Murf Skrevet 2. januar 2007 #521 Del Skrevet 2. januar 2007 Hmmm, barnehageplass, ja... Hvor søker man? Skal se du vinner en mill istedet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavalampe Skrevet 2. januar 2007 #522 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg sier jatakk til både barnehageplass og milliongevinst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #523 Del Skrevet 3. januar 2007 Søking til barnehage skjer på nettet, utrolig hvor oppdatert teknisk kommunen er! Var hos fysioterapeuten i dag, og det var en veldig hyggelig opplevelse. Hun var lydhør ovenfor det jeg fortalte, og hadde gode innspill og tips på hvordan jeg skal trene (og jeg slapp å få to fingre opp i musa også...). Så nå skal det knipes tre ganger om dagen 10x10 repetisjoner (10 knipinger i 10 sek hver). Skal tilbake om en uke, så får vi se hvordan det går med trening. Ellers hadde jeg mye angst for å begynne å jobbe igjen, her i går. Men jeg og mannen diskuterte oss gjennom det, så nå begynner jeg vel å venne meg til tanken. Jeg skal begynne å jobbe om halvannen uke, sånn er det bare. Og det går sikkert greit selv om jeg føler at det er kjipt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #524 Del Skrevet 3. januar 2007 Da er kråka meldt på babysvømming på Domus Athletica, begynner i uke 4. Ville begynne i høst, men da var kurset fulltegnet. Men kanskje like greit, nå er kråka snart 6 mnd, og tåler kanskje litt mer klor osv. Jeg gleder meg masse i hvert fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 3. januar 2007 #525 Del Skrevet 3. januar 2007 Knip, knip, knip! (Bare for å minne deg på det) Grattis med babysvømmingsplass, vi skal avgårde på søndag! Jeg gleder meg vilt, satser på at poden liker det. Han elsker å plaske i balja, iallefall. Jeg er klissvåt stadig vekk etter badesession. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 4. januar 2007 #526 Del Skrevet 4. januar 2007 Vi skal også begynne på babysvømming nå! Er spent, men håper Ylva blir like mye fisk i vannet som broren! Kjipt å grue seg til jobbstart, men det går helt sikkert bedre enn forventet. Mannen din og Kråka kommer til å kose seg sammen, og du får gjort noe annet de timene på dagen. Du har vel krav på ammefri også? Håper for din skyld at Kråka roer seg mer på nettene, hvis mulig ville jeg nok prøvd å venne av med pupp om nettene, og heller gi MME eller vann. Mannens oppgave såklart, mens du ligger på et annet rom. Sier ikke at det er gjennomførbart, men... du skal fungere, du også! Gleder meg til neste treff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 5. januar 2007 #527 Del Skrevet 5. januar 2007 "Svømming er kjempekult!" - Hilsen sovende Propell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 7. januar 2007 #528 Del Skrevet 7. januar 2007 Lykke til i innspurten av permisjonen! Tips om hvordan få Knirker og Kråker til å sove i lange perioder om natta mottas med takk. Etter jula har det vært håpløst i heimen. Takker for tipsing om barnehagesøking og ansinitet (må være feilstavet), ser at de tipset om det samme på Oslo kommunes nettside. (Hvor ofte er man der og sjekker? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #529 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Takk for knipetips, Murf. *kniiiiiiiiipe* Må innrømme at tre ganger om dagen ikke er så lett... LT: Jepp, får ammefri, så det blir en time mindre jobbing hver dag. Det blir bra. Tror også overgangen skal gå greit, er vant til lite søvn... Og nå har vi tatt endelig avgjørelse om at vi opprettholder permisjonsdelingen, og det hjelper faktisk litt på. Gode grunner for å glede seg til å begynne å jobbe igjen: Kan endelig gå med "voksen" klær, ikke bare olabukse og slaskete t-skjorte (med gulp og melk over alt) Skal bli morsomt å bruke hjernen til noe faglig, ikke bare babysnakk, dr.Phil og tøyvask (og morsomme KG-treff da ) :hjertesmil:Får