AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #1 Skrevet 11. september 2014 Hei! Møtte en fyr i sommer, som jeg har hatt det veldig hyggelig med. Super sex, bra samtaler osv. Etterhvert som tiden gikk fikk jeg føleser, og det endte med at jeg spurte han hva han tenker om "oss". Han var nylig ut av et forhold og var ikke ferdig med det, samtidig som han jobber mye og er usikker på hvor i verden han kommer til å være etterhvert, da det har vært snakk om å flytte utenlands med jobben. Lang historie kort, jeg sa jeg ikke kunne fortsette å møte han siden jeg legger mer i det enn sex, noe han forstod. Etter et par uker kontaktet han meg og ville treffes "en siste gang" før vi skulle kutte kontakten. Vi begynte å snakke endel igjen, men jeg droppet å møte han til slutt av samme årsaker som forrige gang. Jeg har sagt at hvis timingen er annerledes i framtiden, kan vi evt sees igjen da. Han ville veldig gjerne fortsette å ha kontakt nå og ikke slette nummer, snapchat og facebook, fordi det frister sånn, men han vil ikke ha noe mer enn sex. spørsmålet mitt er vel om jeg blir holdt på gress? at han bare kontaktet meg igjjen for sex, ikke fordi han savner meg? og at han vil fortsette å ha kontakt for å se om han kan få seg noe iblant etterhvert, ikke at han vil ha kontakt fordi han liker meg? er jeg helt naiv som får et lite håp? Anonymous poster hash: aeaa6...919
Nettinettet Skrevet 11. september 2014 #2 Skrevet 11. september 2014 Du treffer en fyr. Dere har det fint sammen. Dere har sex. Du får følelser. Istedenfor å fortsette å ha det fint med han, så har du behov for å få en bekreftelse fra han om at han føler det samme for deg. Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke bare går ann å fortsette å treffe en fyr som man har det fint med, uten å måtte vite hva som skjer i fremtiden? Spesielt når du uansett vurderer å fortsette å treffe han uten å vite hva som skjer i fremtiden senere. Så mye drama uten grunn.. i mine øyne! 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #3 Skrevet 11. september 2014 Du treffer en fyr. Dere har det fint sammen. Dere har sex. Du får følelser. Istedenfor å fortsette å ha det fint med han, så har du behov for å få en bekreftelse fra han om at han føler det samme for deg. Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke bare går ann å fortsette å treffe en fyr som man har det fint med, uten å måtte vite hva som skjer i fremtiden? Spesielt når du uansett vurderer å fortsette å treffe han uten å vite hva som skjer i fremtiden senere. Så mye drama uten grunn.. i mine øyne! Fordi begge er ute etter to forskjellig ting??? Anonymous poster hash: 046ab...f75 4
Nettinettet Skrevet 11. september 2014 #4 Skrevet 11. september 2014 Fordi begge er ute etter to forskjellig ting??? Anonymous poster hash: 046ab...f75 Kanskje, kanskje ikke... Når to mennesker treffer hverandre uten at de har avklart hva de er ute etter på forhånd, så må man egentlig bare se hva som skjer.. Du fant ut at du ville ha noe mer fra han, og du krevde det samme fra han.. Nå vurderer du likevell å tilbringe tid med han, selv om han har avklart med deg at han ikke er klar for noe forhold.. Det er ikke han som vil ha deg på gress, det er du som ønsker å være på gress.. Hadde du ikke krevd noe fra han når du gjorde og bare fortsatt å leke med han kan det hende at hans følelser kunne utvikla seg også.. men når kvinner krever og lager drama og styr... vel da mister mennene respekten for dem... 1
Lille bie Skrevet 11. september 2014 #5 Skrevet 11. september 2014 Hmm.. Det er interessant lesning.. Kanskje jeg burde ventet lenger.. Men jeg ville ikke få mer følelser for han som jeg ville fått hvis vi fortsatte å ha sex hvis det var uaktuelt for han med noe mer, og da jeg fikk følelsen av at det var sex for han valgte jeg å spørre. Det jeg egentlig lurer på er bare om det at han kontakter meg nå kun er for å holde meg varm, eller et tegn på følelser fra hans side? Setter pris på svar på dette
Nettinettet Skrevet 11. september 2014 #6 Skrevet 11. september 2014 Hmm.. Det er interessant lesning.. Kanskje jeg burde ventet lenger.. Men jeg ville ikke få mer følelser for han som jeg ville fått hvis vi fortsatte å ha sex hvis det var uaktuelt for han med noe mer, og da jeg fikk følelsen av at det var sex for han valgte jeg å spørre. Det jeg egentlig lurer på er bare om det at han kontakter meg nå kun er for å holde meg varm, eller et tegn på følelser fra hans side? Setter pris på svar på dette Jeg kan ikke svare på det spørsmålet, det er det bare han som har svaret på. Jeg antar (og les at jeg antar) at han ville se om han kunne fortsette å ha sex med deg, når han ville treffe deg en siste gang.. Når du avlyste det så kan det hende han fikk litt mer respekt for deg, men jeg vet ikke.. Jeg ville gått videre og så sett hva han gjorde.. kanskje har du satt noen spor som gjør at han finner ut at han savner deg og vil tilbringe mer tid med deg etterhvert.. Jeg synes iallefall det var bra at du ikke hadde sex med han igjen, fordi da ser han kanskje at du faktisk er ute etter forhold. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #7 Skrevet 11. september 2014 Du treffer en fyr. Dere har det fint sammen. Dere har sex. Du får følelser. Istedenfor å fortsette å ha det fint med han, så har du behov for å få en bekreftelse fra han om at han føler det samme for deg. Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke bare går ann å fortsette å treffe en fyr som man har det fint med, uten å måtte vite hva som skjer i fremtiden? Spesielt når du uansett vurderer å fortsette å treffe han uten å vite hva som skjer i fremtiden senere. Så mye drama uten grunn.. i mine øyne! Men du ser at hvis ts forsetter å treffe han kommer hun til å få mer følelser, mens han forsatt bare vil ha sex. Det er det han har sagt han vil ha. Det som mest sannsynligvis kommer til å skje hvis hun forsetter å treffe han er at hun ender opp med kjærlighetssorg. Bedre å avslutte det nå før det går så langt at det ikke er noen vei tilbake med tanke på følelsene. Ts, hadde han ville hatt et forhold hadde du ikke møtt den type motstand som du gjør no. Ting hadde gått sin "naturlige" gang. Anonymous poster hash: ed9f2...8f5 3
Nettinettet Skrevet 11. september 2014 #8 Skrevet 11. september 2014 Men du ser at hvis ts forsetter å treffe han kommer hun til å få mer følelser, mens han forsatt bare vil ha sex. Det er det han har sagt han vil ha. Det som mest sannsynligvis kommer til å skje hvis hun forsetter å treffe han er at hun ender opp med kjærlighetssorg. Bedre å avslutte det nå før det går så langt at det ikke er noen vei tilbake med tanke på følelsene. Ts, hadde han ville hatt et forhold hadde du ikke møtt den type motstand som du gjør no. Ting hadde gått sin "naturlige" gang. Anonymous poster hash: ed9f2...8f5 Jeg tror du skal lese innleggene mine et par ganger til og så konsentrere deg litt om hva jeg sier om fortid og nåtid. Hva som kunne ha skjedd og hva som har skjedd. Pluss rådet jeg gir angående hva hun skal gjøre videre.. At ikke kvinner lærer seg at drama ikke skape noen positive resultater i det hele tatt..?? Kvinner må slutte å kreve bekreftelse fra menn om hva de føler etter at de stakkars mennene bare så vidt har begynt å bli kjent med kvinnene.. La de få puste og kjenne på egne følelser før dere buser ut med hva dere føler og vil høre hva de føler..
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #9 Skrevet 11. september 2014 Jeg tror du skal lese innleggene mine et par ganger til og så konsentrere deg litt om hva jeg sier om fortid og nåtid. Hva som kunne ha skjedd og hva som har skjedd. Pluss rådet jeg gir angående hva hun skal gjøre videre.. At ikke kvinner lærer seg at drama ikke skape noen positive resultater i det hele tatt..?? Kvinner må slutte å kreve bekreftelse fra menn om hva de føler etter at de stakkars mennene bare så vidt har begynt å bli kjent med kvinnene.. La de få puste og kjenne på egne følelser før dere buser ut med hva dere føler og vil høre hva de føler.. Det handler ikke om å kreve bekreftelse, men å finne ut hva den andre faktisk vil. Du kan ikke stå der å si: "Hvorfor kan man ikke bare forsette å ha det fint? " Folk er forskjellige og folk får følelser på ulike tidspunkt. Har man vært i lignende situasjon før vet man at det ikke er lurt å gå etter en som er utilgjengelig. Anonymous poster hash: ed9f2...8f5 2
Ferny Skrevet 11. september 2014 #10 Skrevet 11. september 2014 Kanskje, kanskje ikke... Når to mennesker treffer hverandre uten at de har avklart hva de er ute etter på forhånd, så må man egentlig bare se hva som skjer.. Du fant ut at du ville ha noe mer fra han, og du krevde det samme fra han.. Nå vurderer du likevell å tilbringe tid med han, selv om han har avklart med deg at han ikke er klar for noe forhold.. Det er ikke han som vil ha deg på gress, det er du som ønsker å være på gress.. Hadde du ikke krevd noe fra han når du gjorde og bare fortsatt å leke med han kan det hende at hans følelser kunne utvikla seg også.. men når kvinner krever og lager drama og styr... vel da mister mennene respekten for dem... Jeg er jo delvis enig i det du skriver. Samtidig kan man jo se på det som en slags investering. Jeg mener - du treffer en du liker, og jo mer du treffer han, jo bedre føles det, og jo sterker følelser får du for vedkommende. Samtidig er det jo en risiko knyttet til investeringer - i dette tilfellet, man kan bli såret. Hvor stor risiko er man villig til å ta? Nå vet jo trådstarter at denne mannen ikke er klar til å forplikte seg - han er nylig kommet ut av et forhold, og er ikke ferdig med det. OK, da tenker jeg - risikofyllt investering. Hun har følelser, og om hun ikke kutter kontakten, så vil de bli sterkere. Han er som sagt fremdeles følelsesmessig knyttet til bruddet med eksen, og det er ikke sikkert han vil få ("nok") følelser for trådstarter. Hvis hun likevel velger å treffe han, og det blir snakk om et brudd uansett, så vil bruddet føles verre på et senere tidspunkt (da hun mest sannsynlig er enda mer knyttet til fyren). Kanskje hun får bedre avkastning et annet sted. Når det er sagt - jeg synes ikke hun blir holdt på gress. Han har jo sagt at han ikke vil noe mer. Det er jo opp til henne hva hun velger å gjøre her. Han vil ha sex - ikke forpliktelser. Jeg mener man holdes på gress dersom den andre "ikke vet" hva han/hun vil, selv om personen nok innerst inne vet at det ikke kommer til å bli noe seriøst. 1
Nettinettet Skrevet 11. september 2014 #11 Skrevet 11. september 2014 Jeg er jo delvis enig i det du skriver. Samtidig kan man jo se på det som en slags investering. Jeg mener - du treffer en du liker, og jo mer du treffer han, jo bedre føles det, og jo sterker følelser får du for vedkommende. Samtidig er det jo en risiko knyttet til investeringer - i dette tilfellet, man kan bli såret. Hvor stor risiko er man villig til å ta? Nå vet jo trådstarter at denne mannen ikke er klar til å forplikte seg - han er nylig kommet ut av et forhold, og er ikke ferdig med det. OK, da tenker jeg - risikofyllt investering. Hun har følelser, og om hun ikke kutter kontakten, så vil de bli sterkere. Han er som sagt fremdeles følelsesmessig knyttet til bruddet med eksen, og det er ikke sikkert han vil få ("nok") følelser for trådstarter. Hvis hun likevel velger å treffe han, og det blir snakk om et brudd uansett, så vil bruddet føles verre på et senere tidspunkt (da hun mest sannsynlig er enda mer knyttet til fyren). Kanskje hun får bedre avkastning et annet sted. Når det er sagt - jeg synes ikke hun blir holdt på gress. Han har jo sagt at han ikke vil noe mer. Det er jo opp til henne hva hun velger å gjøre her. Han vil ha sex - ikke forpliktelser. Jeg mener man holdes på gress dersom den andre "ikke vet" hva han/hun vil, selv om personen nok innerst inne vet at det ikke kommer til å bli noe seriøst. Alt i livet er en investering. Investering av tid og investering av følelser. Det som er med investeringer er at for å få avkastning må man ofte ha litt is i magen og avvente for å se hvordan ting utvikler seg. Jeg mener at mange kvinner ( og jeg har gjort den samme tabben selv) skal ha avkastning på investeringen (få følelser igjen når de gir følelser) for tidlig. Da kommer krakket og man taper alt. Hadde man hatt is i magen og ventet til det hele hadde blitt mer trygt for markedet og markedet hadde blitt fornøyd med produktet, så ville også avkastningen kommet. Men som med alle investeringer så er det ikke sikkert at man får avvkastning. Kanskje koster det mer enn det smaker og kanskje hjelper det ikke å ha is i magen heller.. men for min del (hvis jeg har sterke følelser for en person litt tidlig) så er det verdt å vente for å se om det blir avkastning kontra å fucke opp hele investeringen ved å kreve avkastning for tidlig. Resten av innlegget er jeg helt enig i, og som jeg skrev så er det jo opp til TS om hun vil avvente å se om han faktisk har innsett at hun er verdt å investere i.. 2
Nettinettet Skrevet 11. september 2014 #12 Skrevet 11. september 2014 Det handler ikke om å kreve bekreftelse, men å finne ut hva den andre faktisk vil. Du kan ikke stå der å si: "Hvorfor kan man ikke bare forsette å ha det fint? " Folk er forskjellige og folk får følelser på ulike tidspunkt. Har man vært i lignende situasjon før vet man at det ikke er lurt å gå etter en som er utilgjengelig. Anonymous poster hash: ed9f2...8f5 Jo jeg kan faktisk stå å si det, og det er nettopp det jeg sier. Fordi jeg VET at mange menn trenger mer tid enn vi damer er villig til å gi dem. Jeg VET at mange menn har behov for å snuse seg frem, sjekke kroker og kriker og virkelig benytte alle sansene sine før de ser om dama er noe de vil investere i, eller har fått følelser for. Noen ganger sier det pang, andre ganger trenger man mer tid. En som er utilgjengelig er en person som er gift, forlovet, samboer. Alle andre er tilgjenngelige egentlig! De må bare møte den rette. Og man blir ikke den rette av å ikke gi dem tid til å finne ut om man er den rette. Alt for mange kvinner hopper videre med en gang de ikke får det de vil ha, og så gjør de det samme igjen og igjen.. og så sier de etterpå at menn bare er ute etter en ting eller at de er useriøse... Gi menn tid, det er mitt råd! 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #13 Skrevet 11. september 2014 Alt i livet er en investering. Investering av tid og investering av følelser. Det som er med investeringer er at for å få avkastning må man ofte ha litt is i magen og avvente for å se hvordan ting utvikler seg. Jeg mener at mange kvinner ( og jeg har gjort den samme tabben selv) skal ha avkastning på investeringen (få følelser igjen når de gir følelser) for tidlig. Da kommer krakket og man taper alt. Hadde man hatt is i magen og ventet til det hele hadde blitt mer trygt for markedet og markedet hadde blitt fornøyd med produktet, så ville også avkastningen kommet. Men som med alle investeringer så er det ikke sikkert at man får avvkastning. Kanskje koster det mer enn det smaker og kanskje hjelper det ikke å ha is i magen heller.. men for min del (hvis jeg har sterke følelser for en person litt tidlig) så er det verdt å vente for å se om det blir avkastning kontra å fucke opp hele investeringen ved å kreve avkastning for tidlig. Resten av innlegget er jeg helt enig i, og som jeg skrev så er det jo opp til TS om hun vil avvente å se om han faktisk har innsett at hun er verdt å investere i.. Problemet er at fallhøyden blir større jo mer man invisterer. Man er offer for et psykologisk konsept som går ut på at jo mer man selv investerer, jo mer forventer man. Derfor er det veldig risky å gjøre det du anbefaler. For all del, jeg synes det er et bra råd til de som ikke har fått følelser, da kan man bare forsette å "ha det fint". Ting blir annerledes når man har følelser og da er det ikke lurt å dure i vei uten å tenke seg om, det er naivt. Som nevt, folk er forskjellige og jeg synes ikke det er smart å anbefale en som har følelser å forsette å satse på en som har gjort det klart at han er utilgjengelig. Selv om det du anbefaler hadde vært smart i andre situasjoner. Anonymous poster hash: ed9f2...8f5 2
Nettinettet Skrevet 11. september 2014 #14 Skrevet 11. september 2014 Problemet er at fallhøyden blir større jo mer man invisterer. Man er offer for et psykologisk konsept som går ut på at jo mer man selv investerer, jo mer forventer man. Derfor er det veldig risky å gjøre det du anbefaler. For all del, jeg synes det er et bra råd til de som ikke har fått følelser, da kan man bare forsette å "ha det fint". Ting blir annerledes når man har følelser og da er det ikke lurt å dure i vei uten å tenke seg om, det er naivt. Som nevt, folk er forskjellige og jeg synes ikke det er smart å anbefale en som har følelser å forsette å satse på en som har gjort det klart at han er utilgjengelig. Selv om det du anbefaler hadde vært smart i andre situasjoner. Anonymous poster hash: ed9f2...8f5 Poenget mitt er at han ikke hadde gitt beskjed om at han var utilgjenngelig før hun ville vite hva han følte. Hvis man treffer en fyr, har fått følelser og han sier "Hey, tenkte bare jeg skulle si at jeg liker dette.. det vi har.. ikke noe forpliktelser eller noe.. for jeg er ikke klar for noe forhold, og det vet du vel....?" DA sier hun takk for seg. Hvorfor skal hun fortsette å investere i noe hun vet hun ikke får avkastning på? Men når hun "krever" at han også skal føle, eller forteller han om hennes følelser før han har fått kjent på hva han føler, så sier han det som det er. Han er ikke klar for noe enda. Hadde hun ikke sagt noe kan det hende at han fordi de jo hadde det så fint, litt etter litt hadde funnet ut at dette var noe han ville investere i. Jeg VET at dette er frustrerende og jeg VET at det er vanskelig.. fordi det handler om våre såreste følelser og frykten av å bli sittende tilbake med knust hjerte.. men det er faktisk verdt å falle hardt, hvis det betyr at man kan finne kjærligheten. Fallhøyden er stor, ja det er den, men det er jaggu premien som kan ligge å vente ved målstreken også.
Ferny Skrevet 11. september 2014 #15 Skrevet 11. september 2014 Alt i livet er en investering. Investering av tid og investering av følelser. Det som er med investeringer er at for å få avkastning må man ofte ha litt is i magen og avvente for å se hvordan ting utvikler seg. Jeg mener at mange kvinner ( og jeg har gjort den samme tabben selv) skal ha avkastning på investeringen (få følelser igjen når de gir følelser) for tidlig. Da kommer krakket og man taper alt. Hadde man hatt is i magen og ventet til det hele hadde blitt mer trygt for markedet og markedet hadde blitt fornøyd med produktet, så ville også avkastningen kommet. Men som med alle investeringer så er det ikke sikkert at man får avvkastning. Kanskje koster det mer enn det smaker og kanskje hjelper det ikke å ha is i magen heller.. men for min del (hvis jeg har sterke følelser for en person litt tidlig) så er det verdt å vente for å se om det blir avkastning kontra å fucke opp hele investeringen ved å kreve avkastning for tidlig. Resten av innlegget er jeg helt enig i, og som jeg skrev så er det jo opp til TS om hun vil avvente å se om han faktisk har innsett at hun er verdt å investere i.. Hehe, liker at vi snakker samme språk. Men ja, jeg skjønner hva du mener. Men det som er spesielt i denne saken, er jo at vi VET at han ikke er ferdig med eksen. Det er vel ikke hovedregelen for de som velger å kaste seg ut på "markedet". Sånn sett tenker jeg at risikoen er unødvendig stor i dette tilfellet. Og det du sier om å gi den andre tid er helt riktig. Noen trenger mer tid på seg - men jeg mener også at man bør kunne forvente at bearbeidelsen av et tidligere forhold er avsluttet innen man velger å involvere seg med en ny person. Sånn sett tror jeg trådstarter har unødvendig mange faktorer i sin disfavør. Og det du sier om at mange kvinner forventer avkastning altfor tidlig - det tror jeg stemmer. Men det gjelder i all høyeste grad en del menn også.
Nettinettet Skrevet 11. september 2014 #16 Skrevet 11. september 2014 Og jo mer man investerer uten forventinger, jo lettere blir det!
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #17 Skrevet 11. september 2014 Jeg tror du skal lese innleggene mine et par ganger til og så konsentrere deg litt om hva jeg sier om fortid og nåtid. Hva som kunne ha skjedd og hva som har skjedd. Pluss rådet jeg gir angående hva hun skal gjøre videre.. At ikke kvinner lærer seg at drama ikke skape noen positive resultater i det hele tatt..?? Kvinner må slutte å kreve bekreftelse fra menn om hva de føler etter at de stakkars mennene bare så vidt har begynt å bli kjent med kvinnene.. La de få puste og kjenne på egne følelser før dere buser ut med hva dere føler og vil høre hva de føler.. Dette er ment godt: Du skriver stadig vekk mye klokt, men i dag er du far out i flere tråder. Det blir for mye kvasi-psykologisering uten sunn fornuft. Skal kvinner virkelig tro de skal være ENDA mer tålmodige og vente ENDA mer på at mannen kaaanskje utvikler følelser for dem, når så godt som alles erfaringer tilsier at det ikke pleier å bli noen happy ending? Det er helt normalt at begge parter har et behov for å ha avklart hva den andre vil. Anonymous poster hash: a7e52...5d1 2
Nettinettet Skrevet 11. september 2014 #18 Skrevet 11. september 2014 Og det du sier om at mange kvinner forventer avkastning altfor tidlig - det tror jeg stemmer. Men det gjelder i all høyeste grad en del menn også. Absolutt!!
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #19 Skrevet 11. september 2014 Poenget mitt er at han ikke hadde gitt beskjed om at han var utilgjenngelig før hun ville vite hva han følte. Hvis man treffer en fyr, har fått følelser og han sier "Hey, tenkte bare jeg skulle si at jeg liker dette.. det vi har.. ikke noe forpliktelser eller noe.. for jeg er ikke klar for noe forhold, og det vet du vel....?" DA sier hun takk for seg. Hvorfor skal hun fortsette å investere i noe hun vet hun ikke får avkastning på? Yes, da er vi enige. Anonymous poster hash: ed9f2...8f5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #20 Skrevet 11. september 2014 Han tenker at du velger som du vil. Du vet jo at han ikke er forelsket eller interessert i noe forhold, han vil ha uforpliktende sex. Om jeg var deg så hadde jeg sagt at vi får heller møtes igjen når ting ligger mer til rette for et forhold, men at du ikke kommer til å vente på ham. Selvrespekt Anonymous poster hash: f489e...605
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå