Gå til innhold

Imax skravler

Imax

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så spennende med uteblitt mens og testing...

Da jeg ble gravid med Ylva må jeg ha hatt sein EL, fikk ikke pos. test før 4 dager over IKM ;)

Krysser fingrene!

Kos dere på Øya! :klem:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samba - jeg ante ikke at du hadde dagbok jeg. Litt tett :sjenert:

Takk for hilsen LT, og jepp, vi skal kose oss på Øya!

Og i morges kom mensen. Er egentlig litt letta, for jeg har stressa fælt med hvordan det hadde vært i forhold til jobben osv. Men er litt dårlig, så jeg sitter her på jobben med verk i rygg og mage. Æsj! Men da vet jeg i hvert fall, hater å ikke vite. Og jo, en annen ting, hadde jeg vært gravid hadde jeg hatt termin på min egen bursdag! Ikke bra :fnise:

Jeg sover utrolig dårlig om natten denne uken. Det er jo passe varmt, men alt jobbgreier (og sikkert dette mensgreiene også) kverner i huet på meg. Blir sprø. I natt tror jeg at jeg har sovet 5 timer. Kommer til å bli sjarmerende i kveld! :søvn:

Nå er jeg kommet skikkelig i gang på jobb, har fått ytterligere ansvar i fagjobben (på prosjektet jeg jobber i), skal ha fagkoordineringsansvar for organisasjonsendringsbiten. Så da skal jeg plutselig sjefe over 4-5 superflinke folk (eldre enn meg også, alle sammen)! Spennende. Egentlig bare venter jeg på at noen skal avsløre at jeg rett og slett er en fraud. Men i følge en av coachene jeg har vært i kontakt med, er dette en helt vanlig følelse for nye sjefer! :ler: Driver nemlig også å leter etter en coach, og er i avslutningsprosessen på det. Det skal bli spennende det også.

I går var kråka på 1 års kontroll. Hun veier litt under 10 kg, og er 76 cm lang. Fikk vaksiner, og hylte visst som en stukken gris, som normalt. Jammen meg har året gått fort! Hun er en nydelig unge og gliser til alle som vil bli glist til. Hun hyler når jeg går på jobb, men det går visst fort over. Neste onsdag begynner hun i barnehagen. Tipper hun får det fin-fint der, supersosial som hun er. I morgen skal hun få slite ut mormor i et døgn, vi skal på Øya og har fått overnattingsbarnevakt! :danse:

God helg! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig bare venter jeg på at noen skal avsløre at jeg rett og slett er en fraud. Men i følge en av coachene jeg har vært i kontakt med, er dette en helt vanlig følelse for nye sjefer! :ler:

Ahh! Litt lettelse at det er helt normalt å føle det. Lurer av og til på når noen kommer til å si; men hvorfor i alle dager er du sjefen? Å si at de ikke hadde noen andre valg er litt kjipt, men sant. Men noen i systemet må ha synes jeg har gjort en god jobb tidligere, de har nemlig ikke ringt referansepersonene mine.

Mye om meg selv som vanlig: men iallefall! Kos/kost dere på Øya! Og digg med overnattingsbarnevakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye som har skjedd den siste uka, og jeg tror jeg må skrive flere innlegg, venter på at kråka skal våkne, og da er det slutt på surfingen!

Øya var bra, vi skal garantert tilbake neste år. kanskje vi kan få med oss en kveld også, i tillegg til lørdagen? Det var vått, men ikke noe regn, så det gikk bra. Vi kom lovlig sent i og med at været ikke var supert. men det vi så var bra! Digger Øya, og det er bra at vi gjør noe sammen som ikke er barn. Ikke bare enkelt å gjøre det...

Torsdag var det 4 års bryllupsdag og mannens bursdag. Jeg hadde svær happening på jobb, og var ikke helt sikker på når jeg kom hjem, så vi hadde droppet den tradisjonelle ut og spise middag som vi har lagt oss til. Men jeg hadde vært lur, fått det til, så mamma og pappa kom hjem og sa til mannen at han skulle pelle seg til byen for å møte meg. Så han fikk en overraskelse, og vi koste oss med 5 retters på Brasserie Hansken. Noe av maten var god, noe annet ikke. Likte Ylajali bedre, men utrolig fint å gå ut og spise.

Vi begynte morgenen med bursdagssang og presanger, til kråkas store jubel. Alt blir mer spennende når man har barn! feiret bursdag for mannen med familien i går også, med kaker og alt. Så han har fått feiret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag var dagen for vår store avdelingssamling, hvor jeg skulle bli introdusert som den nye lederen (dette er folk som jeg skal ha personalansvar for, men ikke dag-til-dag ansvar for, de jobber i prosjekter og er lokalisert flere steder i Norge og England). Det ble katastrofe. Vet nesten ikke hvor jeg skal begynne.

Sjefen min (som har hatt ansvaret for avdelingen tidligere), hadde gitt inntrykk av at mange i avdelingen allerede visste dette og var forberedt på det. Men nei da, da han introduserte den nye organisasjonen (med PPT-presentasjon og et organisasjonskart) falt hakene ned på bordet og rommet begynte å koke. Hvorfor hadde ikke stillingen blitt utlyst, det kunne jo ha vært noen andre som ville ha den? Hvorfor hadde de ikke fått vite noe før?

Uff, nå våkner kråka, må løpe. To be continued...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shit! Hvordan føltes det for deg, da? Ikke moro å være den som har fått jobben når de andre begynner å mumle om utlysninger av stillinger og sånt? Hev deg over det!

Dritlett for meg å sitte å si det fra andre kanten av landet, men allikevel, heia Imax! jeg har stor tro på deg! Tross alt ble du headhunta til jobben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama
Heia Imax! jeg har stor tro på deg! Tross alt ble du headhunta til jobben!

:Nikke:

Men utrolig uprofesjonelt av sjefen din! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet ikke om det er så mye mer å si. Konklusjonen var at han var utrolig dårlig på å KOMMUNISERE (akkurat som om det ikke er akkurat det vi holder på med), det endte opp med å høres ut som om han fant meg på gata (Tollbugata). Men, men. Det har roet seg litt, og jeg tror jeg fikk mye sympati: Den store, slemme mannesjefen, og bittelille snille og blonde nye-sjefs-jenta. :fnise: Så kanskje et greit utgangspunkt.

En annen ting er jo at jeg har kommet midt inni et vepsebol, av politikk, omstruktureringer og gudene vet hva. Har en venninne som er avdelingssykepleier på Ullevål, og hun ble ikke akkurat applaudert inn hun heller, det var noen der som gjerne skulle hatt jobben hennes også. Så dette er vel normalt. Så får vi se hvordan det blir etter hvert. Nå er sjefen på ferie, og jeg sitter her i limbo og venter på oppfølgelsen. Må vel bare skape den, kan ikke tenke meg at den inkompetente sjefen min gjør noe med det. Kanskje han skal bli sekeretæren min? :sjarmor: Og når det er sagt, fikk lønnsslippen min i dag, og jammen meg får jeg godt betalt! Helt sinnsykt (og helt ufortjent, men jeg sier jo ikke nei takk). :sjarmor::sjarmor::sjarmor:

Ellers er kråka i gang i barnehagen, det virker som hun trives bra. Sover godt om natten! Mannen henter og leverer foreløpig, siden barnehagen er på hans jobb, men i dag skal jeg hente. Har jo lyst til å være litt med på løpet da! Ikke bare stå på sidelinja. Mannen har foreløpig oppstartsproblemer på jobben, men det kjenner jeg godt igjen. Ikke bare-bare å begynne på jobb etter 6 måneder i permisjon! :ler:

Ellers må jeg innrømme at søvn er en stor utfordring for tiden. Står opp halv seks :sove: det er alt for tidlig! Eller egentlig er klokka 22 for tidlig å legge seg, det er der problemet ligger. Dvs. i går la jeg meg til ti, men jeg klarte ikke å sovne, alt for mye å tenke på. Så vi får se.

Jeg har store planer om å gå ned de 2-3 kiloene jeg la på meg i sommerferien, men jeg er ikke villig til å kutte ned på alt for mye av det jeg spiser. Så jeg prøver å være mer aktiv, i går gikk jeg tur rundt vannet med staver. God trening (jogging er jo ikke akkurat bra for meg og prolapsen min), skal se om jeg kan fortsette litt med det. Bikkja var i hvert fall happy!

Store prosjekter i huset også, nå er det gangen som skal tas. Vi skal legge fliser og sette inn skyvedørsgarderobe. Nå har vi valgt ut noen fliser, trenger bare hjelp til å legge dem. PAPPA, hvor er du!?!?! :ler: Driver også og sjekker litt i forhold til å få gjort noe med "hagen" bak huset (som nå er bare stein). Jeg har ikke tenkt til å gjøre det, og betaler gladelig for at noen skal ta det. Blir spennende å se om vi får noen på kroken, og hva vi må betale for det...

Endelig er det sol! Hadde møte ute i solen i stad, deilig! Så får vi håpe det holder til helgen også, sånn at man kan få litt sommer sånn på tampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte, Murf og Kaffedama :klemmer: KD, kanskje du skal være med på noen turer rundt vannet? Nå som vi nesten er naboer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia

Temmelig tøff start i ny jobb, kan tenke meg følelsen din akkurat der og da! Godt det roet seg! Det er i alle fall noen ganger det er fordel med å være liten, blond og søt da :ler:

Har startet på et nytt og sunnere liv etter ferien, jeg også. Kjenner på buksene at sommerferien har vært ekstra lang i år, så i går var det godt å gå tur i fjellet igjen. Jeg må si at jeg føler som deg; at jeg ikke er villig til å kutte ned på alt av det jeg spiser, dessuten er livet for kort til å drikke dårlig rødvin - I dette tilfellet ikke drikke i det hele tatt :fnise:

Nå har jeg pakket kofferten og er klar for tur til Oslo, antar jeg må en tur innom Nøstebarnet også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei M, pass deg for barnevognmafiaen! og for guds skyld, hold deg unna Nøstebarn :fnise:

Takk LT, for hilsen! Jeg er imponert over hvor oppdatert du er i alle dagbøker! :klemmer:

Her går livet sin skeive gang fremover. Tiden strekker ikke til, nå er jeg midt i tidsklemma. Men innkjøp (i gave til mannen) av 6 sesonger med Sopranos så hjelper det ikke akkurat! :fnise:

Det er ganske morsomt på jobben for tiden. Prosjektet jeg jobber på begynner å komme inn i sluttfasen, så da er det skikkelig tempo. Så det er ganske moro. Når det gjelder lederjobben har folk nå vendt seg til tanken med meg som sjef, og vi er allerede i gang med telefonkonferanser. Snart skal jeg dra ut og treffe folket, og det kan jo bli interessant. Traff coachen i går, nå er jeg i gang med det også. Det kommer til å bli knallbra!

Kråka er i gang i barnehagen, og det virker som om hun trives godt. Mye inntrykk, i går hadde hun visst sovnet mens hun spiste! :ler: Mannen tar mesteparten, siden barnehagen er på hans jobb, men etter hvert skal vel jeg hente litt. Skal hente i dag! Føler meg nemlig litt utelatt av det som skjer der. Herregud, vi har jo hatt skikkelig rollebytte! :ler: Hun er selvsagt blitt veldig snørrete, og det har mannen også. Ikke overraskende bivirkning, vi får stålsette oss. Jeg er tilsynelatende frisk, har vel jernhelse jeg da! (bank i bordet...)

Forøvrig føler jeg meg sånn passe tjukk, stygg og umoderne. Har masse klær som ikke passer, enten for stort eller for trangt over magen :gråte: I dag spjæret buksen min på jobb! :overrasket: Men jeg tror vi får skylde litt på H&M-kvaliteten også :ler: Så lørdag har jeg planer om noen timer shopping i byen (nå er jeg fed-up med kjøpesenterbutikker), så jeg får avtale barnevakt med mamma og sørge for at mannen ikke blir med (det er jo tragedie, da får man ikke shoppet noe som helst). Det hørtes ut som en bra plan! Så kan jeg få meg noe nytt tøy og føle meg hakket mer up-to-date enn jeg gjør nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, når ting begynner å ordne seg, er det noe som går gæærnt. Jeg har en venninne som mener at summen er konstant, så går det bra på jobb, er det noe annet i privatlivet som går dårlig. Kanskje hun har rett?

For i går fikk jeg vite at mamma har brystkreft. Visstnok har de oppdaget det tidlig gjennom mammografi. Hun skal opereres allerede til torsdag, og det er nærmest inn og ut (en overnatting). De fjerner ikke hele brystet, bare kulen og en lymfeknute. Så det må jo bety at det ikke er superhissig variant. 5 uker stråling etter på.

Herregud, det er skikkelig sjokk, og et ikke ønsket deja vu; det er 6 1/2 år siden søsteren min døde av kreft (livmorhalskreft). Jeg husker så alt for godt tiden med operasjon, friskmelding, strålebehandling og cellegift, og nedslående resultater. Frustrasjon om uvisshet om fremtiden. Men jeg tror faktisk denne varianten ikke er så hissig som søsteren min sin, men det er tøft likevel. Kan ikke akkurat sitte og sippe mens kråka er våken heller, så jeg føler det er vanskelig å "få det ut".

Så det er mange vanskelige tanker og minner som kommer frem. Jeg håper bare alt går bra. Må vel vurdere å gå til mammografi selv også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var veldig triste nyheter! Jeg skal krysse fingrene for mamma'n din. Men som du sier høres det ikke ut som en hissig type, og prognosene er gode.

Og det er da lov å gråte foran barna sine! Det er da helt naturlig å gjøre det når man er trist og fortvilet. Bare fortell henne hvorfor, på en enkel måte. Jeg synes ikke man skal skjule følelser for barna sine, det er en del av det å være menneske.

Men det er klart det går an å prøve å begrense det litt... Tro meg, jeg har fått øvd meg mye på det de siste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har rett Siam, det er ikke noe i veien for å gråte foran ungene sine. Men hun er så liten enda, så hun vil ikke skjønne noe som helst. Og jeg ville ikke at hun skulle tute også!

Jeg både tenker og ikke tenker på situasjonen. Veldig vanskelig, og ganske uvirkelig. Så får vi se hvordan det blir, vi får vel vite det etter operasjonen hvordan det ligger an. Jeg synes synd på mamma, pappa og ikke minst mormor, herregud det er jo grenser for hvor mye man skal oppleve?

I dag så jeg Kråka gå 4 skritt HELT ALENE! Utrolig flott. Hun hold liksom på med sitt og bestemte seg for å gå fra sofaen til bordet. Hun så veldig fornøyd ut, jeg jublet! :hjerter_rundt:

Ellers er det mye på jobb. Men litt morsomt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg endelig i gang med ting på jobben, avtaler turer og greier. Skal plutselig bli very-important-business-woman-ut-på-tur! Men føler meg mest som Bridget Jones :ler: Men det skal jo bli morsomt å snakke litt med de jeg skal lede, og en tur til London f.eks. blir jo ikke å forakte. Kanskje jeg må legge inn en ekstra dag? :fnise:

Til helgen får vi besøk av familien fra nord, søsteren til mannen med mann og 3 unger! Så vi får huset fullt. Har vært hos naboene for å høre om vi kan låne madrasser, og hun ene naboen sa: Det er bra du spør, for sånn har vi alltid vært! Så det er tydelig vi passer godt inn i nabolaget. :jepp:

Ellers er jeg litt småfrustrert på at jeg ikke finner ting hjemme, det siste er et klippeskjær til klippemaskinen (hundeklippern) som har blitt borte, akkurat når jeg skulle sende den inn til sliping. Æsj!

Når det gjelder håndarbeidsting er jeg i gang med å sy gardiner til kråka, kanskje jeg blir ferdig i dag eller i hvert fall i løpet av uka. Da er det jo bare gardiner til de andre rommene som må på plass... Har gamle kjøkkengardiner på soverommet og gamle stuegardiner i stua. Ja, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa,

Godt å lese at ting bedrer seg på jobb, men stor :klem: for mamman din. Dette skal gå bra, men skjønner jo sorgen selv om jeg aldri selv har opplevd slik sykdom så nært.

Når det gjelder madrasser så har jeg en enkeltseng rammemadrass med ben som dere kan få (om dere har plass og kan hente den selv). Den er fra Ikea og er sjelden brukt. Står inne på rommet til mini.

Let me know :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Murmel! Har fått låne madrasser hos naboen, har ikke noe stort behov for ekstra madrasser stort sett, derfor gidder vi ikke å kjøpe noe.

I dag hadde jeg en overraskende prat med direktøren. Han lurte på om jeg hadde 15 minutter å avse til en prat. Joa, jeg hadde jo det, lurte fælt på hva det kunne være.

Så forteller han meg at han ikke er fornøyd med sjefen min, at han ikke fungerer som strategisk leder, men er mye mer doer. Så han hadde bestemt seg for at sjefen min heller burde inngå i teamet MITT :overrasket: Så det betyr at jeg blir sjefen min sin sjef om en uke eller to. Sjefen min beholder sikkert lønna og mesteparten av oppgavene, men mister jo status og innflytelse. Jeg synes synd på ham, samtidig som det jo har streifet meg, for å si det sånn.

Ja, ja, litt spesielt det der.

Nei, nå skal jeg følge med på Thor! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...