AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 Hva er det egentlig som kjennetegner en mannlig og kvinnelig hjerne? Hvordan er egentlig en mann eller ei dame. Jeg vet vi er forskjellig, men Jeg klarer ikke helt å se dette selv. Anonymous poster hash: 44c46...5d6
Smascha Skrevet 9. september 2014 #2 Skrevet 9. september 2014 Hva er det egentlig som kjennetegner en mannlig og kvinnelig hjerne? Hvordan er egentlig en mann eller ei dame. Jeg vet vi er forskjellig, men Jeg klarer ikke helt å se dette selv. Anonymous poster hash: 44c46...5d6 Korleis veit du at vi i det heile tatt er forskjellige? Som du skriv så klarar du jo ikkje å sjå det sjølv, så kanskje det ikkje er noko særmerkt skilnad?
Sommerfugl90 Skrevet 9. september 2014 #3 Skrevet 9. september 2014 Korleis veit du at vi i det heile tatt er forskjellige? Som du skriv så klarar du jo ikkje å sjå det sjølv, så kanskje det ikkje er noko særmerkt skilnad? Det er klart vi er forskjellige. Vi er alle mennesker, men selvsagt er det ulikheter mellom menn og kvinner - vi til og med tenker ulikt. Men jeg tror neppe dette har særlig mye med intelligens å gjøre. 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #4 Skrevet 9. september 2014 Mannens hjerne er en halv kilo større. Derfor tenker menn mer, oppfinner mer, finner ut av mer, løser fler problemer. Det er i det store og hele den store forskjellen. Anonymous poster hash: cb351...152 3
Gjest Snuppi Skrevet 9. september 2014 #5 Skrevet 9. september 2014 Mannens hjerne er en halv kilo større. Derfor tenker menn mer, oppfinner mer, finner ut av mer, løser fler problemer. Det er i det store og hele den store forskjellen. Anonymous poster hash: cb351...152 Det stemmer ikke da det ikke er størrelsen på hjernen det kommer an på. Det handler om hvordan en bruker hjernen.
Smascha Skrevet 9. september 2014 #6 Skrevet 9. september 2014 Det er klart vi er forskjellige. Vi er alle mennesker, men selvsagt er det ulikheter mellom menn og kvinner - vi til og med tenker ulikt. Men jeg tror neppe dette har særlig mye med intelligens å gjøre. Ingen som har skrive noko om intelligens her. TS har heller ikkje skrive om kva type skilnadar han ser etter. Er det evnen til å gå fortast ut av ein labyrint, fange ei marihøne, hugse den store gangetabellen eller kanskje evnen til å produsere dopamin? Who knows? Det store spørsmålet kan jo uansett problemstilling vere om skilnaden er på grunn av arv eller miljø eller om skilnaden er større mellom ulike menneske enn mellom kjønna? Igjen; who knows?
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #7 Skrevet 9. september 2014 Hva er det egentlig som kjennetegner en mannlig og kvinnelig hjerne?Hvordan er egentlig en mann eller ei dame. Jeg vet vi er forskjellig, men Jeg klarer ikke helt å se dette selv. Anonymous poster hash: 44c46...5d6 Jeg anbefaler deg å bli kjent med noen andre mennesker, så ser man ganske raskt forskjeller. Anonymous poster hash: f41a2...dd2
Sommerfugl90 Skrevet 9. september 2014 #8 Skrevet 9. september 2014 Mannens hjerne er en halv kilo større. Derfor tenker menn mer, oppfinner mer, finner ut av mer, løser fler problemer. Det er i det store og hele den store forskjellen. Anonymous poster hash: cb351...152 Det er sant at mannens hjerne gjennomsnittlig er større enn kvinnens, dette er fordi menn har mer grå hjernemasse. Men selv om større hjerne ofte betyr høyere intelligens, er det ikke påvist å ha noe med intelligens å gjøre i dette tilfellet. Derimot er området som styrer seksuell og sosial adferd større hos menn. Mens den delen av kvinnens fremre hjerne som er ansvarlig for problem-løsning og avgjørelser, og også den delen som er ansvarlig for regulering av følelser, større. Altså, har kvinner en tendens til å kunne tenke raskere enn menn 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #9 Skrevet 9. september 2014 Korleis veit du at vi i det heile tatt er forskjellige? Som du skriv så klarar du jo ikkje å sjå det sjølv, så kanskje det ikkje er noko særmerkt skilnad? Vi har forskjellig seksualitet og seksualiteten styrer mye av tanke og handlemønsteret vårt. Vi tenker rett og slett forskjellig. Hvorfor tror du prostitusjon kun retter seg mot menn feks? Anonymous poster hash: cdd15...d74
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #10 Skrevet 9. september 2014 Altså, har kvinner en tendens til å kunne tenke raskere enn menn Og menn kan tenke mer enn kvinner kan. Anonymous poster hash: cb351...152
absinthia Skrevet 9. september 2014 #11 Skrevet 9. september 2014 (endret) Mannens hjerne er en halv kilo større. Derfor tenker menn mer, oppfinner mer, finner ut av mer, løser fler problemer. Det er i det store og hele den store forskjellen. Anonymous poster hash: cb351...152 Og elefanter har større hjerne enn en mann.... Endret 9. september 2014 av absinthia 5
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #12 Skrevet 9. september 2014 Og elefanter har større hjerne enn en mann.... Klassisk kvinnelig feilslutning. Dyr er dyr, dyr har ikke utviklet den høyere evnen til deduktiv tankeevne som vi mennesker har. Anonymous poster hash: cb351...152 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #13 Skrevet 9. september 2014 Tar endel undersøkelser av caput (hjernen) både på MR og CT og jeg ser forsåvidt nesten aldri forskjell på en kvinnes og en manns hjerne. ALLE hjerner er forskjellige, men det er for det meste foldene i hemisfærene (hjernehalvdelene) og størrelse på pons og diverse kan variere, men alt i alt er omtrent alle like... Anonymous poster hash: 1a381...274 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #14 Skrevet 9. september 2014 Jeg har stilt meg dette spørsmålet selv i det siste etter å ha sett transe-programmet som går på TV2 nå for tiden. Deltakerne i dette programmet hevder at de føler seg som det motsatte kjønn enn det de ble født med. Men hvordan kan de være så sikre på hvordan det annet kjønn føler og tenker? Vi er jo alle forskjellige, uavhengig av kjønn. Vet det finnes noen kjønnsspesifikke ulikheter, men er det virkelig så grunnleggende mange forskjeller på menn og kvinner rent psykisk? Jeg forstår meg virkelig ikke på sånne folk. Anonymous poster hash: 8900c...8e6 1
absinthia Skrevet 9. september 2014 #15 Skrevet 9. september 2014 Klassisk kvinnelig feilslutning. Dyr er dyr, dyr har ikke utviklet den høyere evnen til deduktiv tankeevne som vi mennesker har. Anonymous poster hash: cb351...152 Da står det ikke så bra til med din evne til deduktivt resonnement. Dersom elefanten er et dyr og både elefanter og mennesker er pattedyr: Hva er da mennesket? 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #16 Skrevet 9. september 2014 Da står det ikke så bra til med din evne til deduktivt resonnement. Dersom elefanten er et dyr og både elefanter og mennesker er pattedyr: Hva er da mennesket? En skapning som har klatret høyere på evolusjonens rangstige. Anonymous poster hash: cb351...152
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #17 Skrevet 9. september 2014 Vi har forskjellig seksualitet og seksualiteten styrer mye av tanke og handlemønsteret vårt. Vi tenker rett og slett forskjellig. Hvorfor tror du prostitusjon kun retter seg mot menn feks? Anonymous poster hash: cdd15...d74 Ja, mannlig prostitusjon retter seg også mest mot menn. Anonymous poster hash: fc375...da8
absinthia Skrevet 9. september 2014 #18 Skrevet 9. september 2014 (endret) Her er en artig sak http://www.nrk.no/contentfile/web/web_flash/schrodinger/quiz/hjernetest-for-menn.html Jeg fikk 110, men er ikke særlig maskulin og har ingen problemer med høyt testosteronnivå eller lavt østrogennivå. Er bare noe analytisk anlagt når jeg vender den siden til. Dessuten er jeg både musikalsk,kreativ og intuitiv, selv om denne testen vil ha meg til å tro noe annet. Endret 9. september 2014 av absinthia
absinthia Skrevet 9. september 2014 #19 Skrevet 9. september 2014 En skapning som har klatret høyere på evolusjonens rangstige. Anonymous poster hash: cb351...152 En bakterie er en skapning og et menneske er en skapning. Bakterier klarer seg uten mennesker, men mennesker klarer seg ikke uten bakterier. Mennesker dør av bakterienes tilpasning ( resistanse) , men ikke alle bakterier dør av menneskets tilpasning ( oppfinnelser som medisiner osv) Hvilken skapning er det som har klatret høyest på rangstigen og er mest tilpasset rask evolusjon?
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #20 Skrevet 9. september 2014 Mannens hjerne er en halv kilo større. Derfor tenker menn mer, oppfinner mer, finner ut av mer, løser fler problemer. Det er i det store og hele den store forskjellen. Anonymous poster hash: cb351...152 Det er ikke størrelsen som utgjør dette, men hvordan hjernematerialet er organisert. Til din opplysning var Einsteins hjerne litt mindre enn en gjennomsnittlig kvinnehjerne. Men finner ikke opp mer eller løser flere problemer. Den historiske grunnen til dette er at kvinner ikke fikk lov å utdanne seg. Denne ubalansen er i ferd med å jevnes ut nå.Anonymous poster hash: 5b162...529 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå