Gå til innhold

Imax skravler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Intervju har gått bra :trene: Har akkurat gjennomført en personlighetstest på nettet og skal diskutere den med rekrutteringsdama på onsdag. Så blir det eventuelt NOK et intervju i slutten av uken :overrasket: Er det mulig? Dette tar tid. Hvis jeg ikke får jobben skal jeg love meg selv å IKKE søke jobb de nærmeste årene, for dette er jammen tidkrevende. Har jo vært på 3 intervjuer allerede! :sur: Men nå ser jeg vel slutten på det, så får vi se om det blir jobbtilbud til slutt.

Ellers er snuppa snart oppe på alle fire (men når Knirk er oppe på 2 er vel ikke det så imponerende). Fullt kjør og action. Hun har begynt med seperasjonsangsten, det er hyling hver gang vi forlater henne, enten det er en meter eller ti. Tror mannen blir sprø av det når han er hjemme hele tiden. Men man blir jo imun etter hvert vil jeg tro.

I helgen var vi på besøk hos noen som har fått barn nummer to. Barn nr. 2 lå stille i et hjørne, det var alle de andre barna, spesielt han på to år som fikk oppmerksomheten! Han gikk forresten bort og skulle kose med Therese som lå på gulvet. Kråka gliste som bare det av oppmerksomheten, men hun skulle bare visst: Ungen hadde munnen full av saft og sprutet henne i trynet med det! :overrasket: Hun satte i et storhyl (vi snakker motorveidesibel her), så hun er tydelig feminist som sier i fra til teite gutter! :sjarmor: Det skal vel bli mer av sånt, det er helt klart, så hun får bli tøff i trynet, heller før enn senere.

I går senket vi også sengebunnen, skal ikke ha noen flygende kråker her i huset.

Har også laget noen nye bodyer (i anledning barnebesøket i helgen), og mannen kom på en lur en: Russ 2025! Det var en slager. Har sendt bilder til kjentfolk og allerede fått bestilling! Har sagt 150,- pr stk, er det grei pris?

Ellers alt bra, mangler søvn, så alt er normalt. ;)

Skrevet

Bodyene dine er knalltøffe, jeg skal handle stemper i morgen jeg :)

I bursdagspresang til meg selv fra Propellen og pappan for de er vist så treige til å finne på gave selv sider de. Eller Propellen sier vel mest "ma-ma jaaaaaaadaaaa, da-da-da, niiiieee" når jeg tenker etter.

Gjest Marillia
Skrevet
Har også laget noen nye bodyer (i anledning barnebesøket i helgen), og mannen kom på en lur en: Russ 2025! Det var en slager. Har sendt bilder til kjentfolk og allerede fått bestilling! Har sagt 150,- pr stk, er det grei pris?

Kjempetøft! :ler:

Skrevet

Prisen kommer vel litt ann på hva du har gitt for bodyene også føler jeg, men 150 er vel ok skulle man tro.

Skrevet

Her skjer det SINNSYKT mye, og liten tid til å oppdatere. For:

Jeg har fått ny jobb! :hoppe::hoppe::hoppe: Etter mye om og men, og det er godt var jeg tålmodig, så har jeg fått ny og spennende jobb. Og sjefen min gråt en tåre da jeg sa opp, så det var jo veldig hyggelig. Litt trist å skulle slutte, og skummelt å skulle begynne på noe helt nytt. Har tre måneder oppsigelse, så jeg begynner ikke før 1. juni. Klarte også å prute lønn (omvendt pruting da!), klarte å få lagt på 30.000 på tilbudet fra dem! :klappe: (og tilbudet var bra nok det, det var bare brutter'n som sa jeg måååååtttttteeee forhandle!). Så nå er jeg skikkelig fornøyd og føler meg super-duper.

Ellers har mannen vært syk, så mor og far har passet Therese i to dager. I dag har jeg vært hjemme fra jobb, nesten som å ha permisjon igjen! Besøkte en venninne som er hjemme med unge, så det var virkelig tilbake til permisjonstid.

Nå må jeg ut med bikkja, for jeg kjenner jeg må legge meg snart. Pusser opp dørkarmer og har planer om soverommet, men det ble utsatt pga mannens sykdom. Visning til helgen også. Kanskje hele lønnsøkningen går bort i nytt (og dyrt!) hus?

Gjest Madden
Skrevet

Grattis med ny jobb!!! :klem:

Ser du har fullt opp for tiden...men sånn er det jo! Hverdagene bare flyr avgårde...Skal dere selge? Det er utrolig deilig å komme seg i ny bolig..men jeg HATER flyttingen! Håper jeg slipper det på maaaange år! :ler:

Skrevet

Tusen takk for gratulasjoner jenter! :klem: Det er veldig spennende med ny jobb, og nå er det jo også offentlig, og folk på jobben har begynt å gratulere meg. Adm dir sa "Gratulerer med ny jobb da! Men jeg liker det ikke, det skal jeg bare ha sagt!" og så flirte han. Det er godt at jeg blir savnet da!

Ellers er folket sjuke her i huset. Mannen er ferdig med å være sjuk, nå er det kråkas tur. Hun våknet tolv i natt med 39,1 i feber, så da var det bare å kjøre på paracet og mye og drikke. Hun har holdt det sånn passe gående i natt, men sovnet etter hvert. Jeg har sovet på sovesofaen inne på rommet hennes, mye lettere å bare plugge i smokk når hun har vært urolig.

Ellers er det jo visning i dag! Vi gleder oss veldig. Kanskje vi også får nytt hus?

Skrevet

Huset var som forventet. Bra, men lite. God beliggenhet. Og ørten tusen på visning... Så det spørs vel åssen det blir om vi får det. Vi sitter og finregner på hvor mye vi kan gi. Visning også mandag kveld, så budrunden starter nok ikke før onsdag.

Ellers har kråka blitt hakket bedre, men er fremdeles blank i øynene og passe snørrete og har en kjip hoste. Tempen var 38,1 i dag, så det er jo bedre. Har ikke gitt henne paracet i dag.

Vi tar en rolig dag hjemme, men jammen som tiden flyr!

Skrevet

Heihei! Jeg vil bare hilse på! :vinke:

Jeg har da altså fått æren av å være moderator på F-J en stund fremover. :)

Jeg har luska rundt en liten stund nå, men har nesten ikke sagt eller gjort et pip enda. (Dere oppfører dere jo så pent! :overrasket: )

Så ville bare si hei og at dere må bare sende meg PM osv. hvis det er noe som skal slettes, redigeres osv. så kommer jeg løpende for å stå til tjeneste. :bukke:

Hilsen Colargol -moderator

Skrevet

Hei Colargol! Hyggelig å ha deg her inne!

Utrolig som tiden flyr, spesielt når vi har fått både hus og sykdomsbølgen (og da mener jeg tsunamibølge).

Therese hadde feber som sagt en stund, så vi havnet hos legen etter fire dager (hun fikk feber torsdag, gikk til legen mandag). Neida, feber var sunt, bare å se hvordan det gikk.

Onsdag kom, Therese med feber fortsatt, men for så vidt relativt kvikk. Snørrete. Mannen dårlig, jeg ble hjemme (halvt hjemmekontor/halvt passe på barnet). Så vant vi budrunden på hus! :overrasket::klappe::klappe::klappe::hoppe::hoppe::hoppe: Takst var 3.100.00,- og vi fikk det for 3.425.000,-! Egentlig trodde vi det skulle gå for hakket mer, så det var vi jo veldig glade for. Blir jo nok penger uansett, med dokumentavgift på nærmere 100.000,- i tillegg. Overtakelse i mai. Jubelen i taket! Samtidig som det er litt skummelt. Må jo selge leiligheten også, men det blir ikke før etter påske.

Utover dagen ble jeg dårligere jeg også, og torsdag var vi i full blomst alle tre. Feber og snørr og generelt dårlige, vondt i alle ledd. Vi klarte å håndtere Therese på et vis (bikkja ble avlevert tirsdag allerede), men bestilte inn forsterkninger fredag. Da var mamma på plass, da var vi fortsatt dårlige, med ditto dårlig natt. Avlysning av helgens store happening, 5 retters middag (den satt langt inne, jeg og venninne har planlagt i laaang tid). Beholdt avtale om barnevakt for Therese lørdag til søndag, ba broren min komme før, sånn at vi kunne hvile, for nå var vi dårlige. Jeg var grei om morgenen, dårlige om ettermiddagen igjen, så jeg begynte å lure fælt på hva dette var.

Pushet mannen til å dra til legevakta lørdag kveld (før alle fylleofrene kommer inn). Relativt rolig der, så vi kom inn etter hvert. Jeg fikk påvist halsbetennelse (178 i CRP, 38,5 i feber), mannen var litt mer usikkert, men hadde CRP over 180, men de mistenkte lungebetennelse. Så han ble lagt inn :overrasket: på observasjonsposten slik at han kunne få antibiotika intravenøst. Så han ble der over natten, mens jeg prøvde å komme meg gjennom natten (ikke lett å sove med tett nese og tett hals).

Søndag ble barnevakten utvidet til å gjelde hele dagen, sånn at jeg fikk besøkt mannen på legevakta i tillegg til å hvile litt utover dagen. Kråka (og mannen) kom hjem i seks-tida. Mannen var litt kvikkere, men absolutt ikke super-bra. Kråka var snørrete og hadde 38,5 i feber hun også.

Mandag var det å ringe til legen igjen (jippi), fikk time halv to til Therese. Hadde parkering som gikk ut 15:20 som jeg ikke rakk. Herlig å vente så lenge kan du tro, men en liten unge. Legen tok det i hvert fall seriøst (spesielt pga smittefaren fra oss), så Therese fikk bredspektret pencillin med en gang (det kom gult gørr ut av øret hennes :overrasket: i tillegg til halsbetennelse hun også). Hun har blitt kvikkere i løpet av natten, så det er tydeligvis at det hjelper.

Tirsdag (i dag): Therese har vært hos svigerinnen min mesteparten av dagen, for vi føler oss egentlig ikke så mye bedre. Det siste nå er at vi begge har vondt i venstre øre, så vi kan vel gjette hva det er. Jeg begynner å få vondt i halsen igjen. Ringte legekontoret i dag for å høre om jeg kunne få resept på ny pencillin, men fikk ikke svar før nærmere kl. 14 om at neida, da måtte jeg ha time. :frustrert: Så da må til time i morra kl. 13 og mannen må faktisk møte opp på sitt legekontor for å få time. Så det blir nok en trivelig dag i morgen. Jeg har sykemelding til og med i morgen, må be om sykemelding resten av uka, dette er helt i overkant.

Man blir utrolig sårbar når man er syke begge to, og jeg har ikke akkurat føltes som verdens beste mor når jeg må sende bort alle barna mine (ja, for hunden er også barnet!) :tristbla: Har vært borte fra jobb siden forrige onsdag, så jeg føler meg ikke akkurat employee of the month heller. Ja, ja, vi har fått vår gode dose, så får vi håpe at det gir oss imunforsvar som betong.

Så over til noe helt annet:

Therese har i noen uker nå reist seg opp på alle fire. De siste dagene har hun begynt å dra seg fremover på EN arm :trene: , så frustrasjonen over bare å gå bakover er et tilbakelagt stadium. Nå kommer hun seg frem, ikke superraskt enda, men kjapt nok. Og hun elsker det! Har i febertoktene klart å kose meg med nyvinningen, og er imponert og stolt!

:hjerter:

Skrevet

Å ja, har ikke ammet siden lørdag. Foreløpig er puppene greie (spent etter en helvetes brystbetennelse i vinter), men så går jeg jo på pencillin i disse dager uansett. Det er deilig å ikke amme, har brukt vanlig (og gammel!) BH i dag! Vidunderlig! Kråka tar flaske som bare rakkern (sikker derfor også bitingen tiltok og endelig avgjørelse om avslutting av amming ble tatt). Det er en befriende følelse, og vi koser fremdeles masse (ammingen har ikke vært så mye kos den siste måneden uansett). Er spent på åssen puppene blir seendes ut til slutt...

Gjest miiip
Skrevet

:klem: og fortsatt god bedring. Og immunforsvar som betong høres bra ut. :sjarmor:

Det hørtes deilig ut med ammestopp. :) (Og ja, jeg vurderer det også, men interessen har tatt seg litt opp igjen så jeg venter litt til. Den dagen det blir mest pes gir slutter jeg!)

Grattis med forovermobil snuppis også! S starta med det for kanskje fem uker siden og siden da har vi nesten sett framskritt fra dag til dag. Utrolig gøy å følge med på. :hjerter:

Skrevet

Gratulerer med nytt hus og ny jobb! Ting årner seg! :hoppe:

Dere har virkelig hatt deres tørn med sykdom ser jeg, ønsker fortsatt god bedring! :klem:

Gøy med små snupper som drar seg bortover gulvet! :-D

Skrevet

Takk for hilsner, Miiip og La Traviata! Vi begynner å komme oss alle sammen, så får vi se hvordan det går videre fremover. Jeg er i grei form, har en sinnsyk hodepine (selv om alle hodepiner etter spinalhodepinen etter fødselen er peanuts i forhold), og knasker litt paracet.

Vi havnet hos legen igjen på onsdag, alle tre! Mannen har annen fastlege, men vi bestemte for å dra alle sammen, siden sykdommene våre henger godt sammen. Jeg trengte ny sykemelding (og den vidunderlige legen sa: Jeg skriver ikke ut sykemelding nå, du ringer meg når du er på jobb, så skriver jeg ut en da, så tar du den tiden du trenger :klappe: ) og lurte jo på hva mer jeg hadde, siden jeg ikke hadde blitt merkbart bedre. Vel, ikke noe øregreier på meg, men på mannen derimot! Det har rent blod ut av øret hans :overrasket: og han hadde ørebetennelse og måtte få en annen type pencillin (bredspektret). Jeg måtte bare ri av resten, og det ser ut til at det er greit nok det. Så foreløpig er mannen fremdeles dårligst (men ok form, men tett i øra og vondt i huet), så meg med hodepine, men bra form, og så til slutt kråka som er i super-duper form! Merket det hos legen på onsdag: Mandag satt vi i over en time og ventet, og det gikk greit. Ventet en halv time onsdag, og det var nærmest umulig! Så litt forskjell på hennes form.

I går var vi en tur på Living og kjøpte sofa! Følte meg litt som en skulker, siden jeg drar på shopping i arbeidstiden, selv om jeg vet at jeg ikke hadde orket å være på jobb hele dagen. Men sånn er det jo med den samvittigheten... Har kjøpt en modulbasert sak med 3 brede seter og et skrått hjørne. Har valgt microfiberstoff (=funker bra med barn, kan vaskes med zalo) i koksgrått (kjedelig, men anvendelig). 8 til 10 uker. Så vi får den ikke til visningen vår, så da må vi vel leie sofa, for vår ser ikke ut i måneskinn. Hvis ingen i nærheten har en sofa å låne da! :ler: Får spørre naboen ;)

Vel, endelig er det helg, og nå har vi begynt å kjede oss skikkelig! Så det betyr vel at vi begynner å bli friske igjen. Kanskje vi får malt soverommet i helgen? Det hadde vært greit. Håper også å kunne ta femretters'en neste helg, siden vi måtte avlyse.

GOD HELG!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...