Kosetiger Skrevet 10. september 2014 #1 Skrevet 10. september 2014 Er det bare jeg som må le høyt av våset innpå her? Er kanskje ikke så rart at få voldtekter anmeldes i Midtøsten, da kvinnen må ha 4 vitner, for ikke å bli straffet selv!😳 Og så har vi dette, da. "Slike klesdrakter er en indirekte invitasjon til det motsatte kjønn for usømmelig oppmerksomhet. Koranen har rett når den sier at hijab forebygger trakassering av kvinner." Hva med å oppføre seg som MENNESKER istedenfor å se på damer som gjenstander du enten har lov eller ikke lov til å forsyne deg av, kun basert på bekledning?! Nei jeg må le litt, man skal ikke trenge å dekke seg til for å unngå å bli offer for andres vrangforestillinger... Er så lei av å bli kjent med muslimske menn som ånder og lever for dette her. Skulle ikke vært mulig i dagens norske samfunn. http://www.islamnet.no/misoppfatninger/misopp1/2256-hijab-undertrykkelse-eller-frigjoring 1
Mann 42 Skrevet 10. september 2014 #2 Skrevet 10. september 2014 Dette er et løgnaktig nettsted. Det er ikke noe krav i islam om å bruke hijab, illustrert ganske godt ved at hijaben ble oppfunnet av muslimbrødrene. Det er altså ikke en synd iflg islam å gå uten den. 4
Kosetiger Skrevet 10. september 2014 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2014 Ja, det har du helt rett i. Jeg fatter ikke hvordan mennesker kan la seg indoktrinere av så mye sludder, løgn og vås. 1
Gjest Ferie Skrevet 10. september 2014 #4 Skrevet 10. september 2014 Hvorfor har de fått oppholdstilatelse som politiske flyktninger? På tide med strengere og bedre asylpolitikk!
Mann 42 Skrevet 10. september 2014 #5 Skrevet 10. september 2014 Hvorfor har de fått oppholdstilatelse som politiske flyktninger? På tide med strengere og bedre asylpolitikk! Hvilke "de" er det du snakker om? En ganske stor del av landets muslimer er etterkommere av pakistanske arbeidsinnvandrere som kom hit mens vi hadde arbeidsinnvandring. Andre er flyktninger. Man kan ikke avvise flyktninger med henvisning til deres religion. Iallfall ikke hvis man vil holde på idealet med religionsfrihet. 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #6 Skrevet 10. september 2014 Kanskje det hadde vært en ide å forby religion i offentligheten.Anonymous poster hash: 4b287...bd7
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #7 Skrevet 10. september 2014 Hijab betyr bokstavelig talt barriere på arabisk, altså en barriere mot omverdenen. I mange muslimske land er det kvinnen selv som får skylden hvis mannens blikk begjærer henne - derav denne barrieren. Anonymous poster hash: 9c5b9...100
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #8 Skrevet 10. september 2014 Hijab betyr bokstavelig talt barriere på arabisk, altså en barriere mot omverdenen. I mange muslimske land er det kvinnen selv som får skylden hvis mannens blikk begjærer henne - derav denne barrieren. Jeg er ingen Islamkjenner, men jeg har altså forstått det slik at "hijab" er et eget konsept som betyr å dekke seg til, gjøre seg utilgjengelig, ikke oppmuntre til kontakt osv? "God hijab" kan like gjerne bety "god adferd" om jeg ikke tar helt feil? Altså, det handler om mer enn bare hodeplagget. Anonymous poster hash: 33208...422
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #9 Skrevet 10. september 2014 Leste gjennom siden det var linket til nå, makan til tull. Blir lei meg dersom det som står der er gjengs tankegods blant enkelte grupperinger... Anonymous poster hash: 33208...422
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #10 Skrevet 11. september 2014 Derfor burde vi heller ikke akseptere at burka benyttes, men innføre et forbud, det legitimerer voldtekt i mot kvinner. Anonymous poster hash: 55314...9e8 1
Christiania_Oslo Skrevet 11. september 2014 #11 Skrevet 11. september 2014 I punkt 6,med de tvillingene der den ene går uten hijab og den andre med så måtte jeg bare le høyt. Det å gå uten hijab gjør at man blir trakassert av MUSLIMSKE menn,ingen andre....det glemmer de tydeligvis å nevne. Alle vet jo at menn er veldig dobbeltmoralske,og spesielt muslimske menn. De lever haramlivet til de gifter seg,men dreper søstra om hun gjør en "feil". De er ute og drikker,røyker,fester,stjeler,sloss og puler dumme blondiner imens søstra må være inne senest kl 22.. 2
Kosetiger Skrevet 11. september 2014 Forfatter #12 Skrevet 11. september 2014 I punkt 6,med de tvillingene der den ene går uten hijab og den andre med så måtte jeg bare le høyt. Det å gå uten hijab gjør at man blir trakassert av MUSLIMSKE menn,ingen andre....det glemmer de tydeligvis å nevne. Alle vet jo at menn er veldig dobbeltmoralske,og spesielt muslimske menn. De lever haramlivet til de gifter seg,men dreper søstra om hun gjør en "feil". De er ute og drikker,røyker,fester,stjeler,sloss og puler dumme blondiner imens søstra må være inne senest kl 22.. Det var mine tanker også. Syns synd på kvinnene som blir opplært til å leve etter slike regler.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #13 Skrevet 11. september 2014 Jeg er ingen Islamkjenner, men jeg har altså forstått det slik at "hijab" er et eget konsept som betyr å dekke seg til, gjøre seg utilgjengelig, ikke oppmuntre til kontakt osv? "God hijab" kan like gjerne bety "god adferd" om jeg ikke tar helt feil? Altså, det handler om mer enn bare hodeplagget. Anonymous poster hash: 33208...422 Hijab er et ord som opprinnelig betyr "skille" eller "adskillelse" på arabisk, og ble først brukt av på Muhammeds tid for å lage et skille mellom manne- og kvinneverdenene. Og på den tiden, var det helt sikkert en nødvendighet. Hvordan man tolker det i dag, kommer helt an på hvem du spør. Hijab som moderne konsept vokste frem i Egypt med Muslimbrødrene, men har også blitt et motefenomen i mange kretser. Anonymous poster hash: 460d5...40b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå