Gå til innhold

Utskrivelse fra innøeggelse for SF

Fremhevede innlegg

Skrevet

(Spiseforstyrrelser)

Er innlagt frivillig, og er ikke planlagt noen utskrivelsesdato, men jeg ønsker å skrive meg ut. Mener det noen som vet hva som skjer i praksis fra det øyeblikket jeg skrives ut? Hvor mange dager tar det.. Må man kontakte lege osv ?

Anonymous poster hash: 2d348...92f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva som skjer. Men vil bare ønske deg lykke til :)

Skrevet

Hvis du er innlagt kan du bare si at nå vil jeg skrive meg ut, og så skriver du deg ut.

Så lenge det er friviliig vel og merke.

Anonymous poster hash: 13ca2...26d
Skrevet

Kommer litt Ann på hvor du er innlagt og på hvilken paragraf

Er du innlagt på en spesial avdeling for spiseforstyrrelser eller medisinsk eller psykiatrisk?

Er du innlagt frivillig på en spesialpost eller psykiatrisk må du ta ønsket ditt om utskrivelse opp med behandlingsteamet ditt. Det skal mye til for at du ikke kan skrive deg ut hvis du er frivillig innlagt, men er din medisinske tilstand ustabil og kritisk så kan det hende de overfører deg på tvangsparagraf. Indikasjon på dette er typisk lav BMI (12-14), lavt blodtrykk og dårlige blodprøver og generell dårlig allmenn tilstand. Men vekt er ikke det eneste grunnlaget for tvang og jeg har selv hatt BMI under det uten å bli tvangsinnlagt.

Er du innlagt på en medisinsk sengepost må du snakke med legen på visitten eller huke tak i en sykepleier og si at du vil hjem også må hun få legen til å vurdere situasjonen din. Men er du på medisinsk avdeling er du der for en grunn, og anbefaler virkelig ikke at du skriver deg ut.

Hva skjer etter utskrivelse? Du blir overført til ditt lokale behandlingsapparat som BUP, DPS, fastlege etc.

Anonymous poster hash: 12af8...7de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...