Gå til innhold

Imax skravler

Imax

Anbefalte innlegg

:hallo:

Så trist å lese om din mor.... Samtidg, veldig godt det ble oppdaget tidlig. Min mor fikk også lignende beskjed for noen år siden, men det var hudkreft. Det ble også oppdaget tidlig, og gikk veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye på en gang for moren din, jeg har tenkt på dere stadig vekk idag. Virtuelle klemmer er ikke helt det samme, men jeg sender en allikevel. Hold oss gjerne oppdatert, hvis du orker.

Ang 15 min med direktøren, får du lønna til sjefen din nå? Hvis du skal gjøre jobben hans fremover? You go, girl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma er i god form etter operasjonen, som var vellykket. Resultatet fra prøvene blir klare i slutten av september, og uansett begynner strålebehandling om 5 uker. Og så er det the waiting game. Men vi får vel være optimistiske og håpe på det beste.

Takk for cyberklemmer Murf, hjelper det også! Og som du sier Samba, mange blir helt friske igjen etter kreft.

I dag fikk jeg en supersvak ekstra strek på graviditetstesten :sjokkert: Men jeg tror ikke helt på det (selv om mensen ikke har kommet), så jeg skal ta en test til i morgen. Men jeg er supertrøtt og begynner allerede å bli uggen. I følge mannen ble jeg kvalm bare jeg så testen! :hoho: Hvis jeg er gravid så er det termin i mai, akkurat som bestilt! Det har vi sagt hele tiden, at det hadde passet med et barn i mai 2008! :danse:

Når det gjelder sjefen min har jeg blitt mer og mer stressa. Har avtalt møte med dir igjen, for å høre om prosessen rundt det osv. For det lukter surt. Pussig hvordan dårlige ledere finnes i alle sjateringer. Når det gjelder min stilling, blir det ikke endring i den, jeg får ikke hans stilling, den faller bort. Ja, ja. Nok en dag i kaosland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lese her minner meg om hvorfor jeg er så glad i jobben min. :fnis:

Men DUH! Spennende med svake streker? Blir det beibi, rett og slett?

Og klem til deg og til moren din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Lava! :klemmer: Og joa, det blir beibi, hvis polyppen klarer å klore seg fast.

Tok 2 nye tester i morges :fnise: Den første fikk jeg ikke utslag på, Clearblue, men så prøvde jeg litt til, og det var tydelig at den ikke hadde fått nok urin på seg. For vips! så var det et blått kryss. Men syntes det var litt mystisk, så jeg tok en billig-teste-test til (tok en i går), og den viste bare en svak, svak rosa strek, akkurat som den i går. Men nå har jeg 6 streker (og ingen mens), så da får man vel anta at det skulle holde! Holdt faktisk på å ta en test til, men bestemte meg for at det fikk være måte på :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å lese om moren din, men det var godt at det ble oppdaget på et tidlig stadium. Det er alltid tungt og vondt for både pasienten og de nærmeste, og det er godt dere har hverandre!

Hyggelig er det også med andre lyspunkt, særlig når det ligger an til at moren din igjen blir bestemor :rødme:

*krysser fingrene for blå strek*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen M, men krysse fingrene for blå strek? Har jo 6 stykker! :fnise: Så jo, her er det alien på plass inni magen... litt skummelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gratulasjoner, Samba, Murmel og Lava! :klemmer:

Det har vært en sinnsyk uke på jobb. Helt utrolig intenst, følelsesmessig ikke minst. Sjefen fikk "sparken", dvs. degradert til å være under meg. Ikke bare-bare. Og så skulle jeg late som ingen ting. Og så har jeg vært på 3 dagers seminar med den internasjonale kommunikasjonsgjengen, og det er heller ikke bare-bare å skulle få plass i gjengen der heller. Jeg er ikke spesielt sjenert, men det er faktisk ikke bare enkelt å komme inn i en "satt" gjeng, når alle skal oppdateres på private ting siden sist osv. Men jeg synes jeg kom godt i gang, og jeg er glad for at jeg holdt ut og var med på det sosiale, og ikke dro hjem før tiden.

Det er ikke bare enkelt å være borte fra mann og kråke, jeg merker jeg har dårlig samvittighet når jeg er borte. I kveld skal jeg ut og reise igjen, og blir borte til onsdag. Mannen sier det går helt bra, det er vel det at jeg savner dem og føler at jeg overlater ansvaret til mannen. Lurer på om menn noen gang føler det sånn? Karrieremenn som reiser hele tiden. Hm, tror jeg skal spørre mannen til en venninne av meg om det. Jeg mistenker at de egentlig synes det er fett og slippe unna familiearbeidet... :sjenert:

I helgen har vi kommet i gang med å rive gulv i gangen, og naboen har vært innom og lagt varmekabler (han er elektriker, og tilbød seg å gjøre jobben). Så da er vi i gang. Det er deilig! Må ut og kjøpe fliser (har nesten bestemt oss), og så er det jo skap og innredning som må til. Må kanskje male veggene? Det høres ut som en jobb for meg!

I går var vi på boligmesse, litt tilfeldig, da en kompis av mannen hadde gratisbilletter. Vi fikk mye inspirasjon, både til mur, badekar, skyvedørsgarderobe osv. Penga kommer til å fly ut! Vi har også kjøpt varmepumpe i helgen, så får vi ser når den blir installert.

Nok som skjer, og så skal jeg reise i to dager. Hm. Livet er ikke kjedelig i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake i Oslo etter en liten tur ut, har truffet 3 av mine nye medarbeidere. Jeg grudde meg litt, men det gikk bra. Det er nok nyttig å møtes face to face, da blir man liksom ikke bare en skummel dame fra Oslo som skal komme og sjefe. Vi er nok ikke alltid enige, men jeg håper og tror at vi har fått opprettet en dialog. Nå er det et par uker til før jeg skal reise igjen.

Men ellers føler jeg meg temmelig i limbo på jobben. Ny sjef, som er i USA denne uken, gammel sjef som sitter på all info og som har tatt seg en spontan ferie for å bøte på sjokket (forståelig nok). Budsjettspørsmål dukker opp (tidligere min gamle sjefs ansvar, nå plutselig mitt), feil i timeregistreringen (ingen har på 3 måneder fortalt meg at jeg har gjort det galt, men plutselig så oppdaget de det. Føler meg som en idiot!), en av mine ansatte vil ikke ta en test i forbindelse med en kompetansekartlegging vi gjør (krangling), og så har jeg ikke vært på jobb i 2 dager pga reise, med ditto manglende innsats i prosjektet jeg også jobber.

I går ble jeg skikkelig fed up. :kjefte: Jeg spurte økonomiansvarlig om hjelp til budsjettet – han var fly forbanna (ikke på meg), men på hele prosessen og at alle lederne har dratt til USA midt i prosessen, så jeg fikk hans irritasjon som en kald bøtte over meg. Så skjennepreknen fra han som ikke ville ta testen. Da gikk jeg bare inn på do og grein. Blir utrolig frustrert! Samtidig skjønner jeg at det ikke har noe med meg å gjøre, men det blir jo min hverdag uansett. En times tid etter på kom HR-kontakten min innom, og lurte på hvordan det gikk. Han pleier ikke å ha god timing, men det hadde han da! Han ga ikke kjempe mye råd, men ba meg om å være tålmodig. Jeg vet jo at jeg ikke får gjort så mye før jeg er i gang med den nye sjefen min. Ja, ja. Overlever jeg dette kan jo bare ting bli bedre. Men i går, med kvalmen kommende over meg, må jeg innrømme at tanken falt meg inn å bare sykemelde meg… Men, I’m still here!

I går var det foreldremøte i barnehagen. Jeg må si at jeg er dødsimponert over det pedagogiske tilbudet, alt virker utrolig gjennomtenkt. Folk som sier at det å ha unger i barnehage når de er så små er barnemishandling, de må være idioter! Jeg mener det nesten kan være motsatt, jeg har ikke sjanse til å tilby det de tilbyr. Så barnehage er supert! De avsluttet med å vise en film fra hverdagen i barnehagen, det var utrolig morsomt å se! Hun kråka mi stakk seg frem flere ganger, ikke akkurat beskjeden. Hun ligner ikke spesielt mye på meg på utsiden, men på innsiden! Mannen sier jo at han egentlig er sjenert, men når han reiser med henne på tbanen kan han bare glemme det, for hun vinker, gliser og peller på alle som er i vogna. Så da får man bare være utadvendt. :fnise:

I ettermiddag drar vi på fjellet. Håper ikke jeg blir alt for kvalm, og at turen oppover går greit. Føler meg hakket bedre i dag, så kanskje med en matpakke eller to, så overlever jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma fikk resultatene fra operasjon + scanning - og prøvene var negative. Det betyr INGEN SPREDNING! :juhu: Det er en sinnsyk lettelse. Hun skal få stråling likevel, om en måneds tid, det er visst rutine. Godt er det. Da får vi tro at vi har klart å kommet oss ut av krefthelvetet med livet i behold denne gangen.

I dag har det vært møte med teamet, og de har fått info om at sjefen min nå ikke lenger er sjefen, men en del av teamet. Interessante greier, ingen stilte egentlig så mange spørsmål. Jeg hadde også et møte med den nye sjefen min, og han virker som en ok fyr, selv om jeg fremdeles er litt avventende, har hørt litt forskjellig. Uansett virker han som en fyr med mer ledererfaring enn min tidligere sjef, så det er jo bra.

Ellers har jeg etter organisasjonsendringen havnet oppi budsjettprosesser som jeg ikke skjønner et pøkk av, og ikke bare her i Norge. Budsjettord er vanskelige, om ikke jeg skal få dem på engelsk også :kjefte: Så vi får se hva som skjer. Jeg smisker med regnskapsfolkene, så jeg håper jeg kommer i mål. Men synes det er pyton å ikke kunne få skikkelig hjelp og gjøre en skikkelig greie ut av det. Men jeg føler ikke at de kan få noe mer ut av meg hvis de ikke støtter meg bedre opp. Men, men. Flere muligheter senere!

En av mine vanskelige ansatte som jeg besøkte i forrige uke, har plutselig blitt helt annerledes mot meg. Tidligere svarte hun bare med enstavelses ord, nå får jeg lange utredninger om alt mulig! Kult! Kanskje jeg har klart å nå frem? Det ville jo være utrolig.

På hjemmefronten er det mye vi skulle ha gjort i huset, men ingen har ork. Nå ser det bare bomba ut, tror vi rett og slett må få en hushjelp. Spurte niesen min, men fikk et strengt nei av svigerinnen min om at det hadde hun IKKE tid til. Ja, ja. Tror jeg skal spørre nabojenta, får spørre moren der først da...

I gangen har vi fjernet skap og belegg, og naboen har lagt varmekabler (elektriker, genialt!) og støpt gulv. Nå mangler det bare fliser, men fattern er på ferie så vi må vente litt! :fnise: Men det blir nok noe på det etter hvert. Om en uke eller to! Ting tar bare litt tid her i gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama

Grattis med spire! :juhu: Det hadde jeg jo ikke fått med meg da jeg traff deg her om dagen. Hyggelig å se deg forresten. Har tenkt på at vi burde hatt et ett-år-etter-treff snart, men det er vel ikke så lett å få samla gjengen i en helg... (Men det betyr jo ikke at vi ikke kan prøve.)

Høres heftig ut på jobben din. Det er bra at du ser at mye ikke har noe med deg å gjøre, og at du setter grenser og går hjem. Du er dyktig og driftig, og jeg er sikker på at du fikser dette. :)

Endret av kaffedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, trodde du bare var høflig jeg! For det er jo ikke sånn super-offisielt uttafor nettet :fnise: Prøvde å sende deg melding i går KD, men jeg har ikke fått svar. Har jeg feil nummer på deg? Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen beskrivelsene fra hus. :ler: Men jeg er jo enda i permisjon, så det går rundt på en måte, men vi vurderer også noen som kan komme og vaske hos oss. Sånne ting som mannen gjør (feks sette opp garderobeskap) tar ingen ende. Men jeg forstår han godt, han er sliten etter jobb, og prioriterer tid sammen med oss til Mini stuper i seng. Og helgene, jo de raser jo av gårde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...