Gå til innhold

Imax skravler

Imax

Anbefalte innlegg

Gjest kaffedama

Fantastisk natt! :ler: Jeg er klar. ;)

For en til altså.

Og nå angrer jeg allerede fordi jeg lagde dagbok! :ler2:

Endret av kaffedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og livet går videre. Nå hoster og harker hele gjengen her, O verst av alle. :tristbla: Skikkelig kjipt med spebarn som hoster. Men, men, han virker ellers frisk og rask, så sånn er det vel å være lillebror.

Om en time skal vi ha ekstraordinært styremøte i sameiet. En av sameierne har ikke betalt husleie siden mars :hakeslepp: Så nå må vi gå til trussel om tvangssalg osv. Herlig. Det beste er jo at fyren har den dyreste bilen i området; rundt 800 000,- kroners bil ifølge mannen. Gleder meg til å ta en prat med fyren for å høre hva som skjer. Jeg er mildt sagt sjokkert over at folk ikke betaler husleie når de har jobb og fancy bil. Men jeg skjønner det er mye rart som skjer i den gata der, ref. programmer på TV3 osv.

I morgen skal jeg en tur til Lava! Håper det blir hyggelig, og kanskje jeg til og med kan være litt kreativ? Har ikke vært så sosial i denne permisjonen; synes tiden går utrolig fort. Men sånn er det vel.

I dag var en snekker innom for å se på taket vårt, der vi hadde vannlekasje fra badet. Alt tørt, kanskje ikke så rart når skaden skjedde i juni! Forbanna forsikringsselskap, hu dama må være tett i pappen de luxe. Men, men. Alt tørt, så da skal det bare males. Nok en deilig ting som er praktisk: Male taket i det rommet vi oppholder oss mest. Jeg og mannen diskuterte om vi skulle spandere på oss at fyren som skal male tar resten av rommet også (taket er liksom to-delt; vanskelig å forklare...), så er det gjort. tror vi prøver på det!

Vel, nå hørte jeg O begynne å hyle, så da får jeg vel redde mannen som best jeg kan. Har så vidt begynt med grøt til ham, men i dag f.eks. har jeg aldri kommet så langt. Så det er ikke bare-bare det der. Men han ligger på eget rom, og jeg tror faktisk vi sover bedre begge to, selv om jeg må opp og ut av senga for å amme. Men da slipper jeg å vokne med ungen gjemt inni dyna mi fordi jeg har sovnet med ham på puppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vi hangler her også Kaffe! Men, men sånn er det. O har vært drøy de siste dagene, eller nettene for å si det sånn. Hosting og harking. Hjelper ikke mye med snorkende mann heller. Men hvis man ikke har verre å klage over, så er det jo bare å kjøre på!

Da har også malermannen vært her, og malt HELE stuetaket. Thank God. Betalte 1000,- ekstra (svart...), så det var greit. Nå ser i hvert fall taket bra ut, så slipper vi å gjøre noe med det på leenge.

Da er også vedtak om tvangssalg sendt til inkassobyrået, så får vi se om fyren betaler. La en kopi i postkassa hans også, og den var helt full, selv om jeg vet at han er hjemme. Fyren har problemer, uten tvil.

Naboen tvers over, som driver og har besøk av kvinner lørdag kveld (som kommer i en taxi han betaler for...) skal selge. Det blir supert. Han er ekstremt asosial, og jeg må innrømme at jeg egentlig bare har ventet på 2009 sånn at jeg kan ringe politiet hver gang taxien med prostituerte kommer. Men da slipper jeg det. Håper en barnefamilie flytter inn!

Fredag drar vi nordover i 60 års dag til svigermor. Kjenner jeg ikke er spesielt motivert. Men jeg får prøve å gjøre gode miner til slett spill. Mest sur er jeg for at svigermor ikke kunne starte selskapet kl. 17, kl. 18 var aaaalt for tidlig som det var. Så det betyr jo i praksis at jeg får med meg max 2 timer med selskap, A kommer til å være overtrøtt og trenge å få lagt seg. Men, men.

Hyggelig med opptil flere besøk hos Lava! Kom gjerne hit til meg neste gang, Murmel og Lava. Lover å lokalisere et bord sånn at vi kan jobbe litt. Og Lava, jeg skal se om jeg ikke får ringt til S så vi kan gå tur i nabolaget! Takk for introduksjonen. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sist! Vi blir gjerne med på nytt sytreff, helst når jeg ikke må haste avgårde :fnise:

Fytterakkern for et nabolag du bor i :ler::overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for garn! Selv om det var rosa, ertekopp!

Mannen var litt overgitt; har du bestilt ENDA mer på disse nettbutikkene? Og handler du så mye at du ikke husker hva du har kjøpt inn? Så vi var begge ganske paffe da vi åpnet pakken, takker og bukker enda en gang!

Her er vi nettopp kommet hjem fra ferie (igjen). Super tur, men konkluderer med at det var godt det ikke regnet, da måtte sju voksne og tre barn vært inne og diskutert mer barneoppdragelse enn man liker... Svigerfar synes barn er slitsomme i volum og svoger blir sur hvis noen antyder at hans unge trenger litt mere grenser. Ferie med storfamilie er lærerikt.

I tillegg har Bølleliten levd opp til navnet sitt, han markerte seg heftig for sin ett år gamle fetter; bet ham i ryggen så det ble merke to dager etter. Hurra. Trodde han var over den bitegreia, han har ikke bitt siden han bet dattera di i sommer. Men neida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kaffedama

Sorry, Imax, men jeg så plutselig Lava også var på besøk her. :ler:

Håper det står bra til. Det kjennes ut som om jeg må be om å få være sykemeldt en uke til, så kanskje vi kan treffes til uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murfern - værsågod! Det var bare hyggelig! Og når jeg først skulle tråle garnbutikker sammen med mutter'n, måtte jeg jo kjøpe litt. Og jeg VIL presisere (for de andre besøkende), at du også fikk et beige nøste (kan jo ikke be deg om å forandre deg HELT! :skratte: )

Biting er bra. Og det er bra at foreldrene kan skamme seg litt over sine barn innimellom og ikke bare tro at de bare er engler. Som når kråka hyler på flyet eller skriker seg i søvn mens naboene står utenfor og flirer :sukk: Barneoppdragelse skal man være uenig i. Alle synes sitt barn og sin barneoppdragelse er det aller, aller beste. Å dra på tur sammen er alltid en utfordring. Eller på besøk (sier jeg etter 4 dager i nord hos svigers). Men alt går i korte perioder, og så elsker man å komme hjem igjen!

Kaffe - Jeg er ledig neste uke, så bare si WHEN!

Utslitt - må legge meg. SOVE :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort oppdatering:

Har vært hos legen med kråka, ENDELIG, og legen var heeelt enig i at hun burde få operert bort polypper i nesa. Takk og pris. Var litt redd for å bli oppfattet som hu-psyke-moren-som-klager-på-at-toåringen-ikke-snakker-rent, men heldigvis gikk det greit. Tydeligvis ikke bare innbildning da. Visstnok ikke så lang ventetid, så før jul (!) blir det gjort. Og det er visst inn-og-ut og barnehage dagen etterpå, så det er en enkel sak. Legen sa hun hadde forstørrete mandler også, men at det var en helt annen type operasjon, så da ser vi hvordan dette fungerer først.

Lille O vokser som bare det! Grøtprosjektet går sånn passe, tror jeg kan si at det er 99% amming fortsatt. Han virker rett og slett ikke spesielt gira. Men sånn er det jo, det tar tid (og modenhet, kanskje mor er utålmodig?)

Endret av Imax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama

:hallo:

Vil gjerne treffe deg, men må passe på å ikke booke inn for mye når jeg er sykemeldt. Skal tross alt slappe av og komme meg igjen. Jeg kom hjem fra London i går og må kjenne i morgen hvor mye jeg orker tors og fre. :)

Endret av kaffedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ bra kråka blir tatt på alvor (og mora :ler:)!!!

Jeg er klar for et treff, når som helst :Nikke:. Og Kaffedama, man trenger å være sosial når man er sykemeldt, hvis ikke blir man jo koko...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Treff hos meg neste uke? Er ledig mandag, onsdag og fredag. Når passer det best?

Våren 2009? Høsten er ganske fullbooket på jobb på lørdager, håper det bedrer seg til neste år.

Søte bilder på bloggen din av barnehagejenta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Klarer ikke svare PMen, PCen min klikker og kaster meg ut av nettleseren *koko*.

Ser ikke at jeg har noen planer neste uke, men trener på morgenen alle de nevnte dagene. Det gjør jo ingenting da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama

For meg passer onsdag best. Jeg skal jobbe 30% (to korte dager) til uka, og vil ha med meg mandag, da er det møter og sånn (jeg liker møter). Fredag er allerede fullbooket med samtale på A-hus om forløsningsmetode + fotsoneterapi etterpå. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da sier vi kl. 11 hos meg på onsdag (sender adresse på PM). Jeg gir beskjed til Stina også (vi var forresten på IKEA sammen i går!).

Ta med symaskin, strikketøy eller ingen ting (alt etter som). Jeg ordner lunch. Skal bli hyggelig med besøk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du kan komme Murmel!

Har postet Pay It Forward på bloggen min, og den har ligget ute en halv uke og ingen har meldt sin interesse. Hm... :sjenert:

Ellers har helgen vært bra. Har fått gjort litt, bl.a. pyntet litt på veggen til O (skal legge ut bilder på bloggen når jeg kommer så langt). Hatt besøk av niesen min på 14, og vært på besøk hos Stina i dag. Så helgen har flydd, og alt i alt var den veldig bra!

I kveld var snuppeline ganske pjusk, så vi får se hvordan formen er i morgen. Men jeg må nok belage meg på å ha henne hjemme i morgen tror jeg.

Var forresten også på Which Whitch på onsdag, og det var et hyggelig gjenhør med en favorittmusikal! Bra oppsetning, selv om den var hakket litt for minimalistisk i sin stil enn det som er min greie. Hyggelig å være ute med venninner i hvert fall, og jeg var superheldig med barnevakt for O hos mine foreldre.

Så tiden flyr. Denne uka skal jeg på kontroll med begge to: A skal på 2 års kontroll og O skal på 5 måneders kontroll. I dag byttet vi ut bilsetet til O. Det blir en litt merkelig, men like virkelig for det, milepæl i hans liv (og våre). Tiden flyr, det er det i hvert fall ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...