AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #1 Del Skrevet 11. september 2014 Hei, jeg lurer på hvilke oster som er greit å servere vegetarianere? Jeg skal ha venninner på besøk der en er vegetarianer. Jeg skal servere pizza og lurer på hvilke muligheter jeg har når det kommer til ost. Finnes det en oversikt over oster som bruker animalsk løype? Anonymous poster hash: f5aa6...8b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #2 Del Skrevet 11. september 2014 Hmm men vegetarianere kan spise ost? Verre med veganere, som ikke spiser dyreprodukter overhodet? Anonymous poster hash: 84beb...11e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lalaz Skrevet 11. september 2014 #3 Del Skrevet 11. september 2014 Hmm men vegetarianere kan spise ost? Verre med veganere, som ikke spiser dyreprodukter overhodet? Anonymous poster hash: 84beb...11e Nei, mye ost er laget med animalsk løpe som kommer fra enzymer i storfemage. For å svare på åpningsinnlegget, melk.no sier noe om det her: http://www.melk.no/spor-ekspertene/spor-ekspertene-ernaering/hva-er-lope/ Ellers har vegetarforeningen denne oversikten: http://veg-veg.no/vegetar/dinesp%C3%B8rsm%C3%A5l/ost_uten_l%C3%B8pe_for_vegetarianere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 11. september 2014 #4 Del Skrevet 11. september 2014 Se etter oster med mikrobiell løpe. Fra tine.no: TINE bruker mikrobiell løpe i Norbo, Norsk Chevre og Snøfrisk Hvitost. Disse produktene er merket med ’mikrobiell løpe’ i ingredienslisten. Flere oster produseres uten tilsetning av løpe, blant annet TINE Kremost, Snøfrisk, TINE Gamalost og TINE Pultost. Norbo funker sikkert bra på pizza. Mener også på at det finnes forskjellige varianter som selges i løsvekt som har mikrobiell løpe, spør i ostedisken på en butikk med godt utvalg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #5 Del Skrevet 11. september 2014 Synnøve Finden lager sine oster uten animalsk løpe Anonymous poster hash: e9568...1d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 11. september 2014 #6 Del Skrevet 11. september 2014 Synnøve Finden lager sine oster uten animalsk løpe Anonymous poster hash: e9568...1d9 Ja, men man må kjøpe den som man river selv, og ikke den som er ferdigrevet. "I rivosttypene revet pizzablanding, revet økonomipakke og revet økonomi smaksrik fra Synnøve Finden er det blandet i ost med animalsk løpe. Denne er utvunnet fra kalv." http://www.melk.no/spor-ekspertene/spor-ekspertene-ernaering/hva-er-lope/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #7 Del Skrevet 11. september 2014 Synnøve Finden lager sine oster uten animalsk løpeAnonymous poster hash: e9568...1d9 Synes all osten fra Synnøve Finden smaker vondt. Det er veldig subjektivt selvfølgelig, men jeg kommer ikke bruke det. Anonymous poster hash: f5aa6...8b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #8 Del Skrevet 11. september 2014 Se etter oster med mikrobiell løpe. Fra tine.no: Norbo funker sikkert bra på pizza. Mener også på at det finnes forskjellige varianter som selges i løsvekt som har mikrobiell løpe, spør i ostedisken på en butikk med godt utvalg Hvordan smaker nordbo? Anonymous poster hash: f5aa6...8b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #9 Del Skrevet 11. september 2014 Er det noen her som kjenner til en vegetarianer vennlig Mozzarella? Jeg vil helst bruke det på pizzaen. Anonymous poster hash: f5aa6...8b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 11. september 2014 #10 Del Skrevet 11. september 2014 Er det noen her som kjenner til en vegetarianer vennlig Mozzarella? Jeg vil helst bruke det på pizzaen.Anonymous poster hash: f5aa6...8b8 Tenker du på reven mozzarella? Den fra Arla er vegetarisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #11 Del Skrevet 12. september 2014 Tenker du på reven mozzarella? Den fra Arla er vegetarisk. Takk Jeg skal se etter den i butikken! Anonymous poster hash: f5aa6...8b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå