt hele gruppa til barnet. Jeg har ofte rådet foreldre til å ta det enkelt og ikke gape for høyt. Inviter feks kun alle 4-åringene (8-10stk) eller halvparten, etter kjønn. Hele barnegruppa blir ofte litt voldsomt (det er 24 stk totalt). Og i en 5-6-års bursdag er 3-åringene gjerne litt små. Om noen 3-åringer ønsker å feire bursdag anbefaler jeg ofte at de tar bare de minste, eller altså etter kjønn.. Anonymous poster hash: 8859e...ab4
Jade Skrevet 13. september 2014 #19 Skrevet 13. september 2014 I vår barnehage begynte de når de fylte 4 år. Første året var foreldre med, året etter bare leverte de og hentet etterpå.
dreia Skrevet 13. september 2014 #20 Skrevet 13. september 2014 Hos oss starta det på 4-årsdagen, og dei aller fleste i kullet i barnehagen har feira. Her har normalen blitt å invitera heile kullet i barnehagen, på tvers av avdelingane, ca. 15 barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå