Gjest Riskjeks Skrevet 9. september 2014 #22 Skrevet 9. september 2014 Jeg synes Reima er "hypet opp". De er ikke så bra som folk skal ha det til. Blir litt som Nøstebarn - alle sier det er sååå bra, og så punger de ut tusenvis av kroner på elendig kvalitet. Sier ikke at Reima er like dårlig som Nøstebarn, altså, for Reima har bra uteklær, men bedre enn de som koster 500 kr mindre? Nei. Derfor kjøper jeg vinterdresser fra Coop eller KappAhl, etter min erfaring er de like bra, og de koster oppmot tusen kroner mindre. Et enkelt valg, m.a.o... Man betaler nok mye mer for et kjent merkevarenavn enn mange liker å tro! 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #23 Skrevet 9. september 2014 Molo eller Reima, mest sannsynligAnonymous poster hash: 1d6b7...2cf
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #24 Skrevet 9. september 2014 Hva syntes dere om Ticket?. Den ble best i test i år i allefall!!Anonymous poster hash: 400f3...73e
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #25 Skrevet 9. september 2014 Jeg synes Reima er "hypet opp". De er ikke så bra som folk skal ha det til. Blir litt som Nøstebarn - alle sier det er sååå bra, og så punger de ut tusenvis av kroner på elendig kvalitet. Sier ikke at Reima er like dårlig som Nøstebarn, altså, for Reima har bra uteklær, men bedre enn de som koster 500 kr mindre? Nei. Derfor kjøper jeg vinterdresser fra Coop eller KappAhl, etter min erfaring er de like bra, og de koster oppmot tusen kroner mindre. Et enkelt valg, m.a.o... Man betaler nok mye mer for et kjent merkevarenavn enn mange liker å tro! Nøstebarn er det mest ubrukelige merket jeg har kjøpt. Kjøpte den i 56 til min da nyfødte i fjor vinter. Var sånn litt tykkere ulldress ned hette. Den var som en firkant! Den var så vid att hun druknet i den og når den passet litt bedre i vidden var den ALT for kort. Den gikk ikke å strekke som den jeg kjøpte på cubus. Cubusulla kunne hun bruke hele vinteren og kvaliteten virket like bra. Så årets uteklær blir langt billigere. Anonymous poster hash: 3f75b...2c5
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #26 Skrevet 9. september 2014 Hvorfor MÅ alle ha Reima?? Ikke er de best heller. Anonymous poster hash: 53a85...ae7 Nå har jeg ikke sett noe test i år, men selv om Reima ikke har blitt "best i test" de siste årene så holder merket seg gjerne blant de beste i slike tester år etter år, mens vinnerne varierer. Jeg føler meg derfor ganske trygg på at jeg gjør et greit valg for mine barn når jeg kjøper Reima. I tillegg har jeg spurt flere som jobber i ulike barnehager om deres personlige erfaringer knyttet til dresser, og da nevnes også gjerne Reima, blant andre merker, av disse. Jeg har imidlertid kun kjøpt dressene til rabatterte priser, og prisen har da havnet på samme nivå som langt billigere merker. Når det er sagt så vurderer jeg også andre merker til eldstemann i år. Fordi han har blitt eldre og nå har andre behov når det kommer til blant annet slitestyrke enn de første dressene.Anonymous poster hash: 23bec...f94
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #27 Skrevet 9. september 2014 Nå har jeg ikke sett noe test i år, men selv om Reima ikke har blitt "best i test" de siste årene så holder merket seg gjerne blant de beste i slike tester år etter år, mens vinnerne varierer. Jeg føler meg derfor ganske trygg på at jeg gjør et greit valg for mine barn når jeg kjøper Reima. I tillegg har jeg spurt flere som jobber i ulike barnehager om deres personlige erfaringer knyttet til dresser, og da nevnes også gjerne Reima, blant andre merker, av disse. Jeg har imidlertid kun kjøpt dressene til rabatterte priser, og prisen har da havnet på samme nivå som langt billigere merker.Når det er sagt så vurderer jeg også andre merker til eldstemann i år. Fordi han har blitt eldre og nå har andre behov når det kommer til blant annet slitestyrke enn de første dressene.Anonymous poster hash: 23bec...f94 Reima har dresser med ekstra god slitestyrke på nedre del. Tidligere var det bare Reimatec+ som hadde det. Men nå får man det på enkelte reimatec modeller også. Hadde en slik til min gutt i fjor, og den var like fin og det til tross for snøfattig vinter. Og i og med at den fortsatt passer blir den tatt i bruk igjen til vinteren. Anonymous poster hash: 247d9...132
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #28 Skrevet 9. september 2014 Nå har jeg ikke sett noe test i år, men selv om Reima ikke har blitt "best i test" de siste årene så holder merket seg gjerne blant de beste i slike tester år etter år, mens vinnerne varierer. Jeg føler meg derfor ganske trygg på at jeg gjør et greit valg for mine barn når jeg kjøper Reima. I tillegg har jeg spurt flere som jobber i ulike barnehager om deres personlige erfaringer knyttet til dresser, og da nevnes også gjerne Reima, blant andre merker, av disse. Jeg har imidlertid kun kjøpt dressene til rabatterte priser, og prisen har da havnet på samme nivå som langt billigere merker. Når det er sagt så vurderer jeg også andre merker til eldstemann i år. Fordi han har blitt eldre og nå har andre behov når det kommer til blant annet slitestyrke enn de første dressene.Anonymous poster hash: 23bec...f94 Her er en link til årets test: http://www.klikk.no/foreldre/tester/article866404.ece For øvrig har Reima, KappAhl og Didrikson fått gode resultater de siste årene på tester av flere typer yttertøy også så vidt jeg husker. Selv har vi ofte kjøpt fra KappAhl. Anonymous poster hash: b1fe1...33f
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #29 Skrevet 9. september 2014 Her er en link til årets test: http://www.klikk.no/foreldre/tester/article866404.ece For øvrig har Reima, KappAhl og Didrikson fått gode resultater de siste årene på tester av flere typer yttertøy også så vidt jeg husker. Selv har vi ofte kjøpt fra KappAhl. Anonymous poster hash: b1fe1...33f Den testen du lnker til er fjorårstesten.... Anonymous poster hash: 247d9...132
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #30 Skrevet 9. september 2014 Molo er jo veldig undervurdert.Anonymous poster hash: 1d6b7...2cf
Wilmus Skrevet 9. september 2014 #31 Skrevet 9. september 2014 Hadde Didrikssons theron i fjor, og er spent på om den passer til vintern. Ellers har hun fått Troll-dress i bursdag:) Den er jo super, men litt kronglete å kle på selv...?
Gjest Kritisk Skrevet 9. september 2014 #32 Skrevet 9. september 2014 Er det ny test ute nå? Anonymous poster hash: 247d9...132 Disse testene må man ta med en klype salt. De tester veldig sjelden reima tec dressene, bare de vanlige dressene til reima. Hadde de testa tec dressene hadde de fått langt høyere score, da dette er den beste dress typen reima har. Det gjør at denne testen rett og slett ikke blir reell når de ikke tar med de dressene som er best hos hver leverandør.
Gjest Whitestripes Skrevet 9. september 2014 #33 Skrevet 9. september 2014 Hadde Didrikssons theron i fjor, og er spent på om den passer til vintern. Ellers har hun fått Troll-dress i bursdag:) Den er jo super, men litt kronglete å kle på selv...? Trolldressen er utrolig kronglete å kle på for oss voksne når vi skal hjelpe barna også! Som barnehageansatt er det den dressen jeg liker minst. Reima er oppskrytt, synes jeg. Virker som det er et eller annet med fôret som gjør at den blir kald inni, og gjør at barna lettere fryser, selv om de har ull under. Villdressen er veldig god, og det samme med Didrikson, synes jeg.
Gjest Tekola Skrevet 9. september 2014 #35 Skrevet 9. september 2014 Kjøpte fjorårets Ticket Outdoor dress til halv pris, den ble best i test i fjor i en test jeg fant, skal bli spennende å se hvordan den er i bruk!
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #36 Skrevet 9. september 2014 Disse testene må man ta med en klype salt. De tester veldig sjelden reima tec dressene, bare de vanlige dressene til reima. Hadde de testa tec dressene hadde de fått langt høyere score, da dette er den beste dress typen reima har. Det gjør at denne testen rett og slett ikke blir reell når de ikke tar med de dressene som er best hos hver leverandør. Jeg har jobbet i butikk og solgt Reima i mange år. Og etter at jeg fikk barn er det denne dressen jeg har valgt til mine barn. Så jeg mener å kjenne ganske godt til Reima Jeg følger med på testene hvert år og vet også at den bør tas med en klype salt. Når det gjelder Reima i testene, så er det alltid Reimatec som er testet. Men noen år har de testet Reimatec +. Det er nok bare slurv/uvitenhet fra de som foretar testen/skriver teksen som gjør at dressene blir omtalt som bare Reima. Forbrukerrådet har faktisk kåret Reima til beste merke, pga jevnt over god score gjennom flere år. http://www.forbrukerradet.no/annet/tester-og-kj%C3%B8petips/produkter/parkdresser-de-beste-merkene Anonymous poster hash: 247d9...132
Gjest Kritisk Skrevet 9. september 2014 #37 Skrevet 9. september 2014 (endret) Jeg har jobbet i butikk og solgt Reima i mange år. Og etter at jeg fikk barn er det denne dressen jeg har valgt til mine barn. Så jeg mener å kjenne ganske godt til Reima Jeg følger med på testene hvert år og vet også at den bør tas med en klype salt. Når det gjelder Reima i testene, så er det alltid Reimatec som er testet. Men noen år har de testet Reimatec +. Det er nok bare slurv/uvitenhet fra de som foretar testen/skriver teksen som gjør at dressene blir omtalt som bare Reima. Forbrukerrådet har faktisk kåret Reima til beste merke, pga jevnt over god score gjennom flere år. http://www.forbrukerradet.no/annet/tester-og-kj%C3%B8petips/produkter/parkdresser-de-beste-merkene Anonymous poster hash: 247d9...132 Jeg er veldig fornøyd med reima, men poenget mitt er at de ofte tar med de spinkleste dressene til Reima i disse testene. Man må også se an barnets aktivitetsnivå i forhold til valg av dress. Noen barn er ikke så aktive, noen er høy og lavt, noen er varme av seg, andre er kalde av seg, noen liker å bade i søledammer, andre sitter mest stille i sandkassa. Noen barn trenger derfor en veldig tjukk dress, mens andre kan ha en tynnere dress og noen en mellomting. Mitt forslag, drit i testene og gå etter behovet til barnet. Jeg har prøvd dresser fra reflex, name it, ticket og reima. Jeg er veldig fornøyd med de nye dressene fra name it, altså fra 2013 og frem til nå, de tidligere dressene var veldig stive og pustet lite, men de som de selger nå er utrolig gode og har god pustevne. Reflex er en veldig god dress for barn som er veldig varme av seg og har høyt aktivitetsnivå, de er mellomtykke, er myek og lette å bevege seg i. Ticket sine dresser er jeg minst fornlyd med, de blir fort våte (har ei som liker å legge seg litt ned i søledammene iblant) i tillegg til at den ofte er en smule kort i armene. Reima sine dresser er jeg stort sett fornøyd med, jeg kjøper oftest reima tec, de er passe tykke, normal/litt stor i størrlesen. Utrolig god slitestyrke, puster godt og barnet mitt blir ikke våt om hun legger seg ned i søledammene Har ikke prøvd didriksons dressene, synes de ser stive ut i tillegg til stiv pris. Jeg handler oftest dresser på januarsalget. Ser de har fått inn en god dress på coop obs nå fra navigare. Den ser veldig behagelig og god ut. Passe tykk pg kule farger. Kosta 499 ser jeg. Jeg er veldig fornøyd med regntøy fra navigare, så vil tippe denne kan være et godt valg for mange. Her blir det reima i år, kjøpte til halv pris på januarsalget, men tenkte å kjøpe den på coop obs som ekstra dress til å ha hjemme. Endret 9. september 2014 av Kritisk
Wilmus Skrevet 9. september 2014 #38 Skrevet 9. september 2014 Trolldressen er utrolig kronglete å kle på for oss voksne når vi skal hjelpe barna også! Som barnehageansatt er det den dressen jeg liker minst. Reima er oppskrytt, synes jeg. Virker som det er et eller annet med fôret som gjør at den blir kald inni, og gjør at barna lettere fryser, selv om de har ull under. Villdressen er veldig god, og det samme med Didrikson, synes jeg. Ja, jeg har også dårlig barnehageansatt-erfaring med trolldressen, men når vi begynte å ta på ulldressen først, og så overtrekken etterpå gikk det myyye greiere. Men skjønner jo at det blir tungvint med to dresser. Så den får være hjemmedress..
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #39 Skrevet 10. september 2014 Den testen du lnker til er fjorårstesten.... Anonymous poster hash: 247d9...132 Ops! Anonymous poster hash: b1fe1...33f
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #40 Skrevet 10. september 2014 Hva syntes dere om Ticket?. Den ble best i test i år i allefall!!Anonymous poster hash: 400f3...73e I hvilken test da? Didriksons vant jo i år og i fjor.Anonymous poster hash: 626c3...75f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå