Gå til innhold

80% utro?


kvakk_

Anbefalte innlegg

Leste en artikkel som sier at 80% av alle menn er utro. Stemmer dette? Synes det høres veldig mye ut.

Endret av kvakk_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leste en artikkel som sier at 80% av alle menn er utro. Stemmer dette? Synes det høres veldig mye ut. Jeg stoler på typen min, men tanken på at han skal være utro streifer meg innimellom likevel, særlig da han er utrolig flørtete, kåt og opptatt av sex når han drikker. Derfor er jeg alltid redd for hva som kan skje når han drikker og jeg ikke er der. Hva kan jeg gjøre for å tenke mindre på dette, er så utrolig redd for å miste ham.

Jeg syns det hørtes mye ut. Hvordan kom de frem til de tallene der ?

Jeg syns du skal slutte å prøve å kontrollere noe som du ikke kan ha kontroll over. Dersom typen din vil ha sex med andre så klarer han å få det til. Uansett hvor mye du våker over ham.

Slå deg til ro med at du stoler på ham. Er han utro på et tidspunkt så kommer du til å merke at noe er galt mellom dere.

Det er tøvete å bekymre seg over noe som faktisk ikke har skjedd. Da bare plager du deg selv og lager dårlig livskvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke overrasket dersom dette stemmer!

Er selv single, og over gjennomsnitlig pen. Får enormt med oppmerksomhet fra menn på byen, og du vil ikke TRO hvor mange av de som etterhvert forteller at de er i et forhold, men at "det som skjer på byen, blir i byen".

Lurer virkelig på om jeg i det hele tatt noen gang kommer til å orke å innvolvere meg med enn mann.

Bare synd at menn er så deilige...



Anonymous poster hash: 33944...48f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbauser meg ikke. Vært singel i to år nå, og da får man lettere ett innblikk i andres forhold og hva som skjer. Og jeg har sett så mye utroskap på dissd to årene, at jeg planlegger å være singel leeeenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den statistikken gjelder ikke bare menn! 80% av alle mennesker i fast forhold, har vært utro en eller flere ganger i løpet av livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig høyt ut.

Kunne nesten tro at noen har gjort den klassiske statistikk tabben med bytte om tall.

Eller valgt en noe spesiell populasjon for undersøkelsen.

Er det noen som har link til undersøkelsen?

Det jeg har sett av undersøkelser så ligger tallet på omtrent 30% for begge kjønn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nekter å tro at de fleste menn er utro. I så fall burde de skamme seg skikkelig. Jeg hater utroskap. De fortjener ikke noen damer. En gang utro, alltid utro. Sånn tenker jeg. Utro drittsekker finnes ja, alt for mange av. Men så mange? Nei det kan ikke stemme! Kan i forstå at et menneske kan ha så lite følelser at de må knulle med andre når de har kjærester. De skulle aldri fått hatt sex mer! Gjort noe med kjønnsorganet så de ikke kan ha sex, så de kan sitte der å angre.

Endret av Baby_Blue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den statistikken gjelder ikke bare menn! 80% av alle mennesker i fast forhold, har vært utro en eller flere ganger i løpet av livet!

Kan godt hende det der stemmer. Samtidig tror jeg en del som er utro, velger å være det mot slutten av et forhold - der de egentlig bare er for feige til å bryte ut, og dermed sparker seg selv ut av forholdet ved å være utro; enten ved å bryte pga. egen samvittighet, eller ved at partneren får vite om det, og da kan ta avgjørelsen for de.

Jeg tror ikke over halvparten av jordens befolkning er utro i et stabilt forhold (med sine naturlige opp- og nedturer). Det høres veldig mye ut.

Videre vil jo dette også gå på hva man definerer som utroskap. Et kyss, sex, en tekstmelding...?

Edit: litt selvmotsigende innlegg. Får vel si det sånn at - ja, de som er utro i bristefasen av et forhold er fremdeles utro, og det er et stort svik mot partneren uansett. Men tenker at man ikke skal behøve å gå rundt og være redd for utroskap i et forhold som ellers fungerer godt. Jeg tror ikke det er der statistikken rammer hardest.

Endret av Ferny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon blund

Kan godt hende det der stemmer. Samtidig tror jeg en del som er utro, velger å være det mot slutten av et forhold - der de egentlig bare er for feige til å bryte ut, og dermed sparker seg selv ut av forholdet ved å være utro; enten ved å bryte pga. egen samvittighet, eller ved at partneren får vite om det, og da kan ta avgjørelsen for de.

Jeg tror ikke over halvparten av jordens befolkning er utro i et stabilt forhold (med sine naturlige opp- og nedturer). Det høres veldig mye ut.

Videre vil jo dette også gå på hva man definerer som utroskap. Et kyss, sex, en tekstmelding...?

Edit: litt selvmotsigende innlegg. Får vel si det sånn at - ja, de som er utro i bristefasen av et forhold er fremdeles utro, og det er et stort svik mot partneren uansett. Men tenker at man ikke skal behøve å gå rundt og være redd for utroskap i et forhold som ellers fungerer godt. Jeg tror ikke det er der statistikken rammer hardest.

this.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy"

-Abraham Lincoln, 1864

Tallet stemmer overhodet ikke. Forøvrig er prosentandelen rimelig jevnt fordelt mellom begge kjønn i disse moderne tider ;)

Også i norske undersøkelser har man funnet til dels store variasjoner i utbredelsen. I en undersøkelse fra Oslo på midten av 1990-tallet fant Træen (1997) at 42 % av mennene og 34 % av kvinnene hadde hatt sidesprang under samboerskap eller ekteskap. Noen år senere, i 2002, går det frem av tall fra Nasjonalt Folkehelseinstitutt, basert på svar fra et landsdekkende utvalg på 3600 personer i alderen 18 til 49 år, at 29 % av mennene og 23 % av kvinnene har vært utro en eller annen gang i livet. På spørsmål om utroskap i nåværende forhold, er andelen henholdsvis 16 % og 11 % (Træen, Holmen & Stigum, 2007).

http://www.psykologtidsskriftet.no/index.php?seks_id=49472&a=2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke overrasket dersom dette stemmer!

Er selv single, og over gjennomsnitlig pen. Får enormt med oppmerksomhet fra menn på byen, og du vil ikke TRO hvor mange av de som etterhvert forteller at de er i et forhold, men at "det som skjer på byen, blir i byen".

Lurer virkelig på om jeg i det hele tatt noen gang kommer til å orke å innvolvere meg med enn mann.

Bare synd at menn er så deilige...

Anonymous poster hash: 33944...48f

Mer enn 20% av oss går sjelden på byen, blant annet fordi vi ser ned på "drekka-pule-spy"-mentaliteten som herjer der.

80% er altfor høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...