Gå til innhold

Yalda-saken


Drizzt

Anbefalte innlegg

En familie til som presset seg til opphold og burde vært ut av landet for mange år siden. Trist. Norsk asylinstitutt er helt meningsløst når slike saker fører il opphold. Helt hårreisende og urovekkende.

Bare for å nevne litt interessant info - de har operert med flere identiteter og asyl-historier. De har ikke vært ærlige med myndighetene, men likevel krever de å bli behandlet med respekt.

Nathan-saken, Madina Salamova-saken og sikkert mange av den slags som viser at det IKKE lønner seg å være ærlig, samarbeide og respektere Norge. Snart kommer også en ny dom i Neda-saken og hvis hennes familie også får bli, da ser jeg ikke vitsen for asylsøkere å fortelle sannheten i møte med utlendingsmyndighetene.

Utrolig trist.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yalda og hennes familie er en av de familiene som får bli fordi de omfattes av regjeringens engangsløsning for asylbarn.

Denne engangsløsningen innebærer at asylbarn som har vært mer enn tre år i landet skal få opphold i Norge, dersom de oppfyller visse krav. De må blant annet komme fra et land Norge har en returavtale med, og de må ha samarbeidet om identitet.

Neda og hennes familie omfattes ikke av disse reglene, derfor tviler jeg på at de får komme tilbake til Norge.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/yalda-12-faar-bli-i-norge/a/23291351/

http://www.nrk.no/rogaland/avviser-feil-i-neda-saken-1.11920745



Anonymous poster hash: 64b8a...c0e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra at barns beste skal veie tyngre en enn inhuman asylpolitikk. Stor takk til Frp som kjemper for de svakeste av de svake, og gir oss en mere human politikk på asylområdet,

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble det løgn og trenering av saken sin til noe positivt? :sjokkert: Det er forferdelig at løgn belønnes med opphold (det er DET som må veie tyngst, ikke engangsløsninger og andre hensyn). De som lyver overfor norske myndigheter for å oppnå rettigheter de ikke har krav på fortjener ikke respekt.

Ferie, de som lyver til seg goder de ikke har krav på er også kriminelle.

Apis, det er syn som ditt som ødelegger vitsen med å være ærlig når man søker asyl. Jeg ser at du jubler for at folk får premie for å ha vært uærlige og opptrådt illojalt. Men jeg er ikke overrasket at du reagerer på denne måten. Det er innvandringsregulerende hensyn og ærlighet som bør settes høyest, ikke opparbeidet tilknytning til landet ved å trenere saken og vise respektløs holdning. For mange har det blitt å p..le til seg minst 1 barn og oppholde seg ulovlig lenge nok veien å gå til å få opphold når man i utgangspunktet ikke kvalifiserer seg til. At noen mener dette er en bra ting er virkelig merkelig, mildt sagt.

AB, engangsløsningen er en feil dagens regjering begikk. Det burde aldri bli akseptert av H og Frp.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre at normale familier som vil opp og frem og ønsker at barna skal ha det bra får bli - enn kriminelle.

"Nomale familier"? Er det noen motsetning mellom det å ha barn og det å være kriminell?

Foreldrene har løyet i forbindelse med sine søknader om asyl. Det må vel gå under betegnelsen kriminelt, og sånne mennesker er hverken ærlig, ønsket, eller etterlengtet i Norge.

Anonymous poster hash: 7f3f8...d7f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når ble det løgn og trenering av saken sin til noe positivt? :sjokkert: Det er forferdelig at løgn belønnes med opphold (det er DET som må veie tyngst, ikke engangsløsninger og andre hensyn). De som lyver overfor norske myndigheter for å oppnå rettigheter de ikke har krav på fortjener ikke respekt.

Ferie, de som lyver til seg goder de ikke har krav på er også kriminelle.

Apis, det er syn som ditt som ødelegger vitsen med å være ærlig når man søker asyl. Jeg ser at du jubler for at folk får premie for å ha vært uærlige og opptrådt illojalt. Men jeg er ikke overrasket at du reagerer på denne måten. Det er innvandringsregulerende hensyn og ærlighet som bør settes høyest, ikke opparbeidet tilknytning til landet ved å trenere saken og vise respektløs holdning. For mange har det blitt å p..le til seg minst 1 barn og oppholde seg ulovlig lenge nok veien å gå til å få opphold når man i utgangspunktet ikke kvalifiserer seg til. At noen mener dette er en bra ting er virkelig merkelig, mildt sagt.

AB, engangsløsningen er en feil dagens regjering begikk. Det burde aldri bli akseptert av H og Frp.

Er ikke så opptatt av enkeltsaker, det som er viktig er at det blir vanskeligere å gjøre det slik at asylbarn saker oppstår, dessuten syntes jeg det er mere "nobelt" å utnytte alle muligheter som systemet tillater for å skape en trygg og god hverdag for sin familie, en millionæren som utnyttet systemet maks for å skvise ut maks av NAV systemet, for eksempel..

Endret av Apis
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så opptatt av enkeltsaker, det som er viktig er at det blir vanskeligere å gjøre det slik at asylbarn saker oppstår, dessuten syntes jeg det er mere "nobelt" å utnytte alle muligheter som systemet tillater for å skape en trygg og god hverdag for sin familie, en millionæren som utnyttet systemet maks for å skvise ut maks av NAV systemet, for eksempel..

Jeg synes ikke man skal misbruke systemet bare fordi man kan, uansett om det er snakk om en millionær som får penger for en ny bil eller en utlending som oppholder seg ulovlig og nekter å forlate landet etter at forvaltningen har fattet et vedtak.

Det er ikke nobelt og det er ikke noe jeg har respekt for. Helheten består av enkelte saker og når sakene som kommer i media handler hovedsakelig om folk som lyver til seg opphold og saboterer systemet på alle mulige måter, føler jeg virkelig synd på alle de ærlige som kanskje fortjener oppholdet mer enn jukserne som tar opp mye spalteplass med føleri og drama.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie, de som lyver til seg goder de ikke har krav på er også kriminelle.

"Nomale familier"? Er det noen motsetning mellom det å ha barn og det å være kriminell? Foreldrene har løyet i forbindelse med sine søknader om asyl. Det må vel gå under betegnelsen kriminelt, og sånne mennesker er hverken ærlig, ønsket, eller etterlengtet i Norge. Anonymous poster hash: 7f3f8...d7f

Jeg vet det at norge som land tilbyr fred, trygghet og bedre økonomi. Hvis familiene i hjemlandet ikke opplevde det - så forstår jeg at de vil til norge. Og hvis de støtter og liker det norske samfunnet. Så kan jeg se gjennom fingrene at de kom hit ulovelig. Og en familie vs en kriminell er stor forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så opptatt av enkeltsaker, det som er viktig er at det blir vanskeligere å gjøre det slik at asylbarn saker oppstår, dessuten syntes jeg det er mere "nobelt" å utnytte alle muligheter som systemet tillater for å skape en trygg og god hverdag for sin familie, en millionæren som utnyttet systemet maks for å skvise ut maks av NAV systemet, for eksempel..

Slike saker "oppstår" fordi foreldre som har fått avslag velger å bli i landet ulovlig, og så går de i gang med å lage unger. Nobelt, sa du? Hvem skal betale for denne "nobelheten", om jeg tør spørre? Du vet vi ikke kan fø på hele verden og guds oldemor, bare fordi folk som deg synes synd på dem?

Anonymous poster hash: c18d1...7f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan jeg se gjennom fingrene at de kom hit ulovelig. Og en familie vs en kriminell er stor forskjell.

Så du ser ikke problemet i at noen prøver å oppnå noe ved å benytte seg av ulovlige midler istedet for lovlige? Virkelig? Det er skremmende hvor lav terskel du har når det gjelder kriminalitet. Så lenge man vil oppnå noe, så kan man bruke hvilke som helst midler og det er helt OK for deg - stjele, drepe, voldta - alt er greit så lenge man vil få det bedre! En familie kan også drive med kriminelle handlinger som i disse tilfellene og da er det ingen forskjell mellom kriminelle og familiene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de må lyve om sin bakgrunn, så er det i seg selv et tegn på at de ikke er av de mest hjelpetrengende. Slike saker utvanner asylinstituttet og ødelegger for dem som virkelig trenger hjelp. Derfor burde ikke de som nevnes i tråden her få opphold.

Anonymous poster hash: 48e51...8eb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse familiene (det vil si de voksne) er i høyeste grad kriminelle. De opptrer jo med falsk identitet, og hjelper ikke til med å skaffe identitetspapirer = kriminelle.

Barna deres er desverre offer for sine foreldres handlinger. "Nedafamilien" har fått avslag fem -5- ganger, men anket og anket og anket (med advokat betalt av skattebetalerne). Hadde de reist hjem etter første avslag hadde ikke barna måttet være så lenge borte fra hjemlandet sitt, evt blitt født borte. Barn har til alle tider måttet leve med konsekvensene av sine foreldres handlinger. Slik jeg ser det, så er alternativet til utsendelse, at barnevernet overtar omsorgen for barna i Norge, mens foreldrene sendes ut. Men er det egentlig en bedre løsning?

For øvrig kjøper jeg ikke at "Nedabarna" ikke kan arabisk. Hvilke foreldre lærer ikke barna sine morsmålet, særlig når de vet at de vil måtte returnere når alle ankemuligheter er oppbrukt.



Anonymous poster hash: 184c9...9d9
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse familiene (det vil si de voksne) er i høyeste grad kriminelle. De opptrer jo med falsk identitet, og hjelper ikke til med å skaffe identitetspapirer = kriminelle.

Barna deres er desverre offer for sine foreldres handlinger. "Nedafamilien" har fått avslag fem -5- ganger, men anket og anket og anket (med advokat betalt av skattebetalerne). Hadde de reist hjem etter første avslag hadde ikke barna måttet være så lenge borte fra hjemlandet sitt, evt blitt født borte. Barn har til alle tider måttet leve med konsekvensene av sine foreldres handlinger. Slik jeg ser det, så er alternativet til utsendelse, at barnevernet overtar omsorgen for barna i Norge, mens foreldrene sendes ut. Men er det egentlig en bedre løsning?

For øvrig kjøper jeg ikke at "Nedabarna" ikke kan arabisk. Hvilke foreldre lærer ikke barna sine morsmålet, særlig når de vet at de vil måtte returnere når alle ankemuligheter er oppbrukt.

Anonymous poster hash: 184c9...9d9

Jeg lurer på hva slags språk foreldrene snakker til barna hvis ikke eget morsmål. Gebrokent norsk?

Ellers så mener jeg at BV kan gjøre en bedre jobb for barna enn foreldrene som misbruker dem på det groveste foran media for eksempel for å presse seg til opphold de aldri burde fått.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre at normale familier som vil opp og frem og ønsker at barna skal ha det bra får bli - enn kriminelle.

Både å oppgje falsk informasjon om sin identitet og å ha ulovleg opphald i Norge er brot på utlendingslova og såleis kriminalitet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva slags språk foreldrene snakker til barna hvis ikke eget morsmål. Gebrokent norsk?

Ellers så mener jeg at BV kan gjøre en bedre jobb for barna enn foreldrene som misbruker dem på det groveste foran media for eksempel for å presse seg til opphold de aldri burde fått.

Det tenkte jeg og, da jeg så Neda på nyhetsinnslag etter nyhetsinnslag. Det er rett og slett misbruk av barn. Det er et tungt ansvar å legge på et barn, det å være en slags talsperson for familiens fremtid.

Anonymous poster hash: 48e51...8eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes ikke man skal misbruke systemet bare fordi man kan, uansett om det er snakk om en millionær som får penger for en ny bil eller en utlending som oppholder seg ulovlig og nekter å forlate landet etter at forvaltningen har fattet et vedtak.

Det er ikke nobelt og det er ikke noe jeg har respekt for. Helheten består av enkelte saker og når sakene som kommer i media handler hovedsakelig om folk som lyver til seg opphold og saboterer systemet på alle mulige måter, føler jeg virkelig synd på alle de ærlige som kanskje fortjener oppholdet mer enn jukserne som tar opp mye spalteplass med føleri og drama.

Så lenge det er ankemuligheter så oppholder man seg ikke i landet ulovlig, man bestrider bare forvaltningens avgjørelse og ber om en ny gjennomgang av saken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både å oppgje falsk informasjon om sin identitet og å ha ulovleg opphald i Norge er brot på utlendingslova og såleis kriminalitet.

Det er det, men jeg ser mennesket bak den ulovelige handlingen.

Så du ser ikke problemet i at noen prøver å oppnå noe ved å benytte seg av ulovlige midler istedet for lovlige? Virkelig? Det er skremmende hvor lav terskel du har når det gjelder kriminalitet. Så lenge man vil oppnå noe, så kan man bruke hvilke som helst midler og det er helt OK for deg - stjele, drepe, voldta - alt er greit så lenge man vil få det bedre! En familie kan også drive med kriminelle handlinger som i disse tilfellene og da er det ingen forskjell mellom kriminelle og familiene.

Jo, det er enda stor forskjell mellom løgn og en kriminell handling for å sikre seg og sin familie og å være en harbarka kriminell som stjeler, dreper og voldtar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du ser ikke problemet i at noen prøver å oppnå noe ved å benytte seg av ulovlige midler istedet for lovlige? Virkelig? Det er skremmende hvor lav terskel du har når det gjelder kriminalitet. Så lenge man vil oppnå noe, så kan man bruke hvilke som helst midler og det er helt OK for deg - stjele, drepe, voldta - alt er greit så lenge man vil få det bedre! En familie kan også drive med kriminelle handlinger som i disse tilfellene og da er det ingen forskjell mellom kriminelle og familiene.

Du verden. Du er i ferd med å bli dronningen av stråmannsargumentasjon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenkte jeg og, da jeg så Neda på nyhetsinnslag etter nyhetsinnslag. Det er rett og slett misbruk av barn. Det er et tungt ansvar å legge på et barn, det å være en slags talsperson for familiens fremtid.

Anonymous poster hash: 48e51...8eb

Det samme med Nathan, Yalda og resten som forvandles til ofre og martyrer for å spille på enkelte sjelers føleri.

Det er det, men jeg ser mennesket bak den ulovelige handlingen.

Jo, det er enda stor forskjell mellom løgn og en kriminell handling for å sikre seg og sin familie og å være en harbarka kriminell som stjeler, dreper og voldtar.

Er du for avskaffelse av hele asylinstituttet? Slik at alle i verden som er fattige kan sikre seg og sin familie i Norge uten å gå gjennom rettsaker, media og misbruk av egne barn?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...