Gå til innhold

Ta med babyen min i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemor bestemte seg for å komme tre uker før tiden (hun er to uker nå), og vi skal i bryllup om ca 4 uker.

Er det frekt å spørre om å ta henne med?

De har sakt at de ikke ønsker barn i bryllupet, og sier de nei så respekterer vi selvfølgelig det. Men jeg hverken vil eller får barnevakt når hun er så liten.

Alternativet er jo at jeg blir hjemme, men om hun kan være med så kommer jeg til å si fra at jeg går tidlig..

Samboeren min skal være forlover og det er hans barndomskamerat, så det hadde jo vært hyggelig å være tilstedet :)

Hva synes dere??

Anonymous poster hash: 49e82...0a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare spør brudeparet, du. Babyer er ikke det samme som barn i denne sammenhengen. Dette har aldri vært noe problem i brylluper jeg går vært i. Jeg hadde med meg min yngste i to brylluper dem sommeren hun var baby. Når jeg spurte burdene om lov til å ta henne med, svarte de bare "selvfølgelig" og at det hadde det regnet med. Og dette var begge vanlig brylluper uten barn.

Anonymous poster hash: dce64...fca

• Liker 6
Skrevet

Rart at dette ikke er noe din mann og brudgommen har snakket om allerede. Selv om hun ikke hadde blitt født før termin så ville hun jo vært født innen bryllupet?

Uansett. Jeg synes det er en selvfølge at så små får komme, selv om bryllupet ellers er barnefritt. Særlig når det er en så viktig gjest som forlover sitt barn det gjelder. En selvfølge er selvsagt at du tar barnet med ut av kirken/lokalet hvis hun gråter, slik at dere ikke forstyrrer. En 6 uker gammel baby sover stort sett masse, så jeg tror det burde gå helt fint.

Men, jeg har jo skjønt her på KG at det ikke er noen selvfølge at spedbarn er velkomne, så dere bør vel høre med brudeparet.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt glad for å få bryllupet ødelagt av barnespetakkel. Og i hvertfall ikke vielsen.

Vet om flere som sier at de følte de ikke kunne si nei...

Anonymous poster hash: 364c8...13f

• Liker 7
Skrevet

Takker for svar :)

Jeg hadde i utgangspunktet sakt at jeg måtte se det an, siden hun ville vært så liten om hun ble født på termin.

Men jeg tror også det kommer til å gå greit, hun er (enn så lenge hehe) en veldig rolig baby som sover gjennom det meste :)

Kommer selvfølgelig til å gå ut med henne om det blir grining.

Får satse på å ringe bruden å spørre i ettermiddag :)

Skrevet

Når de er så små må de nesten få lov. Hvis du tror bruden får litt panikk bare si du lover å gå ut hvis den gråter under vielse eller middagen. Det må være bedre at en baby er med enn om du ikke er der. Vi vil ikke ha barn i vårt bryllip, men min svigerinne vil da ha en liten på noen mnd, og kan liksom ikke nekte det hvis hun ammer osv.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt glad for å få bryllupet ødelagt av barnespetakkel. Og i hvertfall ikke vielsen.

Vet om flere som sier at de følte de ikke kunne si nei...

Da må de nesten unngå å invitere folk som har babyer. Ellers er hele invitasjonen ganske frekk. "Jeg vet du har baby som trenger å ammes/for liten til å være hos venner, men inviterer deg og håper du sier nei?"

En baby og et barn er ikke det samme i denne sammenhengen akkurat.

• Liker 5
Skrevet

Spør, men respekter svaret uten å lage masse styr av det om de sier nei. Noen vil synes det er greit, andre ikke.

Anonymous poster hash: e4b06...f84

• Liker 1
Skrevet

Spør brudeparet. Om det hadde vært jeg som satt i den situasjonen som brud hadde jeg vist forståelse for at barnet var så lite (amming osv), og hadde godtatt at du tok barnet med. Men jeg hadde nok forventet at du tok hensyn og f.eks flyttet deg litt unna om barnet skriker mye under middag og taler. :)

Skader ikke å spørre!

Skrevet

Lillemor bestemte seg for å komme tre uker før tiden (hun er to uker nå), og vi skal i bryllup om ca 4 uker.

Er det frekt å spørre om å ta henne med?

De har sakt at de ikke ønsker barn i bryllupet, og sier de nei så respekterer vi selvfølgelig det. Men jeg hverken vil eller får barnevakt når hun er så liten.

Alternativet er jo at jeg blir hjemme, men om hun kan være med så kommer jeg til å si fra at jeg går tidlig..

Samboeren min skal være forlover og det er hans barndomskamerat, så det hadde jo vært hyggelig å være tilstedet :)

Hva synes dere??

Uansett hvor mange uker hun er nå, ville hun vært født til bryllupet, og hun ville vært for liten for å plasseres bort til barnevakt, så dette har du/ dere visst lenge.

Synes du skal spørre brudeparet om det er greit at dere har med babyen. De er også klar over at dere har en liten baby, så de burde også ha gjort seg noen tanker rundt dette.

Babyen har liksom ikke plutselig dukket opp, hverken for dere eller brudeparet.

Anonymous poster hash: c4bda...a1d

• Liker 4
Skrevet

Jeg har kun vært i barnefrie bryllup (og jeg har vært i over 10 bryllup de siste 4 årene), og det har aldri vært et problem for noen med spedbarn å ta de med. De blir plassert ytterst slik at de kan forlate kjapt, og i kirken sitter de gjerne bakerst så de kan gå ut dersom det blir gråt. Barnet sover stort sett uansett, bortsett fra når det ammes eller skiftes på.

Veldig få har gått tidlig, de holder seg edru og går når resten av selskapet begynner å bli...kremt...høylytte.

Jeg tror ethvert brudepar som har invitert gjester med spedbarn/ som er høygravide har tatt høyde for dette. Bare spør du, jeg regner med de har tenkt på dette allerede :)

• Liker 3
Skrevet

Uansett hvor mange uker hun er nå, ville hun vært født til bryllupet, og hun ville vært for liten for å plasseres bort til barnevakt, så dette har du/ dere visst lenge.

Synes du skal spørre brudeparet om det er greit at dere har med babyen. De er også klar over at dere har en liten baby, så de burde også ha gjort seg noen tanker rundt dette.

Babyen har liksom ikke plutselig dukket opp, hverken for dere eller brudeparet.

Om du ser litt lenger oppe i tråden har jeg allerede kommentert dette ;)

• Liker 1
Skrevet

Liten oppdatering herfra;

Bruden synes det var veldig koslig at vi tar med babyen :)

• Liker 6
Skrevet

Liten oppdatering herfra;

Bruden synes det var veldig koslig at vi tar med babyen :)Anonymous poster hash: 49e82...0a5

Hun er jo selvfølgelig høflig og kan ikke svare annet.

• Liker 2
Skrevet

Riktig. Det ville være helt urimelig å svare noe annet.

Håper du får det hyggelig i bryllupet TS :)

Anonymous poster hash: dce64...fca

Skrevet

Er det så vanskelig for deg å tro på at brudeparet faktisk synes det er koselig?

Jeg tipper også at brudeparet hadde tatt babyen med i betraktningen...

• Liker 4
Skrevet

Små babyer i bryllup går fint, bare pass på hva du spiser. I et bryllup jeg var i spiste den ammende moren veldig krydret, litt eksotisk mat, veldig godt var det...men etter et par-tre timer gikk det inn i morsmelka og den lille nyfødte babyen fikk skikkelig mageknip stakkars, skrek i et par timer i ett strekk...

Skrevet

Det kommer (forhåpentligvis!) et spedbarn i vårt bryllup, og jeg gleeeder meg til å se den lille! Så det er fullt mulig at bruden faktisk syns det er koselig.

• Liker 1
Skrevet

Synes det er så fint at nybakte mammaer faktisk har vilje og ork til å pynte seg og bli med i bryllup at det skulle bare mangle de fikk komme. Ville ha sørget for at foreldrene hadde mulighet til å sitte et sted hvor et var lett å komme seg litt unna når de trenger et, og passet på å si hvor mye jeg satt pris på at de gadd å komme når de har fersk familie :hjerte: så fine folk er! Stor forskjell på spedbarn og 3-åringer ;)

Anonymous poster hash: 2ae7b...41e
  • Liker 1
Skrevet

Så fint å se at så mange er positive til dette :)

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...