Gå til innhold

Imax skravler

Imax

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oj, her er det andre som har holdt liv i dagboka mi mens jeg har vært borte! :klem: Takk for hilsner Miiip, Murmelmy, Marillia, Mammasarius, Siam, La Traviata og Murfer'n. Godt noen passer på.

Her går alt fremdeles bra. Hadde et strålende rebusløp, det var sinnsykt morsomt og alle var superfornøyde. Vi hadde mye moro med de ti tingene folk skulle finne, spesielt var sexleketøy (mange agurker og bananer), bit av Oslo (brostein fra Bogstadveien, veivesnet-kjegle :overrasket: ) og faktisk hadde halvparten klart å finne en parkeringsbot :overrasket::overrasket::ler:

Jeg hadde snuppa med meg på jobben til klokka seks, så når alle kjørte ut i biler, kjørte jeg hjem med henne til mannen (hadde sørget for overfôring før jeg ga henne fra meg). Hun hadde visst vært en engel og sovnet halv ni (og sov til klokka fire om natta), så mannen hadde det greit. Verre var det for meg lørdag og søndag, hadde jo sinnsykt søvnbehov som det ikke var så lett å ta igjen. Men det funket bra og ga mersmak (savnet henne akkurat passe). Så resten av helgen ble ganske rolig.

I dag har vi hatt dåpssamtale. Det var veldig hyggelig og veldig uformelt. Så må jeg ringe kirken i nord i morgen for å sjekke at alt er på plass (jeg har mareritt om at de ikke har registrert oss og at det ikke er barnedåp den helgen :overrasket: ). Det nærmer seg med stormskritt. Blir spennende, spesielt logistikken og familiene. Svigermor stresser seg opp så utrolig mye, og svigerfar har kjøpt hvalkjøtt :overrasket::overrasket::overrasket: Akkurat som de kresne folka i min familie spiser sånt. Får fnatt av hva de foretar seg disse folka der i nord. De spør jo ikke, og vil jo sikkert bare være hjelpsomme, men det får snåle utfall. Svigermor vil absolutt ikke at vi skal lage maten selv, for det blir så mye stress av det, sier hun. Selv om vi har sagt at vi skal gjøre alt, hun behøver ikke å gjøre noen ting. Men likevel sier hun det. Har aldri skjønt at det å låne bort et kjøkken er slitsomt... Men jeg er vel feil generasjon :sjenert: Men det går seg vel til, får vi tro.

Har bestilt time hos legen i november. Prolapsen min har ikke blitt bedre, selv med fjaksen knipeøvelser hver dag (men sexen er bedre :sjarmor: ). Tror det må fikses på andre måter, så da må jeg vel bli sendt videre til spesialist vil jeg tro. Men jeg funker jo, selv om det er dager da det er ubehagelig å gå (og løpe er fullstendig uaktuelt).

Var også på barseltreff på helsestasjonen. Vi var 4 stykker der, og vi skal treffes igjen på torsdag. Er litt usikker på de andre damene og om jeg egentlig har tid til å utvide nettverket mitt med enda flere folk. Det spørs. Men jeg er med en gang, så får vi se.

Ellers har Therese vært super-lett å legge. Hun sovner nå i åtte-tiden, og så har jeg vekket henne når jeg legger meg, for å amme henne (føler meg litt slem, men). Da har hun sovnet raskt igjen og sovet til halv seks! :klappe: Tror jeg skal prøve nå i kveld uten å vekke henne, og se hvordan det funker. Da vokner hun vel i to-tre-tiden til amming, men det går jo greit det også da, hun ammer kjapt (max 10 min), og det er jo lite hyling og skriking.

Trives godt med henne nå, hun er så aktiv og smiler og ler. Smelter helt :hjerter_rundt: I dag f.eks. har jeg fartet rundt og hatt fullt program, da har hun vært i vognen hele dagen, og da savner jeg å ikke ha lekt litt med henne og hatt kvalitetstid (gud, åssen blir det når jeg begynner å jobbe?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for blomsten Siam! :klem:

Trilletur miiip? det må vi jo få til. Dumt vi ikke fikk det til å stemme denne uken, vi får ha det til gode. Jeg må bli ferdig med barnedåp først tror jeg, men etter det er jeg sikkert klar.

I dag har jeg hatt besøk av en venninne som er gravid og nylig sykemeldt. Hyggelig å treffe henne igjen, vi skravlet som bare det. Får håpe det blir flere treff etter hvert.

I ettermiddag banket jeg på hos naboen som fikk barn i august. Så vi gikk en tur ut (jeg måtte jo uansett lufte bikkja), og det var hyggelig. Men hun virker litt stille og reservert, så jeg skravler dobbelt så mye som ellers :ler: Kanskje hun bare trenger litt oppvarming. Hyggelig å ha noen å gå tur med så nært da i hvert fall.

Har avlyst barseltreffet med de fra helsestasjonen, som skal være i morgen. Skal heller gå tur med Murf. :hoppe: Jeg vet rett og slett ikke om jeg orker flere folk å forholde meg til :sjenert: Får se det an, kanskje jeg blir med en annen gang.

Har ringt kirken i nord i dag, og de er klare for å ta oss i mot 8. oktober. Godt at det er i boks da. Da er det bare alt styret med familien osv som er igjen. Blir spennende å se åssen det kommer til å funke. Det blir sikkert bra til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Hallaien! Synes tur med Murf hørtes bra ut. ;) Ellers er jeg nesten enig med svigermor: Det ER bra å slippe å lage maten selv! I alle fall med mindre du skal ha barnevakt til ungen og den er et annet sted, men det er den vel neppe når det er dens egen døpsel... :ler:

Lykke til, jaffal! Og vi treffes på treffet etter neste treff! (Jøss, treffsikker setning, hihi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner Rognis og Grooo. Her er siste episode i Thereses dåp:

Mannen hadde avklart med søsteren sin (som bor i huset ved siden av foreldrene) hvordan vi skulle gjøre det: Ordne (ikke lage Rognis, vi har tenkt et enkelt koldtbord med pålegg og brød) og ha hele sullamitten hos søsteren, og ikke foreldrene (så kan svigermor trekke seg tilbake dersom hun er sliten). Alt var fine and dandy i går kveld. Så kommer jeg tilbake fra trilletur med Murf (og da hadde mannen kommet hjem allerede og kommet hjem til ulåst dør :overrasket::rodme: ) og da har svigermor ringt til sin kjære sønn (godt jeg ikke tok telefonen da vi var ute Murf, da kunne jeg ha risikert og sagt noen saftige gloser til svigermor) og fortalt hvordan hun vil ha det (for det er jo til syvende og sist det det dreier seg om). Halleluja, jeg blir svett. Så konklusjonen er følgende:

Vi bestiller et koldtbord + noe til og -noe annet (svigermor er alergisk mot fisk) = svigermor er happy og får gleden av å betale en faktura (veldig viktig skjønte jeg). Så lager jeg kaker og rundstykker + noe ekstra (salat og snacks osv). Jeg har ikke tenkt å stå timesvis på kjøkkenet, så det går seg absolutt til (dessuten regner jeg ikke med å ha Therese på fanget selv så mye bortsett fra når jeg ammer, for det er jo et tonn med mennesker der oppe som ikke har truffet henne og dør etter å holde henne + at barnet har en far med to hender også). Jeg gidder ikke å trumfe gjennom dette, det er peanuts og betyr absolutt ingen ting. Og dessuten hadde La Traviata en god kjøpe-sjokoladekake til Ylvas dåp, så alt kan kjøpes dersom det mangler noe har jeg lært.

Vi tenkte også å kjøpe noen store papptallerkener, sånn at det blir mindre oppvask osv, og svigermor var jo så bekymret for at hun ikke hadde nok fintallerkener. Ja, ja, det er mye å bekymre seg over. :ler: Så alt går i boks og det årner seg, som alltid.

Nå er jeg utrolig trøtt, må legge meg snart. Men skal teste å lage sånn babyfigur til dåpskaken. Må gjøre det nå i kveld mens Therese sover, på dagen blir det jo håpløst!

Endret av Imax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært åpen dag på Nadheim, der jeg jobber som frivillig, for de feirer 25 års jubileum. Fikk med meg mor og far + en venninne, så de har fått sett hvordan det er der og hva de holder på med. Hadde med Therese, og det gikk greit. Litt sutring under sangen (hi hi hi), men det gikk bra (puppen løser alt!). Alle måtte klappe henne på hodet, folk digger pønkesveisen :ler: Jeg måtte felle noen tårer under noen av innleggene, det er sterke historier de har disse jentene.

Ellers hadde mor selvsagt kjøpt en hel bråta med klær (de kom hjem fra England i går) :overrasket: Det er jo utrolig hyggelig, men litt i overkant for å være helt ærlig... Men man får vel bare være happy (hun bruker sine egne penger) og si tusen takk. så får vi se hva vi får brukt.

Så at her på KG at det er noen som har SHOPPINGDAGBOK :overrasket::overrasket::overrasket::overrasket: Mye rart, må jeg innrømme, her på en fredag.

God helg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dåp og lignende tilstelninger kan være i overkant for mye for noen. Jeg har nå blitt enig med svigermor (eller mannen har) om at vi har dåpen der, lager snitter og kaker samtidig som jeg kan invitere de jeeg vil. En genial løsning ;)

Kjempe koselig å lese hvordan du koser deg med T, gleder meg til tassen blir ennå eldre og får litt mer "personlighet".

Lykke til med dåpen neste helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Murmelmy. Dåpen skal nok gå bra, jeg stresser ikke så mye med det. Nå er det mer stress for å prøve bunad og tenke gjennom hva man skal ha med. Ja, ja, det går seg vel til. Vi gleder oss i hvert fall til å komme nordover å hilse på alle sammen.

Ellers er jeg lite på nett, dagene flyr synes jeg! Men når jeg er inne på KG er jeg inne på alle mulige teite diskusjoner. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det dagen før dagen, vi drar nordover i morgen. Det skal bli deilig å komme avgårde. Så i kveld blir det pakking og rydding, kan ikke fordra å komme hjem til rotete og møkkete hjem (og vi pleier alltid å rote masse når vi skal pakke :ler: )

I går var jeg på trening for første gang på over et år :overrasket: Var med mannen på spinningtime midt på dagen (via jobben hans), og det var utrolig deilig og slitsomt. Mamma og pappa passet ungen og bikkja, og det var deilig. Skal prøve å få til det en gang i uken fremover. Kanskje også litt svømming, får se hva som skjer. Men jeg føler meg ganske sprek egetnlig, så det er jo bra. Må bare trene magen litt mer, den kan godt bli litt flatere (selv om jeg er nede i matchvekt igjen).

Therese blir mer og mer oppvakt for hver dag som går. Nå har hun også mer kontroll på hender, og gnir seg bevisst i øynene. Og nå smiler hun masse og ler også hvis man girer henne opp. De kommer til å elske henne oppe i nord! Vi er i hvert fall veldig glad i henne. :hjerter_rundt:

Nattesøvnen blir dårligere for tiden, fordi hun holder et forbasket leven. Hun beveger seg masse og sparker av dynen og klynker litt (men sover tilsynelatende). Lurer på om hun er mer våken (ammer oftere om natten nå), eller om jeg bare hører henne bedre fordi hun er sterkere. Hm. De lange nettene er i hvert fall over :sur: Men håper de kan komme tilbake! Jeg slipper jo sprengte pupper i hvert fall. :ler:

Håper å sjekke litt KG når jeg er i nord, men det spørs vel, med alt som skal gjøres. Så får vi se hvordan alt går til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi i nord, og barnedåpen er i morgen. Det er hyggelig å være her, og Therese blir dullet og båret rundt til den store gullmedaljen. Det er jo utrolig deilig! Therese har vært snill i to dager nå, men i dag har hun vært helt krakilsk. Ikke så rart, når hele familien er på plass med ditto styr og bråk. Hun sovnet nå halv åtte, helt utslitt. Så får vi håpe at hun sover godt i natt. Hun merker nok at jeg stresser litt, har laget kake osv i dag, så det har vært litt styr og mas. Men alt skal være klart til i morgen.

Maten er klar, kakene bakt og bunadsskjortene er strøket. Så da blir det spennende å se hvordan logistikken blir i morgen, og hvordan therese oppfører seg. Jeg er også spent på kombinasjonen bunad-amming, får se om jeg pumper og så får vi gi flaske i kirken. Hm. Får tenke litt på det.

Men foreløpig er alt bra, og det er hyggelig å være her i nord. Så alt går bra og dåpen går sikkert bra den også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med dåp i morra!

(Har også stusset på kombinasjonen bunad og amming, men har hardangerbuad med bryststykke, så kanskje det går? Forfengelige meg holdt inn magen som 16åring da bunaden skulle tilpasses, tenkte ikke på at den skulle passe etter barnefødsler osv...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...