Gå til innhold

Åpningstid i barnehage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tror heller det er du som ikke har skjønt hva ts skriver. Hun nevner en maxpris og spør om det er riktig at alle skal betale den selv om barnehager har forskjellig åpningstid. I det andre eksempelet spør hun om man burde betale om barnehagen selv setter opp et tillegg dersom barnet er der etter maxtid. Det finnes ikke noe som tilsier at det skal det og er kun en oppfinnelse fra barnehagens side. Og er i så fall ikkr riktig. Det jeg oppfatter ts spør om i hoveddelen er om det er riktig at samme pris skal betales for en barnehage med åpningstider på 8, 9 og 10 timer. Det er riktig. Så jeg har faktisk lest hva som står skrevet.

Anonymous poster hash: 32c45...020

Tror du bør lese igjen. Hun snakker om at man må betale ekstra utenom det man betaler for 100% plass om barnet er i bhg mer enn 8,5 time om dagen selvom bhg er åpen! Hun sammenligner da med andre bhg i kommunen som opererer på en annen måte, og spørr derfor om dette er riktig. Kan det være så vanskelig for deg å skjønne?

Anonymous poster hash: 8db81...a35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man betaler jo ikke for åpningstidene, men for de 8,5 timene som barnet kan være der.

Anonymous poster hash: 7f8ed...91b

Skrevet

Jeg jobbet i en kommunale barnehage, der var åpningstiden 07-17 og maxtid på 9timer.

Barnet mitt gikk i en privat med samme åpningstid, men der var ingen maxtid. Prisen var den samme.

Men i den kommunale barnehagen så fikk foreldrene en advarsel vis barnet ble hentet over 9 timer et hvis antall ganger..

Anonymous poster hash: d904d...4c5
Skrevet

Man betaler jo ikke for åpningstidene, men for de 8,5 timene som barnet kan være der.

Og jeg betaler nøyaktig like mye (minus matpenger), men mitt barn kan være i barnehagen fra 6:45 til 17 (åpningstiden). Det betyr at jeg får 1t 45min mer per dag for mine 2405 kr enn det de får. Skjønner godt at det blir stilt spørsmål.

Anonymous poster hash: 5c8cc...ce0

Skrevet

Og jeg betaler nøyaktig like mye (minus matpenger), men mitt barn kan være i barnehagen fra 6:45 til 17 (åpningstiden). Det betyr at jeg får 1t 45min mer per dag for mine 2405 kr enn det de får. Skjønner godt at det blir stilt spørsmål. Anonymous poster hash: 5c8cc...ce0

Er poenget å få mest mulig tid i barnehagen for pengene? Om du kan ha ungen over 10 timer i bhg er du jammen heldig som får mer for pengene enn de som bare får 8,5 time. Jeg har ungen i bhg fra 9 til 14 så jeg får jo veldig lite igjen for Kine 2175 jeg da, i motsetning til de som har ungen der fra 7 til 17.........

Skrevet

Skulle bare mangle. Respektløst ovenfor de ansatte å hente i siste liten eller for sent.

Anonymous poster hash: 3c724...96b

Tipper de som henter for sent ikke gjør det med vilje...

Trodde ikke kommunen hadde lov til å gi bot? Her er det bare i private barnehager, i alle fall. Det eneste kommunen kan gjøre, er å gi advarsel, og deretter at man mister plassen, om dette gjentar seg.

De kommunale barnehagene her er oppe fra 7.30 til 16.30. Har aldri hørt noe om at man ikke får lov å ha dem der mer enn 8,5 timer.

Skrevet

Er poenget å få mest mulig tid i barnehagen for pengene? Om du kan ha ungen over 10 timer i bhg er du jammen heldig som får mer for pengene enn de som bare får 8,5 time. Jeg har ungen i bhg fra 9 til 14 så jeg får jo veldig lite igjen for Kine 2175 jeg da, i motsetning til de som har ungen der fra 7 til 17.........

Nei, jeg bruker også de 2405 kr veldig dårlig, om det er timer man faktisk bruker man går ut fra. Matpengene også, siden ungen sjelden spiser frokost der, men fortsatt betaler jeg det samme. Men jeg skjønner at det blir stilt spørsmål om det, det var poenget mitt. Prisen er den samme om du har ungen der 10 timer eller 7, eller om man har mulighet til å ha unge der 10 timer eller 7.

Skrevet

Tipper de som henter for sent ikke gjør det med vilje...

Trodde ikke kommunen hadde lov til å gi bot? Her er det bare i private barnehager, i alle fall. Det eneste kommunen kan gjøre, er å gi advarsel, og deretter at man mister plassen, om dette gjentar seg.

De kommunale barnehagene her er oppe fra 7.30 til 16.30. Har aldri hørt noe om at man ikke får lov å ha dem der mer enn 8,5 timer.

Vi har ikke bot for for sen henting, privat barnehage. Men det vil bli innført om man ser en "trend". Antar man slipper en del av det når barnehagen er åpen til 17 og ikke "bare" 16:30, mtp at veldig mange jobber til 16 og skal kjøre i kø til barnehagen.

Skrevet

Tror det er vanskelig å skjønne for deg(!) at det er to spørsmål i hovedinnlegget så da lar jeg det være med det.

Skrevet

En bhg plass koster det samme (for deg og staten) alle de 3 forskjellige plassene pga det er lik bemanning. Eneste er at den med lengst åpent må dekke opp vaktene over et lengre tidsrom, dvs lavere bemanning morgen/ettermiddag og kortere kjernetid. Hadde jeg kunnet velge, hadde jeg ikke vært i tvil!!!! Etter å selv erfart og sett begge deler fra innsiden

• Liker 1
Skrevet

Tror det er vanskelig å skjønne for deg(!) at det er to spørsmål i hovedinnlegget så da lar jeg det være med det.

Ta deg en chillpill.. du er på bærtur!

Anonymous poster hash: 8db81...a35

Skrevet

Tror det kommer an på kommunen, her er det sånn at hvis man kommer for sent må man betale den ansatte for en time ekstra som er rundt 150 kr om jeg husker rett. Det gjelder enten man er 2 minutter for sent eller 20 minutter sen.

Anonymous poster hash: 37ba3...6f0

Problemet med bot er at foreldre med mer penger enn tid kjøper seg fri fra dårlig samvittighet når de bare kan betale seg ut av å komme for sent.

Anonymous poster hash: 2915b...e24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...