Gå til innhold

Imax skravler

Imax

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne også bestemme meg for å ikke være kvalm mer! Uheldigvis fungerer det ikke sånn her? :kjefte:

Når har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Termin er 21. mai. 17. mai sier niesen min paa 8! :fnise: Ultralyd pa Uleval 20. desember, da far jeg noyaktig termin (right).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med bursdag på 17. mai, det syntes i alle fall oldemor. Hun ble 99 3/4! Kanskje det ligger til datoen?

Endret av Lavalampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg var frisk og rask fra omgangssyken i går, og fattet godt mot og dro på jobb. Jeg var altså så JÆVLIG kvalm at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg... :tristbla: Hadde masse utestående på jobben som jeg bare måtte få gjort, så den korte dagen jeg tenkte jeg skulle ha, med ganske lang. Og jeg ble jævlig sliten. Så i dag jobber jeg hjemmefra, det betyr at jeg jobber 30-40% og gjør 60-70% annet (hvile, surfe, se på TV). Ja, ja. Orker ikke å styre med sykemelding osv + at jeg antakelig må jobbe søndag pga at prosjektet leveres mandag. Så da så.

Mister motet fullstendig av denne kvalmen, hvor lenge skal man være omgangssyk da og hvor lenge skal man være graviditetskvalm? Æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Oj, her er det lenge siden jeg har vært!

Det siste nå er at vi må finne barnehager vi kan søke på. Vi har sett oss ut noen, men vi må jo ha tid til å stikke innom der for å se hvordan det er. Tar noen dager hjemmekontor innimellom, så da håper jeg at jeg får tid til å ta en titt på en to-tre stykker. Vet ikke hvor lett det blir å velge, om det blir mer synsing enn "fakta"basert. Det stresser meg litt, hun har det jo veldig bra i barnehagen der hun går nå, men siden mannen har byttet jobb kan hun ikke gå der fra høsten av (og det er uansett upraktisk for meg med barnehage ved jobben til mannen, det er utenfor allfarvei). Noen gode tips til hva man bør spørre om?

Endelig er stor-arrangementet jeg hadde ansvaret for på jobben levert, deilig! Det var veldig vellykket og jeg er fornøyd. Er utrolig glad for å få det overstått, nå er det bare litt administrativ avslutning, så kan jeg slippe alt sammen. Da er det bare alle de andre oppgavene jeg skal gjøre igjen! Som å skaffe en vikar for meg f.eks. Ikke bare-bare...

Nå er det fredag og helg, har ikke mange planer, men håper å treffe litt folk å være sosial.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

I natt har jeg hatt en sinnsyk dårlig natt. kråka bestemte seg for å sette igang med jeg-SKAL-inn-i-senga-til-mamma-og-pappa-prosjekt, med sinnsyk hyling og kasting av smokker og what-not. Herlig. Jeg endte opp med å sitte inne hos henne en drøy time, lurer på om det var halvannen, og endte opp med å sitte litt unna sengen hennes og bare stirre tomt ut i luften (og prøve å ikke gråte selv). Så himla fristende å plukke opp den lille torturisten, men jeg klarte å holde meg! Tilslutt var hun vel helt utslitt og tok imot både smokk og koseklut og la seg ned. Da kunne jo jeg bare legge meg. Yeah, right.

For jeg var temmelig kald (selv om jeg hadde dyne med inn til kråka), og klarte ikke å få varmen. Så begynte lillebror å sparke som besatt, så jeg har fått passe moderat med søvn i natt (3-4 timer får vel holde)? Jobber hjemmefra i dag, så jeg kan ta det litt med ro, sjefen min har gått med på det, og jeg utnytter det fullt ut. alternativet er selvsagt å sykemelde seg, men det er jeg ikke så lysten på. Har litt å bevise og fullføre før jeg skal ut i permisjon. Og så får jeg bare ha nedtelling: 14 uker igjen til termin, 11 uker til jeg skal ut i permisjon. Det må jeg jo greie, med påske osv. i mellom. Får ta en uke av gangen.

Ellers har jeg vært innom 2 barnehager her i strøket. Den ene en liten, koselig barnehage med 1 småbarnsavdeling og 2 storebarnsavdelinger, den andre en super-stor barnehage som skal bli enda større! Den lille er i gamle, slitne lokaler (mulig det blir rehabilitering), den andre i brakker, fordi de skal flytte til nye lokaler om et år. Ikke enkelt det der. Fordeler og ulemper. Skal sjekke noen flere barnehager i området, og så får vi jo bare kjøre på. Grenser for hva man kan gjøre på forhånd, tror det er mye flaks også.

Onsdag kommer svigerinne og svoger fra nord på besøk, skal på konsert på torsdag. De har faktisk valgt å komme en dag før for å besøke oss! Helt utrolig, stort sett er vi sånn stoppested fordi de skal ett eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går donerte jeg penger til en organisasjon som heter Kiva, som videreformidler mikrolån til kvinner og menn i utviklingsland. Man kan velge ut hvem man ønsker å støtte, så jeg søkte på kvinner med barn, og så ønsket jeg ikke å støtte noen som drev med dyrehold (litt usikker på dyrevern osv, selv om mye av det sikkert er ok). Så da endte jeg opp med å gi støtte til lån (det er selvsagt flere som gir lån til samme person) til to kvinner i den dominikanske republikk som har små barn og driver med dagligvare. I løpet av et år skal de ha betalt det tilbake, det skal bli spennende å se! (Man får selvsagt ikke renter, men det er jo heller ikke poenget)Og betaler de tilbake kan man enten ta ut pengene eller donere dem til et nytt lån for noen nye lånetakere. Spennende saker, og litt morsomt å kunne hjelpe en helt bestemt person.

Ellers går det unna på jobben. Det er noen vi prøver å bli kvitt, samtidig som vi ansetter andre. Er også i prosess med å finne min etterfølger. Puh. Også er jeg sånn passe motivert, for å si det sånn. Ja, ja, sånn er det å ha evig jet-lag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var det på'n igjen. Snuppa har feber enda, var borte fra barnehagen i 2 dager forrige uke, i barnehagen på fredag, men i dag ringte de før kl. 10 og sa hun var varm. La henne nå med 39,5 i feber. :tristbla: Verdens beste mor, det er det jeg er.

Så hjemmekontordagen min ble hjemme-med-sykt-barn-dag, i morgen skal foreldrene mine ta henne. Haleluja, for noe styr. Håper hun blir frisk snart, det er slitsomt med syke barn som er aktive, men som sutrer mye. Selv om det har gått greit i dag, hun har sovet mye sammen med sin gravide mor! :fnise:

Nå skal jeg løpe ned og se på ungkaren, siste episode! Tipper det blir hun blondinen jeg (og etter det må jeg løpe opp for å surfe på nettet om de fremdeles er sammen :gjeiper: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tok jeg jammen meg feil, det var ikke Bevin han valgte men Tessa! Leser at det allerede er slutt, surprise, surprise. Det er typisk amerikanske menn, velger svigermors drøm, og da går det som det må gå. Han skulle valgt Bevin! Godt jeg viser engasjement i viktige saker som denne! :ler:

Foreldrene mine skulle passe på snuppeline i dag, men da hun våknet med 40 i feber :sjokkert: var det change in plans. Har vært oppe til den nye legen vår (har byttet lege til en som er i nærheten av der vi bor, orker ikke kjøre gjennom halve byen for å komme til legen) og fått time klokka 10. Så får vi se hvordan det går. Tipper det ikke er mye de kan gjøre. Mamma og Pappa har sagt de kan ta henne etter legetimen, så da får jeg vel endelig jobbet litt hjemmefra. Blir nok ikke employee of the month denne måneden heller...

Må innrømme at arbeidslysten begynner å synke betraktelig. 9 uker igjen å jobbe, dvs. 8 uker hvis jeg trekker fra påskeferien. Så jeg tar en uke av gangen, men har mest lyst til å bare være hjemme! Ja, ja, kanskje naturlig at man føler det sånn? Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kråka har vært syk hele uken, med en pen topp på 40,3 i feber. :tristbla: Hos legen både tirsdag og torsdag, fikk pencillin for streptokokker på tirsdag, og kom tilbake torsdag fordi feberen gikk opp. Men det var visst ikke noe behov for bredspektret pencillin, antakelig har hun hatt en virusinfeksjon i tillegg til streptokokker (og evnt. ørebetennelse).

Det tar jammen på å ha syke barn. Pyton å være hjemme med sutrete unge som er aktiv. Lite å finne på, og man blir helt sprø. I dag (lørdag) har hun vært tilnærmet i normal form med ikke noe feber, men jeg kjenner at jeg ikke får den helt store helgegleden, fordi vi har gått hjemme og sulla hele uka. Dvs. jeg har jobbet onsdag, torsdag og fredag, om ikke fulle dager, så har jeg jo vært på jobb. Blir nok ikke employee of the month denne måneden heller.

På jobb ansetter jeg folk og så har jeg en jeg prøver å bli kvitt. Ikke så lett det der. Nok å ta seg til, tiden flyr og jeg merker at arbeidslysten synker med økning i vekt... 7 uker igjen til permisjon, det skal jeg greie!

Ellers venter jeg på litt ork og inspirasjon til å gjøre noe hobbygreier. Har masse ideer i hodet mitt, men null ork. Æsj. Men det kommer nok! Har planer om å sy en ny mei-tai, og sy en til kollegaen min som har termin 2 uker før meg. Men om jeg noensinne kommer så langt vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var det mandag igjen. Kråka våknet kvart på fem, og jeg sto opp kvart over fem. Litt av en start på uken! Tror jeg må legge meg tidlig i dag...

I går fikk jeg faktisk somlet meg til å legge opp gardinene til kråka, som jeg sydde i høst. Vet ikke hvorfor jeg synes det er så tiltak å fullføre, men det er jo meg i et nøtteskall da. Starter gjerne, og så er jeg utrolig dårlig på å fullføre. Igangsetter heter det visst på rolle-språket! :ler:

I kveld sitter mannen og sier at han holder på å bli syk. Herregud, da tror jeg faktisk at jeg regelrett flipper ut. Orker ikke mer sykdom nå, nå får folk holde seg friske frem til høsten! :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå har mannen vært syk siden onsdag. Det er helt i overkant når fyren ikke en gang skrur på PCn! Så jeg har nærmest vært aleneforelder i noen dager, og det er ingen ting å anbefale. Jeg hadde et intervju i morges kl 08, åssen får man til det når barnehagen åpner kl. 0745? Jo, da lemper man kråke hos foreldre klokken 0715, så får de levere. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten dem. De har forresten også bikkja, har hatt ham siden lørdag. Så igjen er jeg årets mor og årets ansatt...

Foreløpig er jeg frisk i hvert fall. Skulle jeg også bli syk, så tror jeg at jeg må sykemelde meg tvert. Går akkurat på smertegrensen av hva jeg tåler, er jo helt utslitt, så sykdom på toppen, det fikser jeg ikke. Så jeg har bestemt meg for å holde meg frisk! :ler: (for det er jo bare å bestemme seg...)

Ellers hadde jeg og en venninne nok en hyggelig fem-retters middag, litt mer low-key denne gangen, hadde bare invitert et vennepar, så vi var bare 5 stk (mannen lå jo hjemme på sofaen). Det var utrolig hyggelig, var ikke hjemme før nesten TO! Det er helt ekstremt til meg å være, og i hvert fall nå som jeg er gravid. Gamle naboer fra der vi bodde før dette her, og det er sinnsykt hyggelig å treffe dem. Selv om det selvsagt blir alt for sjeldent.

Jeg er også i ferd med å bli vervet til styret i sameiet, ender vel opp som leder tenker jeg. Ja, ja. Greit å ha litt å tenke på når man er småbarnsmor! Men det er jo uansett greit å følge litt med. Etter det lille jeg har sett, så er det forbedringspotensiale. Så når jeg kommer med strukturen og pisken skal det nok bli andre boller! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart påskeferie - jippi! :danse: Arbeidslysten begynner å dabbe kraftig av på jobben må jeg innrømme, men i morgen satser jeg på å ha ansatt min vikar, og hun kommer etter påske. Så da kan jeg begynne å overlevere, selv om jeg er usikker helt på hva det skal være, siden jeg begynte i min nåværende stilling i januar. Og om jeg har tid til å drive opplæring er jeg usikker på. Men, jeg skal jobbe ut april, og sånn er det bare!

Har planer om å invitere naboene i rekka (3 par) på middag etter påske. På tide å bli litt bedre kjent med dem. Aner jo ikke hva jeg orker når ungen har kommet ut, så jeg får ta det nå. Synes det er hyggelig med litt sånt sosialt også, siden vi er relativt ferske i nabolaget. Noen naboer kjenner jeg jo bedre enn andre også da, så det blir sikkert hyggelig. Men jeg tror jeg får avtale at nachschpielet må bli hos naboen! For jeg slukner jo relativt tidlig.

Ellers går livet i den samme tralten, måtte bare mannen bli helt frisk og slutte å snorke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Samba, lenge siden sist! :klemmer:

I går hadde jeg fri, mens mannen var på jobb og kråka i barnehagen. Gjorde ikke dødsmye, men klarte etter hvert å dra frem symaskinen og begynne på noen av mine 1700 prosjekter. La opp en gravidebukse mamma kjøpte i London (sånn at jeg kan bruke den før jeg slutter å være gravid igjen!) og så lappet jeg en gravidolabukse som har fått hull i rumpa. Fikk skikkelig flash back da jeg begynte å lappe; husker jeg lappet HELE olabuksa mi en gang på 80-tallet. Råstilig! :fnise:

Men så fikk jeg også laget et lite miniatyrforkle til snuppelure! Har tenkt på det lenge, og det var jo ikke akkurat så vanskelig da, men jammen meg knotet jeg godt med båndene på toppen og siden. Ikke akkurat proff syerske her (og så må selvfølgelig maskinen gå bananas når jeg har EN søm igjen...), men det så ganske bra ut. Kråka var ikke helt happy da hun kom hjem, så hun var ikke overglad da hun så den. Men så tok jeg på meg mitt forkle, og da fikk jeg på hennes. Da hentet hun stolen og skulle inn til kjøkkenbenken, men da hun forsto vi ikke skulle lage noe, ble hun FLY forbanna! :kjefte: Tydelig hun har sin mors beskjedne temperament :ler:

I dag har jammen meg hele dagen gått med til ingen ting. Har vært i butikken og shoppet for påsken, og det tok jo sin tid, samtidig som jeg måtte kjøre mannen og kråka til jobb/barnehage. Og så med litt slæfing og surfing, så går jo jammen meg tiden fort. Tror jeg må legge meg *litt*nedpå snart, og så tror jeg at jeg skal finne tilbake til symaskinen igjen. Har noen MTer jeg skal sy og noen puter til kråka. Lurte på om jeg skulle sy en liten MT til kråka også, så kan hun få en MT med dukke i når lillebror kommer hjem! Får se hva jeg kan få til, har skjønt at det ikke er noe vits å ha ALT for store planer...

I morgen er det ferie for alle, dvs. mannen skal jobbe noen timer hjemmefra. Ellers er det PÅSKEFERIE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Oj, lenge siden sist her :sjenert: Blir jo mye graviditet da!

Siden sist har mannen vært syk (igjen - men denne gangen gikk han raskt til legen og fikk pencillin), og sovet på loftet halve forrige uke (orket ikke høre på hostingen). Kråka hadde 2 dager med feber, men det gikk over. Hun er frisk som en fisk nå. Så nå er det bare jeg som stønner over vondt i hofta og halsbrann! :fnise:

Vi har fått ny barnehageplass til kråka fra 19. mai, her vi bor. Føles som vi har vunnet i lotto, men også litt synd å skulle slutte i barnehagen der hun går nå. For hun trives så godt, og vi vet hva vi har, og ikke hva vi får :sjenert: Men en ting vi i hvert fall får er jo en barnehage som er mye nærmere der vi bor (selv om vi nok må kjøre bil sånn til hverdags), og mulighet til å bli kjent med andre barn i nærområdet. Akkurat når innkjøring i ny barnehage skjer, er jo usikkert, litt avhengig av når lillebror ankommer. Vi har plass ut mai i den gamle barnehagen, så da er det vel mulig å beholde etter 19. mai hvis lillebror virkelig kommer til termin 18. mai.

Har fått avsluttet det meste på jobben nå, så nå kan jeg ta permisjon (har fremdeles noen filer jeg må laste over fra PCen, men det er jo kjapt gjort). Litt rart å ikke skulle jobbe mer i år! selv om to barn nok blir JOBBING så det holder! :kgbaby:

Satser på at lillebror venter enda litt, håper jeg får litt tid til å gjøre ingen ting (dvs. gjøre alle de prosjektene jeg har planlagt :ler: ) før han kommer. Men jeg er åpen for at det kan skje når som helst. Skal bli hyggelig å treffe ham, og bli ferdig med svangerskapet. Er ikke som venninnen min som bare ELSKER å gå gravid! Fødsel er jeg ganske avslappet til, ser frem til å få det overstått!

Gjesp, på tide å legge seg... :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå går jeg inn i en aktiv KG tid! Husker ventetiden til termin forrige gang, var MYE på nettet! :fnise:

Foreløpig i dag: Tok en lang og rolig morgen med kråka, hun var i barnehagen litt over ni (mye kø så sent på morgenen, hva holder folk egentlig på med, burde de ikke være på jobb? :kjefte: ). Så kjørte jeg opp til skogen og luftet dyret en liten runde, før jeg gikk på posten og hentet det nye stretch-sjalet jeg har bestilt. Det så flott ut, faktisk litt morsomt å prøve med den store magen, nesten som å ha en baby der! :hoho:

Ellers er jeg veldig trøtt, men har ikke så lyst til å legge meg helt enda. Noen planer for disse dagene:

Sy ferdig mei-tai'en

Dra innom byen for litt shopping (og hilse på Lava så vi kan måle mager)

Begynne oppussingen av rommet til lillebror (mye sparkling som må til...)

Henge opp persienner på loftet

Henge opp sånn glass-greier på vinduet på badet

Rydde unna lopper (naboen kjører lopper i morgen, så jeg må skynde meg)

Besøke en tidligere kollega som er hjemme med tvillinger

Besøke gamle-jobben (?)

Lage kort

Blogge

Sette inn i fotoalbum/scrappe (tror jeg har et bryllupsalbum som snart må bli ferdig :fnise: )

Turer med dyret

...og ellers se masse dårlige ting på tv som Dr. phil etc. :sjarmor:

Hørtes det ut som om jeg har tid til å få et barn til? Ja SÆRLIG! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet går videre her i permisjonstiden. Har faktisk fått gjort noe:

Sy ferdig mei-tai'en

Dra innom byen for litt shopping (og hilse på Lava så vi kan måle mager)

Begynne oppussingen av rommet til lillebror (mye sparkling som må til...)

Rydde unna lopper (naboen kjører lopper i morgen, så jeg må skynde meg)

Besøke gamle-jobben (?)

Lage kort

Blogge

Sette inn i fotoalbum/scrappe (tror jeg har et bryllupsalbum som snart må bli ferdig )

Turer med dyret

...og ellers se masse dårlige ting på tv som Dr. phil etc.

Så nå ser listen slik ut:

Sy ferdig mei-tai'en

Fortsette oppussingen av rommet til lillebror (mye sparkling som må til...)

Besøke gamle-jobben (?)

Lage kort

Blogge

Sette inn i fotoalbum/scrappe (tror jeg har et bryllupsalbum som snart må bli ferdig )

Turer med dyret

...og ellers se masse dårlige ting på tv som Dr. phil etc.

Male babyseng

Invitere til utdrikningslag

Planer for styrearbeid i sameiet

For det har seg nemlig slik at venninnen min skal gifte seg i august, så jeg har trommet sammen noen av jentene til å lage utdrikningslag. Må innrømme at jeg ikke er helt i modus for det nå, spesielt med ny unge på vei, men jeg får vel sørge for at det blir noe (og jeg har ikke tenkt å gjøre alt selv).

Jeg er forøvrig også ny leder av sameiet... herregud, ja, ja, noe skal man vel gjøre i permisjonstiden også? :ler:

Ellers lagde jeg såpe her på onsdag, det var gøy og alt for lenge siden sist! Så nå har jeg noen små-presanger som jeg kan ha i bakhånd.

Lurer også på om jeg bør sy sånn remse med tøy til å ha inni senga til lillebror, sånn som skjermer? Det kan vel ikke være alt for vanskelig å sy... Noen innspilll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Torsdag da vi skulle legge kråka, sånn litt på halv-åtte, tenkte jeg at jeg skulle rydde litt på terassen. Da fløy det folk nedover på tunet, og skrek: DET BRENNER!, og det steg en sort og tåkete røyk opp 20 meter nedenfor huset vårt.

Det viser seg at det har begynt å brenne i rekka nedenfor, mellom de to ytterste husene. Og brannen bare tok seg mer og mer opp. Alle hadde kommet seg ut, og det var ikke mer å gjøre enn å vente på brannvesenet (som tok lovlig lang tid med å komme). Varmen og røyken steg oppover, men vindretningen var heldigvis slik at husene på oversiden ikke ble berørt. Jeg filmet litt underveis, ganske spesielt å se taket kolapse i flammene på film noen timer senere.

Det var selvsagt mange brannfolk og politifolk, og da også alle beboere i sameiet som var der. Stemningen var ikke akkurat høy, man føler seg utrolig sårbar når det spraker i bålet, og bålet faktisk er et hjem. Det kunne vel like godt ha vært vårt hus?

Til alt hell skjedde dette tidlig på kvelden og ikke på natten. Nå er de utbrente husene et trist syn (og turistattraksjon: jeg ser stadig nye folk innom tunet vårt for å ta det hele i øyensyn), beboerne bor på hotell, og prosessen med forsikringsselskap osv. er i gang (litt av en start for den nye, høygravide styrelederen...). Hvor lang tid det tar å rive husene, eller bygge dem opp igjen, er ikke godt å si. Men at vi må leve med en litt makaber stemning på tunet i året som kommer, er helt sikkert. Et lite momento mori; og en advarsel til oss alle om å ta brannsikkerhet på alvor. Her er noen umiddelbare tiltak DU kan gjøre for å gjøre brannsikkerheten bedre hos deg:

*Sørg for å ha et stort pulverapparat INNE på soverommet ditt (ikke i skapet i gangen nede). Med det vil du kunne få kunne laget en passasje gjennom evnt. flammer ut, eller inn på soverommet til barna dine...

*Sørg for pulverapparat i alle etasjer

*Har du en høy toppetasje, bør du ha en brannstige eller et branntau (vi har kjøpt branntau for noen måneder siden, men det er ikke montert. Gjett hva som skal gjøres nå!)

*Og sist, men absolutt ikke minst: Sørg for røykvarslere i alle etasjer/soverom, og sjekk at de faktisk funker.

En annen ting vi erfarte med denne brannen er at det er viktig å ha snakket om evakuering i familien på forhånd (barn bør lære seg til å gå rett ut og vente på et gitt sted), og muligens sørge for å ha veske/mobil/lommebok med på soverommet når du legger deg, slik at du kan ringe etter hjelp og få med deg det aller nødvendigste. Han ene som mistet huset sitt, sa han hadde 10,50 i lomma, og that's it. Kunne jo vært greit med en lommebok. Men husk at TING ER TING!

Ellers har kråka siste uke i barnehagen, og så blir det ny barnehage neste mandag. Fryktelig skummelt for moren til kråka, mest av alt tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummelt med brann. Vi hadde brann i rekkehusene et stykke fra oss. Det startet i et hus, og tok med seg tre/fire. Grusomt! Ingen skadet, men det var nære på. Her skjedde det hele nattstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...