Gjest Whitestripes Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 Skal på en venninnetur i november, og da blir det Kanariøyene. Jeg har vært på GC, og var ikke overbegeistret, så nå tenker jeg en av de andre øyene. Hva vil du anbefale?
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #2 Skrevet 9. september 2014 Det spørs jo hva du er ute etter da. Hva som gjorde at Gran Canaria ikke imponerte deg, hva du vil ha mer/mindre av. Jeg er ikke noen fan av Kanarieøyene selv, men har jo vært der da jeg var yngre på typisk charter-tur med foreldre og slikt. Jeg er ikke opptatt av billig alkohol, jeg er ikke opptatt av strender og jeg er ikke opptatt av å bo på hotell med basseng og bar. Så...den eneste øya jeg kunne vurdert å dra tilbake til er La Gomera. Anonymous poster hash: aee50...913
Gjest Whitestripes Skrevet 9. september 2014 #3 Skrevet 9. september 2014 Det spørs jo hva du er ute etter da. Hva som gjorde at Gran Canaria ikke imponerte deg, hva du vil ha mer/mindre av. Jeg er ikke noen fan av Kanarieøyene selv, men har jo vært der da jeg var yngre på typisk charter-tur med foreldre og slikt. Jeg er ikke opptatt av billig alkohol, jeg er ikke opptatt av strender og jeg er ikke opptatt av å bo på hotell med basseng og bar. Så...den eneste øya jeg kunne vurdert å dra tilbake til er La Gomera. Anonymous poster hash: aee50...913 Kanariøyene er jo sol, bad og avslapning, så jeg trodde ikke jeg behøvde å utbrodere det. La Gomera synes jeg ikke ser ut som noe vi er ute etter, så jeg utelot den. GC synes jeg var kjedelig og en smule harry, men det kan jo hende alle Kanariøyene er temmelig like? Har bare vært på GC, så derfor spør jeg om tips
caroprins Skrevet 9. september 2014 #4 Skrevet 9. september 2014 (endret) Jeg har vært på begge øyene . De er ganske forskjellige så hva ønsker dere å gjøre/ oppleve på turen da ? Jeg har vært på Grand Canaria også. Selv om det er sol og bad på alle disse øyene så er det mye mere der også. Jeg er den typen som oppdager hele øyene i løpet av den tiden jeg er der så jeg har sett masse av både Gc. ,lanzarote og Tenerife. Men om det er sol og bad kombinert med restauranter,shopping og litt underholdning så ville jeg gått for Playa des Americas eller områdene rundt der på Tenerife. Shoppingen gjør dere på en dagstur til hovedstaden. Ta også en dagstur til Puerto de la cruiz på den andre siden . Bruk litt tid i denne koselige spanske småbyen og gjør et besøk i loroPark samtidig. For friluftsliv så kan dere bli med på en dagstur til Teide. Endret 9. september 2014 av caroprins
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #5 Skrevet 9. september 2014 Kanariøyene er jo sol, bad og avslapning, så jeg trodde ikke jeg behøvde å utbrodere det. La Gomera synes jeg ikke ser ut som noe vi er ute etter, så jeg utelot den. GC synes jeg var kjedelig og en smule harry, men det kan jo hende alle Kanariøyene er temmelig like? Har bare vært på GC, så derfor spør jeg om tips Det var jo en merkelig formulering når noen forsøker å hjelpe deg. Der jo det som er poenget mitt, hvis Gran Canaria ikke svarte til forventningene vil jeg ikke ta det for gitt at noen av de andre øyene er bedre for deg. De er ikke spesielt annereldes. Alle er harry, kjedelige, bra dra dit det er billigst. Velve, du får finne ut av dette selv. Anonymous poster hash: aee50...913
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #6 Skrevet 9. september 2014 Jeg har vært på begge øyene . De er ganske forskjellige så hva ønsker dere å gjøre/ oppleve på turen da ? Hysj, du må ikke spørre så dumt. Anonymous poster hash: aee50...913
Gjest Whitestripes Skrevet 9. september 2014 #7 Skrevet 9. september 2014 Jeg har vært på begge øyene . De er ganske forskjellige så hva ønsker dere å gjøre/ oppleve på turen da ? Jeg har vært på Grand Canaria også. Selv om det er sol og bad på alle disse øyene så er det mye mere der også. Jeg er den typen som oppdager hele øyene i løpet av den tiden jeg er der så jeg har sett masse av både Gc. ,lanzarote og Tenerife. Men om det er sol og bad kombinert med restauranter,shopping og litt underholdning så ville jeg gått for Playa des Americas eller områdene rundt der på Tenerife. Shoppingen gjør dere på en dagstur til hovedstaden. Ta også en dagstur til Puerto de la cruiz på den andre siden . Bruk litt tid i denne koselige spanske småbyen og gjør et besøk i loroPark samtidig. For friluftsliv så kan dere bli med på en dagstur til Teide. Takk for fint svar og gode tips Høres ut som Tenerife kan være noe for oss. Har kikket på Playa des Americas, og det så fint ut der.
caroprins Skrevet 9. september 2014 #8 Skrevet 9. september 2014 Lanzarote er en spesiell øy arkitekturisk sett da denne nesten all bebyggelse her består av hvite 2 etasjers hus. Kun ett hotell i hovedstaden er høyere. Så finner man mye kunstverk etter den kjente kunstneren cesar manrique og også hans spesielle hjem. Han døde i en bilulykke i 1992 og hans arbeid setter sitt preg på denne øya. Lanzarote er ikke større enn at man kommer seg rundt på en dagstur og liker dere vulkanske nasjonalparker, underjordiske grotter, kaktusparker, aloe vera plantasjer og frisk bris så er dette øya for dere. Selv trives jeg godt i Playa Blanca helt syd på øya. Her kan man også ta båt over til fuerteventura om man vil. Playa Blanca er en liten by i rolige omgivelser og her er det fint å gå tur. Man har er koselig strand og flere bra hoteller. Av andre opplevelser så vil jeg anbefale middag stekt over varme fra vulkan, kamelridning på ildfjellet, ubåt tur, marked i Tequise, besøke de tusen palmers dal og et besøk til et flott utsiktspunkt der man også ser over til en liten øy som heter la Graciosa. 1
caroprins Skrevet 9. september 2014 #9 Skrevet 9. september 2014 Takk for fint svar og gode tips Høres ut som Tenerife kan være noe for oss. Har kikket på Playa des Americas, og det så fint ut der. Skal ned dit igjen selv til påsken:)
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #10 Skrevet 9. september 2014 Grand canaria ble for mye fest for min del, og Lanzarote ble litt for lite og kjedelig. Jeg synes Tenerife var fin mellomting. Anbefaler ikke Loro park da, det er mye folk og man får ikke sett stort. Jeg var der etter en tur til Jungle park og ble skuffet! I jungle park kan man hilse på marsvin, skilpadde, lemurer og andre aper, samt at den er mindre og koseligere. Tok også en guidet tur rundt hele øya, veldig koselig! Playa de las Americas var helt grei by med greit uteliv, men jeg bodde et stykke unna og tok bussen inn Anonymous poster hash: 6463c...185
Gjest Whitestripes Skrevet 9. september 2014 #12 Skrevet 9. september 2014 Takk for alle svar! Det kan se ut som vi heller mot Tenerife, ut fra det dere sier her
Gjest _LilleMy Skrevet 9. september 2014 #13 Skrevet 9. september 2014 Har vært begge steder, og likte meg best i Tenerife
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #14 Skrevet 9. september 2014 Puerto de la Cruz er det desidert beste feriemålet på Tenerife. Det er en utrolig koselig og sjarmerende by på nordsiden av øya. Jeg hadde dratt dit, stedene på sydkysten er bare chartermål og har ikke noe ekte kanarisk ved seg. Anonymous poster hash: fac17...ff3
Gjest Whitestripes Skrevet 9. september 2014 #15 Skrevet 9. september 2014 Puerto de la Cruz er det desidert beste feriemålet på Tenerife. Det er en utrolig koselig og sjarmerende by på nordsiden av øya. Jeg hadde dratt dit, stedene på sydkysten er bare chartermål og har ikke noe ekte kanarisk ved seg. Anonymous poster hash: fac17...ff3 Takk for tipset Hadde blinket meg inn på Playa de las Americas, men kjekt å få andre innspill!
caroprins Skrevet 9. september 2014 #16 Skrevet 9. september 2014 Puerto de la cruiz er en den koseligste byen men har dårlig med strender. Her har man saltvannsbassenger i stedet og noen små strender med svart vulkansand. I november er det ofte kjøligere og regnfullt på den siden av øya. playa des americas er mere charter ja. Har en fin strand og behagelig sommertemperatur og sol i november så jeg ville gått for det stedet på den årstiden og om strand og sol er viktig for dere.
Gjest Whitestripes Skrevet 9. september 2014 #17 Skrevet 9. september 2014 Puerto de la cruiz er en den koseligste byen men har dårlig med strender. Her har man saltvannsbassenger i stedet og noen små strender med svart vulkansand. I november er det ofte kjøligere og regnfullt på den siden av øya. playa des americas er mere charter ja. Har en fin strand og behagelig sommertemperatur og sol i november så jeg ville gått for det stedet på den årstiden og om strand og sol er viktig for dere. Takk igjen Vi har funnet et par hoteller på Playa de las Americas som er veldig aktuelle. Sol, strand og bading er en stor del av ferien, så vi vil gjerne ha best mulig vær og fine strender.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå