Gå til innhold

holder han meg på gress?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette er ment godt:

Du skriver stadig vekk mye klokt, men i dag er du far out i flere tråder. Det blir for mye kvasi-psykologisering uten sunn fornuft.

Skal kvinner virkelig tro de skal være ENDA mer tålmodige og vente ENDA mer på at mannen kaaanskje utvikler følelser for dem, når så godt som alles erfaringer tilsier at det ikke pleier å bli noen happy ending?

Det er helt normalt at begge parter har et behov for å ha avklart hva den andre vil.

Anonymous poster hash: a7e52...5d1

Please slutt med pisspreiket! Det er ikke ment godt. Du sier ikke det du sier fordi du ønsker meg godt i det hele tatt. Du har skikkelig skikkelig lyst til å få tatt meg litt, bare innrøm det! <3

Men beklager. Du kan mene at det jeg kommer med er kvasi-psykologisering ( er det egentlig et ord???) men sannheten er at dette er nyttig informasjon mange kvinner virkelig har godt av å lese.

Ja, enkelte kvinner bør være mer tolmodige enn de er. Hvis de fra før er tolmodige, er det ikke dem jeg snakker til. Jeg snakker til de kvinnene som med en gang de kjenner at de har følelser, fyker til mannen for å få bekreftet at han føler det samme. Livredde for å gi av tiden sin til noen som ikke føler det samme som dem. Rett for å bli utnyttet følelsesmessig, fordi de ser kun sine egne følelser og behovet for at disse skal bli satt pris på.

Jeg er enig i at det er helt normalt at begge parter ønsker å ha avklart hva den andre vil NÅR begge har følelser. Når den ene har fått følelser i raserfart og den andre enda ikke har tenkt tanken på å kjenne etter, så blir det litt ubalanse i regnskapet kan man si!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Please slutt med pisspreiket! Det er ikke ment godt. Du sier ikke det du sier fordi du ønsker meg godt i det hele tatt. Du har skikkelig skikkelig lyst til å få tatt meg litt, bare innrøm det! <3

Men beklager. Du kan mene at det jeg kommer med er kvasi-psykologisering ( er det egentlig et ord???) men sannheten er at dette er nyttig informasjon mange kvinner virkelig har godt av å lese.

Ja, enkelte kvinner bør være mer tolmodige enn de er. Hvis de fra før er tolmodige, er det ikke dem jeg snakker til. Jeg snakker til de kvinnene som med en gang de kjenner at de har følelser, fyker til mannen for å få bekreftet at han føler det samme. Livredde for å gi av tiden sin til noen som ikke føler det samme som dem. Rett for å bli utnyttet følelsesmessig, fordi de ser kun sine egne følelser og behovet for at disse skal bli satt pris på.

Jeg er enig i at det er helt normalt at begge parter ønsker å ha avklart hva den andre vil NÅR begge har følelser. Når den ene har fått følelser i raserfart og den andre enda ikke har tenkt tanken på å kjenne etter, så blir det litt ubalanse i regnskapet kan man si!

Nå er du en som ofte skiller deg ut med å komme med mer pisspreik enn gjennomsnittet, men det hjelper vel ikke hva man sier.

Problemet til like mange kvinner er at de er for tålmodige. Det er et klassisk problem. Nå har endelig en del kvinner begynt å ta bedre vare på seg selv, og da tror jeg ikke det er sunt for dem å bli møtt med masse vri-og-vendepå-greier som får dem til å tvile.

Men en utfordring til deg:

Sett opp en vitenskapelig holdbar designet studie, hvor du får se det svart på hvitt om det lønner seg å være enda mer tålmodig, ut fra de tegnene TS beskriver.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hei!

Møtte en fyr i sommer, som jeg har hatt det veldig hyggelig med. Super sex, bra samtaler osv. Etterhvert som tiden gikk fikk jeg føleser, og det endte med at jeg spurte han hva han tenker om "oss". Han var nylig ut av et forhold og var ikke ferdig med det, samtidig som han jobber mye og er usikker på hvor i verden han kommer til å være etterhvert, da det har vært snakk om å flytte utenlands med jobben. Lang historie kort, jeg sa jeg ikke kunne fortsette å møte han siden jeg legger mer i det enn sex, noe han forstod. Etter et par uker kontaktet han meg og ville treffes "en siste gang" før vi skulle kutte kontakten. Vi begynte å snakke endel igjen, men jeg droppet å møte han til slutt av samme årsaker som forrige gang. Jeg har sagt at hvis timingen er annerledes i framtiden, kan vi evt sees igjen da. Han ville veldig gjerne fortsette å ha kontakt nå og ikke slette nummer, snapchat og facebook, fordi det frister sånn, men han vil ikke ha noe mer enn sex.

spørsmålet mitt er vel om jeg blir holdt på gress? at han bare kontaktet meg igjjen for sex, ikke fordi han savner meg? og at han vil fortsette å ha kontakt for å se om han kan få seg noe iblant etterhvert, ikke at han vil ha kontakt fordi han liker meg?

er jeg helt naiv som får et lite håp?

