AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 (endret) Det er en ting jeg har lurt masse på i det siste etter at en kompis fortalte om en ganske negativ opplevelse, i forhold til dette. For om du er på H&M, eksempelvis, er det jo to prøverom, en i dameavdelingen og en i herreavdelingen. Han skulle prøve en kjole, tok den med seg inn på prøverommet i dameavdelingen og hadde akkurat fått den på seg i det han hører dame på utsiden som sier at "Du kan ikke være her", det var en ekspeditrise. Noen hadde tydeligvis sladra. Så hun mente at han måtte ta med kjolen over i herreavdelingen. Og jeg kan egentlig skjønne veldig godt hvorfor han går til dameavdelingen med en kjole. Hva er problemet? Samme tenker jeg om toalett. La oss si en transperson, gutt i kjole skal på do, hvor skal han eller hun da gå. Om jeg hadde sett en mann i kjole komme inn på jentedoen tror jeg ikke at jeg hadde brydd meg, han har sikkert sin grunn. Da kom jeg over dette bildet: http://i59.tinypic.com/vesyfc.jpg Som kanskje forklarer litt av dilemmaet. Så spørsmålet er vel egentlig til jentene: Ville du reagert om en gutt kom på jentedo? Og er det forskjell om du kan se at han på en måte er feminin, eller ikke? Anonymous poster hash: 7eceb...2b5 Ryddet for bilde med kopirett, gjort om til link. Stjernesol, mod. Endret 10. september 2014 av Stjernesol
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #2 Skrevet 9. september 2014 En gutt bør gå på herretoalettet. Det er delt inn etter fysisk kjønn, ikke etter hva man føler seg som. Det er dog ingen stor sak, da man er bak lukkede dører. Damedusjen derimot blir noe annet, der får de holde seg unna. Prøverom i dameavdelingen kan jeg ikke se noe galt med, man skal jo inn dit bare en av gangen. Anonymous poster hash: f5ab0...c8d
KineAnd Skrevet 9. september 2014 #3 Skrevet 9. september 2014 Jeg har hørt lignende historier flere ganger. Men jeg tror faktisk en mannemann på et dametoalett ville gjort meg mer opprørt enn en mann i kjole ville gjort, da ville jeg ikke brydd meg tror jeg! Og om jeg hadde blitt nervøs, med en gutt i prøveboksen ved siden av, burde jeg vel heller gått i meg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #4 Skrevet 9. september 2014 Her får du svaret: https://www.youtube.com/watch?v=4THO9-N--k4 Anonymous poster hash: 83e19...dc9
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #5 Skrevet 9. september 2014 Jeg tror det handler veldig mye om at vi er ekstremt opptatt av regler her i dette landet. Står det "kvinner" på døren så er det slik det skal være fordi det står det på døren. Å tenke "outside the box" er vanskelig for nordmenn flest. "Men reglene er jo sånn!" Anonymous poster hash: 29ee3...d85 1
Gjest Hummels Skrevet 9. september 2014 #6 Skrevet 9. september 2014 Han bør uansett gå på mannedoen. Tror ikke alle damer hadde likt å sett en mann komme inn på damedoen selv om han føler seg som ei dame? Prøverommet kunne han fått gått hvor han ville. 1
Crobern Skrevet 9. september 2014 #7 Skrevet 9. september 2014 Så lenge han ikke bruker vasken som pissoare, så er det bare å komme inn. Jeg hadde nok ikke skreket til han. Men sett på han det hadde jeg. 1
Gjest rangle Skrevet 9. september 2014 #8 Skrevet 9. september 2014 (endret) Hvis det er best for han å være på jentedoen så la han bare bruke den Ville da ikke reagert på en fyr som prøver en kjole ved dame prøverommene.. ofte er jo disse midt i butikken uansett da? Skjer jo innimellom at unger river opp gardina uansett så :') Greia med at gutter ikke er "velkommen" på jentedoen er vel hvis de er der for å se,(men hvor ofte skjer vel det? Og å se på jenter tisse da..) men det gjelder jo ikke de guttene Ts beskriver. Men kan tenke meg at de fleste i den situasjonen bruker handikap toalettet for å unngå ekstra stress. Endret 9. september 2014 av rangle
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #9 Skrevet 9. september 2014 Jeg kjenner noen transer, så jeg er vel tolerant over det. Har selv gått på so sammen med en transvestittkompis på do på utested. Anonymous poster hash: f71e8...de1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #10 Skrevet 9. september 2014 Av egen erfaring så er jenter som oftest mer tolerante enn gutter, og ikke risikerer man liv og helse ved å gå "feil" der. Selv om det å gå som jente på guttedo ikke er noe pes sånn sett. De flirer som oftest bare da. Selv løste jeg do problematikken på skolen å gå på handikapdo midt i timen i det bygget som var felles for alle linjene, men på guttedo i det bygget linja mi var ("alle" visste om meg siden jeg gikk på skolen under to forskjellige navn). Offentlig gikk jeg på jentedoen til jeg kom litt ut i hormon behandlingen, og så på guttedo videre. Det var det letteste fant jeg ut (jeg er da FTM). Prøverommet har aldri vært problemer i oppveksten, selv om jeg handlet i herreavdelingen fra ungdomsskolen. Men det kommer nok litt av at det er større aksept for det trur jeg. Anonymous poster hash: 8bd35...f89 1
