Helle20 Skrevet 11. september 2014 #1 Skrevet 11. september 2014 Hei! Jeg og min samboer har lyst til å ta en langhelg i utlandet i slutten av oktober, men sliter litt med hvor vi skal dra. Vi ønsker oss noe som ikke er for dyrt, hverken i reise eller levekostnader, et sted hvor vi kan kose oss sammen i trygge omgivelser. Vil gjerne ha noe historisk/bygninger å se på, greit klima på denne årstiden og gjerne mulighet for shopping. Parker eller morsomme ting å gjøre, er også interessant Om et slikt sted finnes, hadde det vært gøy med et sted ingen av oss hadde vært før (ikke Roma, Paris, London osv...). Syns f.eks. andre byer i Italia virker gøy! Vi er forresten i begynnelsen av 20-åra Noen som har noen tips eller erfaringer å dele? Evt. nettsteder vi burde sjekke ut?
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #3 Skrevet 12. september 2014 Hei! Jeg og min samboer har lyst til å ta en langhelg i utlandet i slutten av oktober, men sliter litt med hvor vi skal dra. Vi ønsker oss noe som ikke er for dyrt, hverken i reise eller levekostnader, et sted hvor vi kan kose oss sammen i trygge omgivelser. Vil gjerne ha noe historisk/bygninger å se på, greit klima på denne årstiden og gjerne mulighet for shopping. Parker eller morsomme ting å gjøre, er også interessant Om et slikt sted finnes, hadde det vært gøy med et sted ingen av oss hadde vært før (ikke Roma, Paris, London osv...). Syns f.eks. andre byer i Italia virker gøy! Vi er forresten i begynnelsen av 20-åra Noen som har noen tips eller erfaringer å dele? Evt. nettsteder vi burde sjekke ut? Dette er ikke så vanskelig. Jeg ville valgt (i prioritert rekkefølge); Firenze, Cagliari, Venezia, Verona, Firenze er for meg det ultimate reisemålet. Det er ingen steder i Europa jeg vet om hvor du får den samme kombinasjonen av fantastisk mat til en rimelig pris for norske lommebøker. De historiske gatene er som en labyrint. Samtidig er gamlebyen akkurat passe stor til at det er nok å gjøre, men liten nok til at man ikke føler seg forvirret. Shoppingen er veldig bra, og byen har et av verdens mest kjente kunstmuseerm. Den var jo også "renessansen vugge", og har spilt en viktig rolle i Europas/Italias historie. Du er veldig, veldig trygg der. Cagliari ligger på Sardinia, og er liten, rimelig og søt. Som et romantisk par drar man dit for en sensuell helg sammen med noen later dager og litt vin. Shoppingen er grei, det historiske må man dra på dagstur for å oppdage. Venezie synes jeg er perfekt i oktober. Det trenger ikke bli dyrt, selv om man kanskje har et bilde av at Venezia er dyrt. God shopping, ultra romantisk, alt for mye å se å gjøre. I samme "nabolag" ligger Verona, som er en liten, mer ukjent kryssning av Firenze og Venezia. Anonymous poster hash: 0aca5...cad
Kvist Skrevet 12. september 2014 #4 Skrevet 12. september 2014 Må legge til Bergamo! Helt nydelig by som er todelt, en øvre gamleby og en nedre "ny" by. greit med shopping, masse fine turmuligheter siden det ligger i subalpene, og utsikt, historie og kultur i massevis. Og hvis dere flyr med Ryanair så lander dere omtrent i sentrum. Ellers veldig enig med lista til anonymbruker
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå