spektralkatt Skrevet 10. september 2014 #21 Skrevet 10. september 2014 tror ikkje det er vits å hisse seg så innmari opp for en engangshendelse. han kan ha fått igjen feil, han kan ha mistet pengene uten å vite det etc. la det gå, for denne gangen, og ikke la dette ødelegge noe som er en hyggelig vane for både deg og nevøen din. om du føler du ikke får sjelefred pga dette, kan du selvfølgelig snakke med betjeningen. 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #22 Skrevet 10. september 2014 Nevøen min var på statoil i går og kjøpte seg 2pølser og 1 is, pølsene koster 10kr, han fikk med seg 100kr og kom hjem med 5kr. det vil si at isen kosta 75kr. jeg syns dette er veldig rart. han pleier og få kjøpe seg en pølse på statoil. bestemor hadde følgt han bort og tatt i mot pengene når han kom ut, hun spøre om det ikke var mere penger han fikk igjen, men han sa nei, hun er så konfliktsky at hun hadde ikke gjort noe med det, men jeg blir veldig sint, bør jeg gå på statoil i dag og spørre hva som kan ha skjedd? det kan da ikke koste 75kr for en is? Når bestemoren ikke gikk inn der og da, hadde jeg ikke giddet å komme tilbake neste dag. Vet bestemoren hvilken is han kjøpte? Ikke at jeg tror at noen av isene kostet 75kr, men på måten du formulerte deg på, virket det nesten som om du var i tvil (pga at han f.eks. kjøpte en soft is og du var usikker på prisen på disse). Anonymous poster hash: aef6e...71a 1
Teriyaki Skrevet 10. september 2014 #23 Skrevet 10. september 2014 Synes kanskje du gjør en stor sak ut av en filleting. Alle kan gjøre feil i blant. Litt sent å komme dagen etterpå. 2
Guybrush Skrevet 10. september 2014 #24 Skrevet 10. september 2014 (endret) Nevøen min var på statoil i går og kjøpte seg 2pølser og 1 is, pølsene koster 10kr, han fikk med seg 100kr og kom hjem med 5kr. det vil si at isen kosta 75kr. jeg syns dette er veldig rart. han pleier og få kjøpe seg en pølse på statoil. bestemor hadde følgt han bort og tatt i mot pengene når han kom ut, hun spøre om det ikke var mere penger han fikk igjen, men han sa nei, hun er så konfliktsky at hun hadde ikke gjort noe med det, men jeg blir veldig sint, bør jeg gå på statoil i dag og spørre hva som kan ha skjedd? det kan da ikke koste 75kr for en is? Anonymous poster hash: 9cf3e...8af Du er sikker på at han kjøpte seg 2 små wienerpølser? Og at dette var på Statoil og ikke en annen kjede? For andre steder, samt andre pølser hos Statoil koster betraktelig mer enn 10 kroner. Alternativt høres det ut som han har mistet/glemt/at de som jobber der glemte en 50-lapp. Endret 10. september 2014 av Guybrush
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #25 Skrevet 10. september 2014 Vil det ikke bli feil i oppgjøret dersom de har gitt tilbake for lite? Jeg har gått innom dagen derpå og fått tilbake pengene uten kvittering, da var det snakk om flere hundre kroner.Anonymous poster hash: b6f1a...a4d
emilia12 Skrevet 10. september 2014 #26 Skrevet 10. september 2014 Vil det ikke bli feil i oppgjøret dersom de har gitt tilbake for lite? Jeg har gått innom dagen derpå og fått tilbake pengene uten kvittering, da var det snakk om flere hundre kroner.Anonymous poster hash: b6f1a...a4d Hvis det er gitt tilbake for lite ja men om de har slått inn feil på kasse blir det ikke feil
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #27 Skrevet 10. september 2014 Han hadde ikke lommer! var en diplom is, sånn mandel, pinne is kommer ikke til og gå inneom, men tar det opp neste gang jeg er innom der. min mor er 50år, og ser forskjell på statoil og andre kjeder. er også veldig sikker på at han kjøpte rettpølse. Anonymous poster hash: 9cf3e...8af 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #28 Skrevet 10. september 2014 Han hadde ikke lommer! var en diplom is, sånn mandel, pinne is kommer ikke til og gå inneom, men tar det opp neste gang jeg er innom der. min mor er 50år, og ser forskjell på statoil og andre kjeder. er også veldig sikker på at han kjøpte rettpølse. Anonymous poster hash: 9cf3e...8af OK? Så ikke bare skal du gå tilbake i ettertid om en mulig feil på ca 50 kroner, du skal i tillegg vente til "neste gang du er innom der"? Om man ønsker å gjøre opp i en sånn sak, så bør man ta det der og da, eventuelt gå inn igjen rett etter at kjøpet er gjennomført, eller senest dagen etter. Anonymous poster hash: 6c6f3...c0d 10
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #30 Skrevet 10. september 2014 Så sant han ikke gikk i badebukse så er det klart han har lommer. Det er nesten ikke mulig å kle en seksåring fra topp til tå uten at han har lommer. Og i den alderen så er det faktisk noen som begynner å bli litt utspekulerte. Face it!Anonymous poster hash: 1aad7...9fd Det et da virkelig ikke noe problem å ta på et barn klær uten lommer!Anonymous poster hash: 7fe83...2bd
cellar Skrevet 10. september 2014 #31 Skrevet 10. september 2014 kommer ikke til og gå inneom, men tar det opp neste gang jeg er innom der. Anonymous poster hash: 9cf3e...8af Ta det opp neste gang? Bare sånn tilfeldigvis når du er der? Javel.. Om du hadde gjort det med en gang eller en dag etterpå (du kunne feks ha ringt), så hadde sjansen vært stor for at en ansatt hadde kjent igjen gutten, eller at de kunne ha hjulpet deg ved å sjekke kasseoppgjør eller kvitteringsarkiv. Kommer du én mnd etterpå så blir det bare bryderi for stasjonen.. 4
Elnaa Skrevet 10. september 2014 #32 Skrevet 10. september 2014 Har de cashgurd, slik at pengene kommer automatisk? Kan jo eventuelt være noe feil på den, tom for penger. Synes du skal gå tilbake uansett, og fortelle hva som har skjedd. Blir du møtt med dårlig service, kan du jo sende en Mail til selskapet
melatonin Skrevet 10. september 2014 #33 Skrevet 10. september 2014 Neste gang kan han kanskje bli bedt om å ta med kvitering når han handler? Og følge opp, da blir det og ikke så lett for en bak kassa å snyte en liten gutt for noen kroner. Hvis det har skjedd så er det smålig, forhåpentligvis en feil.
Gjest Coolaid Skrevet 10. september 2014 #34 Skrevet 10. september 2014 Man lærer barn om å alltid spørre om kvitteringen. Det er en god vane til de blir voksen, samt at det er lett for foreldre og dem selv å sjekke hva det har kjøpt og om de har fått riktig igjen. Gode vaner begynner når man er små.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #35 Skrevet 10. september 2014 min mor er 50år, og ser forskjell på statoil og andre kjeder. Anonymous poster hash: 9cf3e...8af Men din mor gadd heller ikke fikse det der og da. Så da får du bare glemme det. Anonymous poster hash: 586ba...e4e 4
chouette Skrevet 10. september 2014 #36 Skrevet 10. september 2014 Hvis du vil nøste opp i dette stikker du bort i morgen, ikke neste gang du er der! Hadde den 50-lappen vært livsviktig avgjørende hadde din mor gått tilbake like etterpå. Det var den tydeligvis ikke så du fikser du det pronte, eller glemmer det.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #37 Skrevet 11. september 2014 Eneste logiske jeg kan komme med er at betjening glemte å gi barnet ditt 50 lappen. Wiener: 20kr is:25 kr. De fleste Statoil bruker cashguard. Så da har sikkert guttungen fått en femmer igjen og ikke fått 50-lappen. Er fort gjort at betjening har trykket inn, gått rett på å lage pølsene og kommet tilbake der veksel er komet ut. Men kanskje guttungen var gått da :-) har selv jobbet på Statoil, og kunne skjedd meg og. Men jeg hadde huska hvis det var veksel til en liten gutt. Gå innom og spør :-) Anonymous poster hash: 7585c...4e5 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #38 Skrevet 11. september 2014 Fy flate, dette er jo et helt statsbudsjett i Mozambique. Jeg hadde ringt Forbrukerrådet. Anonymous poster hash: ff9ab...a2b 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #39 Skrevet 14. september 2014 Haha... Jeg må le av hvor mange raringer som finnes! Anonymous poster hash: 6cc21...293
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå