Gå til innhold

Imax skravler

Imax

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for hilsen alle sammen (ooops, der gulpet jeg Orio-kake Murf! :ler: ).

Har klippet alle bitene til Mai-Thaien (nå skal jeg bli bærenazi, Marillia! :sjarmor: , jeg er jo allerede i vognmafiaen), så nå i dag må jeg bare sette meg ned og sy, og håpe på det beste! Skal se hva jeg får gjort nå i løpet av kvelden (så jeg får pelle meg av KG snart).

Var på kino på tirsdag kveld med en venninne, så The Departed (i mørkt rom, med bare voksne og med masse lyd, Miiip og Murf! :sjarmor: ). Det var deilig å komme seg litt vekk og skravle litt med venninne også.

Det ble akkurat ikke hus på oss på tirsdag. Ja, ja. Vi sitter her fortsatt og satser på vårslepp av hus, vi har ikke så lyst til å drive med salg av leilighet nå i de labreste månedene.

I morgen får vi besøk av en fra barselgruppen min + mannen hennes, slik at gutta kan treffe hverandre også, siden de skal ha permisjon sammen. Er spent på om de kommer overens!

Grøtprosjekt går bedre og bedre, løsningen var å ha kråka i vippestolen mens jeg mater. Så nå blir det en skje grøtpulver flere ganger om dagen. Så jeg ser positivt på utviklingen! Hun spyr opp litt mindre nå, og skjønner *litt* mer av tungens funksjon.

Jepp, får løpe til symaskinen... ;)

Og hvis du lurer på hvem som har tatt bilde, så er det Murf som har tatt dette Kodak Moment av Therese og Knirk! Snakker om kommunikasjon! :klappe:

post-1611-1164307224.jpg

Endret av Imax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei! Håper dere har like gode dager osm vi har - lenge siden jeg har vært her inne og 'snoka'...

Hvordan er tøybleielivet? Jeg synes det går helt smertefritt, må jeg si. Vi lurer på å kjøpe noen formsydde bleier etterhvert, som han kan bruke på dagtid når han blir mer aktiv... Har dere tenkt på det?

Ha en fin fredag i alle fall, og ei super helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Nå ble jeg SUPERFORVIRRA av Pip som skrev innlegg på bokmål... Ikke har jeg fått med meg at dere driver med tøybleier heller. Jaja.

Men jeg skulle jo bare si ÅÅÅÅÅH til det herlige bildet av Therese og Knirk :hjerter:

Og så er jeg veldig spent på hvordan det går med prosjekt mei tai (uten h)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, tar tid å logge seg på KG... Ser andre som er veeeldig aktive med dagbok, det er ikke helt min greie for tiden ser jeg. Får ikke tiden til å strekke til!

Så kort oppsummering:

Tøybleier - nope, det droppet jeg, måtte bite i det sure eplet. Prøvde det da hun var liten, og så har jeg ikke prøvd igjen. Det er så deilig med papirbleier :sjenert:

Legger ved bilder av kjøkkenet - før og etter.

Og ikke minst av Mai Taien min. Ikke helt fornøyd, dette vil jeg gjøre annerledes:

*Ikke vliselin på det store feltet, ble for stivt (men hvis jeg vasker den mykes det jo opp, så det er ikke noe problem).

*Mer padding i ryggselene, spesielt siden jeg har mykt bomullsstoff, slik at selene sitter godt i krysset. (se siste bildet)

*Padding i "magebeltet" på midtfeltet, slik at det føles mer komfortabelt.

*Og så lurer jeg på om jeg ikke skal korte ned selene, føler ikke behov for å knyte ekstra på ryggen (har noen erfaringer?)

Det jeg er fornøyd med:

*Fargen og stoffet funket bra

*Paddingen på skuldrene er passe tykt, må bare forlenge litt

*Therese ser ut til å trives og den er grei å bære henne i

*Og ikke minst er jeg fryktelig stolt av å bære ungen i noe jeg har sydd selv! :klappe:

Ellers er jeg litt deppa for tiden:

*Får spørsmål fra "alle" om at det ikke blir fælt å dra på jobb igjen i januar :sjenert: Snart får de vel rett...

*Og grøtprosjektet går for så vidt greit, men jeg har ikke fått rutine på når og hvor mye. Kanskje MIiip får gi noen tips? Så jeg stresser med at vi kanskje ikke får ungen klar til å være borte fra pupp i januar (jeg har mareritt om at jeg kommer til å amme resten av livet :overrasket: )

*Har fremdeles svie på venstre bryst, nå kjører jeg canestenkur og skifter ammeinnlegg hele tiden osv.

*Fikk henvisning fra gynekolog til fysioterapeut mot prolapsen min, hun skrev i henvisningen at jeg "ikke har kontakt med bekkenbunnsmuskulaturen overhodet" :overrasket::overrasket::overrasket: Har ringt rundt, får ikke time med en gang, så jeg må føle opp i morgen. Og har dårlig samvittighet for at jeg ikke tar nok knipeøvelser hver dag :sjenert:

*Og så hjelper det sikkert ikke så mye med dette været og fraværet av lys.

post-1611-1164832445.jpg

post-1611-1164832460.jpg

Endret av Imax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, så kryper jeg til korset og innrømmer at sånn bæresjal ser både kult og behagelig ut, fargen elsker jeg ;)

Men ikke søren om jeg liker barnevognmafiaen, og ramler du innom Nøstebarnet, blir jeg skikkelig skuffet :tunge1:

(Nå forbinder jo jeg Nøstebarnet med helt andre ting enn akkurat barneklær da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit du hva? Jeg tror du kommer til å synes det er DEILIG å begynne i jobb igjen! :) Ja, du kommer sikkert til å savne snuppa og kanskje det blir litt styr med pumping i starten, men det går seg til. Du kommer til å elske å være hjerne og å ha folk rundt deg uten å måtte organisere barselgruppetreff eller invitere hjem folk. Og så kommer du til å bli kjempefornøyd og stolt når du kommer hjem til mann og snuppe som koser seg i hverandres selskap.

Og fordi det finnes slike som deg er likestillingssaken fortsatt på rett vei.

:klem: :klem: :klem: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og ellers vil jeg si:

* kjempefin Mei Tai! :klappe:

* grattis med nytt kjøkken :)

* grøt: Sigurd får nå full porsjon grøt (= 3/4 dl pulver, tilsvarer 3 toppede spiseskjeer) hvert grøtmåltid. Som oftest spiser han alt eller nesten alt, noen ganger blir det bare hyl og skrik før vi er halvveis, og da tvinger vi ikke i ham mer. Starta først med kveldsmatgrøt, så innførte jeg lunsjgrøt (rundt 12-13) og nå når jeg har putta inn et middagsmåltid imellom er grøten flytta til rundt 11 hvis jeg får det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag snudde Therese seg første gang fra rygg til mage! :klappe: Så her går det unna (selv om jeg vet om andre som har vært tidligere ute, ikke sant Murf? ;) ). Måtte bare innom for å skrive det.

Ellers går det unna, under 6 uker igjen av permisjonen min :overrasket: Var på julebord tirsdag, og alle var veldig sånn "vi gleder oss til du kommer tilbake", og det var ganske motiverende å snakke litt jobb igjen. Mannen hadde også overlevd hjemme med Therese, selv om han sa: "jeg fikk jo ikke gjort NOE annet jo!" :ler: Surprise, surprise :sjarmor:

Da er det snart helg, og har ingen planer i morgen. Får se hva jeg finner på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag snudde Therese seg første gang fra rygg til mage!  :klappe: Så her går det unna (selv om jeg vet om andre som har vært tidligere ute, ikke sant Murf? ;) ). Måtte bare innom for å skrive det.

Snile! :ler:

Neida, grattis med snuing.

Du er hjertlig velkommen til å komme og rydde hos meg hvis du ikke finner på noe i morra. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...