Gå til innhold

Amulettens kraft


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Janna

Er det noen flere her som leser den kiosk-serien?? Den er skrevet av Ellinor Rafaelsen og tar for seg taterlivet i Norge på 1920-1930 tallet.

Bok nr. 6 kom ut idag, jeg driver og leser den nå. Det er så kooooos :D

Hva synes du om serien?

Jeg synes den er veldig spennende- men den slår aldri Sagaen om Isfolket :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Augustbrud02_ikkeinnlogg

Nei, jeg leser nok ikke denne serien. Men leser du mange slike serier? Har blitt litt sånn kiosk-litteratur-fan med årene, men leser nå bare 1 serie fast. Det holder forsåvidt også egentlig, og denne serien er meget bra. Ildkorset heter den og anbefales stort.

Har du forresten sett denne siden:

http://huldra.evang.priv.no/bok/

Bruker den en hel masse og er ypperlig for oss som liker kiosklitteratur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som er hekta på Sagaen om Isfolket! Hun anbefaler meg denne serien. Men hver gang hun skal forklare hva den handler om, så begynner hun å forklare og til slutt skjønner jeg ingenting.

Lyst til å forklare litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

I korte trekk handler Sagaen om Isfolket om en slekt av trollmenn og hekser som for lenge, lenge siden bodde i en bortgjemt fjelldal i trøndelag.

Fra første bok følger vi Silje Arngrimsdatter, en ung jente som flykter fra Trondheim under pesten. Pga flere spennende ting som hender i den første boka ender hun opp med å ta seg av to foreldreløse barn, som hun kaller for Sol Angelica og Dag. Disse prøver hun som best hun kan å ta seg av mens Trondheim herjes av pesten. Hun møter en mystisk mann med et demonisk utseende og gule katteøyne, Tengel den Gode, en trollmann fra Isfolkets dal som trollbinder henne fra første stund. Han hjelper henne med å finne husrom til henne og barna, og de blir kjent med hverandre. Han vil ikke involvere seg med henne, da han bærer på en ond arv, men Silje gir seg ikke, og de blir sammen.

Den onde arven har han fra et ekkelt, urgammelt kryp som er hans forfader; Tengel den Onde... Et motbydelig lite skrukkete vesen som ligger i dvale i en grotte i sør-Europa et sted, der han venter på å overta verden med sin ondskap.

Resten av serien er bare helt utrolig; den beskriver slekten etter Silje og Tengel`s kamp for å finne og overvinne deres onde forfader.

Før han våkner og ødelegger dem alle.

Dessuten er bøkene fylt til randen av nestekjærlighet, spenning, overnaturlige evner og hendelser, mord, begjær, sterke familiebånd, tåredryppende scener; demoner, hekser og gjenferder i skjønn forening.

Jeg har det aller første opplaget av pocketbøkene, kjøpte dem av en dame som hadde kjøpt dem når de kom ut for første gang; jeg betalte 300 kr for hele stasen! KUPP!

Serien er på 47 bøker, og jeg har lest den to ganger. Det blir nok mange, mange flere!!

Og nei, jeg leser bare Amulettens Kraft. Har ikke råd til å kjøpe alle seriene :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...