Gå til innhold

IS sender trusler til Russland

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At de er sure for at Russland har sparket dem ut av Syria. Så nå heter de ikke ISIS lenger, nå heter de bare IS.

Anonymous poster hash: e1087...a60
Skrevet

Russland er ikke akkurat kjent for å være særlig hensynsfulle i forhold til dem de klassifiserer som fiender, så det der går vel mest utover IS.

Anonymous poster hash: 70162...4c9
  • Liker 2
Skrevet

Russland er gode venner med Assad.

Assad er den opprinnelige fienden i Syria, han kriger mot både FSA og IS.

Nå har jo en del av de vestlige IS-krigerne i Syria blitt sure og gått lei fordi de bare går løs på andre islamister og ikke Assad sine folk, så IS snur seg litt mot Assads hjelpere også.

Så enkelt er det nok.

Anonymous poster hash: 3e8e0...ee8
  • Liker 2
Skrevet

At de er sure for at Russland har sparket dem ut av Syria. Så nå heter de ikke ISIS lenger, nå heter de bare IS.

Anonymous poster hash: e1087...a60

IS er da fortsatt både i Syria og Irak. De har sitt hovedsete i byen Raqqa i Syria.

Slik jeg ser det er det minst tre grunner til at de vil angripe Putin.

1. Putin støtter regjeringen i Syria, som kjemper mot IS og andre opprørsgrupper i Syria.

2. IS støtter islamistene i Tsjetsjenia.

3. Ved å lage kaos i Russlands nærområde vil Russland bli tvunget til å konsentrere seg om det som skjer på hjemmebane (Ukraina og Tsjetsjenia), og kan derfor ikke støtte Syria militært hvis det skulle bli behov for det. Her har IS og USA sammenfallende interesser.

Anonymous poster hash: 646a7...517

Skrevet

IS vil appelere til islamister i Russland og i utbryterstatene. Russland har faktisk slitt mye mer med islamister enn Europa har gjort.

• Liker 1
Skrevet

Jeg mistenker at Russland har ressursene for å bekjempe IS helt alene. Hvis Russland bestemmer seg for det.

Anonymous poster hash: a5e1c...f0b
  • Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg synes Russland bærer noe av skylden for at IS har oppstått.

Bashar Al-Assad, har brukt gass og tønne-bomber i mot befolkningen. Brukt dødsskvadroner, tortur folk som forsvinner og skutt i mot demonstranter.

Opprinnelig trodde man Bashar ville gå konk i slutten av 2012 (etter 1.5 år), men det har ikke skjedd. Han mottar våpen og massiv økonomisk støtte fra Russland, som bla har en marine base i Syria. Så lenge diktatoren tror han kan vinne, fortsetter krigen.

Endret av Martyr
Skrevet

Jeg mistenker at Russland har ressursene for å bekjempe IS helt alene. Hvis Russland bestemmer seg for det.

Russland sliter med pengene, og har ikke akkurat ubegrenset med ressurser.

Anonymous poster hash: 7d831...b90

Skrevet

Bashar Al-Assad, har brukt gass og tønne-bomber i mot befolkningen. Brukt dødsskvadroner, tortur folk som forsvinner og skutt i mot demonstranter.

Opprinnelig trodde man Bashar ville gå konk i slutten av 2012 (etter 1.5 år), men det har ikke skjedd. Han mottar våpen og massiv økonomisk støtte fra Russland, som bla har en marine base i Syria. Så lenge diktatoren tror han kan vinne, fortsetter krigen.

Assad er faktisk Syrias president. Du må huske på at han kjemper mot voldelige islamistiske opprørsgrupper som IS og al-Nusra. Disse gruppene har terrorisert Syria i over 3 år. Riktignok blir sivlile også drept i denne kampen siden opprørerne kriger fra sivile områder. Det samme skjer jo når Israel og USA bomber sine motstandere. Det er grusomt, men i alle kriger er det sivile ofre. Mange sivle blir også drept at IS og andre opprørsgrupper.

Det var forresten ikke Assad som brukte saringass. Det kom etterhvert frem at det var oprørsgrupper som brukte saringass mot sivile.

Anonymous poster hash: 646a7...517

• Liker 3
Skrevet

Putin og IS fortjener hverandre.

Skrevet

Jeg innbiller meg og ha lest, at under Lebanonkrigen på 80-tallet, så tok noen sjiaterrorister en russer til gissel. Svaret fra Russland var å kastrere en slektning av gisseltageren, og de sendte organene hans til dem, med info om at de visste hvem de andre slektningene var også ... Ikke en eneste gissel ble tatt etter det, så russere leker ikke akkurat butikk med sånn.

Så jeg tror du absolutt er inne på noe.

Anonymous poster hash: 70162...4c9

Skrevet

Ja, det er jo det fine med å være diktator. Man trenger ikke bekymre seg for gjenvalg, bare for å bli avsatt. Og jo grusommere krigen blir, jo mindre sannsynlig er det at det blir en til. "Dere husker hva som skjedde sist vi forsøkte å styrte Assad? Ødela hele jævla landet!"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...