Gå til innhold

Skrive bachelor uten alle studiepoeng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man skrive bacheloroppgave uten at man har fått alle studiepoengene? Altså at man må ta opp fag etter eller samtidig som bacheloroppgaven. Jeg er i 5. semester nå, og er redd at jeg kommer til å stryke i et fag og ligge bak med 7,5 studiepoeng.

Anonymous poster hash: 0cbc5...815
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det kan du. Men du får jo ikke vitnemålet før alle fag er bestått. :)

Skrevet

Ja det kan du.

Ikke nødvendigvis.

Det finnes bacheloroppgaver som krever at visse emner er bestått før man kan skrive oppgaven. Dette bruker å stå ganske tydelig på emnesiden. Ved tvil så ville jeg kontaktet det aktuelle instituttet.

Skrevet

Ved min utdanning (på høyskole) var det flere i klassen som gjorde dette fordi de ble forsinket i utdanningen, men forutsetningen var at de måtte skrive oppgaven innenfor et av de fagområdene de allerede hadde bestått.

De som f.eks. hadde strøket i ,eller utsatt eksamen i noen av realfagene kunne ikke velge tema innen realfag.

Skrevet

Det jeg studerte (var ferdig våren 2014) måtte alle eksamen og alle arbeidskrav være bestått før man fikk skrive bacheloroppgaven,

Anonymous poster hash: 9cadb...0df
Skrevet

Ja det kan du. Men du får jo ikke vitnemålet før alle fag er bestått. :)

Nei, ikke på alle studier. På mitt studie er det et krav om en viss studieprogresjon. For å gå videre til 2. året, må vi ha bestått et lab-fag og produsert mer enn totalt 35 studiepoeng. For å gå videre på 3. året må alle fagene i 1. studieår være bestått, og vi må ha produsert mer enn 95 studiepoeng. For å skrive bacheloroppgaven må også alle fag i 2. studieår være bestått, og vi må ha mer enn 120 studiepoeng.

Så hvis jeg var TS, ville jeg ha dobbeltsjekka.

Skrevet

Jeg hadde ikke alle spesialiseringsfagene før bacheloren, jeg manglet to fag på 100-nivå. Hadde tenkt å utsette bacheloren til etter at jeg hadde fått tatt opp igjen fagene, men ble faktisk oppfordret på veiledning til å ta bacheloren først og ta opp igjen de andre fagene etterpå. Veilederen mente det var bedre å ta det mens alle de andre fagene var ferskt i minne, og det hadde han helt rett i. Hør med veilederen for studieretningen din hva som gjelder!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...