Gå til innhold

Svenskehandel


Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva lønner seg å handle i Sverige? Jeg tenker mest på mat og drikke/andre forbruksvarer, helst noe som ikke behøver å fryses. Ønsker også tips til hva som er bra kvalitet og hva jeg bør holde meg unna. Verken røyker eller snuser, så har ikke behov for å kjøpe noe sånt.

Skal til Charlottenberg, om det har noe å si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor rett ved grensen og handler ofte i Sverige. Vi kjøper lite kjøtt i Sverige siden det er variert kvalitet, kyllingfileten er stappfull av vann og svinekjøttet smaker stramt av gris. Men, meieriprodukter, tørrvarer, hygienartikler, pålegg og stort sett alt annet er billig og mye større utvalg enn hjemme. Godteri er selvsagt også veldig billig, men prøver å holde oss unna ;) Kjøper sjelden frukt og grønt der, dårlig utvalg. Mange kjøper mye brus, brett med bokser, det er billig men blir ekstremt mye avfall av slikt siden det ikke kan pantes i Norge. Sist vi var der hadde de 4 x 1,5 L Pepsi Max til 29,90 skr. Polvarer er også veldig billig i Sverige.



Anonymous poster hash: 74fbd...a53
Skrevet (endret)

Kjøttvarer kan være vel så bra i Sverige, det finnes større utvalg i ulike prisklasser. Den billigste kyllingen er sprøytet med vann f.eks., men man finner også varianter uten, som også blir billigere enn her hjemme. Bare å lese på pakningen.

Og min erfaring med frukt og grønt er at det er større utvalg enn i de fleste butikker hjemme. Bare ikke kjøp poteter, for det er faktisk ikke lov å ta med over grensa.

Jeg har svensk kjæreste, så jeg er der veldig mye, og vi merker godt forskjellen på forbruket når vi er der, og når vi er her. Generelt er det aller meste billigere, så kanskje folk heller kan dele sine erfaringer om ting det ikke er så mye å spare på?

Endret av stortsettglad
Gjest Solstråla88
Skrevet

Vi bor rett ved grensen og handler ofte i Sverige. Vi kjøper lite kjøtt i Sverige siden det er variert kvalitet, kyllingfileten er stappfull av vann og svinekjøttet smaker stramt av gris. Men, meieriprodukter, tørrvarer, hygienartikler, pålegg og stort sett alt annet er billig og mye større utvalg enn hjemme. Godteri er selvsagt også veldig billig, men prøver å holde oss unna ;) Kjøper sjelden frukt og grønt der, dårlig utvalg. Mange kjøper mye brus, brett med bokser, det er billig men blir ekstremt mye avfall av slikt siden det ikke kan pantes i Norge. Sist vi var der hadde de 4 x 1,5 L Pepsi Max til 29,90 skr. Polvarer er også veldig billig i Sverige.

Anonymous poster hash: 74fbd...a53

Hvor handler dere hen? Vi bor også rett ved grensen å handler på nordby supermarked. Mye bedre utvalg på frukt og grønt enn her hjemme.

Tilbake til tema.

Vi kjøper melk, smør, margarin (Letta mini) , svinekjøtt, krydder, frokostblanding, havregryn, pålegg, juce og evt brus, kattemat, knekkebrød, kaffe og te, hygiene artikler blandt annet. Liker godt å handle på nordby supermarked fordi de har enormt stort utvalg..

Skrevet

Kaffe og ost er bedre i Sverige. Ellers har de gjerne generelt bedre utvalg.

Gjest crazycatlady
Skrevet

Kjøper karbonadedeig, serrano/parmaskinke, pastrami, bacon, glutenfri varer, cola og godis.

Skrevet

Vi kjøper brus (4*1,5l), polvarer, capri sonne, kyllingfilet (tror den er fra kronfågel i eske), pulled pork/beef, kjøttdeig, biff og annet kjøtt av okse, bacon, pålegg, svinefilet, serranoskinke, ost (alle typer), godteri - mest mørk sjokolade, smoothieposer til barna, vaskemidler (Cillit Bang til bad f.eks), kattemat (mye å spare!), toalettartikler...

Ellers er i allefall hjortekjøtt veldig billig (rundt halv pris) men den de hadde var fra Polen så jeg aner ikke hva den smaker i forhold til den norske.

Vi har handlet på den nye Hypermat rett før Thon senteret de siste gangene vi har vært der.

Skrevet

Store kartonger med drikkeyoghurt/yoghurt.De har mange flere smaker og velge mellom,og de kan fryses ned.

Rett i koppen supper.Mye mere variasjon enn her i Norge

Ost

Fun light med stevia.



Anonymous poster hash: d43a8...b38
Skrevet

Vi pleier å kjøpe oppvaskmiddel, vaskepulver osv, glutenfrie knekkebrød - det meste av allergimat er mye billigere der. Kjøper også tacolefse og tacoskjell.

Anonymous poster hash: b213e...dba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...