Gå til innhold

Imax skravler

Imax

Anbefalte innlegg

I disse vente-på-at-den-treige-ungen-skal-bestemme-seg-for-å-komme-ut-tiden ser vi mye på film. Her er de siste vi har sett:

Syrianamed George Clooney. Er ikke heeelt sikker på hva jeg synes om filmen, var den så bra som alle skal ha det til? Det er absolutt en politisk film, med et budskap og innhold som gjør at du tenker mye på den etter på. Men jeg synes rett og slett den var litt lang og kjedelig i perioder, og jeg synes heller ikke at Clooney fortjente oscar for beste birolle (i hvert fall ikke når man har sett Brokeback Mountain og den fenomenale jobben Jake Gylenhaal gjorde). Men en svært aktuell problemstilling (hva gjør USA for å få tilgang på olje) og ikke minst likte jeg veldig godt hvordan selv the good guys kunne lempe på moralen og etikken og la seg kjøpe og bestikke. Jeg vil gi filmen en 4'er

Chaplin fra 1992. Vi har nemlig sett flere filmer med Robert Downey Jr., så vi fant ut vi måtte se den. Mannen kjøpte den på nettet, og vi så den i går. Downey gjør en fabelaktig innsats, og castingen til denne filmen er jo utrolig bra, men i seg selv er filmen egentlig litt langtekkelig og kjedelig. Men som biografi er den jo veldig spennende da, mye man ikke visste om Chaplin. Filmen virket ganske lang og var bygget opp kronologisk, så veldig tradisjonell i form. Bortsett fra et lite stykke midt inni der de filmet som en Chaplin film, med folk som løp frem og tilbake, og skikkelig slapstick. Utrolig festlig. :legrine: Også synes jeg nesten den var litt for lite kritisk til at fyren hele tiden endte opp med jenter på 16 og 17 år og gjorde dem gravide :overrasket: 10 unger endte han opp med til slutt. Jeg vil gi filmen en svak 4'er

A streetcar named desire fra 1951. Denne måtte jeg bare kjøpe fordi det er jo en av Marlon Brandos gjennombruddsroller. Så stykket på Nationaltheatret med Kjersti Holmen og Mads Ousdal for noen år tilbake. Ikke akkurat en solskinnshistorie. Foreløpig har vi sett halvparten av filmen, vi orker ikke å se hele i ett, det er en *litt* spesiell film, for å si det sånn. Brando er fantastisk (og DÆVEN så kjekk! :sikle: ) og Vivian Leigh er også bra for så vidt. Men dette er veldig teatralsk, for å si det sånn. Men litt kultfilmer får man dytte inn mellom alt det super-komærse vi ser på.

Så det var litt filmoppdatering fra en filmfreak som er mye hjemme for tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siste oppdatering på filmfronten: I går så vi A hitchhiker's guide to the galaxy. Og den var mildt sagt SPESIELL! Men den varte bare halvannen time, så det var greit. Men ikke helt min type film, men litt humrete innimellom (og mannen lo godt mange ganger, han har litt absurd humor).

Ellers prøvde vi å få billetter til Pirates i går, men alt var utsolgt. Så vi får se om vi kanskje går på kino i kveld i stedet for.

I dag har jeg også vært en flink flybaby, begynner å få skikkelig orden på leiligheten nå (kanskje ikke så rart siden jeg fremdeles trasker rundt her og venter på ungen!). Men har jo fremdeles hotspots og dype skuffer med mye rask, så det er sikkert noe å ta seg til, selv om jeg føler meg veeeldig flink.

Nå har jeg bestilt supermedlemsskap her på Kvinneguiden. Det koster jo ikke all verden, og det hadde vært morsomt å kunne laste inn bilder. Så får vi se hvor lang tid det tar før det aktiveres.

Ellers er det nok en strålende sommerdag i Oslo, og planene er ikke helt klare, men NOE skal vi gjøre, det er helt sikkert! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Takk for hilsen Jordbær, jepp det ble en liten jente! :babyjente:

Og Miiip, du har helt rett, det er lenge siden jeg har skrevet i denne. Det var derfor jeg stengte den andre dagboka, det er jo umulig å ha to bøker, selv for en multitask'ende småbarnsmor som meg! :legrine:

I dag har vi bare tatt en rolig dag hjemme, etter en uke med fullt program. Skulle egentlig ut til en venninne i kveld, men jeg meldte faktisk avbud :overrasket: Veldig uvant til å være meg, må jeg innrømme. Har ikke fått gjort noe som helst i dag, prinsessa har holdt meg gående hele dagen. Fikk en tur i butikken, så jeg fikk kjøpt inn litt bamsemums til kvelden :sjarmor:

I går var jeg innom en tur på jobben, og det var veldig hyggelig. Var der i flere timer, så fort tiden går! Og hver gang jeg skulle til å gå, så traff jeg en ny person som ville skravle.

Oj, nå må jeg løpe. Skal ut med bikkja og vi skal treffe gutta og Emma (Emma er en stoor grå puddel som er kjæresten til Imax, hunden min). Får skrive mer senere (for det skal vel ammes mer i kveld vil jeg tro!) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei snuppa :vinke:

Nå er det ikke lenge igjen til mannen kommer hjem igjen. Kans tenke meg du ser fram til det, og ikke minst han. Ikke lett å være borte fra jentene sine så tett etter den minste kom til verden... MEN, savn og lengsel gjør oss godt i blant :Nikke: Det å virkelig få smake på det gode man har sammen.

Håper du har hatt en fin helg. Avbud er det alltif lov til å melde ;)

:klem: fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du ville være sladris!

Det var utrolig hyggelig å få en liten; hei-hvordan-går-det?-melding på sykehuset, akkurat den dagen barseltårene kom.

Dagen idag har vært utrolig mye bedre, går bare rundt og gliser. Tydelig at NÅ er jeg hormonell, nå :ler:

Håper på at det fremdeles blir noen istreff, jeg hadde jo gyldig fraværsgrunn denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et lite spor Iingvild! Hyggelig å se at noen vil følge med på hva jeg gjør.

Murmelmy: Takk for hilsen, og du har helt rett, vi gleder oss massevis til mannen kommer tilbake. Fikk akkurat tekstmelding om at han var på flyplassen, så snart er han her hos oss igjen! Bare en natts søvn og så er han tilbake. Lurer på om jeg kommer til å sippe når jeg ser ham på flyplassen :sjenert: Sånn som mine hormoner hopper for tiden, skal man ikke se bort i fra det :ler:

Murf, bare hyggelig å være sladrings! Litt kult å være den første på KG som får vite noe :sjarmor: Og klart det blir flere istreff, og ok, du hadde kanskje god fraværsgrunn ;) Men med så mange barnevogner tror jeg snart vi må leie storsalen på Colosseum kino! :legrine:

I dag har Therese vært ekstremt mye våken, det lengste hun har sovet er vel en drøy halvtime. Så jeg er litt lam i armene (for det er jo grenser for hvor mye mat en liten kropp kan tåle) etter å ha båret henne rundt. Det skal bli deilig å få noen mannearmer som kan bære litt også! Har hatt besøk av naboen og en venninne i dag, samtidig som gutta har hatt Imax i ettermiddag og gått lang tur med ham, så jeg har sluppet å tenke på bikkja.

I går og i dag har jeg faktisk fått sydd stellevesken nesten ferdig! :klappe::hoppe: Mangler bare bæreselen over. Den ble veldig fin, men jeg er spent på hvordan den vil fungere. Men jeg er veldig stolt over å ha kommet så langt da, sa jo til mannen at den skulle være ferdig før han kom hjem. Så hvis ikke tulla skal holde meg gående til tolv i kveld, så har jeg tenkt til å gjøre den helt ferdig i kveld. Skal ta bilder når jeg er helt ferdig!

Nå ligger tulla her og hikker, det er jo litt komisk. Nå skjer det jammen meg bedrifter i buksa også, litt av et orkester hun lager! :ler:

Nå skal Therese få et lite bad (spy i alle hals-valkene :ler: ) og så kommer bikkja hjem igjen hvert øyeblikk også. Så var det denne stellevesken da...

Har 4 ukers kontroll i morgen, det skal bli morsomt å se hvor mye hun har vokst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere koser dere alle tre med mannen hjemme!!!

Og gratulerer med stelleveska (som kanskje er ferdig?)! Gleder meg til å se den. Kult å sy sin egen. I mitt neste liv skal jeg bli flink til å sy! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere koser dere alle tre med mannen hjemme!!!

Og gratulerer med stelleveska (som kanskje er ferdig?)! Gleder meg til å se den. Kult å sy sin egen. I mitt neste liv skal jeg bli flink til å sy! :ler:

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, stellevesken er ferdig! :klappe: Skal ta noen bilder etter hvert, har ikke fått gjort det i dag. Får nesten enda mindre tid til ting nå som mannen er hjemme, skal jo kose litt med ham også! :sjarmor: Men den funker også, fikk prøvd den i går.

Det er deilig å ha mannen hjemme igjen, selv om han til nå har vært daff og veldig sliten. Litt uttafor nærmest. Men sånn er det med jet-lag, 9 timers forskjell, så ikke rart han er litt sliten. Men jeg insisterer på at jeg har litt jet-lag jeg også! ;) Uansett er det fint å ha en mann som lager litt mat og koser med meg når barseltårene setter inn (men jeg tror ikke han har vent seg til det, han blir lei seg når jeg setter i gang med tutinga!).

Og i dag har vi hatt en virkelig stor milepæl: Therese har fått flaske! Det er jo vidunderlig, og pappa'n syntes det var utrolig stas å mate barnet sitt. Det er jo litt spesielt da, hun ligger og ser på ham og er storfornøyd. Har fått låne en elektrisk pumpe av en venninne, og det er jo superlett å pumpe med den. Så jeg pumpet meg og så satt mannen seg ned og matet (tungvint ja, men vi måtte jo se om det funket, og da slapp vi å varme opp melken, :ler: ). Så nå skal jeg starte stormeieri! Men jeg er virkelig redd for å "pumpe tom" så ikke Therese får nok. Men jeg får prøve litt innimellom og se hva som funker. Noen tips?

I morgen har vi tre års bryllupsdag! :bryllup::hjerter_rundt: I tillegg til at mannen har 32 års bursdag. Jeg har kjøpt en fin klokke som jeg håper han liker, og en babybody med iPod-look. Mannen er Mac-frelst, så den må han like. Den skal han selvsagt få av Therese (og det er jo ikke han som skal bruke den da, bare for å presisere :ler: )

Ellers må vi jo få til et nytt barseltreff jenter. Kanskje jeg kan få invitere dere hjem til meg? Er det fint vær, er det supert å sitte i bakgården, og er det dårlig vær kan vi sitte inne hos meg (har gammel sofa, så det er bare å gulpe den full!). Bor jo på Grønland, så det bør være overkommelig avstand for de fleste (rett ved t-banen). Jeg er åpen når som helst fra og med neste uke. Det hadde vært hyggelig. Kanskje Murf kan være med også? Kanskje om et par uker?

Nå har mannen ordnet med kveldsmat, så nå må jeg løpe! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER MED BRYLLUPSDAGEN! Og gratulerer til mannen din.

Jeg kommer gjerne på treff til deg! :hoppe: (Nå skreiv jeg "jeg kommer HJERNE" :hoho:! Heldigvis oppdaga jeg det. Kan ikke ha på meg sånt, jeg som er rettskrivingsfanatiker! ;)) For meg passer stort sett alle dager untatt onsdager (da er det sånn babydag her oppe som jeg gjerne vil ha med meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt noen bilder av stellevesken. Er veldig fornøyd med den altså!

Ellers har vi tatt bilder av snuppa til takkekort. Vi har gurglet og ojet oss for å få henne til å smile, og endelig klarte vi å få et bra bilde! Legger ved det bildet vi har valgt til takkekort + monogrammet jeg har laget til henne. Så nå må jeg en tur innom Norway Design for å kjøpe passende papir. Jeg har fått laget stempel av monogrammet, så da skal jeg stemple forsiden av takkekortet og embosse det. Gjorde det på bryllupskortene, og det ble kjempefint. Da er det bare å finne noen passende farger, vet ikke om jeg orker sukkerrosa...

Da er mannen i gang med å steke indrefileten vi skal spise, sammen med fløtegratinerte poteter og brokkoli. Til dessert: Sjokolademousse med krem! :sikle: Dette blir en bra bryllupsdag selv om vi ikke får spist ute! Så mens mannen steker gir jeg Therese en bedre middag, så hun kan være stille når vi skal spise! ;) (håper jeg).

Og når det gjelder treff foreslår jeg tirsdag 29. august. Høres det greit ut? Jeg får legge igjen litt spor hos de andre jentene og høre om det passer!

post-1611-1155747792_thumb.jpg

post-1611-1155747808_thumb.jpg

post-1611-1155747822_thumb.jpg

post-1611-1155747918_thumb.jpg

post-1611-1155747989_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig flott stelleveske! Det å jeg si, for en flink jente du er!!! Jeg vil ha symaskin :sur: (selv o jeg ALDRI i verden ville klart å lage noe sånt)

Får jeg være med på treff jeg også selv om jeg fremdeles er gravid da? Han er veldig aktiv i magen, så han vil jo på en måte være der han også. Og hvis vannet går, så kan jeg jo sitte på den gamle såffan deres :hoho:

Kos deg masse med mannen på bryllupsdagen deres :hjerter:

...og lille T er fremdeles like nydelig... *smelt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du får være med Murmel, istreff gjorde under for meg, dagen etter satt fødselen i gang! Så har den ikke kommet til da, så må du jo komme. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du får være med Murmel, istreff gjorde under for meg, dagen etter satt fødselen i gang! Så har den ikke kommet til da, så må du jo komme.  :klem:

Supert!

Håper forresten du er en bedre servitør enn de på Fru Hagen ;) Neida, berre tulla!!! :hoho: Har virkelig god humor om dagen :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...