Anonymous poster hash: aeaa6...919

Her er det nok en risiko for at du kan bli holdt på gress ja.

Dette med å skylde på jobb,usikre fremtidsplaner etc. er ofte brukt som unnskyldning av de som ikke helt vet hva de vil, eller ikke ønsker noe seriøst forhold. Slikt kan endre seg,men ofte gjør det ikke det.

Og om det jeg uthevet i teksten:

Dersom han selv har sagt dette er saken klar slik jeg ser det. Du må ta et valg, og det beste for din del tror jeg da er å bryte kontakten helt. Hvis du fortsetter å ha kontakt blir det kanskje flere treff. Flere treff vil trolig medføre mer sex, og det vil etterhvert utvikle seg enda mer følelser. Hvis han allerede nå sier han kun vil ha sex og ikke noe mer, kan det også bli brukt mot deg senere, for han har jo vært ærlig og du har visst hva du går til.

Alternativt kan du foreslå at dere kan fortsette kontakten som venner og ikke noe mer, og deretter se hvordan ting utvikler seg i fremtiden. Noen menn trenger bare litt tid og space, så kommer de tilbake ;)

Endret av Sandie
Skrevet

Nå er du en som ofte skiller deg ut med å komme med mer pisspreik enn gjennomsnittet, men det hjelper vel ikke hva man sier.

Problemet til like mange kvinner er at de er for tålmodige. Det er et klassisk problem. Nå har endelig en del kvinner begynt å ta bedre vare på seg selv, og da tror jeg ikke det er sunt for dem å bli møtt med masse vri-og-vendepå-greier som får dem til å tvile.

Men en utfordring til deg:

Sett opp en vitenskapelig holdbar designet studie, hvor du får se det svart på hvitt om det lønner seg å være enda mer tålmodig, ut fra de tegnene TS beskriver.

Vel jeg er iallefall ærlig om hva jeg mener og føler. Jeg skriver ikke "dette er godt ment" til noen som jeg ønsker der pepper'n gror ;)

Vitenskapelig holdbar studie?? Seriøst??

Vi kan heller si det sånn... alle kvinnene her inne som alltid skremmer bort mannfolk med følelseriene sine sine i en tidlig datingfase kan slutte med det og så ser vi hva som skjer.. ?

Ja helt enig i at mange kvinner er for tålmodige, men det er ikke DE kvinnene vi snakker om i denne tråden..

Skrevet

Jeg synes faktisk Nettinettet er inne på noe veldig bra her jeg. Jeg er i en lignende situasjon hvor fyren er redd for forpliktelser og også står i fare for å flytte pga jobb, og jeg har valgt å være tolmodig og gi rom. Har satsa mer enn jeg trodde jeg ville tørre, men enn så lenge så har jeg fått en svak positiv avkastning. Grafen går i riktig retning. Krakket kan komme, men avkastningen kan også komme. Jeg pusher ikke men lar han få puste hele tiden. Og han får mer og mer tillit til meg.

Synes det var en bra måte og si dette på. Jeg investerer i aksjer og jeg tør å ta enkelte sjangser her, og det har i de fleste tilfeller gitt en meget bra avkastning over tid. Man må bare ha is i magen.

Anonymous poster hash: 93c23...574
  • Liker 2
Skrevet

Vel jeg er iallefall ærlig om hva jeg mener og føler. Jeg skriver ikke "dette er godt ment" til noen som jeg ønsker der pepper'n gror ;)

Vitenskapelig holdbar studie?? Seriøst??

Vi kan heller si det sånn... alle kvinnene her inne som alltid skremmer bort mannfolk med følelseriene sine sine i en tidlig datingfase kan slutte med det og så ser vi hva som skjer.. ?

Ja helt enig i at mange kvinner er for tålmodige, men det er ikke DE kvinnene vi snakker om i denne tråden..

Du tillegger meg ihvertfall tanker og meninger jeg ikke har, når du påstår jeg ønsker deg dit peppern gror. Sannheten er mer noe i retning av at jeg ønsker alle godt, men likevel kan si fra når noen går for langt.

Helt seriøst. Du kommer nemlig med så mange påstander her på forumet, som strider mot all fornuft. Det går fint an å sette opp et slikt studie, nemlig ved å kjøre questionnaires før, underveis og etter et forhold som dekker forventninger, "tegn" man mener å se hos partner, hvordan man handler ut fra de tegnene, og outcome av forhold. Du kan inkludere masse faktorer som kan tenkes å ha relevans.

I mangel på slike studier er det en ting som er best: Følge sunn fornuft basert på majoriteten av eldre kvinners erfaring gjennom hundrevis av år.

Hvis man ikke vil skremme bort en mann med føleriene sine, så er det enkelt: IKKE ha sex før man har en følelse av hvor man har han! Sunn fornuft.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes faktisk Nettinettet er inne på noe veldig bra her jeg. Jeg er i en lignende situasjon hvor fyren er redd for forpliktelser og også står i fare for å flytte pga jobb, og jeg har valgt å være tolmodig og gi rom. Har satsa mer enn jeg trodde jeg ville tørre, men enn så lenge så har jeg fått en svak positiv avkastning. Grafen går i riktig retning. Krakket kan komme, men avkastningen kan også komme. Jeg pusher ikke men lar han få puste hele tiden. Og han får mer og mer tillit til meg.

Synes det var en bra måte og si dette på. Jeg investerer i aksjer og jeg tør å ta enkelte sjangser her, og det har i de fleste tilfeller gitt en meget bra avkastning over tid. Man må bare ha is i magen.

Spennende! Jeg tror likevel behøves en liten statistikk her. Hvor mange har egentlig erfart at det gir avkastning å vente? Tipper minoriteten. I de fleste tilfellene går jenta med håpet lenge, og så gjør han et eller annet dumt, og så skriver hun om det her inne. Ingen regel uten unntak, selvfølgelig, men vet også av mange menn som velger hun som ventet "fordi det er enklest". Ikke fordi det var henne de helst ville ha.

• Liker 2
Skrevet

Spennende! Jeg tror likevel behøves en liten statistikk her. Hvor mange har egentlig erfart at det gir avkastning å vente? Tipper minoriteten. I de fleste tilfellene går jenta med håpet lenge, og så gjør han et eller annet dumt, og så skriver hun om det her inne. Ingen regel uten unntak, selvfølgelig, men vet også av mange menn som velger hun som ventet "fordi det er enklest". Ikke fordi det var henne de helst ville ha.

Mer skummelt enn spennende. Men jeg gjør dette med tanken om at "det var gøy så lenge det varte". Begynner jeg å fantastere om the big love, så tar jeg meg en løpetur og får hue på plass igjen :fnise: Personlig har jeg ikke trua på at jeg vil orke å leve med en mann resten av livet, fordi jeg alltid har slitt med forpliktelsesangst selv. Og jeg blir fort rastløs og går videre ved den minste endring. Så personlig trenger jeg jo tid selv. Vanligvis har jeg kasta meg inn i ting ute å ha hue på plass og forholdene har vart tre måneder :P Kanskje dette funker bedre for meg også? Jeg har i hvert fall ikke vondt av denne prosessen.

Skrevet

Herregud. Nettinett. Jeg dæver HELT av deg til tider. Du tror du sitter på fasiten for alt? Da må du tro om igjen.

Blant annet har følelsene mine for en gutt rent ut av kjeften min flere ganger på sms og på telefon… han har fortsatt ikke blitt skremt. Jeg har uheldigvis klart å fortelle om mine problemer til han OG vi er bare i startfasen (vet, det er noe jeg burde holdt for meg selv…) MEEEN!!! Han vil fortsatt treffe meg.

;)

Alle er ikke like...

Anonymous poster hash: 046ab...f75
  • Liker 1
Skrevet

Du tillegger meg ihvertfall tanker og meninger jeg ikke har, når du påstår jeg ønsker deg dit peppern gror. Sannheten er mer noe i retning av at jeg ønsker alle godt, men likevel kan si fra når noen går for langt.

Helt seriøst. Du kommer nemlig med så mange påstander her på forumet, som strider mot all fornuft. Det går fint an å sette opp et slikt studie, nemlig ved å kjøre questionnaires før, underveis og etter et forhold som dekker forventninger, "tegn" man mener å se hos partner, hvordan man handler ut fra de tegnene, og outcome av forhold. Du kan inkludere masse faktorer som kan tenkes å ha relevans.

I mangel på slike studier er det en ting som er best: Følge sunn fornuft basert på majoriteten av eldre kvinners erfaring gjennom hundrevis av år.

Hvis man ikke vil skremme bort en mann med føleriene sine, så er det enkelt: IKKE ha sex før man har en følelse av hvor man har han! Sunn fornuft.

Det med pepper'n gror var faktisk en spøk.. Ikke ta alt så bokstavlig! ;)

Den studien er faktisk en veldig god ide, men for å få fortgang på det så er det faktisk like nyttig å gjøre det som jeg sa. Og nå er det jo ei i tråden som har sagt at hun gjør dette i sitt nåværende forhold, så kan vi jo se hvordan det uttarter seg?

Ja jeg er helt enig. Jeg sier mye som strider mot all fornuft, men det første som forsvinner når man forelsker seg er faktisk fornuften. Man tror man er fornuftig men så tenker man ikke rasjonelt i det hele tatt. Og så lytter man til de som er glad i en og som vil en vel og som ikke ønsker at man skal bli såret. Og hvis man ikke skal bli såret så investerer man ikke.

Jeg har kunder som har gjort dette jeg sier her med gode resultater. og kunne jeg dratt de frem og fått dem til å fortelle det så hadde jeg gjort det, men det å si at man har fått hjelp til noen når det kommer til slike ting er sårt og noe ikke mange vil.

Men om noen år vi du nok få bevis på de tingene jeg sier og da vil den ufornuften jeg kommer med kanskje virke mer fornuftig!

Skrevet (endret)

Herregud. Nettinett. Jeg dæver HELT av deg til tider. Du tror du sitter på fasiten for alt? Da må du tro om igjen.

Blant annet har følelsene mine for en gutt rent ut av kjeften min flere ganger på sms og på telefon… han har fortsatt ikke blitt skremt. Jeg har uheldigvis klart å fortelle om mine problemer til han OG vi er bare i startfasen (vet, det er noe jeg burde holdt for meg selv…) MEEEN!!! Han vil fortsatt treffe meg.

;)

Alle er ikke like...

Jeg tror absolutt ikke at jeg sitter med fasiten på alt, det har jeg aldri sagt og det vil jeg aldri si. Men jeg jobber hardt med å finne løsninger på ting jeg ikke har funnet fasiten på, og underveis når jeg gjør det, så finner jeg ut av mange gode løsninger på problemer som oppstår i en datingfase.

Daten din VET hva han føler, da er det ikke noe problem. Hadde han ikke vist og du hadde overrøst han med meldinger kunne han fått full panikk og stikki. Når man ikke vet bør man avvente situasjonen litt. Vet man er det bare å kjøre på.

Det du gjør er å ta sjansen og satse og det er noe jeg anbefaler alle å gjøre! You win some, you loose some.. Du har en vinner, og det er jo helt supert!

Endret av Nettinettet
Skrevet

Det er jo nettopp slike tanker som gjør at kvinner sliter med å forstå hva de skal gjøre og hvordan de skal oppføre seg. Snakk om å fremheve negativitet!

Det er vel ingen her som sier at en jente skal vente i en evighet, men noen ganger kan det være lurt å ikke være den som buser ut om følelsene, men som avventer til den andre parten kanskje har noe å komme med.

Folk er forskjellige, og selv om man selv er sånn og sånn er det viktig å huske på at den andre kanskje ikke er sånn.. man kjenner ikke hverandre, man må bruke tid på å bli kjent.

Skrevet

Nja, han er nok ganske usikker på hva han egentlig vil. Tror ikke han er ute etter noe seriøst for øyeblikket, men å finne på ting med meg, vil han fremdeles… så jeg bare lar det gå sin gang.

Skrevet

Nja, han er nok ganske usikker på hva han egentlig vil. Tror ikke han er ute etter noe seriøst for øyeblikket, men å finne på ting med meg, vil han fremdeles… så jeg bare lar det gå sin gang.

Lar det gå sin gang som at du fortsetter å treffe han, eller lar det gå sin gang som at du lar han gå og fortsetter med livet ditt mens han finner ut av hva han vil?

Jeg hadde gått for nummer to i allefall..

Skrevet

Lar det gå sin gang som at du fortsetter å treffe han, eller lar det gå sin gang som at du lar han gå og fortsetter med livet ditt mens han finner ut av hva han vil?

Jeg hadde gått for nummer to i allefall..

Ja, tror jeg skal gå for det siste kanskje? Men tenk om jeg går glipp av noe som kan bli virkelig fint. Begge liker jo hverandre.

Skrevet

Ja, tror jeg skal gå for det siste kanskje? Men tenk om jeg går glipp av noe som kan bli virkelig fint. Begge liker jo hverandre.

jeg tror at han vil respektere deg mer hvis du velger å gå videre og stå for det du har sagt. Altså at du er ute etter et forhold. Hvis han etter en stund finner ut at jo det er han også, så vil han nok komme tilbake skal du se. :) Du er verdifull husk det, og en mann må være villig til å investere i deg, når du er villig til å investere i han. :)

• Liker 1
Skrevet

Takk for alle gode svar (TS her). Jeg har i hvertfall fått masse interessante synspunkt på dette og skal ta det med meg videre :) TAKK!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...