Gå til innhold

Finne en stil som passer meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg kjøpe klær som passer min stil? Eller finne ut hva slags stil jeg (vil) ha®?

Nesten hver gang jeg kjøper noe elsker jeg det da jeg kjøper det, og første gangen jeg bruker det, noen ganger blor det bare liggende i skapet og jeg bruker det aldri/liker det ikke lenger.

Har brukt så mye penger på klær, men er så dumt når jeg ikke bruker de og aldri har noe å ha på meg..

Håper på noen gode råd her :)

Anonymous poster hash: db0d7...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv ut nye kombinasjoner av det du har. Kjøp kun nytt tilbehør og style det med plaggene du allerede har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn noe du er komfortabel i! Jeg er veldig glad i svart og rocka. Men enkelt! Kjører mye basic plagg sånn at jeg kan mikse mye sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har så og si ingen ting (som jeg liker).

Liker å gå i jeans og svarte bukser, så det er det jeg går i hver dag.

Gensere er et stort problem, og jeg aner ikke hva jeg skal bruke/kjøpe. Fra før som jeg bruker har jeg shorter, grå og hvite basis "ull/strikket" gensere fra Gina Tricot. Har kun en bluse som jeg liker og nå i sommer har jeg brukt ensfargede gensere med blindet eller lommer. Og hver dag converse sko!

Har lyst på toms (utsolgt i den fargen jeg ønsker) og sko med litt hel, men finner ingen som jeg liker spesielt godt.

Ser en del på nelly, men blir like skuffa hver gang jeg får pakke...

Anonymous poster hash: db0d7...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes for eksempel andrea badendyck har fin stil. Hvilken stil har hun?

Anonymous poster hash: db0d7...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes for eksempel andrea badendyck har fin stil. Hvilken stil har hun?

Anonymous poster hash: db0d7...82f

Den heter "sleng- på-deg-alt-du-tror-ser-high-fashion-ut-og-koster-en-formue-eller-er-fra-nelly.com-stilen".

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den heter "sleng- på-deg-alt-du-tror-ser-high-fashion-ut-og-koster-en-formue-eller-er-fra-nelly.com-stilen".

Er det den same stilen som "tretten-på-dusinet"-stilen, eller har eg gått glipp av noko att?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Men jeg har så og si ingen ting (som jeg liker).

Liker å gå i jeans og svarte bukser, så det er det jeg går i hver dag.

Gensere er et stort problem, og jeg aner ikke hva jeg skal bruke/kjøpe. Fra før som jeg bruker har jeg shorter, grå og hvite basis "ull/strikket" gensere fra Gina Tricot. Har kun en bluse som jeg liker og nå i sommer har jeg brukt ensfargede gensere med blindet eller lommer. Og hver dag converse sko!

Har lyst på toms (utsolgt i den fargen jeg ønsker) og sko med litt hel, men finner ingen som jeg liker spesielt godt.

Ser en del på nelly, men blir like skuffa hver gang jeg får pakke...

Anonymous poster hash: db0d7...82f

Hvor gammel er du, TS?

Jeg tror absolutt alle har en sånn periode en eller annen gang rundt 17 - noen-og-20. En periode hvor de leter og prøver, finner noe som man liker veldig godt i en periode og så lurer på hva det var som var så fint med akkkurat det, bytter stil og retning og sammensetning.

- før det til slutt stabiliserer seg og man vet hva man kler og liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den same stilen som "tretten-på-dusinet"-stilen, eller har eg gått glipp av noko att?

Ja :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså,det går ann å ha forskjellige stiler,og du må finne ut av hva du liker.

Unngå å bli en h&m/cubus/vero moda/bikbok/superkul jente. Joda,kjøp noe antrekk derfra,men ikke la alt være derfra.

Selv så kan jeg feks gå med trange svarte jeans,converse,en band t skjorte og en tynn jakke og bandada i håret,andre dager går jeg med høye hæler,finbukse med et tynt belte,bluse og perler i ørene,så det varierer mer av hva jeg skal,og jeg kler meg i det jeg liker deretter.

Nå er det veldig mye jenter som enten kler seg som h&m/cubus/vero moda ++ stilen

Andre som kler seg shabby og anonymt med trauste farver

"Jeg er alltid på trening"stilen

og wannabe kjendis stilen.

De som kler seg "spennende"er gothere,folk som går i manga klær og horestil,noe som ikke er så spennende,men de tror det da selv, ohhhh look at me! I am so black and depressed.

Finn deg noen basisplagg,ser du en stil DU LIKER i feks et magasin,klipp ut det bildet og prøv å kopier stilen,men ikke til punkt og prikke akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en kjendis du liker stilen til, gå på pinterest.com og søk "<navn> style". Lagre bildene av antrekkene du liker i en egen mappe på dataen. Da har du masse inspirasjon til plagg du kan kjøpe deg.

Du kan også google litt og finne ut hva de forskjellige stilene du liker, og igjen bruke pinterest på samme måte som det første jeg sa. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ett tips til: når du skal på shopping, bestem deg på forhånd hva du skal kjøpe. Hvis du har funnet noen plagg du synes er fine, skriv det ned på en lapp som du tar med deg. F.eks. "blå maxikjole, statementsmykke, strikkejakke med knapper osv." (bare randome forslag).

Endret av super-s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var sånn før, og har vært innom mange forskjellige stiler før jeg endelig fant noe jeg trives i. Har du sett en serie eller film hvor noen har en gjennomført stil du liker? Jeg f.eks. har alltid elsket Blair Waldorf-stilen, men trodde aldri det var noe for meg. Etter mange år fra første gangen jeg så stilen, prøvde jeg den endelig og det viste seg at det var helt perfekt. Aldri vært enklere å shoppe, aldri vært enklere å finne noe å ha på seg.

Kanskje et tips til hvordan du kan finne din stil også. Ikke vær redd for å prøve stiler du trodde du ikke ville kle. Du kan også hente inspirasjon fra lookbook.nu.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...