Lillemåltrost Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 Hvor mye bruker du/din familie på mat i mnden? skriv gjerne ned hva dere pleier å kjøpe, og hva dere har hatt til middag den siste uken Meg og min mann bruker ca. 2.500-3.000 kr. Vi handler for hele uka og da kjøper vi som regel: - 7 brød - 1 gulost - 2 skinkepakker - 1 skinkeost - 1 smør - 1 nugatti - 3 makrell i tomat - 2 store bokser med leverpostei - 1 pakke knekkebrød - 2 agurker - 2 paprikaer - 1 pakke gulrøtter - 6 epler - 5 bananer - 3 store begere med vanilje youghurt - 2 pakker blåbær - fitness frokost blanding - 7 liter melk - 3 liter juice - 1 pakke havregryn - chips, sjokolade, smågodt... - shampo til meg - balsam til meg - dusjsåpe til meg - shampo-såpe greie til mannen - håndsåpe - q-tips Av og til kjøper vi jo mel, sukmer, gjær og andre bakevarer
Anglofil Skrevet 9. september 2014 #2 Skrevet 9. september 2014 (endret) Bruker 4000 kr i måneden på mat, er to voksne (og en katt). For en uke handler vi: * 3 pakker kjøttdeig * 3 pakker med revet gulost * 3 pakker skivet gulost * 1 pakke/pose med kalkunfiléter * 1 pakke/pose med kyllingfiléter * 1 pose nypoteter * 1 pose gulrøtter * 6 paprikaer * 2 pakker med skinke * 1 pakke med fiskefiléter, f.eks torsk (holder til 2 middager sånn ca) * 1 liter kremfløte * 5 yoghurter (til samboer) * 5 Skyr med vanilje og blåbær (til meg) * 1 pakke røkte skinnfrie pølser * 12 egg * 1 pakke doruller * 1 pakke tørkeruller * 1 boks mais * 1 pose Santa Maria orignal tacokrydder * 1 pakke tacolefser/skjell Handling som vi gjør en gang i måneden: * 1 shampo * 1 balsam * Noen pakker Atkins-barer kjøpt fra iherb (til meg) * 2 håndsåper * 2 pakker smør * 2 pakker frokostblanding (til samboer) * Noen pakker spesialpasta * Hvitløk * Løk Innimellom kjøper vi f.eks mel, melk og sukker, men det er bare når vi skal bake til spesielle anledninger. Ellers bruker vi matvarer som Natreen, Sukrin, mandelmel osv, men som det gjerne tar måneder å bruke opp. Samme med krydder osv. Ellers kjøper vi kattemat og kattesand etter behov (sånn ca 1 gang i måneden fra nett som blir kjørt hjem til oss). Mvh Yvonne Endret 9. september 2014 av Yvonne
Gjest rådyr Skrevet 9. september 2014 #3 Skrevet 9. september 2014 Hvor mye bruker du/din familie på mat i mnden? skriv gjerne ned hva dere pleier å kjøpe, og hva dere har hatt til middag den siste uken Meg og min mann bruker ca. 2.500-3.000 kr. Vi handler for hele uka og da kjøper vi som regel: - 7 brød - 1 gulost - 2 skinkepakker - 1 skinkeost - 1 smør - 1 nugatti - 3 makrell i tomat - 2 store bokser med leverpostei - 1 pakke knekkebrød - 2 agurker - 2 paprikaer - 1 pakke gulrøtter - 6 epler - 5 bananer - 3 store begere med vanilje youghurt - 2 pakker blåbær - fitness frokost blanding - 7 liter melk - 3 liter juice - 1 pakke havregryn - chips, sjokolade, smågodt... - shampo til meg - balsam til meg - dusjsåpe til meg - shampo-såpe greie til mannen - håndsåpe - q-tips Av og til kjøper vi jo mel, sukmer, gjær og andre bakevarer Spiser dere ikke middag? 6
Lillemåltrost Skrevet 10. september 2014 Forfatter #4 Skrevet 10. september 2014 Spiser dere ikke middag? Haha, jo selvfølgelig men jeg glemte å skrive det på..
Gjest Timber Skrevet 10. september 2014 #5 Skrevet 10. september 2014 En person, og ligger fra 2000-4000 per mnd. Alt etter hvor flink jeg er til å ta med lunsj på jobb, hvor mye jeg spiser ute/take away (kan fort bli 4-6 restaurantbesøk på en mnd og take away 2-4 ganger) og hva jeg lager. Har ingen fast handleliste per uke, men varierer fra uke til uke. Siste 7 dagene har eksempel inneholdt to middager ute, to take away og kjøpt lunsj på jobb. Trekker opp budsjettet en del, men så lager jeg eksempel supper også som kommer på 15-20 kr per middag også.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #6 Skrevet 10. september 2014 Hvor mye bruker du/din familie på mat i mnden? skriv gjerne ned hva dere pleier å kjøpe, og hva dere har hatt til middag den siste uken Meg og min mann bruker ca. 2.500-3.000 kr. Vi handler for hele uka og da kjøper vi som regel: - 7 brød - 1 gulost - 2 skinkepakker - 1 skinkeost - 1 smør - 1 nugatti - 3 makrell i tomat - 2 store bokser med leverpostei - 1 pakke knekkebrød - 2 agurker - 2 paprikaer - 1 pakke gulrøtter - 6 epler - 5 bananer - 3 store begere med vanilje youghurt - 2 pakker blåbær - fitness frokost blanding - 7 liter melk - 3 liter juice - 1 pakke havregryn - chips, sjokolade, smågodt... - shampo til meg - balsam til meg - dusjsåpe til meg - shampo-såpe greie til mannen - håndsåpe - q-tips Av og til kjøper vi jo mel, sukmer, gjær og andre bakevarer Oi, dere spiser/handler jo dobbelt så mye som oss som er 4 i familien. To voksne og to småbarn. Anonymous poster hash: fc72c...c66
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #7 Skrevet 10. september 2014 Oi, dere spiser/handler jo dobbelt så mye som oss som er 4 i familien. To voksne og to småbarn.Anonymous poster hash: fc72c...c66 Samme her. Og vi er 2 voksne og 2 ungdommer (som spiser som voksne)Anonymous poster hash: d0f9e...714
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #8 Skrevet 10. september 2014 Hvor mye bruker du/din familie på mat i mnden? skriv gjerne ned hva dere pleier å kjøpe, og hva dere har hatt til middag den siste uken Meg og min mann bruker ca. 2.500-3.000 kr. Vi handler for hele uka og da kjøper vi som regel: - 7 brød - 1 gulost - 2 skinkepakker - 1 skinkeost - 1 smør - 1 nugatti - 3 makrell i tomat - 2 store bokser med leverpostei - 1 pakke knekkebrød - 2 agurker - 2 paprikaer - 1 pakke gulrøtter - 6 epler - 5 bananer - 3 store begere med vanilje youghurt - 2 pakker blåbær - fitness frokost blanding - 7 liter melk - 3 liter juice - 1 pakke havregryn - chips, sjokolade, smågodt... - shampo til meg - balsam til meg - dusjsåpe til meg - shampo-såpe greie til mannen - håndsåpe - q-tips Av og til kjøper vi jo mel, sukmer, gjær og andre bakevarer Spiser dere et brød pr dag på to personer???Anonymous poster hash: 8f8e5...9b1 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #9 Skrevet 10. september 2014 Ca. 4000 kr, to voksne og en tiåring. Anonymous poster hash: 47b5f...613
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #10 Skrevet 10. september 2014 Jeg spiser (1 person) for 3500 kr/mnd Fast kjøper jeg: -løk -hvitløk -sitron og lime -brie -kjeks (salte) -kjøtt (feks kyllinglår i biter eller karbonadedeig eller oksekjøtt, går ca 2-500 g/uke) -melk -juice -sjokolade el. potetgull (1 per uke, maks) -frukt etter smak og sesong -grønnsaker etter smak og sesong -egg -bønner eller linser -pasta -nøtter -tørket frukt -mel og bakevarer som frø og gjær og sånn -krydder og urter -meierismør -fisk etter tilgang på ferskvare -knekkebrød -havregryn -ost av ulikt slag -te/kaffi -Forbruksvarer til kjøkkenet som såpe og bakepapir ++ Hvordan folk spiser for mindre: Og til dere som lurer på ts sitt høye brødforbruk: de kjøper ingen middagsråvarer. Om en skal spise seg mett 3-5 måltider pr dag på brød så går det mye brød. Anonymous poster hash: 8fe20...497
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #11 Skrevet 10. september 2014 Jeg er enslig, men bruker litt over 4000 hver måned. Har Cøliaki, eggallergi, melkeintolleranse og noen andre mindre allergier. Kjøper kjøtt, fisk, grønnsaker, mel, frø, alternativ melk, håndsåpe, kaffe, toalettpapir. Anonymous poster hash: c518c...7f9
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #12 Skrevet 10. september 2014 Jeg spiser (1 person) for 3500 kr/mndFast kjøper jeg:-løk-hvitløk-sitron og lime-brie-kjeks (salte)-kjøtt (feks kyllinglår i biter eller karbonadedeig eller oksekjøtt, går ca 2-500 g/uke)-melk-juice-sjokolade el. potetgull (1 per uke, maks)-frukt etter smak og sesong-grønnsaker etter smak og sesong-egg-bønner eller linser-pasta-nøtter-tørket frukt-mel og bakevarer som frø og gjær og sånn-krydder og urter-meierismør-fisk etter tilgang på ferskvare-knekkebrød-havregryn-ost av ulikt slag-te/kaffi-Forbruksvarer til kjøkkenet som såpe og bakepapir ++Hvordan folk spiser for mindre: Og til dere som lurer på ts sitt høye brødforbruk: de kjøper ingen middagsråvarer. Om en skal spise seg mett 3-5 måltider pr dag på brød så går det mye brød. Anonymous poster hash: 8fe20...497 TS har jo skrevet i et senere innlegg at de også spiser middag, men at hun glemte å skrive det opp og da syns jeg det høres enormt mye ut med et brød pr dag på to personer. Anonymous poster hash: 8f8e5...9b1
Lillemåltrost Skrevet 10. september 2014 Forfatter #13 Skrevet 10. september 2014 TS har jo skrevet i et senere innlegg at de også spiser middag, men at hun glemte å skrive det opp og da syns jeg det høres enormt mye ut med et brød pr dag på to personer. Anonymous poster hash: 8f8e5...9b1 Ja, vi spiser ca 1 brød om dagen men det går mye brød når vi er 2 stk som spiser frokost, har med matpakke, og kveldsmat!
MarianneE Skrevet 10. september 2014 #14 Skrevet 10. september 2014 Vi er to voksne og en 7åring. Vi bruker 6000kr på mat/dagligvarer i mnd.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #15 Skrevet 10. september 2014 Vi er en familie på 4, 2 voksne og 2 store "barn" som fremdeles bor hjemme, bruker 7500 kr i måneden. Anonymous poster hash: 85fd3...288
totes_mc Skrevet 10. september 2014 #16 Skrevet 10. september 2014 (endret) Jeg er student og bor alene, og brukte sist måned 2000 kroner på mat. Jeg synes det var mye bare for meg, men så kom jeg på at jeg har bakt en del og kjøpt noen ting jeg ikke trenger å gjøre til en vane. Jeg spiser ikke ute, tar heller med meg mat når det trengs. Hva er det vanlig å bruke på mat når man bare er èn, egentlig...? Endret 10. september 2014 av totes_mc
Lillemåltrost Skrevet 10. september 2014 Forfatter #18 Skrevet 10. september 2014 Jeg er student og bor alene, og brukte sist måned 2000 kroner på mat. Jeg synes det var mye bare for meg, men så kom jeg på at jeg har bakt en del og kjøpt noen ting jeg ikke trenger å gjøre til en vane. Jeg spiser ikke ute, tar heller med meg mat når det trengs. Hva er det vanlig å bruke på mat når man bare er èn, egentlig...? Leste en plass at det er normalt for 1 voksen person å bruke ca. 2000 kr i måneden på mat 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #19 Skrevet 10. september 2014 Bruker 4000 kr i måneden på mat, er to voksne (og en katt). For en uke handler vi: * 3 pakker kjøttdeig * 3 pakker med revet gulost * 3 pakker skivet gulost * 1 pakke/pose med kalkunfiléter * 1 pakke/pose med kyllingfiléter * 1 pose nypoteter * 1 pose gulrøtter * 6 paprikaer * 2 pakker med skinke * 1 pakke med fiskefiléter, f.eks torsk (holder til 2 middager sånn ca) * 1 liter kremfløte * 5 yoghurter (til samboer) * 5 Skyr med vanilje og blåbær (til meg) * 1 pakke røkte skinnfrie pølser * 12 egg * 1 pakke doruller * 1 pakke tørkeruller * 1 boks mais * 1 pose Santa Maria orignal tacokrydder * 1 pakke tacolefser/skjell Handling som vi gjør en gang i måneden: * 1 shampo * 1 balsam * Noen pakker Atkins-barer kjøpt fra iherb (til meg) * 2 håndsåper * 2 pakker smør * 2 pakker frokostblanding (til samboer) * Noen pakker spesialpasta * Hvitløk * Løk Innimellom kjøper vi f.eks mel, melk og sukker, men det er bare når vi skal bake til spesielle anledninger. Ellers bruker vi matvarer som Natreen, Sukrin, mandelmel osv, men som det gjerne tar måneder å bruke opp. Samme med krydder osv. Ellers kjøper vi kattemat og kattesand etter behov (sånn ca 1 gang i måneden fra nett som blir kjørt hjem til oss). Mvh Yvonne Bruker 4000 kr i måneden på mat, er to voksne (og en katt). For en uke handler vi: * 3 pakker kjøttdeig * 3 pakker med revet gulost * 3 pakker skivet gulost * 1 pakke/pose med kalkunfiléter * 1 pakke/pose med kyllingfiléter * 1 pose nypoteter * 1 pose gulrøtter * 6 paprikaer * 2 pakker med skinke * 1 pakke med fiskefiléter, f.eks torsk (holder til 2 middager sånn ca) * 1 liter kremfløte * 5 yoghurter (til samboer) * 5 Skyr med vanilje og blåbær (til meg) * 1 pakke røkte skinnfrie pølser * 12 egg * 1 pakke doruller * 1 pakke tørkeruller * 1 boks mais * 1 pose Santa Maria orignal tacokrydder * 1 pakke tacolefser/skjell Handling som vi gjør en gang i måneden: * 1 shampo * 1 balsam * Noen pakker Atkins-barer kjøpt fra iherb (til meg) * 2 håndsåper * 2 pakker smør * 2 pakker frokostblanding (til samboer) * Noen pakker spesialpasta * Hvitløk * Løk Innimellom kjøper vi f.eks mel, melk og sukker, men det er bare når vi skal bake til spesielle anledninger. Ellers bruker vi matvarer som Natreen, Sukrin, mandelmel osv, men som det gjerne tar måneder å bruke opp. Samme med krydder osv. Ellers kjøper vi kattemat og kattesand etter behov (sånn ca 1 gang i måneden fra nett som blir kjørt hjem til oss). Mvh Yvonne Hva bruker dere kilovis med ost og litervis med fløte til? Anonymous poster hash: 8214b...2b4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #20 Skrevet 10. september 2014 Hva bruker dere kilovis med ost og litervis med fløte til? Anonymous poster hash: 8214b...2b4 Det lurte jeg på også! Anonymous poster hash: 8f8e5...9b1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå