AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #1 Skrevet 8. september 2014 Hei. Jeg har et lite problem med spesielt det ene øyet mitt. Øyevippene på deg ene øyet har blitt vesentlig kortere enn på det andre, pluss derre vipper på det ene enn det andre. i tillegg når jeg legger flytende eyeliner langs vippekanten, blir den smørt ut å griser seg til med en gang i innerkanten (øyekroken). Jeg har ofte hovne øyne om morgenen, spesielt på dette øyet, og får ofte mye "slimtråder" i øyet. Det er akkurat som om øyevippene er slitt ned, og at øyelokket er hovent, og dermed forsvinner sminken fort. Har vært inne på tanken om noe kronisk betennelse? Jeg har ingen allergier, og på det andre øyet, sitter sminken flott hele dagen, og der har jeg lange, fine øyevipper. Hva kan jeg gjøre, og hva kan det være? Anonymous poster hash: 40ce0...9de
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #2 Skrevet 8. september 2014 Jeg får også ofte klumper på øyelokket, og hvite klumper som omtrent er som kviser, kan klemme dritt/puss ut av de når jeg får det. Har problemer til tider på begge øyne, men det ene er markant verre enn det andre.Anonymous poster hash: 40ce0...9de
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #3 Skrevet 8. september 2014 færre vipper på det ene øyet mente jeg, ikke derre. Anonymous poster hash: 40ce0...9de
Gjest C'est la vie:) Skrevet 8. september 2014 #4 Skrevet 8. september 2014 Færre vipper på det ene øyet opplever jeg stadig vekk. Og kun på det ene øyet... Har hatt dette i flere år, uten å skjønne hvorfor. Men legger ikke noe særlig i det, utover at øynene ser litt rare ut med sminke De andre symptomene kjenner jeg dessverre ikke til. Kan det ha noe med sminken å gjøre og en reaksjon på det?
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #5 Skrevet 8. september 2014 Færre vipper på det ene øyet opplever jeg stadig vekk. Og kun på det ene øyet... Har hatt dette i flere år, uten å skjønne hvorfor. Men legger ikke noe særlig i det, utover at øynene ser litt rare ut med sminke De andre symptomene kjenner jeg dessverre ikke til. Kan det ha noe med sminken å gjøre og en reaksjon på det? Takk for svar. Problemet er ikke bare færre vipper, de er også markant kortere (på det ene øyet får jeg flotte vipper med to lag med maskara, på det andre er vippene korte stubber som står rett ut), og det har ikke alltid vært sånn. Pluss at jeg får slimtråder i øyet, både med og uten sminke, samt disse klumpene. virker også hovent, og innimellom hovner det veldig opp, og det er da jeg får disse hvite klumpene med puss i vippekanten. Tror ikke det er sminken, siden jeg kan få det både med og uten sminke, uavhengig av hvilken sminke jeg bruker, og har hatt det veldig lenge (jeg kan gå lange perioder uten sminke). Anonymous poster hash: 40ce0...9de
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #6 Skrevet 8. september 2014 Først må du slutte å ha sminke på det dårlige øyet. Det kan være du har en infeksjon, og da vil du ikke overføre den til det andre øyet. Når du har fjernet all sminke på det øyet godt må du slutte å ha noen form for produkter rundt øyet, i tilfelle det er noe du reagerer på. Du kan rense området rundt øyet forsiktig med en ren q-tips eller bomullsdott med avkjølt kokt vann eller sterilt fysiologisk saltvann (kjøpes på apotek). Vask hendene før du tar på området rundt øynene og ikke vær borti det andre øyet med noe som har vært i kontakt med det dårlige. Hvis det ikke bedrer seg bør du kontakte lege. I verste fall er det en infeksjon som kan skade synet ditt. I beste fall er det helt ufarlig og går over av seg selv. Hvis du er usikker kan du dra på et apotek og spørre, de har litt medisinsk kompetanse og erfaring, og er lettere tilgjengelig. Du kan også spørre på forumet Doktoronline, der er det flere leger enn på KG Anonymous poster hash: fd7f1...a74 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #7 Skrevet 8. september 2014 Først må du slutte å ha sminke på det dårlige øyet. Det kan være du har en infeksjon, og da vil du ikke overføre den til det andre øyet. Når du har fjernet all sminke på det øyet godt må du slutte å ha noen form for produkter rundt øyet, i tilfelle det er noe du reagerer på. Du kan rense området rundt øyet forsiktig med en ren q-tips eller bomullsdott med avkjølt kokt vann eller sterilt fysiologisk saltvann (kjøpes på apotek). Vask hendene før du tar på området rundt øynene og ikke vær borti det andre øyet med noe som har vært i kontakt med det dårlige. Hvis det ikke bedrer seg bør du kontakte lege. I verste fall er det en infeksjon som kan skade synet ditt. I beste fall er det helt ufarlig og går over av seg selv. Hvis du er usikker kan du dra på et apotek og spørre, de har litt medisinsk kompetanse og erfaring, og er lettere tilgjengelig. Du kan også spørre på forumet Doktoronline, der er det flere leger enn på KG Anonymous poster hash: fd7f1...a74 Takk for svar. Som sagt kommer det uavhengig av sminke eller ei. Tror ikke dry er skadelig for øyet, i og med jeg har slitt med det lenge. Det er mer utseendemessig det plager meg, og selvfølgelig er det jo vondt når de står på som verst. men jeg syntes jeg bestandig ser litt hoven ut i øyelokket, og sminken vil som sagt ikke sitte i øyekroken. Får kanskje prøve en tur til legen, men syns det er litt ekkelt å få med en slik "filleting", da legen min har en tendens til å ikke ta meg helt på alvor med slike ting (har for eksempel slitt med halsen/tett i halsen og magesyre/matrester som kommer opp i over et år nå, han mener jeg er tett i halsen fordi jeg engster meg over det, og alle har halsbrann innimellom). Anonymous poster hash: 40ce0...9de
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå