Murf Skrevet 16. august 2006 #321 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg vil gjerne være med! Stelleveska var kul, gav meg en god ide hvordan feste skulderbånd på min egen.. Den ligger ennå bare under vogna= litt tungvint. Og supert takkekortbilde! Rene Lano-ungen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 16. august 2006 Forfatter #322 Del Skrevet 16. august 2006 Vel, å være bedre servitør enn de på Fru Hagen sier jo ikke så fryktelig mye da, må jeg innrømme, så det skal jeg nok klare Murmelmy! Bra at dere blir med jenter! Så får vi se om de andre kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaSarius Skrevet 16. august 2006 #323 Del Skrevet 16. august 2006 is!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermione Skrevet 17. august 2006 #324 Del Skrevet 17. august 2006 Takk for gratulasjon i dagboka mi! Utrulig flott stelleveske du har laga! Eg har arva den gamle symaskina til mamma, men er heilt talentlaus når det gjeld sånt, så eg hadde aldri fått det til. Og Therese er heilt nydelig! Er ho ikkje ganske tidlig ute med å smile? Trur ikkje Malin smilte så tidlig. Når det gjeld pumping, så fant eg ut at det var best å gjere det om morningen. Malin sov ganske bra om natta frå ho var 5-6 veker gammal, så eg våkna ofte i 6-tida om morningen med sprengfulle puppar. Då pumpa eg den eine og ga den andre til Malin. Omtrent samtidig med at Malin begynte å sove godt om natta, begynte ho å henge konstant i puppen frå 5-6 tida på ettermiddagen til ho slokna rundt 10. Antageligvis svimeslått av all puppinga For å få bittelitt fri og bevegelsesfrihet på ettermiddagen begynte eg å gi ho utpumpa melk på flaske om kvelden. Då blei alt så mykje bedre! Eg hadde nok litt for lite melk om kvelden. Så då begynte eg å pumpe meg kvar einaste morning og ga mesteparten av det på flaske om kvelden i tillegg til pupp. Trur ikkje eg satte meir enn 50 ml i frysen kvar dag. Resten fekk Malin til kveldsmat. Berre eit lite tips: Du treng ikkje fryse i nye flasker kvar gang du pumpar. Eg tømte dagens fryse-melk over den frosne melka frå dagen før og satte inn i frysen igjen. Berre hugs å sette dato på flaska sånn at du veit kor gammal den eldste melka på flaska er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 17. august 2006 #325 Del Skrevet 17. august 2006 Jeg lurer litt på å låne min søsters litt store baby *kremt* For da kan jeg også få komme på barseltreff Gratulerer med bryllupsdag, og det er jo deilig å kunne feire hele dagen sammen med mann og barn! Stellevesken din var kjempeflott, du er dyktig! Jeg fikk forøvrig tilbud om gratisbillett til George Michael-konserten, men da hadde jeg allerede bestilt Spaniatur. Søren også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 17. august 2006 #326 Del Skrevet 17. august 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 17. august 2006 #327 Del Skrevet 17. august 2006 Kjempeflott veske! Har ikke fått sydd stort i det siste jeg, er alt for opptatt med å kose. Men nå er snart vaskekjelleren ferdig, og jeg skal få hobbykrok i kjelleren så da kan symaskinen stå framme med alt rotet hele tiden uten at stua ser bomba ut. Gleder meg! PS: Jeg har også baby og er også glad i is... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 17. august 2006 Forfatter #328 Del Skrevet 17. august 2006 Mammasarius - så hyggelig at du også blir med! Is skal bli! Hermione - Takk for gode pumperåd, de skal komme godt med. Foreløpig har jeg ikke pumpet så mye, så jeg lagrer i isterningsposer (det foreslo hun på helsestasjonen, mens jeg leser på ammehjelpens sider at man ikke skal lagre i plastposer :klø: ). Hun sa det kunne være praktisk med isterninger, for da kan man posjonere greit ut etter hvert som man vet hvor mye som skal til. Marillia - Vil du virkelig heller til Spania enn å se på (denne er bra, den leste jeg i avisen i dag) den friluftselskende engelskmannen? Du får låne et barn eller skaffe deg et nytt et kjapt (og komme deg til Oslo også da ) Takk for kyss Murmel. Som jeg skrev i dagboka di, du må ta med vofsen hvis du rekker å komme til meg! Grooo Takk for ros for veska. Jeg sleit skikkelig med å få tid til å sy jeg også, tiden flyr. Men gud så vidunderlig å få en egen hobbykrok! Det er drømmen min også... Så litt om min dag: Har plutselig fått vondt i underlivet igjen, det føles rett og slett som om hele skjeden faller ut Og når jeg kjenner etter så er det litt rart inni der, men jeg vet ikke helt hvordan det EGENTLIG var Kjente det mye mer etter vi gikk fra Nationaltheatret til Grønland, og det føles virkelig som to skritt tilbake (eller to uker, for den sakens skyld). Snakket med venninnen min om det, for hun hadde vaginalprolaps etter sin fødsel. Hun sier at det er fint lite de gjør med det, det er bare å knipe. Uff, synes det er vondt å knipe, men jeg får knipe litt for det. Noen tips jenter? Jeg har time hos legen om 2 1/2 uke, så får vi se hva han sier. Har vært på Norway Design og kjøpt papir til takkekort. Endte opp med oransje kort, orker ikke babyrosa (litt prinsipp også da, rosa passer dårlig til mine røde strømper! ). Så nå skal jeg lage takkekort med stempel og embossing, så får vi se hvordan det blir. Ellers har en tidligere kollega av meg vært innom og hilst på barnet. Jeg er litt ambivalent til henne, vi har egentlig ikke så mye felles, spesielt ikke nå som vi ikke jobber sammen, men hun tar alltid kontakt, så jeg bare henger med (uten å ta så mye initiativ selv). Hun var her en times tid da, så det var jo greit. Hyggelig med litt prat, men greit når hun dro også. Therese er masete i kveld synes jeg, så får vi se hvordan hun blir utover kvelden (nå virker hun veldig rolig, men våkner med skrik hver gang jeg legger henne ned). Kanskje en økedag? Får bare legge til puppen etter beste evne, men jeg blir jo litt sliten av det da. Vel, da får jeg se om jeg ikke får benytte de fem minuttene med sovende barn til noe annet enn å surfe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 17. august 2006 Forfatter #329 Del Skrevet 17. august 2006 Har ammet Therese i hele kveld, og hun har ikke blitt fornøyd. Så jeg har tint opp litt melk, sånn at hun kunne få flaske. Men tror du ikke jenta har sovnet og SOVER som bare det! Så den melka må vi nok bare pælme Første gang jeg har vært sur fordi hun har sovet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 19. august 2006 #330 Del Skrevet 19. august 2006 Første gang jeg har vært sur fordi hun har sovet! ← Haha!! Det er bare å venne seg til at det har kommet ny sjef i huset! Innom men en liten God helg med den lille prinsessen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 20. august 2006 Forfatter #331 Del Skrevet 20. august 2006 (endret) Takk for hilsen Cappo, og du har helt rett: Ny sjef! I går kveld var hun nesten verre, hun ville ikke roe seg for noe i verden. Og så var vi selvsagt ikke hjemme, men hos et vennepar, så det ble jo ekstra hektisk. Men, men, det gikk seg til og vi hadde noen hyggelige timer der. Mannen har hatt sånn passe jetlag og ikke klart å tilpasse seg norsk tid. Men han er uansett glad i å være oppe om natten. Så nå har han de siste nettene når han har våknet sammen med Therese i 2-3 tiden, stått opp, og når jeg skal amme igjen i 6-7 tiden, har han enda ikke lagt seg. Men da legger han seg, og jeg har jo ikke akkurat hjerte til å vekke ham klokka ti, selv om jeg synes han bør stå opp. Så jeg har gått tur med bikkja (selv om han har lovet å gjøre det), og i går vekte jeg ham litt over tolv. Jeg blir skikkelig sur og lei meg, han er jo trøtt hele dagen og stiller jo ikke opp når jeg trenger det (om morgenen: Lufte bikkja og dusje). Dessuten føler jeg det som om jeg er moren hans, jeg skal bestemme når han bør stå opp. Utrolig frustrerende, jeg blir sinna, lei meg og oppgitt og vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere det. Jeg ender jo opp med å være den sure kona, så jeg føler jeg taper uansett hvordan jeg håndterer det. I morgen begynner han på jobb igjen, så kanskje ting stabiliserer seg da. Vi har nå "booket" barnedåp i Nord-Norge 8. oktober. Det er litt styr, for svigermor er dårlig og hun stresser nok allerede bare med tanken. Hun er av typen som renser teppene før vi kommer, og hvis svigerfamilien til sønnen hennes skal komme også, så blir det vel dobbelt opp. Vi prøver å fortelle henne at det ikke er hun som skal holde barnedåp, men det spørs om hun skjønner det. Så det er litt kinkig. Men det er uansett bedre for henne at vi kommer opp dit enn at hun skal stresse med å komme ned hit. Men det går seg nok til, og det blir hyggelig at vi legger dåpen opp dit, så slipper hele familien hans å reise ned hit ved hver anledning. Det blir også en fin symbolhandling om Thereses tilknytning til nord-Norge. Så nå må vi fylle ut papirer og ha dåpssamtale her i vår menighet, så det virker ganske greit med det praktiske. Vi har mottatt brev fra folkeregistreret om Thereses personnummer og at vi skal fylle ut navn osv. Det er jo litt rart å skulle gi henne et navn som hun skal ha hele livet! At vi får lov! Litt av et privilegium Vi er i hvert fall enige om at hun skal ha mitt etternavn, vi dropper mannens fordi vi synes det blir litt voldsomt med to fornavn og to etternavn. I dag skal vi ha noen venner på bursdagskake siden mannen ble 32 år på onsdag. Vi har invitert til skikkelig barneselskap 14 til 16! Alle har jo barn nå, så da er det greit å ha det på dagen (samtidig som det er greit at folk går igjen også, det blir jo litt slitsomt! ) Ellers har vi fått bildene til takkekortene, og jeg har stemplet forsiden med monogrammet til Therese og embosset det, så nå er det bare (bare og bare fru Blom!) å lime inn bildet i kortene og skrive dem. Det siste tar nok kanskje mest tid? Og så var det plutselig mandag (men først skal vi nyte søndagen!) Endret 20. august 2006 av Imax Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 21. august 2006 Forfatter #332 Del Skrevet 21. august 2006 Da er vi plutselig tilbake til hverdagen. Mannen er på jobb og vi jentene tusler her hjemme. Har gått en lang og hyggelig tur ute (har en kompis som er sykemeldt), ellers er det jo grenser for hva man får gjort med en sånn liten krabat må jeg innrømme. Føler at jeg har gjort noe når jeg har ryddet opp etter frokosten og satt på en vask. Ikke helt meg dette her. Men det går seg vel til vil jeg tro. Akkurat nå tenker jeg mest på om jeg skal legge meg sammen med snella, så jeg får litt mer søvn... I går var hun bare den engelen, så jeg vet ikke helt hva jeg skal vente meg i kveld. En ting er sikkert, hun har flere personligheter! Men, men, det skal vel gå seg til. Ellers ser melkeproduksjonen ut til å være i gang, fikk pumpet ganske mye i går (men da sovnet hun lovlig tidlig uten "påfyll" hele kvelden). Nå begynner jeg å tvile på hvor god idè det var å ha barnedåp i nord-Norge. Svigermor er så syk at hun ikke kan ha gjester (men vi får lov til å bo der altså), så når familien min kommer, må de inn på hotell. Og det er greit det for så vidt, men siden de ikke bor midt i byen, blir det jo litt kinkig med å komme seg ut til der hvor vi bor. Ja, ja, det går seg vel til. (men jeg synes jo at når man har et stort hus så kan vel folk få lov til å sove over? Men det blir stress, for da må svigermor bake kaker og servere kaffe og middag osv, hun er av den skikkelig gamle skolen i så måte). Så konsekvensen nå er vel at jeg drar opp samtidig med mannen (hadde tenkt å dra opp litt før, men med foreldrene mine) torsdag, og så drar vi hjem igjen mandag. Puh, det blir nok litt styr. Og jeg vet at broren min kommer til å klage på at det blir dyrt med reise og overnatting. Det er ikke så greit å gjøre alle til lags. I kveld kommer foreldrene mine på besøk, litt forsinket bursdagsfeiring (må få avsetning for kaken, ellers spiser jo jeg opp alt!). Pappa sa de hadde tenkt det var på tide, det var så lenge siden de hadde sett oss. Vi traff dem for en uke siden! Og det er ikke sånn at vi treffes ørten ganger i uka til vanlig, så det med barnebarn er visst veldig stas. Snakket på telefonen med vikaren min i dag om noe greier i forbindelse med jobben. Jeg må si det klør litt i fingrene når jeg hører om det som skjer. Det har jeg vel egentlig ikke lov til? Jeg skal jo bare nyte tiden her hjemme. Og jeg som synes det er ganske slitsomt og ensomt til tider Jepp, da skal jeg se om jeg får gjort noe, ser ut som om Therese har sloknet (i ti minutter i hvert fall!). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 21. august 2006 #333 Del Skrevet 21. august 2006 Snakket på telefonen med vikaren min i dag om noe greier i forbindelse med jobben. Jeg må si det klør litt i fingrene når jeg hører om det som skjer. Det har jeg vel egentlig ikke lov til? Jeg skal jo bare nyte tiden her hjemme. Og jeg som synes det er ganske slitsomt og ensomt til tider ← Heh, plutselig innså jeg at det var skrekkelig lenge til jeg skulle jobbe igjen... Klø, klø, klø i fingrene Mannen min er hjemme ennå i noen uker til, merker at det kan bli en stor overgang når jeg og tassen skal styre i heimen alene, og jeg kaster meg over mannen når han kommer hjem fra jobb, desperat etter å finne på noe og komme meg UT AV HUSET Alle andre jobber jo, kommer nok til å bli litt rastløs på dagtid. Men, dette er jo det jeg ville! Er bare litt lei av å være pupp for tiden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 22. august 2006 Forfatter #334 Del Skrevet 22. august 2006 Takk for besøk Murf, og jeg kjenner godt igjen følelsen av å være melkeku! Men for min del har det roet seg litt, det virker som om hun får mer melk nå enn tidligere, for det er ikke like mye mas. Så kanskje det er noe i at det blir bedre etter hvert? Men det er slitsomt, det er helt klart! Nå har ungen vært engel i flere dager, så kanskje ting har begynt å stabilisere seg? Jeg slipper i hvert fall å ha henne på puppen hele tiden, men jeg føler foreløpig ikke at jeg har mye ledig tid til å gjøre andre ting (hun sover ikke timesvis til det og det tidspunktet enda). Men det går seg til og hun er mer våken og oppvakt, og det er jo morsomt! Ellers begynner det å plage meg skikkelig med nedfallet i skjeden (er det vaginal prolaps tro?). Det går litt opp og ned fra dag til dag, men i dag kjenner jeg det veldig godt. Og så har jeg ikke legetime før om to uker, det er lenge å vente synes jeg. Samtidig er jeg sikker på at man ikke vil gjøre noe som helst før renselsen er ferdig, og mye kan kanskje rette på seg av seg selv over tid. Ikke vet jeg. Så jeg biter tenna sammen og venter på legetimen (mannen mener jeg bør ringe og be om time kjappere hvis det er så plagsomt). Men det gjør meg sint og frustrert, jeg går som om jeg fødte i går... Nå er jeg midt i takkekortskrivingen, håper å få sendt det ut i løpet av en dag eller to. Mannen skulle skrive noen, men det har han ikke gjort, så jeg tar vel alt sammen bare for å få det ferdig. Og jeg har vel strengt tatt mer tid enn ham Da har lykketrollet begynt å ule igjen. Tror hun bare vil kose på armen, for hun sover på armen, men våkner i kurven. Jeg føler meg so en enarmet banditt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 23. august 2006 #335 Del Skrevet 23. august 2006 Takkekort ja, det var det jeg skulle lage.. Hm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 23. august 2006 #336 Del Skrevet 23. august 2006 Det er ikke enkelt når familiene bor i hver sin kant av landet, og ikke om man skal organisere alt langt unna. Håper dere finner ut av det Nå har jeg ikke så mye erfaring med vaginal prolaps, men jeg er enig med mannen din, to uker er lenge å vente når man plages. Du kan jo ringe legekontoret og forklare situasjonen? Håper dere ellers koser dere masse hjemme, og at du IKKE klør i fingrene mer når du hører nytt fra jobben Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 23. august 2006 #337 Del Skrevet 23. august 2006 Jeg følger med, vennen Gleder meg t il å treffe dere igjen på tirsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 23. august 2006 #338 Del Skrevet 23. august 2006 Håper virkelig det er fint vær på tirsdag, for jeg vil så gjerne treffe dere! Blir det avlyst hvis det er dårlig vær? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 24. august 2006 #339 Del Skrevet 24. august 2006 Håper virkelig det er fint vær på tirsdag, for jeg vil så gjerne treffe dere! Blir det avlyst hvis det er dårlig vær? ← Nope, vi skal være inne, hjemme hos Imax Gleder meg masse, og ikke glem at jeg tar med meg et eget kaffebord (les magen) dersom det skulle være dårlig bordplass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. august 2006 #340 Del Skrevet 25. august 2006 Titter innom med en fredagsklem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå