Gjest Gjesta Skrevet 8. september 2006 #381 Del Skrevet 8. september 2006 Ikke alle av oss elsker å amme, og jeg var sjeleglad når begge mine ikke ville ha mer (8,5 og 9 mnd) Jeg hadde planlagt å amme så lenge som mulig, men det ble gradvis mindre amming når barna begynte med fast føde (som de helt tydelig foretrakk fremfor puppen) Knipeøvelser har har stor effekt, og jeg knep hver gang jeg ammet, og ellers når jeg husket på det. Hvilket ble sjeldnere og sjeldnere ettersom tiden gikk) Ellers så blir du nok sikkert en god mor, og Therese blir nok ei flott, veloppdragen jente! Som iingvild sier, så må man være bestemt, vise mye oppmerksomhet og gi ros til rett tid - og kos i overdose! Ha en flott helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 8. september 2006 #382 Del Skrevet 8. september 2006 Jeg er ikke redd for at du skal bli noen dårlig mor, jeg er bare redd for at jeg skal bli det!!! Antagelig en helt vanlig bekymring for førstegangsmødre... GOD HELG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 8. september 2006 Forfatter #383 Del Skrevet 8. september 2006 Takk for at du tror på meg Iingvild og Marilllia, på at jeg ikke får rampeunger! De er nok litt ekstreme på programmet tror jeg. Jeg reagerer mest på at når ungen sparker og slår, så slår foreldrene tilbake Utrolig hva foreldre får seg til å gjøre. Og så lurer de på hvor ungen får det for seg at det er greit å slå. Ja, ja. Nei, jeg skal nok klare det bedre! Det går jo bra med oss, og jeg tror ikke Therese lider overlast, for å si det sånn. Men jeg har enda ikke blitt sikker i morsrollen enda, men det kommer etter hvert vil jeg tro. Har jo bare hatt skapningen i hus i 7 uker! Marillia- det er godt å høre at ikke alle er sånne super-ammere som bare elsker å amme, som holder på i årevis og savner det sånn når det er slutt. Jeg har begynt å glede meg til at vi kan dele på jobben. Men det er jo fryktelig praktisk med puppen da, ferdig servert mat på null komma niks! Driver og prøver å venne av med ammeskjoldene, og det går på et vis. Brystvortene blir jo sårere selvsagt, men nå biter jeg tenna sammen og er innstillt på å slutte. Men når hun blir masete og har dårlig tid, så får hun dårligere tak uten skjoldet, og da må jeg være veldig tålmodig for at jeg ikke skal bare sette på skjoldet, men prøve å dytte inn puppen på nytt og på nytt. Nesten som å lære og amme på nytt. Tror kanskje at melken kommer kjappere og kanskje hun får mer melk på kortere tid? Hm, litt av en vitenskap. Jeg får prøve litt til for å se hvordan det går. Tar det gradvis. Jeg så gjennom bildene fra sykehuset og den første tiden. Herregud, så liten hun er! Det går fort unna, det ser jeg når jeg ser på bildene. Og så tenker jeg at jeg ikke har tatt nok bilder etter hvert. Tenker (når jeg er i det melankolske og dramatiske hjørnet,) at det er viktig å både filme litt og ta bilder nå i begynnelsen. Hvis ungen skulle dø i krybbedød f.eks., så utrolig trist å ikke ha noe film f.eks. Selv om venninnen min sier at det er helt useless med fjaksen timer med ingen ting av ungen som er 1 mnd, kan det bli et verdifullt minne hvis det verste skulle skje (men det SKAL IKKE SKJE, har jeg bestemt). Var innom jobben i dag, og det var morsomt å planlegge rebusløpet igjen. Det er tredje året vi gjør det, og det er en stor suksess. Morsomt å orge og styre litt også. Spiste lunch der, men Therese var urolig så det var litt stress. Fikk kommentar igjen fra en (gammel) kollega: Hvor skal ungen være når du kommer tilbake i januar da? BARNET HAR DA EN FAR! Pussig det der, hi hi. Måtte innom Opel på veien for å få byttet nøkkel og få justert en oljelampe som feilaktig lyser på dæsjbordet. "Bare kom innom, så fikser vi lampa på 5 minutter" var svaret på telefon da vi ringte. Det tok meg 3 kvarter før jeg var ute derfra igjen! Hadde jeg visst det, hadde jeg jo selvsagt tatt ut vogna fra bilen, jeg ble jo helt lam i armen av å holde Therese hele tiden (jeg tok henne jo bare kjapt ut av setet, dette skulle jo ikke ta tid). Så jeg endte opp med å sitte og amme i sofakroken der, midt på dette mannestedet! Det som nesten var verre, var at det var en ulykke i Festningstunellen, så det var trafikkork helt fra Skøyen Det var varmt i sola, og jeg blir jo stressa med Therese bak i. Så jeg endte faktisk opp med å kjøre i bussfilen litt, for å ta av ved Vika. Så det ble en stressende tur hjem, jeg er drittlei av sånn super-trafikk ved Festningstunellen. Ergo står jeg fast ved min avgjørelse om at vi må kjøpe hus ved t-banen, jeg orker ikke rushtrafikk. Ellers har vi tatt en rolig fredag, og jeg fikk lagt Therese halv ti, og hun sover utrolig nok. I morgen skal vi en tur ut på hytta til en venninne en time utenfor Oslo, bare en snarvisitt. Og med strålende vær blir nok det fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 8. september 2006 #384 Del Skrevet 8. september 2006 J Fikk kommentar igjen fra en (gammel) kollega: Hvor skal ungen være når du kommer tilbake i januar da? BARNET HAR DA EN FAR! Pussig det der, hi hi. ← "Nei, jeg tenkte å henge en nøkkel rundt halsen på henne og vise henne kjøleskapet og i ganga ligger en lapp med mobilnummeret mitt, så det går så greit,så." Hva tror kollegaen din? Småttens oldemor synes a det er uhyrlig at jeg skal begynne å jobbe før barnet er tre år. Uansvarlige er vi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 8. september 2006 #385 Del Skrevet 8. september 2006 Jeg er helt sikker på at du ikke er en dårlig mor. Det er HØYST normalt å ha sånne tanker ( av lista di!) og jeg føler meg nesten litt naiv og dum som ikke har dem spesielt ofte. Det var kjempekoselig med treff! Blir gjerne med en gang i løpet av høsten dersom det klaffer sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 9. september 2006 #386 Del Skrevet 9. september 2006 Jeg var også en kjapp tur innom verkstedet med bilen tidligere i uka, det tok tid det og ja... Så igjennom bilder i går jeg og, og synes jeg har innmari få fra hun var knøttliten. Har filmet litt nå og da, ikke mye egentlig men det er jo som du sier kjeeeedelig å se timesvis med film etter hvert så vi satser på litt nå og litt da og så redigere det sammen til lengder det kan være levelig å se på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. september 2006 #387 Del Skrevet 10. september 2006 Fikk kommentar igjen fra en (gammel) kollega: Hvor skal ungen være når du kommer tilbake i januar da? BARNET HAR DA EN FAR! Pussig det der, hi hi. ← Det der er jo likestilt med å si at pappa skal sitte barnevakt - for sin egen unge Du får neppe noen pøbelunge om du går inn for å lære datteren din sunn fornuft. Skal innrømme at jeg har tenkt det samme overfor sønnen min, men jeg tror nok at med rolige og fornuftige foreldre så kommer de nok til å bli engler begge to. Og ikke stress med det der med ammingen. Huff, jeg blir så lei av ammepresset nå for tiden altså. Jeg slutta med morsmelk til poden da han var 7 uker og han er da en fin 2 åring han og. Håper du får en fin mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 12. september 2006 Forfatter #388 Del Skrevet 12. september 2006 Takk for hyggelige hilsner og støtte jenter! Ellers har jeg mye å være for i dag: Therese har sovet fra halv tolv til seks (men jeg måtte pumpe meg klokka fem, da orket jeg ikke mer) Vi var på kino i går og hadde vår første barnevakt Vi så på et hus på Grorud i går, og skal legge inn bud Var på hyggelig gåtur med Murf i går opp langs Akerselva Broren min og familien hans kommer i barnedåpen likevel Så da er det bare å løpe videre for å gjøre alt vi skal gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 12. september 2006 #389 Del Skrevet 12. september 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 12. september 2006 #390 Del Skrevet 12. september 2006 Så mye bra som har skjedd i dag da! Spennende med bud på hus... ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 13. september 2006 #391 Del Skrevet 13. september 2006 Takker og bukker for tur! Synes vi var spreke som tok den sinnsykt bratte bakken, og så snudde, og ikke snudde før bakken. Flinke oss! Ble så misunnelig på bæreselen din at jeg trålet Finn da jeg kom hjem, og er nå den nye eier av en rød Babybjørn. Kjenner at jeg ikke orker bruke den i månedsvis... Lykke til med husjakt og bud! Groruddalen er ikke så ille som mange vil ha det til. Vi trives veldig godt i området. Og hurra for barnevaktkveld! Godt å kunne være to en gang i blant og ikke alltid tre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 13. september 2006 #392 Del Skrevet 13. september 2006 Hei snuppa! Har ikke fått med meg hva du har skrevet om amming, men er helt enig i det Monja skriver. Altfor mye ammepress, og jeg er et supert eksemplar av flaskebarn Om under en uke sees vi atter en gang, gleder meg masse. Fikk jo ikke vært med sist . Nå begynner poden å våkne, og voff siter ved siden av og snuser inn babyluft. Nei nå sitter voff plutselig på fanget til mamma Lykke til med huskjøp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 13. september 2006 #393 Del Skrevet 13. september 2006 JEJ! Håper dere får hus på Grorud, da kan vi jo trille sammen rett fra døra! (Ehem, først skal dere jo flytte og sånn og så plutselig skal vi ut i jobb igjen begge to. ) (Sender du PM med link, blei litt nyskjerrig nå!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 13. september 2006 Forfatter #394 Del Skrevet 13. september 2006 Marillia - takk for hilsen! Grooo - spennende tider, det har du rett i Murf - jeg syntes vi var kjempe spreke (nesten verre ned ), sikkert fordi vi ikke kjenner hverandre så godt enda, så ingen av oss ville innrømme at den var for bratt Fint å være to også, ikke tre (selv om jeg fikk super brystspreng!). Murmelmy - flaskebarn har det bra! Vet ikke helt hvorfor jeg stresser så mye med dette, jeg fullammer som bare rakkern. Det er vel mer et politisk engasjement kanskje? Gleder meg til å se Thereses nye beiler hos Miiip til tirsdag Miiip - Sorry, det ble ikke hus på oss denne gangen, men trille kan vi jo gjøre uansett! Jeg og Murf har snakket om trillings på Kalbakken, så da kan vi jo treffes der. Og jeg skal se om huset ligger ute enda, det er jo solgt så kanskje borte fra Finn... Jepp, fant det. Har sendt PM. Gleder meg til treffet ditt på tirsdag! Vel, angående hus var prisantydning 2950, og vi stoppet på 3,1 (de andre bød 3150). Vi var skikkelig gira på huset, men tidspunktet var ikke bra for oss egentlig, fordi: * Vi trives godt her, foreldrene mine bor i nærheten * Vi må male litt for å selge leiligheten, og det hadde blitt stress fordi vi skal ha barnedåp * Vi hadde ikke sjekket med banken eller diskutert grundig hva vår maksgrense på pris er. Så huset gikk oss forbi denne gangen, vi satser nok heller på våren, som også vil være et bedre salgstidspunkt for oss siden vi har så fin bakgård. Mannen er utrolig sint på seg selv fordi vi ikke strakk oss lenger, mens jeg er litt mer "bygones" for å si det sånn. Når det gjelder barnedåpen har vi ikke ordnet så mye mer med det, men det kommer vel etter hvert. Nå har i hvert fall alle bestilt flybilletter. Dåpskjolen har jeg også hentet fra broren min, så den skal mamma få ta en titt på. I morgen skal vi på kontroll med Therese, 6 ukers kontroll (selv om hun blir 8 uker i morgen). Jeg er veldig spent på hvor stor hun har blitt, hun har i hvert fall vokst seg ut av str. 56, samtidig som 62 er litt stort foreløpig. Er også spent på om jeg får barselgruppe. Vi skal dit ti på ti, så får jeg se om vi kommer oss opp i tide! Fikk fødselsattesten til Therese, og der står far oppført som ukjent Jeg tok kontakt med folkeregisteret, og fikk beskjed om at de ikke hadde mottatt farskapsmelding. Jeg svarte at jeg trodde ektemannen automatisk ble oppført som far hvis vi var gift. Joda, det ble det, men vi var ikke registrert som gift Vi giftet oss jo i Oslo for TRE år siden! Sånt gjør meg sinna Men nå har jeg vært i kontakt med kirken, så de sender over. Makan. Therese har en far og det bør være registrert synes jeg. Vi så Cars, Pixars siste film. Kunne ikke akkurat måle seg med Finding Nemo og The Incredibles, men en grei underholdningsfilm med veeeeeldig amerikansk plot. Morsomme ting og utrolig godt laget. En god underholdning for de nybakte foreldrene i hvert fall! Håper på flere kinoturer etter hvert. Har siste møte om rebusløpet på jobben i morgen. Har gjort ferdig kryssordet, så får jeg teste det på de andre i morgen. Kanskje jeg tar med på treffet så dere kan få prøvd dere litt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 13. september 2006 Forfatter #395 Del Skrevet 13. september 2006 Glemte å si at jeg har vært kjempe flink i dag: La Therese litt før halv ti, og overhørte litt småsutring og skriking. Nå er det heeelt stille på soverommet, så da tipper jeg at ungen sover! Inntil videre i hvert fall. Hun har vært en engel i dag, slitsom i går. Hun sover nå til fire-halv fem, så dette begynner å bli bra nattesøvn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 14. september 2006 #396 Del Skrevet 14. september 2006 Gjerne trillings på Kalbakken. Jeg også gleder meg til tirsdag! Kjedelig med huset (det var kjempefint!!!! *drømme enda mer*) men det kommer nok flere muligheter! Bra at nattesøvnen begynner å bli god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 15. september 2006 #397 Del Skrevet 15. september 2006 Jeg vil oså være med å trille en gang... Bor jo bare en busstur fra Grorud/Kalbakken. Gleder meg til tirsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 15. september 2006 #398 Del Skrevet 15. september 2006 Håper rebusløpet ble bra! Moro å kunne ha litt kontakt med jobben via sånt. (Ikke registrert som gift? Sikkert vært utsatt for sløv saksbehandler på kirkekontoret. Enig med deg, rett skal være rett, han er farne hennes, og da er det viktig at det står i papirene også.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 19. september 2006 #399 Del Skrevet 19. september 2006 Takk for i dag! Moro å treffe deg og prinsessa di. Hun er utrolig søt, med masse fint hår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 19. september 2006 #400 Del Skrevet 19. september 2006 Har bare vært innom og sjekket om dere har det bra. Og det ser det jo ut til at dere har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå