Gå til innhold

Strikket sitteunderlag for barnehageturer

Anbefalte innlegg

Må skaffe et sitteunderlag for barnehageturer til min treåringen og når jeg googler "sitteunderlag" kommer det mange bilder med hjemelagde sitteunderlegger. Kan strikke og hekle og kunne egentlig lage et underlag selv og er sikkert på at dattera ville elsket f.eks dette

http://akbhandy.blogg.no/1345573152_sitteunderlag_hello_k.html

Men lurer på hvordan fungerer det når det er vått etter regn eller når det snør. Eller er det bedre å kjøpe et skum underlag?

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/869224-strikket-sitteunderlag-for-barnehageturer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville nok som personen over sier ha sydd fast noe regntøy på undersiden. En gammel regnjakke eller en bit slik plastdukmateriale?

Og så ville jeg nok ha skaffet et mindre og lettere om barnet skal gå langt, dette blir fort altfor tungt å bære på. Da er et slik sammenleggbart du får i enhver sportsbutikk til 20 kr (eller noe slikt) gull. Lett og lite og det gjør ikke noe om det skulle bli ødelagt av en skarp sten eller en kvist.

Anonymous poster hash: 522ca...469

Annonse

Strikket sitteunderlag er godt når det er tørt ute og når det er kaldt og snø, i regn blir det veldig tungt når det blir vått, og tar en evighet å tørke igjen. Et sammenleggbart underlag fra en sportsbutikk koster 30 kr og fungerer fint, og er heller ikke så farlig om hun mister det. Foreslår du kjøper et slikt, og så strikker ett til det blir kaldt på vinteren.

Anonymous poster hash: 89cc2...ab5

Kjøp et billig ett som er lett å ha i sekken, og som hun ikke trenger å være redd for å skitne ut eller miste. Du kan heller strikke en fin genser :)

Den var veldig fin, altså. Men den skal tross alt ligge på et gjerne skittent og vått underlag.

• Liker 1

Tror heller jeg hadde tatt den turen på G-sport å brukt 30,- på ett skikkelig sitteunderlag som kan brukes uansett vær og årstid :) "Det enkle er ofte det beste."

Nei.

Anonymous poster hash: f92a8...891

Hvis sitteunderlaget blir vått og hun putter det i sekken så blir jo også skiftetøy hun har i sekken vått... Støtter mara2012, det enkle er ofte det beste.

Vekten har også mye å si for små barn, med matboks, drikkeflaske, termos og skiftetøy er sekken ofte tung nok som den er.

• Liker 2

Jeg hadde aldri sendt med et sitteunderlag som er strikket. Det ber jo om å bli skittent med det samme. Kan umulig være noe behagelig å sitte på heller tror jeg. Det veier ikke mye om man skal ha med seg sitteunderlag av vanlig type. Vi har slike som er mulige å brette.

Anonymous poster hash: c8c1c...406

Annonse

Tovet sitteunderlag i ull er jo veldig godt å sitte på! Dessuten isolerer det godt! Og sånn stas for ungene å h amed noe hjemmelaget! Jeg ville laget det jeg, så kan man heller veksle mellom dette og et kjøpeunderlag ette hvordan været er. Men jeg elsker de av ull altså!

Anonymous poster hash: 902cc...ec8
  • Liker 2

Som noen har vært inne på: strikk på ene siden og ett eller annet vanntett på andre siden. Høres ut som et potensielt morsomt rumpeakebrett også...

Det er vel ikke verre enn å fikse en stroppeanordning som gjør at det kan festes utenpå sekken?

Har kjøpt underlaget i dag - det er faktisk veldig lett. Og siden kjøpte jeg også en termos (som er kjempetung for treåringen, synes jeg), så blir det skumunderlag, siden strikkete skulle veie mye mer.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...