Imax Skrevet 25. august 2006 Forfatter #341 Del Skrevet 25. august 2006 Takk for fredagsklem Marillia! Murmel - bra du tar med eget bord og at du kniper igjen noen dager til! Vil jo gjerne treffe deg og vofsen (gleder meg til å se de to sammen, det kan jo ikke bli noe annet enn morsomt Grooo - treff blir det uansett vær, har nemlig tak! Ringte til legekontoret på onsdag, og det var greit å snakke med dem. Kunne få ny time på mandag, men jeg droppet det og endte opp med å beholde timen jeg har 4. september. Legen ville ikke se på meg før etter 6 uker pga renselsen og infeksjonsfare (åssen vet de at den varer 6 uker for alle kvinner? Tipper den stopper når blødningen stopper jeg... ). Var virkelig stressa på onsdag, ble ikke noe bedre at venninnen min mailet meg linkerder kvinner diskuterer dette og teknikker for å leve med vaginal prolaps. Med kommentarer som: "Det går bra så lenge jeg ikke støvsuger." Vil ikke bli invalid heller Men som sagt, jeg ble beroliget av å snakke med legekontoret, det er tross alt ikke så lenge siden jeg fødte (men det føles som det er hundre år siden og at Therese har vært her til evig tid! ). Så nå gjør jeg knipeøvelser til den store gullmedaljen og satser på at det vil stramme seg opp etter hvert. I dag fikk jeg endelig postet takkekortene. Da må bare mannen skrive sine takkekort. Kanskje de blir klare før jul? Nå må jeg lage invitasjoner til dåpen. Tenkte jeg skulle kjøpe litt fint papir, men så har jeg jo hele skapet fullt, så jeg lurte på om jeg skulle se hva jeg fant. Trenger ikke så mye, vi skal jo bare ha nærmeste familie på besøk. Når det gjelder dåpen begynner det å ordne seg. Mannen snakker med søsteren sin og med moren sin hele tiden, så vi skal nok komme til bunns i det. Vi har blitt enige om at vi skal ha avklart alt i løpet av helgen, slik at folk kan bestille flybilletter osv. Tror vi har blitt enige om å bestille catering, så slipper vi å styre med maten. I går var jeg på IKEA med mamma og mormor. Fire generasjoner på IKEA! Therese var super-snill, og etter en liten sup da vi kom, var hun musestille helt til vi kom hjem Hva er oddsen egentlig? Tittet litt rundt, kjøpte søppelbøtter med lokk og litt små-stæsj. Og kjøttbullar til lunch da Onsdag dro jeg på jobben til mannen for å hilse på. Vi kjøpte også treningskort på Blindern, sånn at vi kan trene litt utover høsten. Jeg håper mest på svømming, siden Tøyenbadet er stengt for rehabilitering nå i høst. De har også tilbud om babysvømming. Ser de tilbyr det fra 6 uker som begynner neste uke. Er det litt tidlig tro? :klø: Men jeg kunne veldig godt tenkt meg det. Får sjekke. Ellers har en annen venninne av meg blitt gravid! Det er kjempe hyggelig. De har prøvd rundt et år (dvs. hun sluttet på pillen for et år siden), så det var på tide. Et aprilbarn for dem. Hyggelig å ha venner med barn på samme alder ( i hvert fall etter hvert). Jeg får jo ikke permisjon samtidig med henne, men det gjør jo mannen da. Nå får jeg snart besøk av en venninne jeg ikke har sett på lange tider. Hun fikk barn i mars, lurer på hvor stor han er? Det blir morsomt å sammenligne. Får også besøk av en annen venninne i kveld, hun bor oppi gata. Mannen skal ut og drikke (håper ikke det blir mye, for det er månedsvis siden han drakk sist ), så da er det hyggelig med litt selskap. Ellers var jeg innom barnevognhuset for å sjekke vedr. trekk på bilstol. Therese blir jo klissvåt av det nylontrekket som er på, og jeg er redd hun skal bli for varm. Snakket med en idiot av en selger med karisma som en død rotte Fikk bare beskjed om at jeg måtte ta med kvitteringen (den hadde jeg selvsagt ikke) for at de skulle få sjekket om muligheter for å bestille nytt trekk. Jeg sa at det måtte de vel kunne høre om uten kvittering? Joa, han kunne vel det, men ikke før mandag. Jeg ba også om å få vite hva trekket (det jeg har og andre trekk) er laget av, men det var umulig å få vite. En ting er sikkert, vi kan ikke ha Therese i den bilstolen lenge av gangen, hun blir jo dødsvarm. Dette skal jeg følge opp, de må jo finne ut av dette. Worst case må vi kjøpe ny stol (mener jeg), eller betale for nytt trekk, men jeg håper jo å få dette gratis. To be continued... Da får jeg løpe, og se om jeg klarer å finne bordet og sofaen til gjestene kommer. Støvet får de tåle! PS! Til dere som skal komme på tirsdag, så sender jeg PM med info i løpet av helgen. Noen som har forslag på mat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 25. august 2006 #342 Del Skrevet 25. august 2006 Gleder meg til tirsdag. Hva med "alle tar med litt hver"-mat? Håper det var hyggelig med besøk i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 25. august 2006 #343 Del Skrevet 25. august 2006 Kjenner til det med varm baby i bilsetet ja, håper dere finnre ut av det! Naboene var på babysvømming da ungen var sju uker, de mente det var alt for tidlig. Det starter kurs her når jenta vår er to og en halv måned, men de mente det var for tidlig da og så vi venter tre måneder til og blir med på kurs i november tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 25. august 2006 #344 Del Skrevet 25. august 2006 Jeg blir med på tirsdag, takk for invitasjonen! Satser i alle fall på det. Vi har fått pakka masse i dag. Reiser jo dagen etter, men har så lyst til å være med! Blir koselig å se litt mer på snuppa di. Vi har en del brød i fryseren, kanskje jeg kan ta med det? Evt frosne bær til smoothie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 27. august 2006 #345 Del Skrevet 27. august 2006 Jeg lurer på hvilket merke på el-pumpe du har, jeg. Men det kan vi snakke om på tirsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 27. august 2006 #346 Del Skrevet 27. august 2006 Jeg lurer også på hva jeg skal ha med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 27. august 2006 Forfatter #347 Del Skrevet 27. august 2006 Hei jenter, Jeg har sendt dere PM, håper det gir oppklaring. Kom gjerne med innspill på mat osv, jeg har bare kommet med et forslag. Jeg gleder meg masse! Grooo, takk for innspill på babysvømming, jeg tror nok jeg er enig i at 6 uker er vel tidlig (og alt dette klorvannet osv kan jo ikke være bra...) Rognis - litt bær til smoothie kan jo være fint, hvis du uansett må tømme fryseren Har hatt en veldig hyggelig helg. Fredag var det besøk av venninne A med barnet sitt (som ligner så mye på faren sin at det er helt komisk) og venninne N på kvelden. Mannen skulle ut, men han har en interessant tendens til å glemme å gå ut når jeg får besøk, da vil han heller være sosial med oss jentene! Lørdag, hm, hva gjorde vi da? Husker nesten ikke! Tror ammetåka har tatt overhånd Vi hadde noen fine turer med bikkja, jo, og så traff vi naboen i parken som også akkurat har fått barn. Vi kjenner dem ikke så godt, så vi sto lenge og snakket. Og jammen meg viste det seg ikke at mannen der er nordlending som min mann, og bor rett ved siden av tanten og onkelen til mannen min! Så leide vi film, The Inside Man, som var bra, selv om jeg må innrømme at jeg ikke skjønte plottet helt Men underholdende. Vi hadde laget en kjempe god grønnsakslasagne og masse godis, så det var en hyggelig kveld. I dag har vi gått tur opp til Cafè utsikten sammen med et vennepar. Det var hyggelig, akkurat passe lang tur. Fikk et kjempestort sjokoladekakestykke, klarte ikke å spise opp hele en gang! Det var sol og fint vær, men så begynte det å regne da jeg satt og ammet Therese. Mannen ga meg paraplyen, så jeg satt der og ammet med paraplyen over oss (bikkja skjønte hvor det var lunt, og satt seg mellom bena mine, smart hund ), mens de andre måtte søke ly. Regnet ga seg etter 10 minutter, men så mye som det regnet! Snodig vær dette her. Strålende sol etter på. I ettermiddag og kveld har vi ikke gjort så veldig mye. Har slumret litt i senga (med amming i senga), og da vi lå der (Therese var ferdig med å amme, og lå og pludret), så nøys jeg. Antakelig skremte jeg vettet av henne for hun hylte ut som hun aldri har hylt før! Vi måtte nesten flire litt, det var skikkelig komisk. Så tok det litt tid før jeg fikk stagget henne, det var skikkelig krise skjønte jeg Og hun som nyser hele tiden, så skal ikke jeg få nyse! I kveld har hun vært våken (og sov rett før middagen, akkurat som i går, så jeg får to biter før jeg må sette meg ned), så nå sitter jeg her med henne på puta etter at mannen har prøvd i 15-20 minutter å roe henne. Håper hun sovner snart, så kan jeg få gjort noe annet. Drømmen er et varmt bad Når det gjelder dåpen har alle instanser blitt hørt, og det blir følgende: Jeg og mamma drar IKKE opp før (svigermor ville visst ikke ha oss der ), så jeg og mannen drar opp torsdag. Vi får visst lov til å sove i huset hos foreldrene, og vi blir til mandag. Broren min, kona og ungene kommer til å overnatte hos søsteren, som bor i huset ved siden av. Foreldrene mine og mormor kommer til å overnatte på hotell i byen. Vi kommer til å bestille catering, bare for å gjøre det enkelt for alle parter. Puh. Da ordner det seg vel. Samtidig synes jeg det er litt spesielt at fordi svigermor er syk, så skal hun diktere alt hva som skjer. Det er jo tross alt 7 stykker der oppe vi skal treffe, ikke bare henne. Sånt irriterer meg, men med svigerfamilie får man bare si ja og ha, og ikke legge seg oppi det. Nå er i hvert fall tidsperspektivet klart, så vi kan bestille flybilletter. Og det blir sikkert hyggelig når vi først kommer dit. Ellers har prolapsen (?) i skjeden blitt litt bedre etter at jeg har blitt et råskinn på knipeøvelser. Håper det er det som skal til for at det skal rette seg opp. Kjenner fortsatt at det er noe som henger ned/buler ut, men det er ikke så vondt som det var før. Har legetime om en uke. I morgen skal jeg til frisøren Det skal bli digg. Mamma har timen før meg, og skal passe på Therese, hvis det blir nødvendig. Maten må vel jeg stå for uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. august 2006 #348 Del Skrevet 27. august 2006 Jeg tror det lønner seg i lengden å svare litt ja og ha til svigers, selv om man enkelte ganger har lyst til å hyle rett ut. (snakker av lang erfaring, gitt) Kos deg med frisøren i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 27. august 2006 #349 Del Skrevet 27. august 2006 Glede-gleder meg til tirsdag! Skal bli så gøy å treffe dere, og å treffe noen andre babyer. Har jo såvidt sett noen på helsestasjonen, men aldri snakket med dem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 28. august 2006 Forfatter #350 Del Skrevet 28. august 2006 Jepp, du har helt rett Marillia, svigers krever spesialhåndtering til tider. Forøvrig er mine svigerforeldre stort sett hyggelige folk altså, men litt spesielle når det gjelder dilling med besøk osv. Grooo, jeg beklager å måtte skuffe deg, men det blir nok ikke så lett å snakke med disse babyene heller, de er nemlig litt for små til å prate noe særlig. Men du kan jo prøve å få en prat med en mor eller to Dessuten passer det veldig bra at du kommer, for det er bare guttebabyer bortsett fra Therese, og det blir i overkant mange beilere for henne! Så da er det fint at M kommer også, så kan de dele dem mellom seg. Sitter her med innspurt-amming, skal til frisøren om en time. Det blir alltid litt styr, så jeg prøver å beregne god tid. Men jeg må sikkert amme litt hos frisøren også. Det må vel gå greit? :klø: Fikk tatt meg et bad i går, det var utrolig fint! Elsker å bade og lese bøker. Så nå har jeg begynt på en ny bok av Sue Monk Kidd som heter The secret life of bees. Mamma hadde fått den på paperback av en venninne i USA, men mamma orket ikke lese den, så da fikk jeg den (tror mutter'n liker mer krim og sånn). Jeg likte veldig godt denne, så da er det jo greit å lese flere bøker av henne. Ellers gleder jeg meg stort til treff i morgen. Tror ikke vi skal satse på at det blir utevær. Ta gjerne med barnevogner jenter, vi parkerer dem bare i kjelleren. Jeg gleder meg masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. august 2006 #351 Del Skrevet 28. august 2006 Jeg har lest boken, og likte den veldig godt. Jeg har ikke lest Havfruestolen enda, så kanskje jeg skulle bestille den også? Ha det koselig på treff i morgen da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 28. august 2006 #352 Del Skrevet 28. august 2006 Jeg har kommet halvveis i boken, men nå ligger den i nattbordsskuffen ... Gleder meg til i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 28. august 2006 #353 Del Skrevet 28. august 2006 Kos dere på treffet i morgen! Ellers har jeg ammet hos frisøren, det går fint det. Må jo bare det, vettu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaSarius Skrevet 28. august 2006 #354 Del Skrevet 28. august 2006 Gleder meg til å se dere i morgen! De har også tilbud om babysvømming. Ser de tilbyr det fra 6 uker som begynner neste uke. Er det litt tidlig tro? :klø: Men jeg kunne veldig godt tenkt meg det. Får sjekke. Pensjonert babysvømmeinstruktør anbefaler å vente til frøkna er ihvertfall 8-10 uker! Ellers var jeg innom barnevognhuset for å sjekke vedr. trekk på bilstol. Therese blir jo klissvåt av det nylontrekket som er på, og jeg er redd hun skal bli for varm. Snakket med en idiot av en selger med karisma som en død rotte Tror det må være samme sjarmerende fyr vi kom borti når vi var der for å se på stellebord! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 28. august 2006 #355 Del Skrevet 28. august 2006 Vi gledeglede oss, og M er helt klar for å ta over noen av guttene. Hun har funnet fram en kjole i dag fra "62-skuffen", og jammen passet den fint så da går vi for kjole i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 28. august 2006 Forfatter #356 Del Skrevet 28. august 2006 Takk for hilsner jenter, da sees vi i morgen! Det blir super-dupert. Kjole Gro? Da må jeg jo lete litt jeg også! Ha en god natt så snakkes vi i morgen. Nå trenger jeg litt søvn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 28. august 2006 #357 Del Skrevet 28. august 2006 Hihi Lille M har kun hatt kjole på et par ganger før, men jeg tror jammen det blir kjole i morgen *ler* Nå sover hun søtt i senga si, og jeg skal snart krype opp i min jeg og. Sees i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 28. august 2006 #358 Del Skrevet 28. august 2006 Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 29. august 2006 #359 Del Skrevet 29. august 2006 Jeg ser du skriver, Imax! Takk for i dag! Veldig hyggelig, altså! Men vi glemte jo å snakke om pumpemerke... Så da håper jeg du kan fortelle meg her hvilket el-pumpemerke du har og hvor du kjøpte den og hvor mye den kosta. Jeg synes det er så DRITKJEDELIG med den manuelle, så jeg tror jeg skal investere i en elektrisk en. Fikk du med deg at Sigurd og M flørta i dag, forresten? De satt ganske lenge og smilte til hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 30. august 2006 #360 Del Skrevet 30. august 2006 Takk for i går, vi hadde det kjempekoselig! Lille M syntes nok at Sigurd var mest spennende, men jammen var babygymmen deres artig den og. Har testet vår i dag, men den var ikke like morsom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå