Gå til innhold

Konfirmasjon uten bunad

Fremhevede innlegg

Skrevet

Forøvrig betalte jeg 30.000 for min, og det var uten jakke/skaut/underskjørt og endel ekstrautstyr.

10.000 får man vel ikke kjøpt en bunad for.

Anonymous poster hash: 58414...cd7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bunad er noe man bør vente med til man er ferdig utvokst. Er alt for mange som ikke passer bunaden sin når de endelig blir voksne

Anonymous poster hash: 17193...9e6
Gjest illywhack
Skrevet

Jeg ville ikke ha bunad da jeg skulle konfirmere meg, og angrer som bare pokker nå, 10 år senere...

Dersom du som mor kan sy den selv, synes jeg virkelig du skulle gjøre det! Det er flott gave, og noe hun kommer til å sette pris på senere!

Men - jeg synes ikke du skal forvente at hun skal gå med den i konfirmasjonen, selv om det kanskje virker utakknemlig og kjipt av henne, og selv om hun har fått den og du virkelig ønsker å gi henne den. Gi den til henne med den hensikt at du ønsker at hun skal ha den, og at hun kan bruke den når hun selv ønsker. Det skjer nok fortere enn du skulle tro, kanskje til konfirmasjonen allerede ;)

Skrevet

Jeg er snart 40, og har aldri interessert meg for bunad.

Det er fint å se på, og det er sikkert greit å ha noe du kan bruke til "alt", men for meg er det uaktuelt.

Jeg hadde mye heller ønsket meg noe annet for de flerfoldige tusen det koster.

Skrevet

Bunad eller ingen gave, ville jeg sagt. Vil du heller gi 10 000 som hun roter bort på klær og sminke.

Er dette de eneste alternativene?!

Du er helt latterlig streng.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes hun skal få bestemme dette selv.

Anonymous poster hash: c9f32...425

Enig i denne. Du kan heller sy dersom hun ombestemmer seg, isteden for å bruke masse tid på å sy en bunad hun kanskje aldri vil bruke. Jeg ønsket heller ikke bunad når jeg konfirmerte meg, og 7 år senere vil jeg fortsatt ikke ha. Men om noen hadde sydd bunad til meg som gave hadde jeg nærmest følt meg forpliktet til å gå med den

Skrevet

Datteren min ønsket seg ikke bunad til konfirmasjonen, og det slapp hun selvsagt å få.

• Liker 2
Skrevet

Forøvrig betalte jeg 30.000 for min, og det var uten jakke/skaut/underskjørt og endel ekstrautstyr.

10.000 får man vel ikke kjøpt en bunad for.

Anonymous poster hash: 58414...cd7

Herregud det var ikke poenget mitt heller. Beløpet var tilfeldig. Poenget var at en verdifull gjenstand er bedre å gi enn penger som bare blir brukt på smårusk.

Skrevet

Herregud det var ikke poenget mitt heller. Beløpet var tilfeldig. Poenget var at en verdifull gjenstand er bedre å gi enn penger som bare blir brukt på smårusk.

Den verdifulle gjenstanden er totalt verdiløs for en person som har presisert at hun ikke ønsker den.

Anonymous poster hash: e9ec6...3c1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...