Sapientia Skrevet 9. september 2014 #11 Skrevet 9. september 2014 på jentedoer og prøverom så har man jo uansett hver sin bås, kunne ikke brydd med mindre om det også var en mann eller transe i nærheten når jeg skal vaske hendene. 1
Gjest Coolaid Skrevet 10. september 2014 #12 Skrevet 10. september 2014 For min del så må vedkommende gå der som han/hun føler seg mest komfortabel. Men i utgangspunktet er herretoalet og herreprøverom for herrer, og tilsvarende for damer. Jeg har en kompis fra trening som fortalte meg en dag når vi hadde lunchavtale at han er homse. Det er selvfølgelig helt greit for meg, og jeg tok det som en tillitserklæring, dessuten hadde jeg mistenkt det lenge. Men hvordan blir det med dusjing på trening? Jeg dusjer der aldri men stikker rett hjem. Uansett hadde det ikke vært et problem for meg å fellesdusje sammen med kompisen min. Men burde han dusje hos damene? - selvfølgelig ikke. Kanskje konklusjonen for å gjøre det lettest at menn burker fasiliteter som er beregnet for menn. Dersom det er trans personer eller menn kledd i kvinneklær så burde vedkommende kanskje få lov til å velge selv ? Har en kompis som er tidligere kvinne, men nå er mann. Ser på ham som en av gutta og ferdig med det. Hvordan er det med dere jenter. Hadde dere blitt ille berørt dersom en mann i kvinneklær gikk på kvinnetoalett eller kvinneprøverom ? Er dette ubehagelig ?
Surriball Skrevet 10. september 2014 #13 Skrevet 10. september 2014 To tråder om samme emne flettet. Stjernesol, mod.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #14 Skrevet 10. september 2014 Skjønner ikke hvorfor man skal gi "trans" personer spesialbehandling. Hvis jeg føler meg som en fugl, er jeg da en fugl? Sorry, men det finens ikek transpersoner. Det finnes kvinne og mann og noen uheldige som er misfornøyde med hvem og hva de er og gjør alt de kan for å skjule det. Anonymous poster hash: 4515a...72f 1
KineAnd Skrevet 10. september 2014 #15 Skrevet 10. september 2014 Skjønner ikke hvorfor man skal gi "trans" personer spesialbehandling. Hvis jeg føler meg som en fugl, er jeg da en fugl? Sorry, men det finens ikek transpersoner. Det finnes kvinne og mann og noen uheldige som er misfornøyde med hvem og hva de er og gjør alt de kan for å skjule det. Anonymous poster hash: 4515a...72f At du ... Du kan egentlig ikke tas seriøst. En transperson beskriver en som er i "skifte", en som er under behandling elller som har skiftet. Det er ikke et eget kjønn! 1
Frisørdama Skrevet 10. september 2014 #16 Skrevet 10. september 2014 Hvis jeg hadde vært på et toalett og det kom en mann inn hadde jeg enten tenkt at han var nøden og det var kø på herretoa'n -hvis han så maskulin ut. Hadde han sett feminin ut så jeg hadde skjønt at han feks var transperson og ikke tenkt så mye mer på det. For å si det enkelt, hadde ikke vært noe big deal uansett for min del. Man lukker seg jo inn i sin egen bås 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #17 Skrevet 10. september 2014 Problemet er at jenter liker å sitte og prate sammen mens de bimelimmer og bomelommer. Det blir forstyrrende for dem hvis en mann bryter inn i samtalen. Det tror i alle fall jeg er grunnen til at damer ikke vil ha transer på dametoalettet. Anonymous poster hash: 29ee3...d85 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #18 Skrevet 11. september 2014 Greia med at gutter ikke er "velkommen" på jentedoen er vel hvis de er der for å se Greia med gutter er jo at en del av dem pisser både her og der. Det stinker på guttedasser, for gutta pisser på ringen, rister den tørr så det slenges piss overalt... osv... Anonymous poster hash: 3217d...b21
Trygve81 Skrevet 11. september 2014 #19 Skrevet 11. september 2014 Jeg er en helt alminnelig heteroseksuell mann. Grunnen til at jeg noen ganger bruker dametoalettene er at de ofte er mye renere enn herretoalettene. Dere aner kanskje ikke hvor fæle herretoalettene kan være enkelte steder. Dametoalettene er mye renere fordi damer sitter, mens menn gjør mange forskjellige ting. Eneste som trekker ned med dametoalettene er den lukten av brukte sanitetsbind som noen ganger kan være der, ellers er de nesten alltid av høyere standard enn herretoalettene. Går selvfølgelig ikke på dametoaletter som har båser. Aller helst bruker jeg handikapptoalettet, for der er det aldri kø og jeg kan henge av meg jakken min. 3
Gjest rangle Skrevet 11. september 2014 #20 Skrevet 11. september 2014 Greia med gutter er jo at en del av dem pisser både her og der. Det stinker på guttedasser, for gutta pisser på ringen, rister den tørr så det slenges piss overalt... osv... Anonymous poster hash: 3217d...b21 Jo da det ER ekkelt på guttedoene men de fleste jente doene er ikke mye å skryte av de heller da. Mange grisete jenter også
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå