Cr@sh Skrevet 24. juni 2002 #1 Skrevet 24. juni 2002 Når man leier en brudekjole, er det da forsikring med i leieprisen? Tenk om jeg søler et glass rødvin på meg eller lign? :-?
Snuppis Skrevet 24. juni 2002 #2 Skrevet 24. juni 2002 Gud- det har ikke jeg tenkt på heller... Det kan isåfall bli veldig dyrt hvis det ikke er det, og man skulle være uheldig... Håper noen vet!
Gjest Augustbrud02_ikkeinnlogg Skrevet 24. juni 2002 #3 Skrevet 24. juni 2002 Nei, det er det neppe. I mi kontrakt står det iallfall at jeg er pliktig til å betale erstatning for kjolen om noe sånt skulle skje. "Skulle skade oppstå, er leietaker forpliktet til å betale omkostninger av reparasjon etter dagens takst, eller erstatte denne, hvis reparasjon ikke er mulig." Egentlig ikke mer en rett og riktig, men samtidig helt forferdelig om det plutselig skulle skje noe sånt uforutsett da.
Gjest Augustbrud02_ikkeinnlogg Skrevet 24. juni 2002 #4 Skrevet 24. juni 2002 Sikkert smart å sjekke leiekontraken slik at man er klar over hvordan det ligger an. Men er det noen som vet om det er mulig å forsikre en slik leid kjole kun for en dag og hva koster isåfall det?
Cilla Skrevet 24. juni 2002 #5 Skrevet 24. juni 2002 Da en venninne giftet seg i fjor sølte noen en drink utover kjolen hennes. Da hun leverte den tilbake sa de ingenting, men venninnen min skjønte at rensing var inkludert i leien. Men de ville vite hva som ble sølt, helst eksakt ingrediensene i drinken for å kunne rense den på riktig måte.
Gjest Augustbrud02_ikkeinnlogg Skrevet 24. juni 2002 #6 Skrevet 24. juni 2002 Rensing er naturligvis inkludert ja, men hvis man ikke skulle få av flekken eller hvis man rett og slett skulle ødelegge hele kjolen ved å rive den opp, må man jo betale erstatning. Har i grunn lurt litt på hva som vil skje, hvis den som leier kjolen før meg gjør det. Brudebutikken kan jo umulig rekke å bestille en splitter ny en til meg. Men pytt sann, det vil helst gå bra da! Og de er sikkert vant til at kjolene er temmelig møkkete etter en kvelds bruk! :D
snoopy Skrevet 24. juni 2002 #7 Skrevet 24. juni 2002 De brudesalongene jeg har vært på har sagt at de har fått inn mange utrolig skitne og rødvinsflekkete kjoler, mend e blir alltid like fine igjen etter rens. Men skulle slikt skje så ta for all del salt på der du har sølt rødvin. Det suger opp en del. En venninde av meg hadde også leid en kjole der ytterste tyllkanten hadde revnet, men de sa ingen ting om det heller.
prinsessa Skrevet 25. juni 2002 #8 Skrevet 25. juni 2002 Jeg sølte nesten et helt glass med rødvin på meg jeg. Og jeg gleda meg ikke akkurat til å levere tilbake kjolen. Men det gikk kjempebra, det har nok skjedd noen ganger før, hvit stor kjole med brud som skal både spise og drikke. Da blir det mange ganger uhell. Vi må jo også tenke at vi betaler jo fra 3500,- og oppover for å leie en kjole for en kveld. Så da bør jo slike ulykker være inkl. i prisen Så lenge de klarer å rense den eller sy kjolen så den kan brukes igjen så må det jo være greit.
Gjest Anonymous Skrevet 25. juni 2002 #9 Skrevet 25. juni 2002 Nå kommer synspunktene fra en som jobber i en brudesalong. vi leier ut flere hundre kjoler hvert år... og hvert år er det en 2-3 stk som ødelegger kjolene sine. Nå skal jeg fortelle om hvordan de er behandlet. Det er kjoler ofte med lange slep som folk har dratt med seg ute... særlig når det regner og det er oljete asfalt. Det er vel normalt at man løfter opp skjørtene sine før man går i "søla"??? Noen gir f.. fordi det ikke er deres kjoler. Det kan da ikke være noe hyggelig for bruden og gå rundt med en kjole som er så skitten resten av kvelden. Andre ser ut som om de har vært på ordentlig nachspiel, med brente hull, rødvin (og da mener jeg mye rødvin... som om man har sittet med en flaske i fanget som man har sølt ut) Okai, nå er jeg krass jenter... MEN av 3-400 kjoler er det maks 2-3 kjoler i året som man har problemer med. Og da må faktisk bruden erstatte kjolen. Dette signerer man på når man leier. Vi ser det fort på jentene som kommer og leverer... de som går til angrep på oss i det de kommer inn døren, og de som virkelig er lei seg fordi det har skjedd et uhell.... Uhell kan skje og da er det fint at vi i salongen får vite om hva bruden har sølt.. det kan hjelpe oss og få det rent også. Jeg vil ønske dere alle lykke til!!!! Denne dagen er den mest fantastiske dere kommer til å ha! Nyt dagen, prøv og sug til dere mest mulig inntrykk hele tiden, det går så alt for fort!!! Klem fra en som jobber i en brudeslalong
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå