Imax Skrevet 31. august 2006 Forfatter #361 Del Skrevet 31. august 2006 Miiip - pumpemerke skal jeg sjekke. Men når det gjelder pris osv vet jeg ikke, for jeg har fått låne av en venninne. Den ser veldig simpel ut, så kanskje den ikke er så dyr? Skal sjekke merket når Therese er ferdig med å spise Jasså - jeg skjønner at Sigurd og M hadde et godt øye til hverandre! Utrolig hva som kan skje på et barseltreff Grooo - Det er klart at sin egen babygym ikke er like morsomt, det sier seg selv. Alt er bedre hos andre! I går var en slitsom dag. Det er nesten som om det er mer slitsomt når vi ikke har noe på programmet Mannen insisterer på at vi har verdens snilleste unge, men det er jeg bombesikker på at vi ikke har (det tror jeg jammen meg må være Grooos M!). I går ville hun rett og slett ikke roe seg i det hele tatt, og var våken helt fra 16 til 23, kun med pitte-små lurer innimellom på 5-10 minutter. Når jeg hadde ammet henne for fjaksende gang, så spurte jeg mannen om ikke han kunne ta med henne og bikkja ut på en trilletur. Joa, han kunne det men ville helst at jeg ble med. Så jeg ble motvillig med, jeg hadde jo mest lyst til å få et kvarter alene. Så da kranglet vi på turen og jeg begynner å hylgrine. Kjipe saker. Følte meg helt utmattet, i tillegg til å være kona-fra-helvete, så da var jeg ikke så høy i hatten. Det var virkelig en slitsom kveld, og det endte med at jeg la meg i sengen for å amme og sovne sammen med henne. Blir jo litt stressa da, det kan jo ikke være meningen at det skal være sånn? I går fikk jeg melding om at broren min og familien hans antakelig ikke kommer til barnedåpen. Han sier (sånn passe spydig) at han ikke har råd, det er så mange andre ting som han skal bruke penger på (og så synes han det er idiotisk at vi skal dra vekk for å ha dåp, virker det som). Jeg ble skikkelig lei meg, men det er jo kanskje ikke så mye vi kan gjøre (hvis ikke vi skal betale billettene da, men det er jo litt i overkant). Så nå synes jeg hele dåpsgreiene blir mye styr, for å være helt ærlig. Så da grein jeg litt for det også. Har blitt skikkelig sippekjerring, og avslutningen i går var at jeg sippa fordi Therese lå i sengen sin og smilte til klovnene over sengen! Da vet man at det er på tide å legge seg. Ellers har jeg kjøpt garn til vognteppe sånn som jeg har, skal strikke til venninnen min som får jente nummer to i januar. Bør bli ferdig til da? Jeg prøvde Murfs teori om morsmelk mot tett nese. Pumpet ut litt melk, tok det inn i en sånn liten sprøyte, og sprøytet inn i neseborene. Det ble godt mottatt kan du tro Men om det hjelper? Hm, hvem vet. Det er jo lov til å prøve. Jeg fortsetter å gi henne tran, i dag skrek hun ikke da jeg gjorde det, så kanskje det er riktig å venne henne til det? Føler meg utrolig slem når hun får tran, hun er jo den eneste i familien som orker (men så har hun ikke mye valg da). I går prøvde jeg tøybleie på henne, men jeg fikk den ikke til å sitte. Den er jo alt for stor, og jeg brettet og ordnet, men fikk aldri dreisen på det. Men bare på de to minuttene hun hadde den på klarte hun å tisse den ut Men jeg kjenner på meg at jeg tror tøybleieprosjektet utgår... Det er jo fryktelig praktisk med vanlige bleier. Så jeg tror nok jeg får bare innse at jeg er et miljøsvin som alle andre. Jeg får ta en liten oppsummering på Therese nå på 6 ukers dagen hennes(som Miiip har gjort med Sigurd, det er lett å glemme): Hun har blitt større, det er helt klart, for låsen på bleiene sitter ikke like tett lenger. Hun begynner også å få dobbelthaker. Babygymmen og klovneuroen over senga har blitt veldig interessante, hun følger med øynene og smiler til klovnene. Hun kan ligge lenge under babygymmen (kvarter i hvert fall), for bare et par uker siden var det ikke spesielt interessant. Hun gliser masse, hun virker veldig blid og sosial. Hun er utålmodig og vil ikke ligge masse alene i kurven sin, hun vil opp og bæres! Hun følger lyder og snur seg etter dem. Da skal jeg bare tørke smulene av Therese (sitter og spiser frokost mens jeg har henne på fanget) og så skal vi komme oss ut. Skal besøke en venninne og gå tur. Det skal bli hyggelig. Så satser vi på en grei dag i dag uten for mye grining Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 31. august 2006 #362 Del Skrevet 31. august 2006 Snikleser innom og hilser på dagboknabo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 31. august 2006 #363 Del Skrevet 31. august 2006 Det er virkelig slitsomt å ha baby, selv om det tilsynelatende er en ganske snill en. Jeg har også hatt noen grinedager. Kanskje mannen skjønner at det er lurt at han triller en tur aleine i blant? Håper alt går bedre i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 31. august 2006 #364 Del Skrevet 31. august 2006 :smilyblomst: Skulle bare innom med noen blomster jeg, og hva ser jeg?!? Jo: En masse skryt av min lille M! Hun er bare helt fantastisk snill og rolig den jenta mi, men hun sier skikkelig i fra om det er noe. Nå har hun styra veldig her, var så sinna som en veps, ville ikke spise, ville ikke sutte, ville ikke ligge på magen, ikke på ryggen.. Det hjalp ikke med ny bleie, og alt var teit. Ble litt oppgitt og putta henne ned i vippestolen mens jeg skulle gå og hente en annen bukse, tenkte hun kanskje var litt kald... Da jeg kom tilbake ca 5 sekunder etterpå sov hun, og det gjør hun ennå nå 20 min senere... Jaja, og sukk! Åssen skulle jeg vite at det var i vippestolen hun ville sove, og ikke i vugga eller på sofaen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 2. september 2006 Forfatter #365 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Noen byttet ut ungen min natt til fredag, for i går og i dag har jeg bare hatt en engel her! I går sov hun masse, faktisk akkurat når jeg hadde tenkt vi skulle dra, men da drøyde jeg det en halvtime, måtte jo benytte sjansen! Grooo - takk for blomster! Og jepp, ungen din er snill! Grace, hyggelig med besøk. Jeg får vel snike meg inn til deg også! Miiip - grinedager skal det vel være iblant, men grinedager for mor også? Fikk ryddet bort gravideklærne mine! Det var faktisk utrolig deilig og de ligger nå godt i en boks på soverommet. Så får vi se når jeg får bruk for dem neste gang Kanskje til jul neste år? Vi får se. Så var jeg innom babybutikken igjen, for å høre om det med barnesetet. Han hadde ikke fått tak i akkurat den ENE personen som han MÅTTE få tak i (er det bare en som jobber hos produsenten eller?). Så han ringte mens jeg var der, men fikk ikke tak i ham heller. Jeg spurte hvor mye et nytt trekk koster, og da svarte han 600 kr. Det er jo 1/3 av det setet kostet. ARGH! Men i går var ikke Therese så svett da jeg kjørte, så kanskje jeg har overreagert? Uff, det er kjipt det der, føler meg teit og dum som maser, men vil jo ikke utsette ungen min for unødig varme og ubehag. Var innom broren min. Dvs. han dukket opp en halvtime før jeg gikk, så jeg var mest sammen med svigerinnen min og de to niesene mine. Hun eldste på 12 var så ekstremt oppslukt av Therese, hun ville ikke la noen andre holde henne! Hun skulle skifte bleie også, men da det var en skikkelig bæsjebleie, backet hun ut Svigerinnen min sa at de ikke hadde endelig bestemt seg for å ikke komme i dåpen, så kanskje de ombestemmer seg? Ikke vet jeg. Niesene mine vil jo veldig gjerne være med, så nå lurer jeg på om vi skal sponse deler av reisen for dem. Hm, vet ikke helt om vi skal og hvordan det blir mottatt. Men det hadde jo vært hyggelig om de ble med. Det var kjempehyggelig hos venninnen min i går kveld, jeg trenger virkelig noen sånne kvelder! Best var det da hennes 5åring og 2åring hadde lagt seg, de lagde noe sinnsykt spetakkel. Men sånn skal det vel bli her i gården også etter hvert tenker jeg Men vi skravlet og koste oss, det er få jeg virkelig kan snakke med om så mye som henne, pluss at hun har masse morsomt å fortelle, så det er alltid underholdende også. I dag har jeg hatt en super-kjapp tur bort på Oslo City for å kjøpe amme-BHer. Har to stykker, men den ene er litt for liten og det er litt for lite med en BH, spesielt nå som jeg sover med BH også. Så da har jeg kjøpt to topper med amme-åpning og tre BHer. Litt raust kanskje, men jeg tok litt i jeg. Så får de kanskje holde et svangerskap til eventuelt. Fikk kjøpt en topp og en cardigan også, alt på under en time. Da jeg kom hjem sov barnet, men mannen hadde vært nødt til å gi henne flaske, selv om jeg akkurat hadde ammet henne. Godt jeg hadde nymelket melk i kjøleskapet da! I dag er det ingen planer, vi tar livet med ro. Mulig vi tar en tur på en visning i morgen, uten at vi egentlig er veeeldig på jakt etter hus, men vi kikker og følger med, og gjør det mest for moro. Endret 2. september 2006 av Imax Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 2. september 2006 #366 Del Skrevet 2. september 2006 Anbefaler sportstoppene fra Cubus (eller sikkert hvor som helst ellers) om natten, jeg synes det er mye mer behagelig enn bh når jeg sover. Trenger en ammebh eller to til jeg og, men får aldri somlet meg til å handle det. Har tre jeg da, men melka renner og spruter hele tiden så de må stadig vaskes. Har samlet sammen mammaklærne og stablet dem på sofaen på kontoret jeg, de skal ryddes vekk så snart vi får opp skap i vaskekjelleren, og det får vi altså ikke får vi får tak i han tufsen som skal legge fliser på gulvet der. Lurer på hvor lenge jeg må vente?!?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 3. september 2006 #367 Del Skrevet 3. september 2006 Rakk ikke takke for treffet, da vi reiste på sigingsferd til besteforeldrene på Sørlandet dagen etter. Men koste meg veldig! Og blir gjerne med igjen. Tanker å ta noen trilleturer langs Akerselva etterhvert nå, kanskje du henger deg med med hunden? Får fnatt av å bare skulle være inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 4. september 2006 #368 Del Skrevet 4. september 2006 I dag er det ingen planer, vi tar livet med ro. Mulig vi tar en tur på en visning i morgen, uten at vi egentlig er veeeldig på jakt etter hus, men vi kikker og følger med, og gjør det mest for moro. ← Det er kjekt å gå på visning, jeg melder meg alltid som frivillig medkikker når noen skal på visning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 4. september 2006 #369 Del Skrevet 4. september 2006 Blei det noen visning i går? Her har det vært grinedager både for mor og for sønn... Men de siste ukene har jeg grått mest av glede. :grine2: Jeg har forresten sletta den gamle dagboka og begynt på nytt. Håper du har hatt en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 5. september 2006 #370 Del Skrevet 5. september 2006 Finner ikke amme bh'er i riktig str, jeg... 75DD er visst veldig vanskelig å finne (jeg liker riumph sine. Får ta meg en tur til byen i morgen med poden for å tråle butikkene... Gleder meg til neste treff Denne gangen skulker jeg ikke unna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 5. september 2006 #371 Del Skrevet 5. september 2006 Murmel: LaLina på Sankthanshaugen! Men dette er jo din dagbok, Imax, så jeg får vel si det jeg egentlig kom hit for. Jeg synes en gang i måneden med treff for gjengen var litt sjelden, så derfor foreslår jeg tredjehver uke. Tre uker fra sist blir 19. sept, og da er du invitert hit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 5. september 2006 Forfatter #372 Del Skrevet 5. september 2006 AmmeBH brukes herved hele døgnet, bortsett fra i dusjen Har ikke vært så het på sex-fronten enda, men regner med at den er på da også kanskje? Marillia - fint du blir med på visning! Rekkehusene vi så på, som jeg er oppvokst i, var UTROLIG små! Kan ikke huske at de var så små, men alt er jo større når man er liten. Og 3,3 for 120 kvadrat slitent rekkehus, DET orker jeg rett og slett ikke. Selv om området er fantastisk (og ergo prisen). Mannen og jeg har bestemt oss for å droppe og gå på visning, før vi vet ordet av det vil vi kjøpe, og det betyr også og selge + flytte, og det gidder vi ikke nå. Vi har det bra her vi er, og har bestemt oss å vente med å se på flere hus. Men et vennepar av oss oppi gata solgte 400.000,- over takst, så da er det i hvert fall håp om at vi får solgt til god pris også. Murmelmy - vi gleder oss til å treffe nok en vakker mann (selv om Therese er lovet bort til prins Sverre Magnus ). Miiip - vi gleder oss til å komme på treff, 19. er satt opp i kalenderen (i alle tårene og tåka skal det litt til å huske alt, det må skrives opp!) Murf - trilleturer tar vi gjerne! send gjerne SMS hvis du har lyst en dag (selv om jeg må innrømme at tiden flyr og dagene fylles opp). Det er jo litt avhengig av været også da. Grooo - har det som deg, det renner og drypper, og vaskes. Så jeg tror nok min investering i BHer var smart. Var hos legen i går, og han svarte som forventet: Jeg har vaginal prolaps, men siden det er såpass lite og ikke smertefullt, så må jeg ta tiden og knipeøvelser til hjelp (*knipe, knipe* prøver å knipe hver gang jeg kommer på det!). Skal uansett tilbake i slutten av året for celleprøve, så da skulle han sjekke hvordan det står til. Det er i hvert fall ingen ting i veien ellers, så da er det bare å og gjøre andre ting (selv om jeg merker at jeg etter jeg gikk mye i går, så merker jeg det bedre). I morgen er det tannlegen, pappa sitter barnevakt denne gangen. Nå knepper det i ungen, får løpe og legge ut en siste pupp for kvelden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 5. september 2006 #373 Del Skrevet 5. september 2006 Knipe, ja... lovet legen dyrt og hellig at jeg skulle bli flink. Følger vel like godt opp det løftet som løftet til tannlegen om å bruke tanntråd hver dag.... 3,3 for rekkehus? Hus høres digg ut, men ikke prisen! Jeg trenger iallefall tbane ved siden, nekter å bli avhengig av bilen, så da koster det gjerne litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 6. september 2006 #374 Del Skrevet 6. september 2006 Knipe? Tanntråd? Huff.... *skamme seg og liste seg fort ut igjen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 6. september 2006 Forfatter #375 Del Skrevet 6. september 2006 Jeg har heller aldri vært veldig hot på knipeøvelser, men det er klart at når jeg har en skjedevegg som ikke sitter godt, så blir det en nødvendighet. Så at dere glemmer det jenter er vel mer et tegn på at alt står bra til der nede Men jeg prøver f.eks. å knipe når jeg ammer, da sitter man jo og gjør ingen ting likevel. Nå kniper jeg så mye at jeg faktisk er støl Var hos tannlegen i dag (apropos tanntråd). Null hull heldigvis. Var borte en snau time og pappa satt barnevakt. Han satt i sofaen med tulla på fanget da jeg dro, og i samme stilling da jeg kom tilbake! Han sa han hadde sovet litt han også Så Therese og morfar er en slående duo tydeligvis. Hadde rigget til med flaske osv, men det slapp han heldigvis. I går var Therese oppe hele dagen. Jeg blir sprø av aldri å ha tid alene. I dag er hun mye bedre, sover og slapper av i mer enn 5 minutter. Helt utrolig. Så jeg vet ikke helt hva dette er, det er ikke noe system på det i det hele tatt. Argh! Ser ikke noe mønster i hva jeg spiser heller. Har prøvd å begrense melkeinntaket, men i går spiste jeg masse is, og nå sover hun som bare det. Så hvem vet. :klø: Fredag skal jeg på jobben for å planlegge rebusløpet som er om to uker! Så i går satt jeg og laget kryssord, ikke så lett! Men ganske morsomt. Mange korte ord som "gå" "ny" og "ti". Logget meg på jobbmail og sjekket litt referater osv. Og jeg må si at det kribler litt i fingrene etter å være med på moroa. Fikk også telefon i går fra en fra min gruppe på ledertreningen vi har. For det er samling disse dagene. Skulle gjerne ha vært med, men det er helt riktig for meg å være hjemme nå. Kan ikke tenke meg hvordan det ville vært uten henne og skulle jeg hatt henne med hadde jeg ikke klart å følge med. Så jeg får heller komme sterkere tilbake på neste samling etter jul. Så har jeg følgende prosjekter som jeg må få gjort snart: Rydde i alle klærne Therese har fått og sortere dem etter størrelse, sånn at jeg får oversikt over hva vi har og ikke har. Lage dåpsinvitasjon. Tenkte jeg skulle ta håndavtrykk av Therese, så jeg har kjøpt vannmaling, men helt hvordan jeg skal få det til vet jeg ikke. Tror hun skal være i bleia når jeg gjør det, for det blir nok grisete! Kanskje man bør være to stykker? Hm, får pønske ut noe lurt. Oj, der våknet snuppa igjen. Ja, ja. slutt på friheten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 6. september 2006 #376 Del Skrevet 6. september 2006 Er vel bedre med fingermaling? To må man være, vi har prøvd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 6. september 2006 #377 Del Skrevet 6. september 2006 Ta avtrykk når hun sover. Da er ikke hånda knyttet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 6. september 2006 #378 Del Skrevet 6. september 2006 I bloggen min ser du bilde av da M prøvde å male... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 8. september 2006 Forfatter #379 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Fingermaling? Å ja, du mener sånn som er litt mer klissete? Hm, skal sjekke om jeg kan få tak i det. Godt tips Grooo! Og Murf, du har sikkert rett, det er nok enklere når hun sover. Hm. får teste i helgen! Nå skal jeg snart på jobb for å ha møte om rebusløpet vårt som vi har om to uker. Det skal bli hyggelig å treffe folk igjen (og ikke minst henge fingrene i litt action!), og fredagsvaffel vil passe meg ypperlig kjenner jeg! Må innom Opel på veien for å fikse noe greier på bilen og få ny nøkkel (jeg kjørte den jo i vaskemaskinen , og åpningsgreiene på nøkkelen funket ikke etter det, kan du begripe det? ). Ellers er vofsen på ferie sammen med mor og far på Sørlandet. Det er egentlig litt deilig med litt fri, samtidig som jeg savner turene litt. Men så lenge det er for en liten stund, så er det jo greit da. For jeg har litt dårlig samvittighet for bikkja, han maser mye for tiden og jeg er usikker om han får nok oppmerksomhet. Bare vent til Therese er oppe og går, da får han nok litt for mye oppmerksomhet vil jeg tro. Jeg så på Nanny-greiene på TVN i går , som endte opp med at jeg ble superstressa (dette var jo midt i forsøk på å legge Therese). Jeg er vel en dårlig mor tenker jeg, og kommer til å få sånne pøbelbarn som de folka har. Og så er jo alle rundt oss eksperter, det er jo ulempen med å få barn sist. Dette tenker jeg på for tiden: * Er jeg en dårlig mor og kommer jeg til å oppdra Therese til å bli en skikkelig drittunge? (denne tanken er ofte fulgt av sipping fra min side) * Hvor mange knipeøvelser kan/må man ta hver dag? Har de egentlig noen effekt? *Ser jeg alt for mye på TV, burde jeg heller gjøre noe oppbyggelig, som å lese en bok, mens jeg ammer? * Mannen har kjøpt flybilletter til nord-Norge i februar, og tar med seg snuppa da, og blir borte en snau uke. Det betyr vel at ammingen stopper (kanskje), og da blir vel jeg en dårlig mor som ikke ammer til ungen er ett år (og så får jeg dårlig samvittighet fordi jeg tenker at det skal bli deilig... ) * Hva er det på TV i dag? (har allerede glemt punkt 3 ) * Det skal bli deilig med helg (mannen er hjemme) og med strålende vær! Endret 8. september 2006 av Imax Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 8. september 2006 #380 Del Skrevet 8. september 2006 Jeg er sikker på at du ikke får en sånn rampunge. Vær bestemt og vis hvem som er sjefen. Det tror jeg virker i lengden. Ikke det at jeg er ekspert da. Masse kos og oppmerksomhet virker også. Håper du får en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå