Murmelmy Skrevet 10. oktober 2006 #421 Del Skrevet 10. oktober 2006 Gratulerer med vel overstått dåp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 13. oktober 2006 #422 Del Skrevet 13. oktober 2006 Gratulerer med overstått dåp! Savna deg på treffet i går, håper du kommer neste gang. til deg og prinsessa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 16. oktober 2006 #423 Del Skrevet 16. oktober 2006 Grattis med overstått dåp, ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #424 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Takk for hilsner jenter! Har begynt å nedprioritere KG litt, har ikke så mye tid til overs lenger, og har en del ting jeg vil gjøre. Så i går kveld f.eks. satt jeg meg ENDELIG ned og begynte å lage julekort! Utrolig gøy, og jeg koser meg skikkelig. Kastet bare ett kort (det ble STYGT ), men endte opp med 10 ferdige kort Så det var virkelig verd det. Må prøve igjen, kanskje i morgen kveld? Dåpen var utrolig vellykket, alt gikk veldig bra. Jeg hadde laget en flott dåpskake med dukke i sukkerdeig, så den ble jeg veldig fornøyd med! Og snuppa skreik da vi kom inn i kirken, men var musestille under dåpen og resten av gudstjenesten. Jeg fikk på meg bunaden (holdt pusten LITT ), og siden ungen holdt seg sånn passe, slapp jeg å stresse med å gi flaske i kirken (hadde pumpet). Gudstjenesten var koselig, det var skikkelig barnegudstjeneste og presten var veldig bra. Da vi skulle gå fra kirken, skulle vi ha med mormor. Mannen skulle ordne med bil og mormor, mens jeg ventet på baksiden med ungen. Mannen kom aldri. Jeg lurte fælt. Så kommer plutselig mannen min løpende gjennom kirken og forteller at mormor hadde detti ned kirketrappa! Trappene var bratte og sikkert 10 trinn, og mormor er NITTIEN år gammel. Mannen hadde ikke klart å løfte henne opp alene, og kirken var helt tom, så jeg la ungen i midtgangen på kirken og løp ut i regnet sammen med mannen. Der satt mormor på bakken, med paraplyen over seg. Grusomt. Jeg tenkte det verste, at nå har hun brukket lårhalsen. Men neida, etter å ha fått henne på bena var blåmerker og en møkkete kåpe alt som skjedde. Og iflg mannen hadde hun tatt kolbøtte ned trappene Var hos mormor i dag, og hun har skikkelige blåmerker, men ikke noe annet. Mer flaks enn man har lov til. Vi ville kjøre til sykehuset med henne, men dama blånektet! Nei, det skulle hun ikke ha noe av, det var bare tull. Så å være sta hører tydeligvis til familien. Mannen blir fremdeles hvit i ansiktet når han snakker om det, så at det var dramatisk er det ingen tvil om. Vel, tilbake til dåpshelgen (for det er jo det det ble). Brutter'n med familie kom oppover og bodde hos søsteren til mannen. Det gikk veldig bra, og alle hadde det trivelig. Svigermor var i god form (mye piller tror jeg ) og alle var blide og fonøyde. Litt intenst, mye mat og familie, for å si det sånn, men absolutt hyggelig. Vi tok masse bilder, se noen utvalgte. Jeg er kjempeglad i bildet av hånden til mormor og ungen Så tilbake til HVERDAGEN: Jeg har blitt innkalt til intervjuer to steder Jeg har jo (som vanlig) bare slengt inn noen søknader, og så ble jeg innkallt til begge steder! Føler meg veldig attraktiv plutselig Så kommer jo logistikkproblemet: BARNEVAKT! Var på intervju i forrige uke, og er innkalt til annengangsintevju i slutten av denne uka. Onsdag skal jeg på intervju det andre stedet. PUH! Ja, ja, Får vel bare være lykkelig. Så får jeg se om jeg virkelig har lyst til å bytte jobb da Ellers er det litt visninger denne uka, var på en i dag, men det var heeeelt uaktuelt, Fikser ikke noe som er totalt oppussingsobjekt. Æsj. Så en på torsdag, men tror det ikke er aktuelt det heller. Så vi holder oss i gang. Torsdag er det George Michael! Gleder meg masse! Mannen gleder seg til å være hjemme med Therese i hvert fall, uten mitt falkeblikk og pupp I morgen er det frisør, så håper jeg at det ikke er noe mer resten av dagen. Endret 29. november 2006 av Imax Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 16. oktober 2006 #425 Del Skrevet 16. oktober 2006 Godt dåpen gikk bra, og at det gikk bra med oldemor! Lykke til på intervjuer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 16. oktober 2006 #426 Del Skrevet 16. oktober 2006 Så spennende med jobbintervju! Du har pm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 17. oktober 2006 #427 Del Skrevet 17. oktober 2006 Flotte bilder og fin dåpskjole! Er det rosa under? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #428 Del Skrevet 17. oktober 2006 Takk for hilsner jenter. IdaH, jepp, det er rosa kjole under den heklete kjolen som mamma heklet til søsteren min. Nå har søsteren min, broren min, jeg, to nieser og nå min lille snuppe brukt den. Så koselig! (blått under til broren min da, bare så det er sagt ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 18. oktober 2006 #429 Del Skrevet 18. oktober 2006 Lykke til på interjuvene! Så får vi evaluere på fredag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 19. oktober 2006 #430 Del Skrevet 19. oktober 2006 Så fine bilder fra dåpen, nydelig dåpskjole og flott mamma i bunad også Godt at det gikk bra med oldemor! Lykke til på intervju! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 22. oktober 2006 #431 Del Skrevet 22. oktober 2006 Så flotte dere var alle sammen i dåpen . Ha en super uke, jeg skal på tur . Så håper jeg vi treffes neste uke hos MammaSarius! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 23. oktober 2006 #432 Del Skrevet 23. oktober 2006 Gratulerer med vel overstått dåp Så morsomt å se bildet av dere da! Bildet av hånden til Therese og mormoren din var jo helt nydelig, og kaken din ble jo kjempeflott! Tenker det er deilig å være ferdig med dåpen, det er alltid mye å tenke på, mye som skal ordnes og ikke minst med dere som hadde dåpen langt hjemmefra. Hvordan var konserten da? Det ergrer meg enda at jeg gikk glipp av den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 25. oktober 2006 #433 Del Skrevet 25. oktober 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #434 Del Skrevet 31. oktober 2006 Har hatt KG-fnatt i det siste, men nå er jeg tilbake igjen! Må oppdater litt Fikk ikke jobb, ble ringt opp av damen i dag og hun fortalte at jobben hadde blitt tilbudt en annen. Det skjønte jeg jo, siden jeg ikke hadde hørt noe. Hun sa jeg var innstilt som nr. 2, og at jeg hadde gjort et solid inntrykk og at jeg sikkert hadde gjort en god jobb jeg også, men at den andre hadde lenger og mer relevant erfaring. Det var jo hyggelig tilbakemelding, selv om jeg gjerne skulle hatt jobben. Men veldig greit å komme tilbake til jobben min også, litt mer avslappet og lettere å kombinere med et lite barn. Var innom jobb i går, hadde en prat med sjefen min. Det var interessant å høre litt hva som skjer (litt kaos som alltid), og jeg gleder meg litt å komme tilbake, det er mye å ta tak i, selv om min vikar gjør en god jobb. I den ene timen jeg hadde møte, klarte Therese å drite SKIKKELIG (med tilhørende lyder ), så jeg faktisk måtte gå midt i møtet og skifte på henne. Hun hadde møkk oppetter hele ryggen Godt sjefen min har vært småbarnsmor selv Ellers går det virkelig fremover med utviklingen hos Therese. Hun blir mer og mer våken, og mer og mer mark, hun åler og vrir seg når hun ikke vil sitte på armen min. Hun har blitt mye mer skravlete, og synger om morgenen, gjerne klokken seks En uvane jeg må få henne bort fra. Ellers har hun laget spetakkel når mor har sittet barnevakt under intervjuene mine, så det er tydelig at hun har utviklet en sosial tilknytning til meg, for det er ikke puppen hun savner lenger, men meg. Litt koselig å være så populær, men mest stress, for det betyr vel at hun er mer avhengig av meg. Men, men, det går seg til, og foreldrene mine har enda ikke mistet motet med å være barnevakt, utrolig nok. Ellers har vi sett litt på hus, og bydd på ett og nesten kjøpt et annet til fast pris. Men foreløpig ingen napp, som egentlig er ganske deilig. Tror vi blir her vi er litt til, og satser heller på kjøp og salg til våren. Er også godt fornøyd med barselgruppa mi fra helsestasjonen. Jentene er trivelige og de skal også bare ha et halvt år permisjon, så mannen min får noen trillevenner etter hvert han også. Så har mørket senket seg over landet og jeg er storbruker av dagslyslampen til mannen min. Men foreløpig er jeg ved godt mot (selv om november er den verste måneden i året). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 31. oktober 2006 #435 Del Skrevet 31. oktober 2006 Innom og ser hvordan du har det, bare... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 1. november 2006 #436 Del Skrevet 1. november 2006 Takk for tur idag! Koste meg masse. Tassen sovna da vi kom inn, det var visst en tur som hadde tatt litt krefter! (Skulle tro han måtte dytte vogna si selv over råka...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 5. november 2006 #437 Del Skrevet 5. november 2006 Håper også vi sees snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 6. november 2006 Forfatter #438 Del Skrevet 6. november 2006 Nå er Therese på nippet til å snu seg! Helt utrolig morsomt å se på. Så får vi se hvor lang tid det tar fra nippet til, til hun får det til! Hun er fremdeles veldig interessert i babygymmen, men jeg er spent hvor lenge til hun er det. Ellers vokser hun som bare det, og vognbagen begynner å bli liten Nå har hun jo skinnet i bagen, men hun fyller den absolutt ganske bra. Så det er ikke så lenge før den må kasseres og voksiposen i sportsvogna blir løsningen. Men det har jeg egentlig forventet, så det er jo ingen overraskelse. I går flyttet vi sengen, men ikke ut av soverommet, bare vekk fra vår seng. Jeg må øve meg på å ikke ha henne rett ved siden av meg, for jeg må forberede meg på å ha henne på eget rom snart. Tror det skjer i løpet av en måned, og jeg gleder meg allerede faktisk (som den dårlige moren jeg er...). I går kveld hadde vi sex på sovesofaen på det andre gjesterommet, og det var utrolig flott å ha sex uten ungen knirkende ved siden av oss. For nå våkner Therese når vi legger oss også, så da har det blitt fint lite sex de siste ukene. Gleder meg til å få soverommet tilbake, så vi kan snakke vanlig og kanskje også ha sex på kvelden. Samtidig er det jo litt skummelt å ikke skulle ha henne ved siden av meg. Men det å stå opp for å amme tror jeg går greit, vi har jo sovesofaen inne på det andre rommet, så får jeg rigge til med puter og teppe. Det skal bli spennende, og litt skummelt, men jeg gleder meg til vi får det til. Det kryper sakte, men sikkert mot Thereses 4 måneders dag. Det betyr at vi skal teste ut grøt (og eventuelt MME), og det skal bli spennende å se hvordan hun synes det er. Det er jo en prosess vi må ta i desember, slik at mannen kan være hjemme med henne når jeg skal tilbake på jobb 15. januar. Føler meg trygg på at vi tar den tiden vi trenger, og at vi skal få det til. Har *litt* dårlig samvittighet for at jeg ikke har tenkt å fullamme til 6 mnd, men jeg prøver å legge det til side, og tenke på at Therese har det bra og kommer til å leve godt på annen mat også. På den ene siden er jeg trygg på at dette valget er riktig for oss, på den andre siden føler jeg ammepolitiet er rett rundt hjørnet Mannen gleder seg masse, for å kunne ta større del av mating av Therese også. Jeg må innrømme at jeg ser frem til å trappe ned på amming også. Ja, ja. Skal bli spennende, det er disse overgangene i livet som er stressende, og det blir det plenty av med barn i huset! Var hos legen i dag for å ta celleprøve og for å få rekvisisjon til gynekolog, for å få sett på skjedeprolapsen min. Jeg hadde time klokka 11, og kom inn 12:15 Helt utrolig å måtte vente så lenge, men jeg fikk i hvert fall strikket en hel del, og Therese hadde ikke vært alt for slem med foreldrene mine heldigvis (selv om hun hadde skreket litt). I morgen skulle vi ha dratt på spinning, men mannen har så mye å gjøre på jobb, så da kan ikke han, og da synes ikke akkurat jeg at jeg kan gå. Dessuten synes jeg at jeg har alt for tett program for tiden, så det skal være deilig å få en dag hjemme uten alt for mange prosjekter på gang. Var forresten på kino på lørdag, så Scoop av og med Woody Allen. Morsom film, ikke så bra som Match Point, men underholdende. Mor og far satt barnevakt, og Therese hadde selvsagt hylt, selv om hun sov da vi dro. Ja, ja, det er vel noe vi skal gjennom, hun blir nok vant til foreldrene mine etter hvert, i hvert fall så ofte som de sitter barnevakt. Men en ting er sikkert: Therese er ingen beskjeden person, det er mye lyd og action, og hun er svært bestemt på hva hun vil. Det er mye følelser, masse smil og glede, og sinne og sorg når det ikke går sånn som hun vil. Så jeg tror hun passer godt inn i vår familie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 7. november 2006 #439 Del Skrevet 7. november 2006 Vi mistenker tassen for å drive en liten kampanje mot søsken, han har tendens til å være våken på feil tid. Og babygråt er absolutt turnoff, gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 8. november 2006 #440 Del Skrevet 8. november 2006 Suser innom for å jage bort ammepolitiet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå