Gå til innhold

Imax skravler

Imax

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

• 4 uker senere...

Tilbake fra hytta - fremdeles ferie! Dvs. for meg tror jeg ferien begynner neste uke, når mannen skal på jobb og kråka i barnehagen :fnise:

Da har vi fått godkjent navnet! :hoppe::hoppe::hoppe::hoppe: Har sendt dere PMer damer, så kan dere også lese om navnet på nettet. Vi har nemlig blitt lokale kjendiser, lokalavisen måtte skrive om dette rare navnet vårt :fnise: Barnedåp blir det 31. august. Litt stress, men like greit å få det unna, kanskje været blir bra så man kan være ute? Det kan fort bli litt trangt her inne.

Akkurat nå er vi tilbake i Oslo, og har fått besøk av svigerinne og to nieser. De skal være her hele uken. Litt overraskende det der, men det går vel greit. Akkurat nå er hele hurven på stranda, mens jeg er hjemme. For O (=Lillebror) har vært ekstremt skrikete i ettermiddag, tror han har vondt i magen. Jeg klarer nesten ikke å roe ham, må ha ham på armen hele tiden. Slitsomt, og ikke noe å være på stranda for i hvert fall. Deilig med litt ro alene, får vel nok av folk i løpet av uka.

Og så gleder vi oss til å få Murfern og lille Knirk på besøk (som nå er stor og sterk og brøler som en løve! :fnise: ). Det skal bli bra. Så kan A (=kråka) bli illsint når Knirk går løs på lekene hennes. Det blir hyggelig med litt besøk Murfern!

Ellers kan jeg kort oppsummere hytteferien vi hadde i tre uker: Blandet vær, mye regn, en del sol, kald vind. Mye krabbefiske (bare et fall av A ned fra brygga :sjenert: ), litt båtkjøring, mye blåbærplukking og turer i skogen, en tur til Dyreparken, tur på åpen gård, MYE familie (min bror dumpet sine døtre på hytta hos oss i en uke; min mor sa ok til barnepass, så dvs. det var vi som passet på dem...), dårlig søvn for A (hytteliv og ferie er dårlig kombinasjon når man skal legge en toåring), besøk hos Murf (supert hus med fabelaktig utsikt Murf, vi kommer gjerne tilbake!). Og selvsagt har vi feiret As to års dag med kaker og fest for venner og familie. Da var det faktisk bra vær!

Så forrige uke kom vi tilbake til Oslo, og har strålende sommerferie her. Tror det å være litt hjemme i ferien når man har små barn er heeelt ok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt PM jenter, si fra hvis dere ikke har fått den. Men PS! Jeg kan ikke garantere at dere synes navnet er så fint, det ble mye oppstuss her! :fnise:

Vi har da besøk av svigerinne og to nieser på 9 og 5. Men jeg får litt fnatt av disse ungene, de klarer ikke å snakke høyt nok så man forstår hva de sier, sååå beskjedne er de. Himmel og hav. Da har de kommet til feil sted, med den buldoser-dattera mi! (og for ikke å snakke om meg heller da...) :gjeiper:

Ellers stresser jeg med bryllupet til venninnen min der jeg skal være forlover: Jeg skal bake bryllupskake, lage smykker til henne, skrive tale, finne kjole (en pen en som jeg kan ha mens jeg ammer) og kanskje jeg også skal spille piano i bryllupet! HERREGUD, dette er meg i et nøtteskall. Tar på meg ørten oppgaver "og jada, det går bra det, det gjør jeg vet du". Når skal jeg lære meg å si nei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes og det var flott :jepp:

Og det blir nok en stund til du ser den fæle avataren igjen :fnise:

Endret av monja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pm har kommet fram!!

Navnet var da ikke vanskelig å like synes jeg!! :) Speseilt, men virkelig flott.

Signerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere likte navnet da! Det var hyggelig.

Nå ligger Murfern og sover sammen med familien sin på loftet her hos meg! Det er bryllupshelg i Oslo, og da er det jo greit å sove over hos noen som har barn selv: Leker, stelle-stæsj og ikke minst ingen nips og dyre ting i barnehøyde :fnise: Hyggelig med besøk! Jeg sitter og surfer litt mens resten av huset holder på å våkne. O vekker meg jo passe tidlig, så jeg er morgenfuglen. Nå har han sovnet, så jeg sniker meg til 10 minutter med surfing og en kopp te før armageddon bryter løs :ler:

I morgen begynner hverdagen igjen. Mannen skal på jobb, og kråka i barnehagen. Gleder meg litt, for det er ikke bare-bare å ha ferie med små barn! Men det blir litt trist også, vi har hatt det koselig sammen, og jeg har virkelig vendt meg til å være tobarnsmor. Skjønner at det blir litt hyling og skriking innimellom, og at man må telle til ti :ler:

I går var vi ute på shopping, skulle se etter kjole. Gubben fant en kul dress, men jeg fant ikke noe som helst til meg. Æsj. Må vel ned til byen igjen i løpet av uken, kan vel ikke akkurat gå i nettoen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare-bare å begynne i barnehagen igjen. A hylte og skrek da jeg gikk i går, enda jeg hadde vært der i nesten en time før jeg gikk. Det gikk litt bedre i dag, var der lenge i dag også. Det er ikke bare-bare det der med barnehage, men sånn er det vel. Man føler seg som barnemishandler innimellom :tristbla: Men det kommer seg nok. Det er fremdeles feriemodus i barnehagen, der avdelingene er slått sammen og det BARE er vikarer... Men en del kjente unger, og jeg tror hun trives godt når hun har fått roet seg. Det blir spennende å se hvordan det blir når hun skal begynne på sin avdeling igjen med nesten bare ettåringer...

O vokser seg stor og sterk. Nå har jeg lagt bort alt av str. 56, og leter opp str. 62 og 68. Han er mye større enn det A var, men nå veide han jo også halvkiloen mer da han ble født. Ammingen går jo tydeligvis bra, men nå har jeg sår på venstre pupp som er mildt sagt jævlig. Jeg hylte til her i går, da puppen kom for langt ut og han nærmest tygde på tuppen av brystvorten. Mannen kvakk til og O satte i å hyle! Ja, ja, ikke bare, bare. Får se hvor lenge til jeg orker å holde på med dette, men foreløpig går det jo på et vis. Prøver å lufte puppen så ofte jeg kan, men det er jo ikke alltid det passer heller.

Så er det dette bryllupet da. Neste fredag. Jeg er forlover, og har nada å ha på meg. Jobber med tale, og øver på piano, siden jeg skal spille i kirken. Skal også lage smykker (hm, må snart lete frem perler osv og sette i gang), og så skal jeg lage bryllupskaka. I sjokolade! Det har jeg aldri gjort før, så jeg må øve meg litt og skal lage en kake nå, en prøvekake. Det blir Sacher Torte med hard glasur. Skal se om jeg får det til. Morsomt og litt skummelt!

Har ellers funnet et lekekjøkken på finn.no til kråka, som jeg skal hente i morgen. A har begynt å vokse fra lekene sine, men jeg vet ikke helt hva jeg skal finne på. Hun er for liten til å leke med figurer (historier osv), og for stor til en del andre. Ja, ja. Får ta det litt etter hvert. Så får vi se om kjøkkenet blir en suksess!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi strever også med barnehagestart om dagen. Det er jo verre å gå fra han nå enn da han først begynte. :( Gråter noe voldsomt, og i går var han kjemepsliten da han kom hjem. Ville bare kose, og sitte sammen med meg.

Ikke noe gøy, men det går seg vel til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal mini starte opp igjen i bhg etter tre uker ferie nå til mandag. Blir spennende, men regner egentlig med at det vil gå supert. Vi har vært med mange ulike mennesker, både kjente og ukjente (for ham) i denne ferien, og det har gått supert.

Litt av noen oppgaver du har fått til bryllupet! Håper du får tid til å kose deg og nyte det også ;)

Lekekjøkkenet etter barnas tante har falt i smak her hjemme i hvertfall. Han fikk tallerkner, kopper osv til jul i plast og det serveres det både is og kaker på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Tenker lekekjøkken faller i smak, det blir nok julegave til lille Y i år.

Kos deg i bryllup, og lykke til med oppgavene. Du greier det nok med bravur! God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da puster jeg lettet ut etter bryllupshelgen! (til dere som har tilgang til bloggen min, ser dere bilder av smykker og kake der.)

Bryllupet gikk bra og var veldig hyggelig! Bruden var strålende, brudgommen tok seg godt ut, og jeg haddde til og med funnet en kjole å ha på meg.

Da jeg skulle spille i kirken tryna jeg litt til å begynne med, men da begynte jeg bare på nytt igjen, og det gikk greit. Kaken var super - fikk masse komplimenter! Talen gikk også greit, men det var vel den jeg var minst bekymret for. Men gave til brudeparet - det hadde jeg helt glemt! :fnise: Litt pinlig. Hadde bare tenkt å gi pengegave, men hm, det skjedde aldri... Så jeg sa jeg hadde glemt den hjemme! Så nå må jeg snekre kort og ta ut penger. Litt ammetåke må jeg kunne være i!

A har vært hos broren min siden torsdag; vi hentet henne i dag. Det hadde gått kjempegreit. Jeg må innrømme at jeg syntes det var tomt i huset i går, men det var kanskje greit hun ikke var der, for vi var utrolig slitne begge to. Rangling til langt på natt passer dårlig for småbarnsforeldre må jeg innrømme!

Neste prosjekt nå er barnedåpen, men jeg har ikke tenkt å gjøre veldig mye ut av det. O skal døpes i dåpskjolen pappa ble døpt i for 73 år siden (!), som er omsydd av min farmors brudekjole. Så det blir jo hyggelig. Mamma ordner med den, så det slipper jeg. Mamma skal også lage bløtekake, jeg lager nok en sjokoladekake og muffins, og så ferdig med det. Når det gjelder mat tar vi nok et koldtbord/tapas, og gjør det enkelt. Jeg lager noen ting på forhånd og tar litt som er ferdig og som er enkelt å lage (kyllingvinger osv). Kjole har jeg kjøpt til meg selv, så dette går bra.

Alle fra nord kommer ikke; det blir bare svigerinnen min og foreldrene til mannen. Ungene blir hjemme; det ble for kostbart å dra. Men sånn er det. Vi blir jo fort noen uansett, med hele min familie (mamma, pappa, bror + fam (4 stk), tante). Vi har ikke invitert noen venner, synes det er greit å holde det smått og i familien.

Ellers har jeg bestilt legetime til kråka. Jeg synes hun er ekstremt nasal når hun snakker, og det kan ikke lenger bare være snørr. Tenkte vi kunne sjekke om det var polypper el.l. i nesa. Uansett greit å få sjekket ut. Må også få bestilt legetime til meg så jeg kan få satt inn spiral. Nå driver vi med avhopping i svingen, og det er litt for risikabelt over tid hvis jeg trapper ned på amming. Men foreløpig har vi jo sex ikke spesielt ofte, så jeg føler ikke risikoen er så veldig stor... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...