mer tid foran PCn, vil være mye mer oppdatert på mail og KG Mannen får ansvar for innkjøp, klesvask og andre huslige ting Treffe alle på jobben, og bli oppdatert på all sladder (skal tenke på enda flere grunner, så jeg kan begynne å glede meg i stedet for!) Grooo: Vi gleder oss til svømming, og øver oss i badekaret inntil det skjer. Forkjøla Ï dag har både jeg og kråka blitt forkjøla, og jeg kan ikke si annet enn at jeg får helt fnatt av å høre surklingen hennes Brukte nesesugeren, og halte ut ett tonn med snørr. Hun er urolig når hun sover (naturlig nok), så jeg prøver å dytte i henne vann så hun får skylt litt unna. Får se hvordan natten blir. Jeg kjenner det i halsen, og har vondt i huet. Håper vi slipper å gå helt i kjeller'n. Kjøpt tripp-trapp stol - pælma ut kurven Kjøpte tripp-trapp stol i går, og leverte tilbake sovekurven som vi har brukt frem til nå. Hun er for liten for stolen enda, så vi bruker vippestolen foreløpig. Gleder meg til hun kan sitte i tripp-trappen, da må det jo bli action ved bordet! Fest - men nesten ikke I går hadde venninnnen min 30 års dag, og mamma og pappa skulle sitte barnevakt. Da hadde jeg selvfølgelig supertrøbbel med å få lagt Therese, hun var utrolig sutrete (kommende forkjølelse...) og ville ikke sovne. Jeg hadde henne på armen og rugget henne i søvn, hun døste av og i det jeg skulle legge henne i senga si, kjørte jeg huet hennes i senga Da grein vi begge to Da jeg endelig fikk roet henne ned, var min fine partysminke ikke så fin lenger, og partyhumøret var ikke akkurat på topp. Men mamma og pappa overtalte meg til å dra, de skulle fikse Adine, det gikk bra (og de hadde visst båret litt på henne skjønner jeg, men de fikser det greit). Det var veldig hyggelig å være på fest, vi var hjemme til tolvtiden. Pappa lurte på hvorfor vi kom så tidlig! Men sånn er det med oss gamle, jeg har mangel på søvn og orker ikke å måtte gå dagevis uten søvn. Og så var det greit å ta siste tbanen hjem. Konklusjon: Burde bare dra på fest selv om hun ikke har sovnet, så får barnevakten håndtere det. Det går aldri etter boka når det gjelder (=ny naturlov). Nå begynner Therese å skrike litt, får gå inn og prøve å tømme nesa for gult gørr... Endret 7. januar 2007 av Imax Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 7. januar 2007 #530 Del Skrevet 7. januar 2007 Vi har såvidt begynt å bruke høystolen litt, og ja: samtlige klær må vaskes om hun sitter der og spiser grøt. Sitter hun på fanget mitt kommer det stort sett ikke noe på smekka engang, så vi foretrekker fanget vi... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #531 Del Skrevet 7. januar 2007 He he, tydeligvis at disse jentene er driftige! Vi tenkte i utgangspunktet først på å ha henne i stolen sånn at hun kan "være med" når vi spiser, så kanskje vi kan spise i mer enn 2 minutter før hun bæljer og vil opp Har forresten brukt gavekortet jeg fikk på Panduro av mamma og pappa, kjøpte bokstavstempler. Skal stjele idèen fra Murf om å stemple på bodyer osv, så jeg driver og klekker ut ord og uttrykk. Må jobbe litt mer, men her er foreløpige forslag: Kråka (selvsagt) (evnt. mors lille kråke) Prinsesse - My ass Pass deg (ligg unna), jeg er FEMINIST (den må jeg jobbe mer med, men vil ha noe med feminist) Søvn er for pyser! Og så tror jeg at jeg skal stjele noen herfra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 8. januar 2007 #532 Del Skrevet 8. januar 2007 Hva med GANGZTAKID og Yo Mama! siden dere vurderer å flytte på dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 8. januar 2007 #533 Del Skrevet 8. januar 2007 Hva med GANGZTAKID og Yo Mama! siden dere vurderer å flytte på dere ← kommer dere oppover mot oss??? Så kjedelig at dere er på sykern begge to... T skriker som en stukken gris når jeg drar frem nesesugeren. Han simpelthen HATER den. Skjønner alle tankene dine når det gjelder jobb. Jeg vil veldig gjerne ut NÅ, men samtidig så vil jeg jo ikke gå glipp av noe her hjemme Godt vi får bestemt oss ! Gleder meg til torsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 8. januar 2007 #534 Del Skrevet 8. januar 2007 Skjønner hvordan du har det i fht jobb, jeg har egentlig bare gleda meg til å begynne igjen, men her om dagen ble jeg plutselig skrekkslagen. Og hvis det hadde vært for to måneder siden?! Men det går helt sikkert bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #535 Del Skrevet 9. januar 2007 Takk for innspill Murf! Tenkte jeg måtte ha noe nordnorsk også, får se litt på det. Også skal jeg stjele Bøllefrø, den er genial. Var på H&M og kjøpte bodyer i dag, og FIRE folk klarte ikke å få til gavekortgreiene og brukte 15 minutter på å få det til. Dvs. de fikk det ikke helt til, så jeg endte opp med å si "Jeg synes dere skal fikse dette når jeg har gått og gi meg de 92 kronene som er igjen for tort og svie." Og jammen meg - det fikk jeg! Vi har hatt en helvetes natt. Therese har våknet hele tiden, og det endte opp med at jeg la henne i sengen vår, da var klokka halv fire Hun er snufsete og urolig, og jeg kjente en liten tagg i underkjeven, så her er det tenner på vei! Hun virker ikke sutrete ellers, så jeg vet ikke helt om det er forkjølelsen eller tanna (eller begge deler). Enda en fin ting med å begynne å jobbe: Da skal mannen ta de kronglete nettene. Satser på en bedre natt nå... Har oppdaget en morsom ting: Satt Therese i vippestolen på badet da jeg dusjet, rett ved siden av vaskemaskinen. Skal si deg vaskemaskinen var morsom å se på! Hun var musestille hele tiden mens jeg satt i dusjen! I kveld skal jeg på Tupperwareparty, så får vi se om jeg får brukt noen kroner der også i dag. Mannen skal ta leggingen, det blir i hvert fall supert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 9. januar 2007 #536 Del Skrevet 9. januar 2007 Ramlet innom boka di, og har nå kost meg med noen sider om deg, jenta di og permisjonslivet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 10. januar 2007 #537 Del Skrevet 10. januar 2007 Jeg utfordrer deg! Tipper du har prøvd deg på mer enn meg, men det er jo lov å håpe.. Jeg fikk 35, hvor mange får du? 50 ting å spise før du dør Her er mitt resultat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #538 Del Skrevet 11. januar 2007 Takk for besøk Xavia! Husker åssen det var å vente, var myyyyye på KG de siste ukene før fødselen! Grooo - takk for utfordringen, så den hos Murf. Er på nivå med henne tror jeg Kråka er fryktelig snufsete, og i natt var hun varm. Målte feberen i morges til 38,4 grader, men hun virker kjapp og pigg selv med feber. Hun har fått kjip hoste, og hoster en del i løpet av natten. I natt tok jeg henne over til vår seng kl. 03, da orket jeg ikke mer (oppe fra ca 01). Så vi har sovet noe, selv om å sove med henne i sengen vår ikke er bra for noen av oss. Så nå har jeg redd opp sovesofaen inne hos henne, så hvis jeg må ligge litt sammen med henne kan jeg legge meg der, så får mannen sovet litt og det er litt bedre plass. Har også lagt henne i voksiposen, hun roer seg veldig der, og jeg har ikke måttet dulle henne i søvn nå i kveld. Så får vi se om hun sover bedre. Vinduet står oppe, så det er ganske kaldt der inne, for posen er jo fryktelig varm. Hun fikk hostesaft og en liten sprut nesespray (fyyyyy...) før jeg la henne, så får vi håpe at hun blir bedre. Lurer på om det er forkjølelse eller tanna som gjør utslaget. Er spent på når tanna kommer ut! I morgen er SISTE DAG AV PERMISJONEN MIN!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 13. januar 2007 #539 Del Skrevet 13. januar 2007 Lykke til med jobbstarten!!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 14. januar 2007 #540 Del Skrevet 14. januar 2007 Lykke til med første dag tilbake på jobb, og håper Kråka blir bedre av forkjølelsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå